'מנהלי שיווק מפחדים להעז; אם לא תנסו, תפגעו בארגון יותר מאשר בעצמכם'
אחרי שנים כמפיק עצמאי בתחום חיי הלילה, הפקות וקד"מ, ושנתיים כמנהל תיקי לקוחות ארציים במקסי מדיה, הגיע איתי פז לפני כשנתיים ללוקיישן.
פז, נשוי ואב ל-2 ילדים, שמשמש כמנכ"ל החברה, הוא האורח שלנו השבוע במדור Under 40. לוקיישן שקיימת יותר מעשור, היא חברת האינדור מדיה מהגדולות בישראל, ומחזיקה בזיכיונות לפרסום שיותר מ-1,000 מוקדי בילוי וכושר. בין לקוחות החברה ניתן למנות את אדידס, החברה המרכזית למשקאות קלים, יפאורה תבורי, סנו, סובארו, סיטרואן, פלאפון ו-HOT.
1. עבודה: העבודה בשבילי היא מקום לתת ביטוי לפנטזיות ולשאיפות האישיות. נכון, יש בזה משהו אינטרסנטי כביכול, אבל בסופו של דבר אם לא נבוא על סיפוקנו בעשייה היומיומית, יפסיד מזה הארגון בו אנו עובדים ואנחנו כאינדיבידואלים. כל אדם בכל משרה חייב להביא את עצמו לתפקיד ולתרום מיכולותיו האישיות כדי להרים את עצמו ובכך את הארגון. ללא ספק לוקיישן ובעלי המניות שלה, נתנו לי כר פורה לעשייה הזו ולהגשמת החלומות שלי. בשנתיים האחרונות, לאחר מעל לעשור בו קיימת החברה, הוספנו 2 פיתוחים עסקיים משמעותיים: פרסום בשיקליות צה"ל ומדיה שבימים אלה קורמת עור וגידים ועליה נכריז בקרוב.
2. בית: אשתי, הילדים והמטבח. האהבה הכי גדולה שלי זה לבשל ולארח ואני מנחיל את זה לילדים שלי. בסופי שבוע אנחנו מרבים לארח וזה כיף גדול.
3. הישג: לעשות תמיד את מה שאני אוהב. כל דבר שעשיתי עד היום היה מתוך תשוקה, זה אדיר בשבילי שגם אחרי 16 שנים בחיי המקצועיים, אני תמיד קם למקום שאני נהנה בו ורואה בו קרקע פורייה להגשמה עצמית.
4. רגע מכונן: אי שם בשנת 1999, ביום בו החברה המדהימה שלי, כיום אשתי מיכל, התחילה איתי במסיבה בפאצ'ה. במשך חודשיים היא רדפה אחרי עד שנעניתי לחיזוריה, לשמחתי התרציתי ומאותו יום ועד היום אנחנו ביחד וחובקים 2 ילדים מדהימים.
5. רגע מביך: הרגע בו סילפתי את הרגע המכונן בראיון, למעשה הכל קרה הפוך :).
6. מודל לחיקוי/השראה: ללא ספק אמא שלי. היא גידלה אותי לבד מאז שהייתי תינוק, והראתה לי שבעזרת נחישות וכח רצון ניתן להגשים בחיים חלומות, להצליח במה שאבחר ולהגיע להישגים מרשימים.
7. חלום: כרגע החלום המקצועי שלי הוא ליצור שינוי תפיסה בהרגלי הפרסום של החברות הגדולות. אני פוגש מאות מנהלים מחברות שונות כל שנה, ומופתע כל פעם מחדש מרמת המיסיונריות שקיימת בעולם הפרסום. מנהלי שיווק מפחדים להעז, אני טוען שאם אתה לא מוכן לנסות ולבחון דברים חדשים אתה פוגע בארגון שלך יותר מאשר בעצמך.
