שש אימהות נועה ירון
צילום: צילום מסך: רשת
רייטינג

'6 אמהות' משחזרת את ההשקה: קיבלה 26% - מול שידורים חוזרים בערוץ 10

הדוקו-ריאליטי מסתמן כהצלחה עבור 'רשת', שנהנתה מערב צחיח מצידו של ערוץ 10, ונתון נמוך של המשדר המיוחד על הרב עובדיה יוסף בערוץ 1
אלכסנדר כץ |

סדרת הדוקו-ריאליטי 6 אמהות (רשת, ערוץ 2) רשמה 26% בפרק השני שלה אמש (יום ג'), בדומה לפרק ההשקה יממה לפני כן שהניב 26.4% - כך עולה מנתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה.

מנגד, בערוץ 10 הרימו ידיים ועברו לנוהל שידורים חוזרים בפריים-טיים: 'תיק ליל הגלשונים' עם 7.3%, ו'המתנחל' שקיבלה 6.4%. המשדר מיוחד 'מורה נבוכים' (ערוץ 1) בהנחיית עודד שחר, לציון שנה למותו של הרב עובדיה יוסף, רשם 4.2%.

שידור חוזר של 'סליחות' (רשת, ערוץ 2) רשם 17.2%, 'החדשות הלילה' (חדשות 2) הניבה 9.6%, 'פינס בלילה' (ערוץ 10) זכתה ב-6.1%, 'היום שהיה' (ערוץ 10) קיבלה 5.1%, בדיוק כמו 'לילה כלכלי' (ערוץ 10).

ראש בראש בפרה-פריים: 'בא לחדש לכם' (רשת, ערוץ 2) קיבלה 9.6%, לפני 'תכנית חיסכון' (חדשות 2) עם 14%. מנגד, 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) עם 6.3% בלבד, ו'המוסף' (ערוץ 1) עם גאולה אבן הסתפקה ב-1.9%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' רשמה 21.6%, אולם 'חדשות 10' ממשיכה לרשום נתונים נמוכים יחסית והסתפקה ב-8.8%. 'מבט' (ערוץ 1) הניבה 3.6%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.