רשת עצמל'ה מתגרה ב-IKEA בקמפיין מצחיק: הריהוט - KAKA MAYKA

החזית ההומוריסטית מול ענקית הריהוט השבדית - באמצעות ליאו ברנט. מנהל השיווק: "חברות מחו"ל מנסות לקנות את ישראל במוצרים בסיסיים במחיר נמוך"
משה בנימין | (28)
נושאים בכתבה IKEA לאו ברנט

זה לא שרשת הריהוט הישראלית עצמל'ה תצליח לערער כהוא זה את נתח השוק המקומי של IKEA, אבל הנסיון שלה לשים בפרונט את יתרון ה"ישראליות" שלה על פני הרשת השבדית הבינלאומית עשוי למשוך אליה לקוחות פוטנציאליים. כשהיא עושה את זה בדרך מצחיקה וחצופה, היא גם מצליחה לייצר לעצמה בדרך עוד כמה נקודות זכות.

קמפיין חדש של רשת הריהוט הישראלית שיעלה בטלוויזיה ובמודעות מסמן את רשת IKEA ופותח מולה חזית באופן ישיר. קמפיין הטלוויזיה מקדם את טענת עצמל'ה לפיה הריהוט השבדי אינו מתאים לקהל הילדים הישראלי. במשרד הפרסום 'ליאו ברנט' שמלווה את הרשת בחרו להמחיש זאת באופן הומוריסטי באמצעות הדגשת הפער בין אופי הילדים השבדים, לצד מאפייני האיכות של הריהוט השבדי, לילדים הישראלים.

עצמל'ה לא הסתפקה בגזרה הטלוויזיונית והלכה צעד אחד קדימה בפרינט. במקרה הזה היא בחרה לגחך על ענקית הריהוט השבדית, תוך מניפולציה על אחד מסמני ההיכר שלה - שמות הרהיטים שנכתבים בשבדית. במשרד הפרסום שמרו על ה-LOOK & FEEL של IKEA והעניקו לריהוט שמות כמו KAKA MAYKA ("קקמייקה") או MAAFAN ("מעאפן").

מנהל השיווק של הרשת, חיים בשן, התייחס למהלך המתגרה ואמר לאייס: "חברת עצמל'ה מציגה בקמפיין החדש את אחת מנקודות החוזקה של הרשת - החיבור לקהל הישראלי והכרת צרכיו לעומק. בעוד חברות מחו"ל מנסות לקנות את הקהל הישראלי במוצרים בסיסיים במחירים נמוכים אנו מציעים אלטרנטיבה איכותית, עמידה ובמחיר אטרקטיבי לא פחות. הרהיטים מיוצרים בדיוק לפי הצרכים של הצרכן הישראלי, שבמיוחד בנוגע למוצרי ילדים, לא מתפשר על איכות".

לדברי גיא קלנר מנכ"ל 'לאו ברנט': "קמפיין עצמל'ה עושה את הדבר הפשוט ביותר וזה להביא את האמת לידיעת הציבור. עליונות מוצרית אמיתית ובמחיר תחרותי אפילו ביחס ל-IKEA. כמובן שאין לנו שום דבר נגד השבדים. הנקניקיות שלהם היו ונשארו נהדרות".

קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: ערן בר יוחאי, סמנכ"ל אסטרטגיה: אסא שפירא, מנהל אסטרטגיה: טל חן, ארט: יעל יעקב, קופי: נגה הראל, מפיק: מני זרחיה, ניהול לקוח: תמר אסרף, רויטל שכן טוב, חברת הפקה: גרין, במאי: יוני מרדכי.

