פרסום ראשון

לאחר 13 שנים עם זמיר דחב"ש: תקציב היח"צ של איקאה עובר לגיל-עד תדמית

מאחורי הקלעים התמודדו על התקציב שנחשב לאחד הנחשקים בישראל כמה ממשרדי היח"צ הגדולים בישראל
משה בנימין | (16)

הרומן הארוך בין יועץ התקשורת זמיר דחב"ש למותג הריהוט הגדול בעולם והמצליח בישראל איקאה מגיע לסיומו לאחר 13 שנים של פעילות משותפת. לאייס נודע כי לאחר מכרז שנערך בשבועות האחרונים החליטה איקאה ישראל להעביר את תקציב היח"צ לגיל-עד תדמית מקבוצת G group.

תחום השיווק והאסטרטגיה של איקאה ינוהל בגיל-עד על ידי גילי כהן, יו"ר החברה, ואת תחום הצרכנות והעיצוב ינהלו המנכ"לים המשותפים גלי זנדר ואורן פלדמן.

ברקע, מאחורי הקלעים, התמודדו על התקציב שנחשב לאחד הנחשקים בזירת יחסי הציבור כמה מהמשרדים המובילים בישראל, שניים מהם היו דני לוי תקשורת ויפה אפרתי. על פי הערכות בשוק היח"צ, הריטיינר החודשי של איקאה עומד על כ-5,000 דולר ובשוק תופסים אותו כאחד ממותגי ה-TOP10 של הענף.

דחב"ש מלווה את המותג עוד משנותיו בצרפתי שטרנשוס זמיר ובחברה בחרו להמשיך עימו הלאה למשרד היח"צ שנמצא כיום בבעלותו המשותפת - שלום תל אביב.

בין לקוחות גיל-עד תדמית נמנים 'דקסל פארמה', 'קבוצת נטו', 'ש. שסטוביץ', 'טושיבה ישראל', 'טמפו', 'ארומה ישראל', 'איגוד הדירקטורים', 'מאפיות ברמן', 'כרמית', 'לחמי', 'שוקולד השחר', 'פיצה האט', 'רשת מוזס' ועוד. המשרד הוא חלק מקבוצת התקשורת G group המוחזקת על-ידי אייל גרינברג ויפית גרינברג, גילי כהן, אורן פלדמן ואור לובושיץ. בנוסף, קבוצת התקשורת מחזיקה ב-25% ממניות משרד הפרסום ענבר מרחב G .

שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל אמר: "אנו מברכים על היציאה לדרך חדשה עם גיל-עד תדמית ובטוחים כי העבודה ביחד תהיה רוויות אתגרים וענין, אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות למשרד שלום תל אביב על הליווי הצמוד לאורך 13 השנים והשותפות בתמיכה במותג איקאה בישראל".

גילי כהן, יו"ר 'גיל-עד תדמית': "איקאה הביאה לישראל בשורה צרכנית ויותר מכך - לראשונה ניתנה לצרכן הישראלי האפשרות לרכוש פריטים מעוצבים ואיכותיים במחירים משתלמים, בכך החלה מהפך של ממש בתפיסת 'הצרכנות הנבונה', אנחנו גאים מאוד ורואים באיקאה לקוח אסטרטגי מהמעלה הראשונה ושמחים שנבחרנו להוביל את קידום וניהול מערך יחסי הציבור של החברה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ממשרד שלום תל אביב נמסר בתגובה: "אנו אסירי תודה על ההזדמנות שניתנה לנו לעבוד במשך 13 שנה עם אחד המותגים האהובים בעולם, ולהפוך אותו למותג האהוב גם בישראל".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    רחל 19/02/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    היגיע זמן שאיקאה תחדש ותרענן את הרהיטים במיוחד מזנונים וויטינות הכל כל כך לא מודרני לא יפה מאוד משעמם וגם יקר המחירים לא מצדיקים את טיב הרהיטים הירוד וכמובן גם הדוגמאות המיושנות לתשומת לבכם גם פינות ישיבה סלון או ספות וכורסאות לא מזמינות מבחינת דוגמאות כך שאף משרד פרסום לא יצליח לקדם את המכירות בשבדיה איקאה מחדשת משנה והמחירים יותר זולים בהרבה ממחירים של כל המוצרים שלכם
  • 15.
    פח אמיתי. (ל"ת)
    dude 04/02/2015 23:04
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    ראו רשימת הלקוחות וחשבו מתי ראיתם בתקשורת (ל"ת)
    סמי 04/02/2015 23:03
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אי אפשר לכתוב ידיעת יח״צ כזאת באופן יותר מביך (ל"ת)
    יחצן 03/02/2015 22:40
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    דוד 03/02/2015 14:35
    הגב לתגובה זו
    לקוח שלהם ומאוד מרוצה. צוות מנצח ולוחם
  • 11.
    יורגן 03/02/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    מהיכרות עבר עם החריצות והרצינות של צוות גילעד תדמית, אכן בחירה נבונה! בהצלחה לכולם
  • 10.
    אחד שלא מבין 03/02/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    "הריטיינר החודשי של איקאה עומד על כ-5,000 דולר ובשוק תופסים אותו כאחד ממותגי ה-TOP10 של הענף" בטוחים שלא חסר 0 או שתיים אחרי המספר? מה נחשק ב5000 דולר בחודש בדיוק? אשמח להבין..
  • 9.
    חברה מצוינת ליח"צ מצוין (ל"ת)
    נעמי 03/02/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    חובב תקשורת 03/02/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    בין לקוחותיה של חברת יחסי הציבור והאסטרטגיה 'גיל-עד תדמית' נמנים בין היתר 'דקסל פארמה', 'קבוצת נטו', 'ש. שסטוביץ', 'טושיבה ישראל', 'טמפו', 'ארומה ישראל', 'איגוד הדירקטורים', 'מאפיות ברמן', 'כרמית', 'לחמי', 'שוקולד השחר', 'פיצה האט', 'רשת מוזס' ועוד.
  • 7.
    תותחים!! כל הכבוד!! (ל"ת)
    שי 03/02/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לימור 03/02/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    לא עוצרים באדום... משרד שנוגע בכל נתחומים
  • 5.
    מיכל 03/02/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    בזמן האחרון אני שומעת עליהם המון- כל הכבוד!! שיחקו אותה- לחטוף את איקאה אחרי 13 שנים - משימה לא פשוטה. שאפו
  • 4.
    החלטה נבונה ! תותחים - בהצלחה (ל"ת)
    אורית 03/02/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ליאורית 03/02/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    איקאה זה אחד התקציבים הנחשקים. בטוחה כי גלעד יעשו חיל עם הלקוח, השמיים הם הגבול. המון בהצלחה!
  • 2.
    אלופים !!! (ל"ת)
    אחת שיודעת 03/02/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניקול 03/02/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
    למותג המדהים שיש בכל בית בישראל
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.