ביבי מדבר מהגרון של בן כספית? לא במעריב סופשבוע שפותח חזית מול כולם
האם הפרסומת החדשה של עיתון מעריב סופשבוע היא הפרסומת המעולה שעיתון הארץ לא ידע לעשות? ייתכן שכן וייתכן שלא, אבל בכל אופן, סרט הפרסומת שנעשה על ידי y&r ישראל מצליח לשים במרכז הבמה את החומר הנפיץ שנוגע ל'אתרוג' של ישראל היום את ראש ממשלת ישראל, ולייצר אמירה נשכנית אמיתית, לא בכאילו, ולא ליד.
ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו מדבר בקולו המוכר מגרונו של בן כספית, הפרשן הבכיר ב'מעריב' ואומר: "מה זה עיתון, עיתון זה דמוקרטיה, עיתון זה חופש הדיבור, עיתון זה פרשנות בלי פחד. אתם לא קונים עיתון כדי לשמוע את הפרשנות של ראש הממשלה....." בשלב זה מכחכך כספית בגרונו וממשיך לדבר בקולו האישי ומוסיף: "אתם קונים עיתון כי אתם רוצים לקרוא את הפרשנות שלי...". בנוסף שר החוץ אביגדור ליברמן מדבר מגרונו של נתן זהבי ולבסוף רני רהב, מדבר מגרונו של ליאור דיין. הרמיזות ברורות למדי: הקשר בין ביבי ל'ישראל היום', ובכלל הנטייה לרכיב הלאומני/ימני/ממלכתי של החינמון הנפוץ במדינה ובמקביל, השימוש בחיקוי קולו של היחצ"ן המוביל במדינה, רני רהב, כרמיזה לכך שתכנים רבים בעיתונות היומיומית הם למעשה ידיעות יח"צ ו/או תוכן שיווקי במסווה של תקשורת אובייקטיבית.
ברור לכל מי שמעורה בשוק התקשורת הישראלי, אפילו במידה מעוטה מאוד, ש'מעריב' ו-y&r לא ממש התאמצו כדי למצוא את עולם התוכן של המהלך הפרסומי - הוא פשוט ישב שם וחיכה שמישהו ירים אותו. עם זאת, אפשר לומר שהבחירה ברני רהב, מי שמלווה כמה מהחברות הגדולות במשק הישראלי, היא אמיצה ומפתיעה.
מה זה עיתון?
ועדיין, למרות שהנושא כמעט והזמין את עצמו, צריך לבחור את הטקטיקה הנכונה שתייצר את האמירה הפרסומית המתאימה. הבחירה ב"דיבור מתוך" עושה את זה חכם, ישיר ומזמין לקרב, אבל בחיוך. לא עבר זמן רב מאז שעיתון מעריב עבר לשליטתו של המו"ל אלי עזור והקמפיין הנוכחי מראה בבירור שהוא יוצא לקרב. החזית המסורתית בין 'מעריב' ל'ידיעות' פינתה את מקומה אחר כבוד ל'ישראל היום' השחקן הצומח, בעל הכיסים האינסופיים שמלחיץ יותר מכל את בעלי העיתונים היומיים.
- "תמר פטרוליום מתנהלת במבנה הוצאות מנופח"
- אהרון פרנקל על הגדלת ההשקעה בתמר, על השקעות נוספות בארץ ועל אלי עזור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיא בר, מנכ"ל משותף ב-y&r ישראל ומנהל הקריאייטיב הראשי מוציא את 'ישראל היום' מהמשוואה ואומר לאייס: "מטרת הקמפיין והבריף לא היתה להתנגח באף עיתון ואף גוף תקשורת בישראל. הבריף דיבר על כך שקבוצת ג'רוזלם פוסט רכשה את עיתון 'מעריב' עם ההיסטוריה העשירה שלו לצד המשבר בשנים האחרונות. הקבוצה רצתה קמפיין למותג המאוחד 'מעריב סופשבוע' (מאחורי המיתוג עמד גם y&r) וכשצללנו לתוך העניין יחד עם הלקוח חיפשנו את הבידול".
