"מי שחוקק את החוק לסגירת רשות השידור - עשה עבודה איומה ורשלנית"
אילה חסון, מנהלת חטיבת החדשות של רשות השידור, ריכזה את מרבית העניין בפאנל מליאה - "הנהלה חדשה, חיים חדשים" שהתקיים הערב (יום א') בכנס אילת לעיתונות. חסון גם הודתה בגילוי לב, כי דברים שרואים מפה, לא רואים משם.
"בעבר התייחסתי לתפקידי ניהול כלא מעניינים, אין בהם אתגר מבחינת מה שאני אוהבת לעשות - תחקירים ומציאת אמת. ראיתי בניהול קיטורים של עובדים, שעות נוספות וכל מה שלא עניין אותי. אני לא מתאבדת שיעית אבל בכל זאת לקחתי את התפקיד. אני גם מתחרטת על זה וגם לא מתחרטת. הולכת עם המקום הבלתי אפשרי הזה למקום יותר טוב, שניתן לעשות בו עבודה עיתונאית, עם חרב על הצוואר עושים עבודה עיתונאית".
לדבריה, "מי שחוקק את החוק לסגירת רשות השידור, עשה עבודה איומה ורשלנית. מתוך 1,800 עובדים, יש לי רק 7 תחקירנים. אפשר לתלוש את השערות. לכו תנהלו מלחמה עם כלים כאלה. איך חולקו המשאבים? איפה כל העובדים? מצד שני, אני לא יכולה לגייס או לשחרר אנשים שרוצים ללכת הביתה או להעלות לאנשים שכר. יש אנשים שקורעים את הנשמה ומרוויחים 8,000 שקלים לעומת מקורבים שמרוויחים עשרות אלפי שקלים". זה השלב שבו הודתה חסון כי לא ידעה מה מצב הרשות: "חייתי בבועה, כל השנים היו לי סקופים וסיפורים - הערוץ היה נפלא בעיני כי אהבתי את האנשים שעבדתי איתם, עכשיו אני רואה כמה בעיות יש במקום. אני מקווה שלא יחסלו אותנו. יש עדיין רצון לחסל אותנו - גם מצד עיתונות מסחרית וגם מצד גופים אחרים".
חסון גם תקפה את הוועדה למדרוג, שהיו"רית היוצאת שלה (ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין הנכנסת) ד"ר יפעת בן חי שגב, והמחליף שלה שמוליק שם טוב, היו על הבמה. "איפה כתבי המדיה", פנתה חסון לקהל. "היה ראיון עם אהוד ברק שכל הרתשות הברתיות געשו תוך כדי שידור, לא בצפיה מאוחרת, וכולה כולה 5.5%? הלו?", אמרה ופנתה לשם-טוב.
- אבי חימי: "הפכתי מעורך דין מכובד לעבריין מין בעיני הציבור"
- למה הרייטינג של ערוץ 14 עולה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפאנל בהנחיית חיים יבין, השתתפו גם חגי סגל - עורך מקור ראשון, ומוטי שקלאר - יו"ר ערוץ 20. בפאנל שאל יבין את שקלאר: "עברת מרשות השידור לערוץ הנישה, 20. איך זה?". שקלאר ענה: "מנסים לצמצם אותנו. פועלים להצר את צעדיו של ערוץ 20. תנאי הרישיון מדברים על מורשת ותרבות יהודית. אני לא מכיר רגולטור שתפקידו להיות הוגה דעות , יש ערוץ נישה שמנסה לתת תשובה למנעד הרחב הזה של תרבות ומורת יהודית ויש רגולטור שנתפל לקטנות".
בן חי שגב ענתה: "אנחנו לא רפובליקת בננות. ערוץ 20 נגיש למכרז על פי תנאים ידועים וברורים, וכעת, חודשיים אחרי העלייה לאויר, התנאים האלה לא מתאימים לכם יותר. למה לעשות מכרזים אם כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה? ערוץ 20 קיבל היתר לשידורי מורשת ועכשיו הוא רוצה לשדר את משחקי הפועל ירושלים. זו מורשת?".
- 5.כי זליג הכי טוב גם אילה יודעת זאת (ל"ת)ח 17/11/2014 10:38הגב לתגובה זו
- 4.ברשות השידור עשו עבודה מעולה 40 שנה (בעניים) (ל"ת)סובלימציה 17/11/2014 09:50הגב לתגובה זו
- 3.oferdesade 17/11/2014 09:19הגב לתגובה זו... על איזה מין עורכת חדשות מינו. כאילו לא ידעה שלשלוח תאורן למשחק כדורגל זה מיותר? שלא צריך תכנאי ועורך בחדר עריכה? שלמשוך את השידורים ב-5 דק' כדי לקבל שעה נוספת אחרי חצות זו שחיתות? אין אדם ברשות שלא ניצל את הכר החם שהכינו לו המושחתים מבלי לדעת. waiter in restaurant: how did you find your steak sir? customer: i picked up a chip and there it was!
- 2.א. איתן 17/11/2014 08:20הגב לתגובה זובוקר טוב לגב' חסון, אפשר לקבל פירוט - למי בדיוק את מתכוונת במלים "עשה עבודה איומה ורשלנית"? לכבוד השר מר גלעד ארדן, הממונה על ביצוע החוק וכו'? לאאאא!!! לא יעלה על הדעת!!! או בעצם - לכל הממשלה, הנושאת באחריות המיניסטריאלית להחלטה? כולל ראש הממשלה מר נתניהו? ממש לא יתכן!!
- 1.שאלת תם 17/11/2014 01:07הגב לתגובה זואת שואלת איפה הכסף ? ולמה יש לך רק 7 תחקירנים ? ויזנטל ממשיך במסורת הליקוקים לשרה נתניהו. במקום לתת לזליג לעבוד כעוזר צלם, שזה מקצועו האמיתי, הוא ממנה אותו לראש המשלחת לאירוויזיון. התחקירנים שלך הפכו כולם לעורכי יומן וכתבים בכירים.... נטולי כישורים, אך מלאי קשרים. מה שהיה, הוא שיהיה. אין למקום הזה תיקווה.
- לימור 17/11/2014 09:21הגב לתגובה זודפוס התנגותו וחשיבתו של יונה ויזנטל תמיד לא היה נקי משיקוליים ואינטרסים אישיים. אין כל חשיבה מקצועית מאחורי מינויים שהוא מקבל. תמיד היה כך גם ביס. הוא תמיד ירוויח מכל מהלךשינוי שיעשה. הוא סוג של דיקטטורה!!!! איש מ-ג-ע-י-ל
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
