עצמל'ה. ראש בראש מול IKEA
צילום: יח"צ

רשת עצמל'ה מתגרה ב-IKEA בקמפיין מצחיק: הריהוט - KAKA MAYKA

החזית ההומוריסטית מול ענקית הריהוט השבדית - באמצעות ליאו ברנט. מנהל השיווק: "חברות מחו"ל מנסות לקנות את ישראל במוצרים בסיסיים במחיר נמוך"
משה בנימין | (28)
נושאים בכתבה IKEA לאו ברנט

זה לא שרשת הריהוט הישראלית עצמל'ה תצליח לערער כהוא זה את נתח השוק המקומי של IKEA, אבל הנסיון שלה לשים בפרונט את יתרון ה"ישראליות" שלה על פני הרשת השבדית הבינלאומית עשוי למשוך אליה לקוחות פוטנציאליים. כשהיא עושה את זה בדרך מצחיקה וחצופה, היא גם מצליחה לייצר לעצמה בדרך עוד כמה נקודות זכות.

קמפיין חדש של רשת הריהוט הישראלית שיעלה בטלוויזיה ובמודעות מסמן את רשת IKEA ופותח מולה חזית באופן ישיר. קמפיין הטלוויזיה מקדם את טענת עצמל'ה לפיה הריהוט השבדי אינו מתאים לקהל הילדים הישראלי. במשרד הפרסום 'ליאו ברנט' שמלווה את הרשת בחרו להמחיש זאת באופן הומוריסטי באמצעות הדגשת הפער בין אופי הילדים השבדים, לצד מאפייני האיכות של הריהוט השבדי, לילדים הישראלים.

עצמל'ה לא הסתפקה בגזרה הטלוויזיונית והלכה צעד אחד קדימה בפרינט. במקרה הזה היא בחרה לגחך על ענקית הריהוט השבדית, תוך מניפולציה על אחד מסמני ההיכר שלה - שמות הרהיטים שנכתבים בשבדית. במשרד הפרסום שמרו על ה-LOOK & FEEL של IKEA והעניקו לריהוט שמות כמו KAKA MAYKA ("קקמייקה") או MAAFAN ("מעאפן").

מנהל השיווק של הרשת, חיים בשן, התייחס למהלך המתגרה ואמר לאייס: "חברת עצמל'ה מציגה בקמפיין החדש את אחת מנקודות החוזקה של הרשת - החיבור לקהל הישראלי והכרת צרכיו לעומק. בעוד חברות מחו"ל מנסות לקנות את הקהל הישראלי במוצרים בסיסיים במחירים נמוכים אנו מציעים אלטרנטיבה איכותית, עמידה ובמחיר אטרקטיבי לא פחות. הרהיטים מיוצרים בדיוק לפי הצרכים של הצרכן הישראלי, שבמיוחד בנוגע למוצרי ילדים, לא מתפשר על איכות".

לדברי גיא קלנר מנכ"ל 'לאו ברנט': "קמפיין עצמל'ה עושה את הדבר הפשוט ביותר וזה להביא את האמת לידיעת הציבור. עליונות מוצרית אמיתית ובמחיר תחרותי אפילו ביחס ל-IKEA. כמובן שאין לנו שום דבר נגד השבדים. הנקניקיות שלהם היו ונשארו נהדרות".

קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: ערן בר יוחאי, סמנכ"ל אסטרטגיה: אסא שפירא, מנהל אסטרטגיה: טל חן, ארט: יעל יעקב, קופי: נגה הראל, מפיק: מני זרחיה, ניהול לקוח: תמר אסרף, רויטל שכן טוב, חברת הפקה: גרין, במאי: יוני מרדכי.

