רשת עצמל'ה מתגרה ב-IKEA בקמפיין מצחיק: הריהוט - KAKA MAYKA
זה לא שרשת הריהוט הישראלית עצמל'ה תצליח לערער כהוא זה את נתח השוק המקומי של IKEA, אבל הנסיון שלה לשים בפרונט את יתרון ה"ישראליות" שלה על פני הרשת השבדית הבינלאומית עשוי למשוך אליה לקוחות פוטנציאליים. כשהיא עושה את זה בדרך מצחיקה וחצופה, היא גם מצליחה לייצר לעצמה בדרך עוד כמה נקודות זכות.
קמפיין חדש של רשת הריהוט הישראלית שיעלה בטלוויזיה ובמודעות מסמן את רשת IKEA ופותח מולה חזית באופן ישיר. קמפיין הטלוויזיה מקדם את טענת עצמל'ה לפיה הריהוט השבדי אינו מתאים לקהל הילדים הישראלי. במשרד הפרסום 'ליאו ברנט' שמלווה את הרשת בחרו להמחיש זאת באופן הומוריסטי באמצעות הדגשת הפער בין אופי הילדים השבדים, לצד מאפייני האיכות של הריהוט השבדי, לילדים הישראלים.
עצמל'ה לא הסתפקה בגזרה הטלוויזיונית והלכה צעד אחד קדימה בפרינט. במקרה הזה היא בחרה לגחך על ענקית הריהוט השבדית, תוך מניפולציה על אחד מסמני ההיכר שלה - שמות הרהיטים שנכתבים בשבדית. במשרד הפרסום שמרו על ה-LOOK & FEEL של IKEA והעניקו לריהוט שמות כמו KAKA MAYKA ("קקמייקה") או MAAFAN ("מעאפן").
מנהל השיווק של הרשת, חיים בשן, התייחס למהלך המתגרה ואמר לאייס: "חברת עצמל'ה מציגה בקמפיין החדש את אחת מנקודות החוזקה של הרשת - החיבור לקהל הישראלי והכרת צרכיו לעומק. בעוד חברות מחו"ל מנסות לקנות את הקהל הישראלי במוצרים בסיסיים במחירים נמוכים אנו מציעים אלטרנטיבה איכותית, עמידה ובמחיר אטרקטיבי לא פחות. הרהיטים מיוצרים בדיוק לפי הצרכים של הצרכן הישראלי, שבמיוחד בנוגע למוצרי ילדים, לא מתפשר על איכות".
לדברי גיא קלנר מנכ"ל 'לאו ברנט': "קמפיין עצמל'ה עושה את הדבר הפשוט ביותר וזה להביא את האמת לידיעת הציבור. עליונות מוצרית אמיתית ובמחיר תחרותי אפילו ביחס ל-IKEA. כמובן שאין לנו שום דבר נגד השבדים. הנקניקיות שלהם היו ונשארו נהדרות".
קרדיטים: סמנכ"ל קריאייטיב: ערן בר יוחאי, סמנכ"ל אסטרטגיה: אסא שפירא, מנהל אסטרטגיה: טל חן, ארט: יעל יעקב, קופי: נגה הראל, מפיק: מני זרחיה, ניהול לקוח: תמר אסרף, רויטל שכן טוב, חברת הפקה: גרין, במאי: יוני מרדכי.
פרינטים: ארט: אסף רבא, קופי: עודד צור
- 21.ל 30/06/2014 13:30הגב לתגובה זוענק!
- 20.YL 30/06/2014 10:30הגב לתגובה זובגבעת שאול ירושלים היה מפעל לריהוט מ סיבית ש פשט רגל חשוב לציין ש ראש ממשלתנו מר בנימין היה מ מכירי המפעל מוזר אבל אני בטוח שרוב הציבור חש שגם את המדינה הוא מנהל כמו רים
- 19.דור 29/06/2014 16:28הגב לתגובה זוככל שהקמפיין משעשע, המסר של לקנות מוצר יקר יותר מגיע לשוק הישראלי אחרי זמנו
- 18.פיליפ 29/06/2014 16:23הגב לתגובה זוהקמפיין נראה מתנשא ועל כלום.... קמפיין הפרינט נראה כבר כל כך הרבה פעמים ובכל כך הרבה ורסיות על הכיתוב שזה כבר נראה מועתק מתיק עבודות של קפי מתחיל. סליחה ותודה
- 17.מדויק ומהוקצע. בקיצור - עבודה שוודית. (ל"ת)רוני 27/06/2014 15:51הגב לתגובה זו
- 16.KAKA MAYKA זה גאוני (ל"ת)סם 27/06/2014 13:45הגב לתגובה זו
- 15.זרזיר ינאי 27/06/2014 13:05הגב לתגובה זוכל ההשקעה ובסוף הפנים שלכם זו המעפנה הזאת?
