טור תגובה לעטרה בילר: "פרסומת קרולינה למקה סוללת דרך לצריכת זנות"
דבריה של עטרה בילר בגנות "הפמיניסטיות" מסיתה ופוגענית. כפי שעטרה
זאת ועוד ההתייחסות הפוגענית "לפמיניסטיות", גובלת בהסתה, מאחר ונאמרת בנימה רווית שנאה. פמיניזם עוסק בשוויון הזדמנויות לנשים ובקידום מעמדן, שתי מטרות שאני בטוחה שעטרה וכל הציבור כולו נהנים מהם בתחומי חיים רבים מאוד. האם עטרה אינה מאמינה בערכים אלו?! האם יש בקרבנו א/נשים שאינם פמיניסטים?!
אותן "פמיניסטיות" הן נשים (וגם גברים) המקדישים את חייהם לקידום נשים מוחלשות, פגועות ומנוצלות. כשאנחנו מטפלות ומשקמות נשים, תמיד בתקציבים מינימליים, מקדישות את חיינו וחיי משפחותינו - זה בסדר, יש מי שעושה את "העבודה", אבל אם אנחנו רואות שהמאמצים הרבים אותם השגנו ביזע ובדמעות, נמעכים באבחה על ידי פרסומות כמו הפרסומת של חברת המשקפים המדוברת, ומוחות על כך, אז אנחנו הופכות למתלהמות ומתנפלות?!
ולעצם העניין, עטרה כותבת: "במקרה הזה הזרם הפמיניסטי מדכא חופש ולא מקדם אותו. איך אפשר בכלל לחשוב שריקוד המוט של בר רפאלי העצמאית והדעתנית קשור בכלל להחפצת גוף האשה כאובייקט מיני מנוצל?"
- התוצאות החלשות של נטו גרמו לעדי עזרא לקבל מניות בשווי מצומק
- פעם שלישית בר רפאלי: תשמש שוב כפרזנטורית בקמפיין חדש ל-FEMINA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני לא יודעת אם אי פעם עטרה ביקרה במועדון חשפנות, אבל המציאות שם קשה ואכזרית. הריקוד על העמוד הוא רק "תפאורה". הנשים שם נדרשות לשבת על ברכי הלקוחות ולבצע לאפ דנסינג שמשמעותו להתחכך באיבר מינו של הגבר כאשר הוא רשאי לגעת בכל הגוף חוץ מבואגינה. הוא נוגע בחזה, בישבן בירכיים, איפה שירצה. כל זה נמשך שתי דקות תמורת עשרים שקלים.
בשביל לראות את ה"הכסף הגדול" שהבטיחו לה, היא צריכה לשבת על עשרות גברים. מציעה לכל אחד/ת לנסות לדמיין את עצמה/ו בסיטואציה כזו.
זאת ועוד, הן מבצעות מין אוראלי וישנם מקומות שמתקיימים אקטים מלאים. תגידו: "היא סטודנטית שבחרה בזה", אבל זו לא המציאות, 90% מהנשים שנשאבות לזנות חוו התעללות מינית בילדותן. בשביל לשרוד את הפלישה הקשה הזו לגוף נשים בזנות במועדוני חשפנות מפעילות מנגנונים דיסוציאטיביים (ניתוק) שהורסים את נפשן ומקרבים את השימוש בסמים.
העובדה שריקוד על מוט הפך לענף ספורט, אינה קשורה לדיון כי מה שחשוב הוא הקונטקסט הכללי. הפרסומת לא מציגה את הדוגמנית בבגד גוף בסטודיו כשחברותיה לאימון מביטות בה מזיעה על העמוד, הסיטואציה היא ריקוד ארוטי לעיניו של גבר. זו סצנת מועדון חשפנות, שסוללת את התודעה הציבורית לצריכת זנות.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
החופש שאותי מעניין הוא לא החופש של צרכני הזנות, אלא החופש של הנערים, הנערות, הנשים והגברים הלכודים בזנות. לא מגיע להם להיות שם. פרסומת כזו מניחה עוד לבנה בחומת הלגיטימיות של צריכת זנות, מה שישאיר את הנשים בגיהינום שהן נתונות בו.
