שמעון אלקבץ
צילום: יח"צ

חוזר לרדיו: שמעון אלקבץ עוזב את משרד התרבות - וינהל את קול ישראל

אחרי מינוי אילה חסון למנהלת החדשות של ערוץ 1, מפרק רשות השידור ביקש את אישור ביהמ"ש למינוי אלקבץ, שניהל בעבר תחנות רדיו אזוריות
אלכסנדר כץ | (8)

איש התקשורת שמעון אלקבץ צפוי להתמנות למנהל קול ישראל במקומו של מיקי מירו, שעזב לאחרונה את התפקיד. מכיוון שאלקבץ אינו עובד רשות השידור, פנה מפרק הרשות דוד האן לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לקבל את אישור בית המשפט למינוי חיצוני זה, בתקופה בה נמצאת הרשות בפירוק לקראת הקמת תאגיד שידור חדש.

רק אתמול הודיע האן על החלטתו יחד עם העורך החדש של הרשות, יונה ויזנטל, על מינויה של הפרשנית המדינית של 'קול ישראל' ומגישת 'יומן', אילה חסון למנהלת חטיבת החדשות של ערוץ 1, וכעת זה המינוי המשמעותי השני של השניים.

אלקבץ משמש ב-3 השנים האחרונות כראש מנהל התרבות במשרד התרבות והספורט. בימים האחרונים הוא ביקש לסיים את תפקידו, וזאת על מנת להתמנות לתפקיד החדש. הוא נהנה מניסיון תקשורתי עשיר: הוא היה מקימי רשת המקומונים ידיעות תקשורת ושימש סגן העורך הראשי של רדיו דרום, רדיו תל-אביב ורדיו ירושלים, וכיהן כמשנה למנכ"ל מעריב.

העורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל מסר כי ""שמעון אלקבץ נבחר לתפקיד משום השילוב המוצלח המתקיים בו של ניסיון ניהולי עשיר בגופי תוכן יחד עם רקע עיתונאי ממשי והבנה עמוקה בתחומי הרדיו. התרשמנו כי לשמעון יש תכניות משמעותיות לפתח את קול ישראל ולקרבה לקהלי מאזינים חדשים. בצד עריכת מהדורות ויומני חדשות בגלי צה"ל, הוא ניהל בהצלחה כמה מהבולטות בתחנות הרדיו האזורי תוך הפגנת יכולת מרשימה במשיכתם של מאזינים צעירים. אני משוכנע שקול ישראל הנחשב לכלי תקשורת אמין ואיכותי - ימשיך להצטיין תחת ניהולו של אלקבץ".

אלקבץ הגיב למינוי ואמר כי "אני בטוח שאוכל לתרום מניסיוני ולבסס את מעמדו של קול ישראל כרדיו שחרט על דגלו חתירה למצוינות עיתונאית. אני רואה בשידור הציבורי בכלל ובקול ישראל בפרט - כלי איכותי וחיוני החשוב לשמירת הדמוקרטיה הישראלית. אני מאמין שיחד עם העובדים נוכל לעמוד בפני כל האתגרים הניצבים בפני תחנות הרדיו השונות השייכות לקול ישראל ונמשיך לבסס את מעמדו בציבוריות הישראלית ולהשפיע על התודעה של החברה בישראל".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בהצלחה! (ל"ת)
    מרדכי שלו 28/08/2014 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שוקי פוטש 27/08/2014 23:49
    הגב לתגובה זו
    מינוי תמוה. רק בישראל.
  • 6.
    שמתם לב להשפעה של לימור לבנת על הרשות?? (ל"ת)
    האחות הגדולה 27/08/2014 20:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ברוך 27/08/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
    הניקיון הבא מינוי מנהל ראוי לקול המוסיקה לאחר שהמנהל הנוכחי שמונה על ידי מירו ונדב הורס את קול המוסיקה ומאדיר בעיקר את עצמו
  • 4.
    שומר סף 27/08/2014 17:37
    הגב לתגובה זו
    מדובר על אותה גברת בשינוי אדרת מינוי של מרכז הליכוד ועסקנים
  • 3.
    אליהו 27/08/2014 17:35
    הגב לתגובה זו
    כמה אחוזי האזנה היו לתחנות שניהל ? 3 אחוז לכל התחנות גם יחד . אם הוא כל כך טוב למה עובר תפקידים כל הזמן ולא הוכיח את כישוריו ברדיו ה אזורי כאשר כל התחנות נכשלו ?
  • 2.
    יעקב 27/08/2014 14:04
    הגב לתגובה זו
    כשקוראים את הרזומה שלו לאורך כל הקריירה מבינים למה המינוי ראוי ויקדם את קול ישראל. האיש מבין חדשות, ניהול רדיו והצליח בכל תפקיד שקיבל. העובדים בקול ישראל ייהנו מבוס שהו קודם כל בן אדם שנוהג בכבוד בעובדים וזה חשוב
  • 1.
    ג'קי 27/08/2014 13:34
    הגב לתגובה זו
    שמעון אלקבץ הוא לא רק איש מקצוע מהמעלה הראשונה אלא גם בן אדם מדהים, אוהב אנשים, יחסי אנוש מעולים שיחולל מהפכה בקול ישראל. בהצלחה חבר
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״