המבצע שאיחד את העם: הצבא חובק ע"י התקשורת החרדית - ובעיקר האתרים
כל מי שנחשף לתקשורת החרדית בשנה האחרונה, לא יכול היה שלא לשים לב לשינוי ברטוריקה ולשפה הקשה ולביטויים הנחרצים שהתפרסמו מעל גבי העיתונים, השבועונים וגם אתרי האינטרנט, כנגד מוסדות השלטון - הממשלה וצה"ל בתוכם. ביטויים אלו הלכו והחריפו ככל שעבר הזמן, ואולי אף בצדק.
הימים היו ימי החוק לשוויון בנטל, או בשפה החרדית - "גזירת גיוס בני הישיבות", ומטבע הדברים המגזר חש מאוים ממה שנדמה היה בעיניו כניסיון כפייה ושכנוע. הקרע בין הציבור החרדי לשלטונות ולממסד הצבאי, נראה היה כבלתי נמנע והדבר בא כאמור לידי ביטוי בכל אמצעי וכלי המדיה השונים. כתבות ומאמרים פובלציסטים תקפו בעקיפין ואף ישירות את צה"ל "המנסה לכפות חובת גיוס על בני הישיבות", ואף "מאיים" חלילה להשליכם לכלא באם לא יעשו כן ויענו לדרישותיו.
בשבועות האחרונים התהפך המצב. הכל החל בתחושת הסולידריות שאפיינה את החברה הישראלית במהלך ימי התפילה לשלומם של 3 הנערים החטופים. המקרה המזעזע איחד את עם ישראל לשבטיו וגם לתקשורת החרדית החלה "לחבק" את בני המגזר הדתי-לאומי, למרות התהום האידיאולוגית הפעורה בין הצדדים. האחדות וליכוד השורות המשיכו כמובן גם בהמשך עם תחילתו של מבצע צוק איתן בעזה והדאגה והתפילה לשלומם של הלוחמים, הפכה לנחלת התקשורת החרדית כולה.
כמו במרבית המהלכים התקשורתיים בשנים האחרונות, גם במקרה זה מי שהיו ראש החץ שהובילו את שינוי הגישה היו אתרי האינטרנט החרדיים, שמתחילת הלחימה יצאו בקריאה מיוחדת לגולשים להתפלל ולומר פרקי תהילים למען הצלחת המערכה הצבאית ולשלומם של החיילים. בהמשך "נגררו" שאר כלי התקשורת החרדיים ואימצו ברובם קו דומה, כאשר לראשונה פרסם השבועון משפחה תמונות של הלוחמים שנפלו במבצע.
במהלך ימי הלחימה, הצטרפו עוד ועוד מהציבור החרדי לקהל הגולשים על מנת להתעדכן במידע על הלחימה בעזה - מה שמלמד על עוצמתה של המדיה האינטרנטית גם בציבור החרדי. ההובלה הייתה משמעותית במיוחד, הן לאור העובדה שלעיתים, וכפי שקורה גם בתקשורת הכללית, עד שהספיקו העיתונים היומיים לדווח על המתרחש בגזרת הלחימה בדרום, הכותרות כבר הפכו לבלתי רלוונטיות, והן בהובלת קו חדשני ומקורי המאחד ומלכד את עם ישראל לכל שבטיו וגווניו, המדגיש את הביחד על פני המפריד ואת החיבור על פני הניתוק.
כשבמקביל מרבית מקהל הגולשים הנמנה על הציבור הכללי בישראל, בחר אף הוא להתעדכן על הלך הרוחות בציבור החרדי דרך האתרים השונים שלעיתים אף הקדימו בדיווחים חדשותיים את מתחריו בכלי התקשורת החילונים.
גם בגזרת הפייסבוק האתרים החרדיים צברו עשרות אלפי לייקים בתקופה האחרונה. תמונות של לוחמים נועזים עטורי תפילין הניצבים ליד הטנק, או של בחורי ישיבה הקוראים פרקי תהילים, כמו גם של מתנדבים חרדיים המחלקים סלי מזון לתושבי הדרום, זכו לעשרות אלפי שיתופים ותגובות אוהדות.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
כולנו תקווה שישראל תנצח את המערכה ותביס את אויביה, אולם מי שכבר ניצח בבירור במלחמה זה האינטרנט החרדי. מי שלא האמין יכול היה להיווכח.
ישראל כהן הוא עיתונאי באתר החרדי 'כיכר השבת'
- 5.אחד שיודע 31/07/2014 17:42הגב לתגובה זובכך שגם בציבור החרדי כיום האתרים הם אלו שמובילים
- 4.טוב מאוד, (ל"ת)ניסים 31/07/2014 14:43הגב לתגובה זו
- 3.שטויות. שילכו לעבוד (ל"ת)31/07/2014 14:14הגב לתגובה זו
- 2.נחמי 31/07/2014 13:17הגב לתגובה זועם מרבית הדברים
- 1.טור חזק ביותר (ל"ת)מוטי מילר 31/07/2014 13:17הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)