הכותבת עידית הראל שמש היא מנהלת מכון תודעה - למאבק בתופעת הזנות, יוזמת מכתב המחאה החתום על ידי ארגונים לזכויות אדם להסרת הפרסומת
- 6.בר...ברת מיותרת (ל"ת)אלי 03/10/2014 12:39הגב לתגובה זו
- 5.הלכת רחוק. 23/09/2014 14:19הגב לתגובה זורחוק מדי. ואם את חושבת שפרסומתאחת תהרוס את חינוך ילדייך אז: א. אין לך בכלל אמון בהם. ב. כדאי שתפסיקי לנסות לחנך, כי זה לא ממש מחזיק מים.
- 4.KO 21/09/2014 15:10הגב לתגובה זובר רוקדת על עמוד זה בסדר, הדוגמא של מועדון חשפנות אפשר לכתוב על הרבה דברים (חשפניות משתמשות בליפסטיק ושמלת מיני, אז בו לא נראה גם את זה), הבעיה היא בפואנטה של הסירטון, אם היו עושים בחורה מכוערת ניחה, אבל הבחורה אולי שמנמנה אבל בהחלט נאה. ולכן העיניין כאן הוא לא פמיניזם, העיניין הוא שרזה = יפה ושמנמן = מכוער (הבחורה שמנמנה, לא דבה)
- 3.יואב 21/09/2014 09:51הגב לתגובה זומה הקשר לזנות? זאת הבעיה של הפרסומת העלובה הזאת? זאת פרסומת שלועגת לנשים שמנות, פרסומת שמציגה אותן כפגומות, ככאלה שרק עיוורים יכולים להמשך אליהן. זאת פרסומת שתגרום לבת שלכם לפתח אנורקסיה, זאת פרסומת שגורמת לאשה שלכם או לאחותכם להסתובב עם דמוי עצמי נמוך. אז באמת לא צריך למתוח את זה עד לעידוד לזנות, זה לא שם וזה מסיט את הדיון למקום לא נכון. חבל שיש מפרסמים שמאשרים כזאת פרסומת עצוב שבתעשיה שלנו יש עדיין משרדים שמעזים לעלות כזה דבר, מקווה שכל מי שעובדת שם מתביישת שזה מה שיצא מהמשרד הזה.
- 2.את מקשיבה לעצמך? 18/09/2014 18:45הגב לתגובה זוהריקוד באיזו פרסומת מעפנה של של כמה שניות מעודד זנות? זה נשמע מגוחך ומופרך. המאבק בזנות הוא ראוי שלעצמו אבל לא צריך לקפוץ על כל סצינה בפרסומת כדי לקבל חשיפה. המאבק הראוי הופך למופע יח"צ מטופש שמוציא גם את מובילות המאבק כצדקניות ומוסרניות.
- n 21/09/2014 12:48הגב לתגובה זואוקיי. חשפנות זוהי תעשיית מין. כמו זנות. תעשיית מין היא אלימה, משפילה ויותר חשוב, הבסיס של התעשייה הוא התעללות. וכדאי לתמוך במאבק בזנות לאור מה שקורה בעולם, והיות כל אישה בסכנה יומיומית רק מגלל שהיא אישה. זה לא צדקנות זוהי הכרה שהמציאות של היום לא בסדר בקטע הזה
- 1.בלי דמגוגיה, הפרסומת פשוט צוחקת על נשים שמנות (ל"ת)וזהו 18/09/2014 16:43הגב לתגובה זו
- G 29/09/2014 09:48הגב לתגובה זומחפיצה נשים, לועגת לשמנות ובכלל קריאייטיב מיושן להחריד ובימוי נורא.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
