אילן שילוח
צילום: עידו איז'ק

הבייבי החדש של שילוח: Wannabiz גייסה 2.2 מיליון ד' בהובלת 'דה טיים'

החברה הישראלית מפתחת אפליקציה לניהול שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים. אילן שילוח: "מביאה את השיווק האוטומטי לרמה חדשה של נגישות ותחכום"
משה בנימין |

הרבה דברים כבר נאמרו על אילן שילוח, אבל יש מוטיב אחד שחוזר על עצמו בתדירות גבוהה. לא מעט בכירים בענף הפרסום, כולל מתחריו הישירים, אמרו בעבר, בשיחות סגורות וסגורות פחות כי שילוח תמיד נמצא 5 צעדים לפני כולם. על הרקע הזה מעניין לראות מי הן החברות ששילוח מוצא בהן פוטנציאל עסקי וחזון פורץ דרך ומחליט לשים עליהן את הכסף.

החברה האחרונה שעשתה את זה לשילוח היא Wannabiz הישראלית שגייסה 2.2 מיליון דולר מקבוצת משקיעים בהובלת חברת TheTime ו-Firstime Ventures של שילוח, יחד עם משקיעים נוספים מתחום הטכנולוגיה והניו מדיה, כגון זוהר גילון.

Wannabiz מפתחת אפליקציה בעלת ממשק ידידותי לניהול שיווק דיגיטלי עבור עסקים קטנים. מטרת האפליקצייה לסייע לעסקים קטנים לנהל שיווק דיגיטלי חכם ואפקטיבי תוך השקעה מינימלית של זמן - רק 5 דקות ביום, לדבריהם. הגיוס נועד להשיק את האפליקציה החדשה, אשר עד כה היתה זמינה באופן מצומצם, ולהנגיש אותה לשוק משתמשי האנדרואיד שכולל עשרות מיליוני עסקים קטנים.

החברה נוסדה ב-2012 על-ידי היזמים הישראלים תמר שור, יואב רייך ואבי קפויה. באמצעות האפליקציה יכולים המשתמשים, בעלי עסקים קטנים, להפיץ תוכן בערוצים השונים, כגון פייסבוק, טוויטר והבלוג של החברה וכך להגדיל את כמות העוקבים. בנוסף, היא מאפשרת ניהול קמפיינים פירסומיים דיגיטליים בתקציבים נמוכים. בנוסף לגיוס, החברה נהנית גם מתמיכת המדען הראשי במסגרת תוכניות לעידוד חברות טכנולוגיה בישראל.

"עסק קטן לא יכול לצמוח כיום ללא שיווק באינטרנט. רוב בעלי העסקים הקטנים לא יכולים להרשות לעצמם לשכור מומחה שיווק, כשבמקביל חסרים להם זמן ומומחיות בכדי לבצע פעולות שיווק דיגיטליות בעצמם", מציינת תמר שור, מייסדת-שותפה ב-Wannabiz. "השקת האפליקציה מגשרת על הפער העצום בכך שהיא מאפשרת לבעלי עסקים קטנים, ללא תלות בכישורים טכנולוגיים או ידע שיווקי, לנצל את מעט הדקות הפנויות שיש להם ביום לטובת ניהול השיווק הדיגיטלי באמצעות הסמארטפון. באופן זה, ניתן לשמר לקוחות ולגייס חדשים באמצעות הערוצים המרכזיים בהם הלקוחות מבלים את זמנם".

אילן שילוח, יו"ר קבוצת הפרסום מקאן תל אביב: "Wannabiz מביאה את השיווק האוטומטי לרמה חדשה של נגישות ותחכום, המאפשרת למיליוני עסקים קטנים לבצע פעילות שיווק מפולחת וממוקדת, באופן שהיה שמור עד כה לחברות גדולות בלבד. עסקים קטנים מייצגים שוק עצום, הזקוק נואשות לשיווק מקצועי בעלות מתאימה. ל-Wannabiz יש גישה מוכחת להצלחה ארוכת טווח של קמפיינים שיווקיים ופרסומיים עבור משתמשים אלו, והיא ממשיכה להתרחב ולהשתפר בקצב מהיר"

על פי נתונים ש-Wannabiz מספקת, בשנה האחרונה דיווחו משתמשי הפיילוט של האפליקצייה על תרומה משמעותית לפעילות שלהם, עם גידול של 130% בממוצע במספר אוהדי הפייסבוק, והגברת תדירות הפוסטים שלהם ב-122% בממוצע. בעלי עסקים קטנים בארה"ב, אשר השתמשו באפליקציה מספר פעמים בשבוע במהלך 12-18 החודשים האחרונים, דיווחו על גידול בלקוחות ובהיקף העסקים בעשרות אחוזים, כך לדברי החברה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.