8. מתחרים: הזכייניות קשת ורשת
:) - מבחינתי כל פלטפורמה שנותנת חשיפה בפרסום מהווה אתגר. כאדם מתחום המדיה אני צופה בפרסומות ולפעמים נצבט לי הלב לראות לקוח פוטנציאלי שמחפש קהל יעד מסוים מאד בפורמט הטלוויזיוני. זו אחת הסיבות שאני רואה את הגדולים כמתחרים, גם מנהלי השיווק והפרסום בחברות בסופו של דבר יצטרכו לדעת לפנות לקהל היעד שלהם במקומות הרלוונטיים בהם הם נמצאים, ואז לעטוף את הקמפיין באמצעי מדיה של ה-mass.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
9. ילדות: הקלישאה שרצה בדור של בני גילי מדברת על כך שלעולם לא תחזור הילדות של פעם. משחקי מחנות, להתרוצץ למטה כל היום ולפתח כישורים חברתיים בעזרת אינטרקציה יומיומית עם עשרות ילדים בשכונה. זה נתן לדור שלנו יתרון כבני אדם ואני באמת ובתמים חושב שהילדות של בני גילנו וכן, אני נשמע לעצמי מבוגר משהו - עשתה אותנו דור מצוין.
10. טיפ: שימו לכם תמיד נעץ בלוח השנה בו אתם יודעים שתעשו משהו בשביל עצמכם. אצלי זה מתבטא בלטייל בארץ ובעולם. אנחנו עובדים על מנת ולשרת את הנפש שלנו בסופו של דבר. הרבה אנשים שאני מדבר איתם, עסוקים בעיקר בלומר "אני חייב לצאת לחופש"... שימו לעצמכם יעד מוגדר וצאו.
11. לא יודעים עליי ש... - בוא נשאיר את זה ככה :)
- 7.תמיד היה איש מוכשר- בהצלחה!!! (ל"ת)אור 07/11/2014 10:41הגב לתגובה זו
- 6.טל יצחק לוי 07/11/2014 09:31הגב לתגובה זואת איתי הכרתי לפני חמש שנים בתחילת דרכי בעולם התיווך נדל"ן. הוא היה לקוח שלי, חיפש דרכי דירה ביד אליהו. תוך מס' דקות עם הבחור הבנתי שמדובר בבנאדם אינטליגנטי עם ראש פתוח, אחד שמבין עניין. איתי, מגיע לך שאפו על ההתפתחות המקצועית והאישית שלך. יש לך משפחה מקסימה. מיכל מדהימה. בהצלחה !
- 5.יוסי 07/11/2014 08:29הגב לתגובה זוכתבה יפה
- 4.תותח על! כל מילה בסלע (ל"ת)אוהד 06/11/2014 18:55הגב לתגובה זו
- 3.איש שיווק 06/11/2014 17:03הגב לתגובה זולא רלוונטית. אנשי המכירות שלו רודפים אחרי כל היום כדי שאפרסם אצלם מבלי להראות תוצאות ברורות.
- יואב 07/11/2014 08:32הגב לתגובה זוזה בסדר שאנשים כמוך חיים. מישהו הרי צריך למות מקינאה!!! אל תקנה מדיה של ״פעם״ ליים בלידיך. פחות מתוסכל.
- כרמית משה 06/11/2014 18:57הגב לתגובה זולפעמים אם אין משהו טוב להגיד לא חייבים לטנף בכוח. יש פה בחור צעיר, מצליח לפי מה שאני שומעת ורואה דווקא המדיה שלו תפסה לא רע ויש לי חברות מהתחום שאומרות שדווקא היא מאוד אפקטיבית אבל זה לא העיניין... די כבר עם הרוע רוע רוע הזה. אין לך משהו טוב להגיד? פשוט תשתוק. או שאולי אתה בכלל מחברה מתחרה? די עם השנאת חינם הזו. תלמדו קצת לפרגן בענף שלכם.
- 2.פקה 06/11/2014 16:17הגב לתגובה זואיש חשוב מאוד מקצוען על!!!
- 1.גילעד 06/11/2014 15:29הגב לתגובה זואיתי, מקצוען אלוף עולם !!! רווח עצום ללוקיישן ולענף ה outdoor
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
