באומן לא יתנגד לתקציב כזה: כמה שמה שטראוס על פרסום חומוס בארה"ב?

על רקע הדוחו"ת המוצלחים והובלה בנתח השוק של קטגוריית החומוס בארה"ב, החברה החליפה השבוע את משרד הפרסום בארה"ב לאחר 6 שנים
משה בנימין |

אתמול פרסמה חברת שטראוס את תוצאותיה לרבעון השלישי, שבו נרשם גידול של 4.8% במכירות ל-2.14 מיליארד שקל וצמיחה אורגנית שעמדה ברבעון האחרון על 7.1%. אחת הקטגוריות שבהן החברה רשמה ביצועים מרשימים היא זו של מכירות החומוס בארה"ב - באמצעות חברת 'סברה' - שנמצאת בבעלות משותפת שלה ושל פפסיקו.

שטראוס, שחקנית מובילה בשוק החומוס הישראלי הסוער סימנה מזמן את ארה"ב כמנוע צמיחה ונכון להיום כבר מחזיקה בו נתח שוק של 62%. בארץ היא נעזרת בשירותיו של משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ("החומוס של אבי" ועוד) ובארה"ב, פורסם לאחרונה כי הוחלט להחליף את משרד הפרסום שמלווה את המותג מ-2008, על רקע חילופי המנכ"ל לפני כשנה - שלי שליט שובל החליפה את רונן זוהר בתפקיד מנכ"ל סברה.

אתר הפרסום ADWEEK שדיווח אתמול (יום ד') על החלפת משרד הפרסום StrawberryFrog (לאחר 6 שנים) ומעבר ל-The Martin Agency (מקבוצת אינטרפאבליק) דיווח גם על תקציב הפרסום השנתי של מותג החומוס האמריקאי של שטראוס: 15 מיליון דולר להוצאה על מדיה. מכירות החומוס עלו ברבעון האחרון ב-7.5% ל-171 מיליון שקל כאשר נתונים בארה"ב מלמדים על כך שרק 28% ממשקי הבית האמריקאיים צורכים את "הממרח הים תיכוני" באופן קבוע. המשמעות היא שהפוטנציאל עוד גבוה, כאשר רק 80 מיליון אמריקאים נחשפו בינתיים לחומוס.

לאוזניים ישראליות, 15 מיליון דולר אולי נשמע כמו סכום חסר תקדים, אך במונחים אמריקאיים מדובר בתקציב נמוך שתואם את מקומו של החומוס בסדר העדיפויות של האריקאי הממוצע. עם זאת, רק לצורך ההשוואה, על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של חומוס אחלה בישראל, המטופל בבאומן בר ריבנאי עמד ב-2013 על 5.7 מיליון דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-8 מיליון שקלים.

ענף הפרסום הישראלי המוחזק ברובו על ידי רשתות פרסום בינלאומיות התרגל לכך שמדי פעם "נוחתים" על משרדי הפרסום תקציבים גלובליים מעתם העובדה שהרשת הבינלאומית מטפלת בהם בחו"ל. במקרה של שטראוס זה יכול היה לעבוד דווקא בכיוון ההפוך ולשמח את הבוס מוריס לוי. פובליסיס שמחזיקה בבעלותה את פובליסיס ישראל ובתוכה באומן בר ריבנאי היתה שמחה לקבל לידיה את תקציב סברה בארה"ב, אך כאמור, זו בחרה ללכת עם המתחרים מרשת IPG.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.