טור תגובה לעטרה בילר: "פרסומת קרולינה למקה סוללת דרך לצריכת זנות"
דבריה של עטרה בילר בגנות "הפמיניסטיות" מסיתה ופוגענית. כפי שעטרה
זאת ועוד ההתייחסות הפוגענית "לפמיניסטיות", גובלת בהסתה, מאחר ונאמרת בנימה רווית שנאה. פמיניזם עוסק בשוויון הזדמנויות לנשים ובקידום מעמדן, שתי מטרות שאני בטוחה שעטרה וכל הציבור כולו נהנים מהם בתחומי חיים רבים מאוד. האם עטרה אינה מאמינה בערכים אלו?! האם יש בקרבנו א/נשים שאינם פמיניסטים?!
אותן "פמיניסטיות" הן נשים (וגם גברים) המקדישים את חייהם לקידום נשים מוחלשות, פגועות ומנוצלות. כשאנחנו מטפלות ומשקמות נשים, תמיד בתקציבים מינימליים, מקדישות את חיינו וחיי משפחותינו - זה בסדר, יש מי שעושה את "העבודה", אבל אם אנחנו רואות שהמאמצים הרבים אותם השגנו ביזע ובדמעות, נמעכים באבחה על ידי פרסומות כמו הפרסומת של חברת המשקפים המדוברת, ומוחות על כך, אז אנחנו הופכות למתלהמות ומתנפלות?!
ולעצם העניין, עטרה כותבת: "במקרה הזה הזרם הפמיניסטי מדכא חופש ולא מקדם אותו. איך אפשר בכלל לחשוב שריקוד המוט של בר רפאלי העצמאית והדעתנית קשור בכלל להחפצת גוף האשה כאובייקט מיני מנוצל?"
- התוצאות החלשות של נטו גרמו לעדי עזרא לקבל מניות בשווי מצומק
- פעם שלישית בר רפאלי: תשמש שוב כפרזנטורית בקמפיין חדש ל-FEMINA
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אני לא יודעת אם אי פעם עטרה ביקרה במועדון חשפנות, אבל המציאות שם קשה ואכזרית. הריקוד על העמוד הוא רק "תפאורה". הנשים שם נדרשות לשבת על ברכי הלקוחות ולבצע לאפ דנסינג שמשמעותו להתחכך באיבר מינו של הגבר כאשר הוא רשאי לגעת בכל הגוף חוץ מבואגינה. הוא נוגע בחזה, בישבן בירכיים, איפה שירצה. כל זה נמשך שתי דקות תמורת עשרים שקלים.
בשביל לראות את ה"הכסף הגדול" שהבטיחו לה, היא צריכה לשבת על עשרות גברים. מציעה לכל אחד/ת לנסות לדמיין את עצמה/ו בסיטואציה כזו.
זאת ועוד, הן מבצעות מין אוראלי וישנם מקומות שמתקיימים אקטים מלאים. תגידו: "היא סטודנטית שבחרה בזה", אבל זו לא המציאות, 90% מהנשים שנשאבות לזנות חוו התעללות מינית בילדותן. בשביל לשרוד את הפלישה הקשה הזו לגוף נשים בזנות במועדוני חשפנות מפעילות מנגנונים דיסוציאטיביים (ניתוק) שהורסים את נפשן ומקרבים את השימוש בסמים.
העובדה שריקוד על מוט הפך לענף ספורט, אינה קשורה לדיון כי מה שחשוב הוא הקונטקסט הכללי. הפרסומת לא מציגה את הדוגמנית בבגד גוף בסטודיו כשחברותיה לאימון מביטות בה מזיעה על העמוד, הסיטואציה היא ריקוד ארוטי לעיניו של גבר. זו סצנת מועדון חשפנות, שסוללת את התודעה הציבורית לצריכת זנות.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
החופש שאותי מעניין הוא לא החופש של צרכני הזנות, אלא החופש של הנערים, הנערות, הנשים והגברים הלכודים בזנות. לא מגיע להם להיות שם. פרסומת כזו מניחה עוד לבנה בחומת הלגיטימיות של צריכת זנות, מה שישאיר את הנשים בגיהינום שהן נתונות בו.
