לאחר 13 שנים עם זמיר דחב"ש: תקציב היח"צ של איקאה עובר לגיל-עד תדמית
הרומן הארוך בין יועץ התקשורת זמיר דחב"ש למותג הריהוט הגדול בעולם והמצליח בישראל איקאה מגיע לסיומו לאחר 13 שנים של פעילות משותפת. לאייס נודע כי לאחר מכרז שנערך בשבועות האחרונים החליטה איקאה ישראל להעביר את תקציב היח"צ לגיל-עד תדמית מקבוצת G group.
תחום השיווק והאסטרטגיה של איקאה ינוהל בגיל-עד על ידי גילי כהן, יו"ר החברה, ואת תחום הצרכנות והעיצוב ינהלו המנכ"לים המשותפים גלי זנדר ואורן פלדמן.
ברקע, מאחורי הקלעים, התמודדו על התקציב שנחשב לאחד הנחשקים בזירת יחסי הציבור כמה מהמשרדים המובילים בישראל, שניים מהם היו דני לוי תקשורת ויפה אפרתי. על פי הערכות בשוק היח"צ, הריטיינר החודשי של איקאה עומד על כ-5,000 דולר ובשוק תופסים אותו כאחד ממותגי ה-TOP10 של הענף.
דחב"ש מלווה את המותג עוד משנותיו בצרפתי שטרנשוס זמיר ובחברה בחרו להמשיך עימו הלאה למשרד היח"צ שנמצא כיום בבעלותו המשותפת - שלום תל אביב.
- פתיחה סוערת לאחר החגים - גלעד תדמית מצרף 3 תקציבים: פומה, מוזס ופוג'יקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין לקוחות גיל-עד תדמית נמנים 'דקסל פארמה', 'קבוצת נטו', 'ש. שסטוביץ', 'טושיבה ישראל', 'טמפו', 'ארומה ישראל', 'איגוד הדירקטורים', 'מאפיות ברמן', 'כרמית', 'לחמי', 'שוקולד השחר', 'פיצה האט', 'רשת מוזס' ועוד. המשרד הוא חלק מקבוצת התקשורת G group המוחזקת על-ידי אייל גרינברג ויפית גרינברג, גילי כהן, אורן פלדמן ואור לובושיץ. בנוסף, קבוצת התקשורת מחזיקה ב-25% ממניות משרד הפרסום ענבר מרחב G .
שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל אמר: "אנו מברכים על היציאה לדרך חדשה עם גיל-עד תדמית ובטוחים כי העבודה ביחד תהיה רוויות אתגרים וענין, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות למשרד שלום תל אביב על הליווי הצמוד לאורך 13 השנים והשותפות בתמיכה במותג איקאה בישראל".
גילי כהן, יו"ר 'גיל-עד תדמית': "איקאה הביאה לישראל בשורה צרכנית ויותר מכך - לראשונה ניתנה לצרכן הישראלי האפשרות לרכוש פריטים מעוצבים ואיכותיים במחירים משתלמים, בכך החלה מהפך של ממש בתפיסת 'הצרכנות הנבונה', אנחנו גאים מאוד ורואים באיקאה לקוח אסטרטגי מהמעלה הראשונה ושמחים שנבחרנו להוביל את קידום וניהול מערך יחסי הציבור של החברה".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ממשרד שלום תל אביב נמסר בתגובה: "אנו אסירי תודה על ההזדמנות שניתנה לנו לעבוד במשך 13 שנה עם אחד המותגים האהובים בעולם, ולהפוך אותו למותג האהוב גם בישראל".
- 16.רחל 19/02/2015 12:46הגב לתגובה זוהיגיע זמן שאיקאה תחדש ותרענן את הרהיטים במיוחד מזנונים וויטינות הכל כל כך לא מודרני לא יפה מאוד משעמם וגם יקר המחירים לא מצדיקים את טיב הרהיטים הירוד וכמובן גם הדוגמאות המיושנות לתשומת לבכם גם פינות ישיבה סלון או ספות וכורסאות לא מזמינות מבחינת דוגמאות כך שאף משרד פרסום לא יצליח לקדם את המכירות בשבדיה איקאה מחדשת משנה והמחירים יותר זולים בהרבה ממחירים של כל המוצרים שלכם
- 15.פח אמיתי. (ל"ת)dude 04/02/2015 23:04הגב לתגובה זו
- 14.ראו רשימת הלקוחות וחשבו מתי ראיתם בתקשורת (ל"ת)סמי 04/02/2015 23:03הגב לתגובה זו
- 13.אי אפשר לכתוב ידיעת יח״צ כזאת באופן יותר מביך (ל"ת)יחצן 03/02/2015 22:40הגב לתגובה זו
- 12.דוד 03/02/2015 14:35הגב לתגובה זולקוח שלהם ומאוד מרוצה. צוות מנצח ולוחם
- 11.יורגן 03/02/2015 14:05הגב לתגובה זומהיכרות עבר עם החריצות והרצינות של צוות גילעד תדמית, אכן בחירה נבונה! בהצלחה לכולם
- 10.אחד שלא מבין 03/02/2015 13:45הגב לתגובה זו"הריטיינר החודשי של איקאה עומד על כ-5,000 דולר ובשוק תופסים אותו כאחד ממותגי ה-TOP10 של הענף" בטוחים שלא חסר 0 או שתיים אחרי המספר? מה נחשק ב5000 דולר בחודש בדיוק? אשמח להבין..
- 9.חברה מצוינת ליח"צ מצוין (ל"ת)נעמי 03/02/2015 13:44הגב לתגובה זו
- 8.חובב תקשורת 03/02/2015 13:22הגב לתגובה זובין לקוחותיה של חברת יחסי הציבור והאסטרטגיה 'גיל-עד תדמית' נמנים בין היתר 'דקסל פארמה', 'קבוצת נטו', 'ש. שסטוביץ', 'טושיבה ישראל', 'טמפו', 'ארומה ישראל', 'איגוד הדירקטורים', 'מאפיות ברמן', 'כרמית', 'לחמי', 'שוקולד השחר', 'פיצה האט', 'רשת מוזס' ועוד.
- 7.תותחים!! כל הכבוד!! (ל"ת)שי 03/02/2015 13:15הגב לתגובה זו
- 6.לימור 03/02/2015 13:07הגב לתגובה זולא עוצרים באדום... משרד שנוגע בכל נתחומים
- 5.מיכל 03/02/2015 13:06הגב לתגובה זובזמן האחרון אני שומעת עליהם המון- כל הכבוד!! שיחקו אותה- לחטוף את איקאה אחרי 13 שנים - משימה לא פשוטה. שאפו
- 4.החלטה נבונה ! תותחים - בהצלחה (ל"ת)אורית 03/02/2015 13:03הגב לתגובה זו
- 3.ליאורית 03/02/2015 13:03הגב לתגובה זואיקאה זה אחד התקציבים הנחשקים. בטוחה כי גלעד יעשו חיל עם הלקוח, השמיים הם הגבול. המון בהצלחה!
- 2.אלופים !!! (ל"ת)אחת שיודעת 03/02/2015 12:59הגב לתגובה זו
- 1.ניקול 03/02/2015 12:59הגב לתגובה זולמותג המדהים שיש בכל בית בישראל

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.