באומן לא יתנגד לתקציב כזה: כמה שמה שטראוס על פרסום חומוס בארה"ב?
אתמול פרסמה חברת שטראוס את
שטראוס, שחקנית מובילה בשוק החומוס הישראלי הסוער סימנה מזמן את ארה"ב כמנוע צמיחה ונכון להיום כבר מחזיקה בו נתח שוק של 62%. בארץ היא נעזרת בשירותיו של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ("החומוס של אבי" ועוד) ובארה"ב, פורסם לאחרונה כי הוחלט להחליף את משרד הפרסום שמלווה את המותג מ-2008, על רקע חילופי המנכ"ל לפני כשנה - שלי שליט שובל החליפה את רונן זוהר בתפקיד מנכ"ל סברה.
אתר הפרסום ADWEEK שדיווח אתמול (יום ד') על החלפת משרד הפרסום StrawberryFrog (לאחר 6 שנים) ומעבר ל-
לאוזניים ישראליות, 15 מיליון דולר אולי נשמע כמו סכום חסר תקדים, אך במונחים אמריקאיים מדובר בתקציב נמוך שתואם את מקומו של החומוס בסדר העדיפויות של האריקאי הממוצע. עם זאת, רק לצורך ההשוואה, על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של חומוס אחלה בישראל, המטופל בבאומן בר ריבנאי עמד ב-2013 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענף הפרסום הישראלי המוחזק ברובו על ידי רשתות פרסום בינלאומיות התרגל לכך שמדי פעם "נוחתים" על משרדי הפרסום תקציבים גלובליים מעתם העובדה שהרשת הבינלאומית מטפלת בהם בחו"ל. במקרה של שטראוס זה יכול היה לעבוד דווקא בכיוון ההפוך ולשמח את הבוס מוריס לוי. פובליסיס שמחזיקה בבעלותה את פובליסיס ישראל ובתוכה באומן בר ריבנאי היתה שמחה לקבל לידיה את תקציב סברה בארה"ב, אך כאמור, זו בחרה ללכת עם המתחרים מרשת IPG.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