הכותבת עידית הראל שמש היא מנהלת מכון תודעה - למאבק בתופעת הזנות, יוזמת מכתב המחאה החתום על ידי ארגונים לזכויות אדם להסרת הפרסומת
- 6.בר...ברת מיותרת (ל"ת)אלי 03/10/2014 12:39הגב לתגובה זו
- 5.הלכת רחוק. 23/09/2014 14:19הגב לתגובה זורחוק מדי. ואם את חושבת שפרסומתאחת תהרוס את חינוך ילדייך אז: א. אין לך בכלל אמון בהם. ב. כדאי שתפסיקי לנסות לחנך, כי זה לא ממש מחזיק מים.
- 4.KO 21/09/2014 15:10הגב לתגובה זובר רוקדת על עמוד זה בסדר, הדוגמא של מועדון חשפנות אפשר לכתוב על הרבה דברים (חשפניות משתמשות בליפסטיק ושמלת מיני, אז בו לא נראה גם את זה), הבעיה היא בפואנטה של הסירטון, אם היו עושים בחורה מכוערת ניחה, אבל הבחורה אולי שמנמנה אבל בהחלט נאה. ולכן העיניין כאן הוא לא פמיניזם, העיניין הוא שרזה = יפה ושמנמן = מכוער (הבחורה שמנמנה, לא דבה)
- 3.יואב 21/09/2014 09:51הגב לתגובה זומה הקשר לזנות? זאת הבעיה של הפרסומת העלובה הזאת? זאת פרסומת שלועגת לנשים שמנות, פרסומת שמציגה אותן כפגומות, ככאלה שרק עיוורים יכולים להמשך אליהן. זאת פרסומת שתגרום לבת שלכם לפתח אנורקסיה, זאת פרסומת שגורמת לאשה שלכם או לאחותכם להסתובב עם דמוי עצמי נמוך. אז באמת לא צריך למתוח את זה עד לעידוד לזנות, זה לא שם וזה מסיט את הדיון למקום לא נכון. חבל שיש מפרסמים שמאשרים כזאת פרסומת עצוב שבתעשיה שלנו יש עדיין משרדים שמעזים לעלות כזה דבר, מקווה שכל מי שעובדת שם מתביישת שזה מה שיצא מהמשרד הזה.
- 2.את מקשיבה לעצמך? 18/09/2014 18:45הגב לתגובה זוהריקוד באיזו פרסומת מעפנה של של כמה שניות מעודד זנות? זה נשמע מגוחך ומופרך. המאבק בזנות הוא ראוי שלעצמו אבל לא צריך לקפוץ על כל סצינה בפרסומת כדי לקבל חשיפה. המאבק הראוי הופך למופע יח"צ מטופש שמוציא גם את מובילות המאבק כצדקניות ומוסרניות.
- n 21/09/2014 12:48הגב לתגובה זואוקיי. חשפנות זוהי תעשיית מין. כמו זנות. תעשיית מין היא אלימה, משפילה ויותר חשוב, הבסיס של התעשייה הוא התעללות. וכדאי לתמוך במאבק בזנות לאור מה שקורה בעולם, והיות כל אישה בסכנה יומיומית רק מגלל שהיא אישה. זה לא צדקנות זוהי הכרה שהמציאות של היום לא בסדר בקטע הזה
- 1.בלי דמגוגיה, הפרסומת פשוט צוחקת על נשים שמנות (ל"ת)וזהו 18/09/2014 16:43הגב לתגובה זו
- G 29/09/2014 09:48הגב לתגובה זומחפיצה נשים, לועגת לשמנות ובכלל קריאייטיב מיושן להחריד ובימוי נורא.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
