רדיו תל אביב רדיו ת"א
צילום: צילום: אייס
פרסום ראשון

מבצע סוף שנה: הקלה בקנס לרדיו ת"א על השת"פ המסחרי עם בנק הפועלים

כשנה לאחר "יום העסקים הקטנים", החליט מנכ"ל הרשות ה-2 להקל בעונש והפחית אותו ל-25 אלף ש' בעקבות התוכן השיווקי המאסיבי בשידור מיוחד
אלכסנדר כץ | (1)

רדיו תל אביב הרוויח 15 אלף שקלים ברגע. לאייס נודע כי שי באב"ד, מנכ"ל הרשות השנייה, החליט להפחית את הקנס שהושת עליה בעקבות שידור יום העסקים הקטנים לפני כמעט שנה, מ-40 אלף שקלים ל-25 אלף.

כזכור, הרשות השנייה פתחה בתחילת ינואר השנה בהליך בדיקה נגד רדיו תל אביב בשל תכנית מיוחדת ששודרה ביום שישי האחרון לרגל "יום העסקים הקטנים", ובחשד כי מדובר בתוכן שיווקי עבור בנק הפועלים, יוזם "יום העסקים הקטנים".

המשדר בן השעתיים ששודר במשך שעתיים מאולפן מיוחד של התחנה בדיזינגוף סנטר, החליף באותו שישי את גומרים הולכים בהגשת אודי סגל ודני סידס. את המשדר המיוחד הגישה הדר מרקס, כשלצידה לאורך כל השידור ישב המשנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש חטיבת הקמעונאות בבנק, אריק פינטו. לאורך כל השידור הוזכר שמו של הבנק מספר רב של פעמים בהקשרים חיובים במיוחד, כמו גם של מתחם הדיזינגוף סנטר. בין היתר אף ביקש פינטו מאחד המרואיינים, בחור צעיר שמייבא מוצרי מזון מהמזרח הרחוק, לפרגן לעובדי בנק עמו הצעיר עובד.

בעקבות השידור התקבלו ברשות השנייה מספר רב של תלונות, בין היתר של חברי מועצה, בחשד לתוכן שיווקי בתשלום. גם שינוי לוח השידורים בוצע ככל הנראה ללא אישור הרשות השנייה.

בהמשך החליטה הרשות השנייה לקנוס את רדיו תל אביב ב-40 אלף שקלים, והתחנה ערערה על החלטה זו. לאחר כמעט שנה, ולא הרבה זמן לפני שאמור להתקיים "יום העסקים הקטנים" השלישי במספר, החליטה הרשות לגלות חמלה מסוימת ולהקטין את הקנס ל-25 אלף שקלים, ועיצום כספי בסך 10,000 שקלים על תנאי בגין הפרה דומה בשנתיים הקרובות.

באב"ד ציין במכתב שהעביר השבוע לתחנה, כי "השידור האמור קידם את בנק הפועלים, עליה קיבלה התחנה תמורה, ומכאן כי המדובר בפרסומת אגב לבק הפועלים שלא במסגרת מקבצי הפרסומות בתחנה". באב"ד הוסיף עוד כי "מטרת השידור בעידוד עסקים קטנים שאין להם יכולת פיננסית לפרסם עצמם חשובה כשלעצמה, אולם אינה מקדשת את הדרך בה נעשה תוך הפרה של כללי הרשות השנייה".

ההחלטה להקל בקנס נבעה מהתחייבות של התחנה "להקפיד ולשמור על חוק וכללי הרשות השנייה בכל הנוגע לתוכן שיווקי ובכלל, ומצפה ממנה לעשות כן בעתיד", כדברי מכתבו של באב"ד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    למה? 19/11/2014 17:50
    הגב לתגובה זו
    מה הסיבה? מגיע להם פרס? אוזלת יד של הרשות ושל המנכל.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.