- 14.גיל 27/06/2014 10:33הגב לתגובה זוכל הכבוד ערן, אחלה קריאייטיב לאחלה אסטרטגיה. עבודה טובה מאוד לדעתי
- 13.רגב 26/06/2014 19:18הגב לתגובה זוקלנר, אתה עדיין רוצה להחליף את הסמנכ״ל קראייטיב שלך? אולי מישהו בליאו ברנט יבין שצריך להחליף את קלנר!
- 12.ישי הדס 26/06/2014 17:11הגב לתגובה זופשוט אחלה !!
- 11.יופי של עבודה (ל"ת)אורי גנות 26/06/2014 16:34הגב לתגובה זו
- 10.אחד שיודע 26/06/2014 16:29הגב לתגובה זוהם בכלל לא יצרנים, ואוב המוצרים שהם מוכרים הם מסיבית, כל הקמפיין מבוסס על טעות, יכול להיות שהפרסומאי לא מכיר אותם?
- המותג הוא ישראלי, גם פוקס וקסטרו מייצרים בסין (ל"ת)אחד שגם יודע 27/06/2014 11:42הגב לתגובה זו
- ערן הולץ 26/06/2014 20:50הגב לתגובה זוהמיטות שלהם מעץ מלא והן חזקות מאוד, אני בנאדם גדול ואני ישן על המיטות שלהם כשהילדים חולים. אתה נראה לי סתם שתול מהחברה המתחרה
- כל השאר ורוב הריהוט מסיבית (ל"ת)גם יודע 28/06/2014 23:24
- ענת 26/06/2014 19:09הגב לתגובה זוכל המיטות שלהם הן מעץ מלא
- כל המיטות שלהם שלא מ MDF אתה מתכוון? (ל"ת)מקצוען מהענף 04/07/2014 09:28
- אחד שיש לו 26/06/2014 17:18הגב לתגובה זומוצרי העץ המלא באמת מיוצרים בסין. מוצרי השבבית הדחוסה מיוצרים בארץ וברמה גבוהה. איך אני יודע? יש לי בבית. דרך אגב, גם אחרי הקניה משלמים עבור 2 הובלות/הרכבות מפני שהרהיטים מגיעים ממקומות שונים ויש מתקינים לכל סוג של חומר. בגדול, מוצרים טובים.
- 9.ספיר 26/06/2014 16:00הגב לתגובה זוהרהיטים של איקיה זה חד פעמי
- 8.שווקי 26/06/2014 15:27הגב לתגובה זורעיון מקסים. הסרטים קצת פחות.
- 7.מצוין (ל"ת)ענק 26/06/2014 15:06הגב לתגובה זו
- 6.DON DRAPER 26/06/2014 14:37הגב לתגובה זומילא לצחוק על רשתות מחול, אבל עם החברה בליאו ברנט היו דואגים ללקוח שלהם באמת הם היו מספרים לו שבכל סקר שתעשה בארץ תגלה שאיקאה זה לא עוד ענק רהיטים זה מותג שהישראלים אוהבים וגאים לומר יש לי איקאה בבית (אני באופו אישי לא מבין למה) ולכן לא עושים צחוק ממי שהצרכן שלך באמת באמת אוהב. וכנראה זה לא עצ'מלה.
- וואו איזה נוראית את (ל"ת)26/06/2014 16:05הגב לתגובה זו
- 5.יניב 26/06/2014 13:36הגב לתגובה זועצמלה ולא סיביתלה
- 4.המאחר העצבני 26/06/2014 13:29הגב לתגובה זואחלה תובנה חבל קצת שמהר מאד עברו להארד סייל בתשדירים. תנו ליהנות קצת מקריאייטיב
- 3.ענק ... (ל"ת)יורגן 26/06/2014 13:12הגב לתגובה זו
- 2.זה כזה מעולה! ויושב על תובנה מדוייקת :) (ל"ת)היידי 26/06/2014 13:01הגב לתגובה זו
- 1.ליאורה ברנט הממורמרת 26/06/2014 12:36הגב לתגובה זוהקפיצות של הילדים מזכירים קצת את רהיטי דורון כנ"ל לירוק ברקע. חיים שיחקת אותה התחלת להוציא סוף סוף כסף על פרסום

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.