לדבריו "העיתון חרט על דגלו שתי מילים שמדינת ישראל משוועת להם וזה "עיתונות חופשית". הענף בארץ מוטה על יד מספר גורמים וכולם מבינים את זה. כל הענף מוטה על ידי אלף ואחד אינטרסים, ובא העיתון שלנו ואמר אני נותן לכותבים שלי יד חופשית לשים את הדברים כפי שהם רואים אותם".
-למה דווקא ביבי, ליברמן ורני רהב?
"שלושת האנשים שבחרנו, ויכלו להיות גם 20 אחרים, נבחרו מכיוון שהם ללא ספק אנשים שמאוד משפיעים על התקשורת בישראל ועל מה שקורה בה. ראש הממשלה בוודאי, שר החוץ בוודאי ורני רהב ועולמות היח"צ שפועלים מסביב. אלו האנשים שלדעתנו הכי חזקים והכי משפיעים על התקשורת בישראל. באותה מידה זה היה יכול להיות יאיר לפיד או רונן צור".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
רונית חסין הוכמן, מנכ"ל הקבוצה אמרה: "היה לנו ברור מהרגע הראשון שמי שצריך לעמוד בקדמת הקמפיין הם העיתונאים עצמם. זו תמצית העיתון וזה המסר המרכזי: הבמה כולה שלהם. ללא התערבות וללא שיקולים שאינם רלוונטים לדעתם האישית. מעריב סופהשבוע חרט על דיגלו לספק עיתון איכותי, אמיתי וללא פשרות. אנחנו משקיעים את מירב המאמצים יום יום על מנת להפיק מוצר עיתונאי מהדרגה הראשונה. הקוראים מעריכים איכות עיתונאית ותגובותיהם מחזקות את ידינו".
- 10.ערן גפני 24/06/2014 10:30הגב לתגובה זולאחר תקופה קצרה שמעריב חזר להיות עיתון טוב באמת, הוא שוב חוזר לחיק החמים והרטוב משתן עצמי שעולה לראש של השמאל, כשהוא תוקף (כמה צפוי, כמה קל, כמה מאוס) את ביבי וליברמן ממש כמו ש... האחרים עושים. למעשה, כל קמפיין כזה רק מריץ יותר אנשים לקרוא את "ישראל היום". אבל, למי שהשתן עצמי שלהם עולה להם לראש, לא מסוגלים לראות את זה מעבר לפורמט הצפוי והמאוס של התקף את ביבי/ליברמן ותזכה לצ'פחה מעודדת מהחבר'ה בברנז'ה.
- 9.צחי 23/06/2014 22:00הגב לתגובה זוהאנשים שם במעריב החדש לא חיים ולא מבינים את המציאות (בדיוק כמו בעל הטור שלהם רן אדליסט שלפי הגיגיו עושה רושם שהוא בכלל חי על הירח)
- 8.שפנים.מפחדים להתעסק עם ידיעות ופתרוניו. (ל"ת)א.א. 23/06/2014 16:04הגב לתגובה זו
- 7.קמפיין מעולה וגאוני (ל"ת)קרן 23/06/2014 09:20הגב לתגובה זו
- 6.רוני 22/06/2014 23:21הגב לתגובה זופייר. עדיף כבר את הפרסומות של פיירי...
- 5.איכס 22/06/2014 18:51הגב לתגובה זוחרטטן יהיר ומלא חשיבות עצמית. לא נעים!!! אם מישהו חושב שהטיפוס הזה ימשוך קוראים יש לו טעות מאוד מאוד מאוד קשה.
- 4.ע. צופיה 22/06/2014 18:01הגב לתגובה זוחבל שנפלו בביצוע, אבל סחתיין על הקונספט.
- 3.מה הקשר בין רני לליאור דיין??? (ל"ת)דן מרגלית 22/06/2014 17:04הגב לתגובה זו
- 2.שלדון בדרך לגייס את ווידן וקנדי בתגובה (ל"ת)ערן כ 22/06/2014 16:59הגב לתגובה זו
- 1.קמפיין מעולה! (ל"ת)שלדון 22/06/2014 16:58הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