פרינטים: ארט: אסף רבא, קופי: עודד צור

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    ל 30/06/2014 13:30
    הגב לתגובה זו
    ענק!
  • 20.
    YL 30/06/2014 10:30
    הגב לתגובה זו
    בגבעת שאול ירושלים היה מפעל לריהוט מ סיבית ש פשט רגל חשוב לציין ש ראש ממשלתנו מר בנימין היה מ מכירי המפעל מוזר אבל אני בטוח שרוב הציבור חש שגם את המדינה הוא מנהל כמו רים
  • 19.
    דור 29/06/2014 16:28
    הגב לתגובה זו
    ככל שהקמפיין משעשע, המסר של לקנות מוצר יקר יותר מגיע לשוק הישראלי אחרי זמנו
  • 18.
    פיליפ 29/06/2014 16:23
    הגב לתגובה זו
    הקמפיין נראה מתנשא ועל כלום.... קמפיין הפרינט נראה כבר כל כך הרבה פעמים ובכל כך הרבה ורסיות על הכיתוב שזה כבר נראה מועתק מתיק עבודות של קפי מתחיל. סליחה ותודה
  • 17.
    מדויק ומהוקצע. בקיצור - עבודה שוודית. (ל"ת)
    רוני 27/06/2014 15:51
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    KAKA MAYKA זה גאוני (ל"ת)
    סם 27/06/2014 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    זרזיר ינאי 27/06/2014 13:05
    הגב לתגובה זו
    כל ההשקעה ובסוף הפנים שלכם זו המעפנה הזאת?
  • 14.
    גיל 27/06/2014 10:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד ערן, אחלה קריאייטיב לאחלה אסטרטגיה. עבודה טובה מאוד לדעתי
  • 13.
    רגב 26/06/2014 19:18
    הגב לתגובה זו
    קלנר, אתה עדיין רוצה להחליף את הסמנכ״ל קראייטיב שלך? אולי מישהו בליאו ברנט יבין שצריך להחליף את קלנר!
  • 12.
    ישי הדס 26/06/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    פשוט אחלה !!
  • 11.
    יופי של עבודה (ל"ת)
    אורי גנות 26/06/2014 16:34
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אחד שיודע 26/06/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    הם בכלל לא יצרנים, ואוב המוצרים שהם מוכרים הם מסיבית, כל הקמפיין מבוסס על טעות, יכול להיות שהפרסומאי לא מכיר אותם?
  • המותג הוא ישראלי, גם פוקס וקסטרו מייצרים בסין (ל"ת)
    אחד שגם יודע 27/06/2014 11:42
    הגב לתגובה זו
  • ערן הולץ 26/06/2014 20:50
    הגב לתגובה זו
    המיטות שלהם מעץ מלא והן חזקות מאוד, אני בנאדם גדול ואני ישן על המיטות שלהם כשהילדים חולים. אתה נראה לי סתם שתול מהחברה המתחרה
  • כל השאר ורוב הריהוט מסיבית (ל"ת)
    גם יודע 28/06/2014 23:24
  • ענת 26/06/2014 19:09
    הגב לתגובה זו
    כל המיטות שלהם הן מעץ מלא
  • כל המיטות שלהם שלא מ MDF אתה מתכוון? (ל"ת)
    מקצוען מהענף 04/07/2014 09:28
  • אחד שיש לו 26/06/2014 17:18
    הגב לתגובה זו
    מוצרי העץ המלא באמת מיוצרים בסין. מוצרי השבבית הדחוסה מיוצרים בארץ וברמה גבוהה. איך אני יודע? יש לי בבית. דרך אגב, גם אחרי הקניה משלמים עבור 2 הובלות/הרכבות מפני שהרהיטים מגיעים ממקומות שונים ויש מתקינים לכל סוג של חומר. בגדול, מוצרים טובים.
  • 9.
    ספיר 26/06/2014 16:00
    הגב לתגובה זו
    הרהיטים של איקיה זה חד פעמי
  • 8.
    שווקי 26/06/2014 15:27
    הגב לתגובה זו
    רעיון מקסים. הסרטים קצת פחות.
  • 7.
    מצוין (ל"ת)
    ענק 26/06/2014 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    DON DRAPER 26/06/2014 14:37
    הגב לתגובה זו
    מילא לצחוק על רשתות מחול, אבל עם החברה בליאו ברנט היו דואגים ללקוח שלהם באמת הם היו מספרים לו שבכל סקר שתעשה בארץ תגלה שאיקאה זה לא עוד ענק רהיטים זה מותג שהישראלים אוהבים וגאים לומר יש לי איקאה בבית (אני באופו אישי לא מבין למה) ולכן לא עושים צחוק ממי שהצרכן שלך באמת באמת אוהב. וכנראה זה לא עצ'מלה.
  • וואו איזה נוראית את (ל"ת)
    26/06/2014 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יניב 26/06/2014 13:36
    הגב לתגובה זו
    עצמלה ולא סיביתלה
  • 4.
    המאחר העצבני 26/06/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    אחלה תובנה חבל קצת שמהר מאד עברו להארד סייל בתשדירים. תנו ליהנות קצת מקריאייטיב
  • 3.
    ענק ... (ל"ת)
    יורגן 26/06/2014 13:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זה כזה מעולה! ויושב על תובנה מדוייקת :) (ל"ת)
    היידי 26/06/2014 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ליאורה ברנט הממורמרת 26/06/2014 12:36
    הגב לתגובה זו
    הקפיצות של הילדים מזכירים קצת את רהיטי דורון כנ"ל לירוק ברקע. חיים שיחקת אותה התחלת להוציא סוף סוף כסף על פרסום
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.