פרינטים: ארט: אסף רבא, קופי: עודד צור

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    ל 30/06/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    ענק!
  • 20.
    YL 30/06/2014 10:30
    הגב לתגובה זו
    בגבעת שאול ירושלים היה מפעל לריהוט מ סיבית ש פשט רגל חשוב לציין ש ראש ממשלתנו מר בנימין היה מ מכירי המפעל מוזר אבל אני בטוח שרוב הציבור חש שגם את המדינה הוא מנהל כמו רים
  • 19.
    דור 29/06/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    ככל שהקמפיין משעשע, המסר של לקנות מוצר יקר יותר מגיע לשוק הישראלי אחרי זמנו
  • 18.
    פיליפ 29/06/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין נראה מתנשא ועל כלום.... קמפיין הפרינט נראה כבר כל כך הרבה פעמים ובכל כך הרבה ורסיות על הכיתוב שזה כבר נראה מועתק מתיק עבודות של קפי מתחיל. סליחה ותודה
  • 17.
    מדויק ומהוקצע. בקיצור - עבודה שוודית. (ל"ת)
    רוני 27/06/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    KAKA MAYKA זה גאוני (ל"ת)
    סם 27/06/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    זרזיר ינאי 27/06/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    כל ההשקעה ובסוף הפנים שלכם זו המעפנה הזאת?
  • 14.
    גיל 27/06/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ערן, אחלה קריאייטיב לאחלה אסטרטגיה. עבודה טובה מאוד לדעתי
  • 13.
    רגב 26/06/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
    קלנר, אתה עדיין רוצה להחליף את הסמנכ״ל קראייטיב שלך? אולי מישהו בליאו ברנט יבין שצריך להחליף את קלנר!
  • 12.
    ישי הדס 26/06/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    פשוט אחלה !!
  • 11.
    יופי של עבודה (ל"ת)
    אורי גנות 26/06/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אחד שיודע 26/06/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    הם בכלל לא יצרנים, ואוב המוצרים שהם מוכרים הם מסיבית, כל הקמפיין מבוסס על טעות, יכול להיות שהפרסומאי לא מכיר אותם?
  • המותג הוא ישראלי, גם פוקס וקסטרו מייצרים בסין (ל"ת)
    אחד שגם יודע 27/06/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
  • ערן הולץ 26/06/2014 20:50
    הגב לתגובה זו
    המיטות שלהם מעץ מלא והן חזקות מאוד, אני בנאדם גדול ואני ישן על המיטות שלהם כשהילדים חולים. אתה נראה לי סתם שתול מהחברה המתחרה
  • כל השאר ורוב הריהוט מסיבית (ל"ת)
    גם יודע 28/06/2014 23:24
  • ענת 26/06/2014 19:09
    הגב לתגובה זו
    כל המיטות שלהם הן מעץ מלא
  • כל המיטות שלהם שלא מ MDF אתה מתכוון? (ל"ת)
    מקצוען מהענף 04/07/2014 09:28
  • אחד שיש לו 26/06/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    מוצרי העץ המלא באמת מיוצרים בסין. מוצרי השבבית הדחוסה מיוצרים בארץ וברמה גבוהה. איך אני יודע? יש לי בבית. דרך אגב, גם אחרי הקניה משלמים עבור 2 הובלות/הרכבות מפני שהרהיטים מגיעים ממקומות שונים ויש מתקינים לכל סוג של חומר. בגדול, מוצרים טובים.
  • 9.
    ספיר 26/06/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    הרהיטים של איקיה זה חד פעמי
  • 8.
    שווקי 26/06/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    רעיון מקסים. הסרטים קצת פחות.
  • 7.
    מצוין (ל"ת)
    ענק 26/06/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    DON DRAPER 26/06/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    מילא לצחוק על רשתות מחול, אבל עם החברה בליאו ברנט היו דואגים ללקוח שלהם באמת הם היו מספרים לו שבכל סקר שתעשה בארץ תגלה שאיקאה זה לא עוד ענק רהיטים זה מותג שהישראלים אוהבים וגאים לומר יש לי איקאה בבית (אני באופו אישי לא מבין למה) ולכן לא עושים צחוק ממי שהצרכן שלך באמת באמת אוהב. וכנראה זה לא עצ'מלה.
  • וואו איזה נוראית את (ל"ת)
    26/06/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יניב 26/06/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    עצמלה ולא סיביתלה
  • 4.
    המאחר העצבני 26/06/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    אחלה תובנה חבל קצת שמהר מאד עברו להארד סייל בתשדירים. תנו ליהנות קצת מקריאייטיב
  • 3.
    ענק ... (ל"ת)
    יורגן 26/06/2014 13:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זה כזה מעולה! ויושב על תובנה מדוייקת :) (ל"ת)
    היידי 26/06/2014 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליאורה ברנט הממורמרת 26/06/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    הקפיצות של הילדים מזכירים קצת את רהיטי דורון כנ"ל לירוק ברקע. חיים שיחקת אותה התחלת להוציא סוף סוף כסף על פרסום
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.