ביבי מדבר מהגרון של בן כספית? לא במעריב סופשבוע שפותח חזית מול כולם
האם הפרסומת החדשה של עיתון מעריב סופשבוע היא הפרסומת המעולה שעיתון הארץ לא ידע לעשות? ייתכן שכן וייתכן שלא, אבל בכל אופן, סרט הפרסומת שנעשה על ידי y&r ישראל מצליח לשים במרכז הבמה את החומר הנפיץ שנוגע ל'אתרוג' של ישראל היום את ראש ממשלת ישראל, ולייצר אמירה נשכנית אמיתית, לא בכאילו, ולא ליד.
ראש ממשלת ישראל ביבי נתניהו מדבר בקולו המוכר מגרונו של בן כספית, הפרשן הבכיר ב'מעריב' ואומר: "מה זה עיתון, עיתון זה דמוקרטיה, עיתון זה חופש הדיבור, עיתון זה פרשנות בלי פחד. אתם לא קונים עיתון כדי לשמוע את הפרשנות של ראש הממשלה....." בשלב זה מכחכך כספית בגרונו וממשיך לדבר בקולו האישי ומוסיף: "אתם קונים עיתון כי אתם רוצים לקרוא את הפרשנות שלי...". בנוסף שר החוץ אביגדור ליברמן מדבר מגרונו של נתן זהבי ולבסוף רני רהב, מדבר מגרונו של ליאור דיין. הרמיזות ברורות למדי: הקשר בין ביבי ל'ישראל היום', ובכלל הנטייה לרכיב הלאומני/ימני/ממלכתי של החינמון הנפוץ במדינה ובמקביל, השימוש בחיקוי קולו של היחצ"ן המוביל במדינה, רני רהב, כרמיזה לכך שתכנים רבים בעיתונות היומיומית הם למעשה ידיעות יח"צ ו/או תוכן שיווקי במסווה של תקשורת אובייקטיבית.
ברור לכל מי שמעורה בשוק התקשורת הישראלי, אפילו במידה מעוטה מאוד, ש'מעריב' ו-y&r לא ממש התאמצו כדי למצוא את עולם התוכן של המהלך הפרסומי - הוא פשוט ישב שם וחיכה שמישהו ירים אותו. עם זאת, אפשר לומר שהבחירה ברני רהב, מי שמלווה כמה מהחברות הגדולות במשק הישראלי, היא אמיצה ומפתיעה.
מה זה עיתון?
ועדיין, למרות שהנושא כמעט והזמין את עצמו, צריך לבחור את הטקטיקה הנכונה שתייצר את האמירה הפרסומית המתאימה. הבחירה ב"דיבור מתוך" עושה את זה חכם, ישיר ומזמין לקרב, אבל בחיוך. לא עבר זמן רב מאז שעיתון מעריב עבר לשליטתו של המו"ל אלי עזור והקמפיין הנוכחי מראה בבירור שהוא יוצא לקרב. החזית המסורתית בין 'מעריב' ל'ידיעות' פינתה את מקומה אחר כבוד ל'ישראל היום' השחקן הצומח, בעל הכיסים האינסופיים שמלחיץ יותר מכל את בעלי העיתונים היומיים.
- "תמר פטרוליום מתנהלת במבנה הוצאות מנופח"
- אהרון פרנקל על הגדלת ההשקעה בתמר, על השקעות נוספות בארץ ועל אלי עזור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיא בר, מנכ"ל משותף ב-y&r ישראל ומנהל הקריאייטיב הראשי מוציא את 'ישראל היום' מהמשוואה ואומר לאייס: "מטרת הקמפיין והבריף לא היתה להתנגח באף עיתון ואף גוף תקשורת בישראל. הבריף דיבר על כך שקבוצת ג'רוזלם פוסט רכשה את עיתון 'מעריב' עם ההיסטוריה העשירה שלו לצד המשבר בשנים האחרונות. הקבוצה רצתה קמפיין למותג המאוחד 'מעריב סופשבוע' (מאחורי המיתוג עמד גם y&r) וכשצללנו לתוך העניין יחד עם הלקוח חיפשנו את הבידול".
לדבריו "העיתון חרט על דגלו שתי מילים שמדינת ישראל משוועת להם וזה "עיתונות חופשית". הענף בארץ מוטה על יד מספר גורמים וכולם מבינים את זה. כל הענף מוטה על ידי אלף ואחד אינטרסים, ובא העיתון שלנו ואמר אני נותן לכותבים שלי יד חופשית לשים את הדברים כפי שהם רואים אותם".
-למה דווקא ביבי, ליברמן ורני רהב?
"שלושת האנשים שבחרנו, ויכלו להיות גם 20 אחרים, נבחרו מכיוון שהם ללא ספק אנשים שמאוד משפיעים על התקשורת בישראל ועל מה שקורה בה. ראש הממשלה בוודאי, שר החוץ בוודאי ורני רהב ועולמות היח"צ שפועלים מסביב. אלו האנשים שלדעתנו הכי חזקים והכי משפיעים על התקשורת בישראל. באותה מידה זה היה יכול להיות יאיר לפיד או רונן צור".
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
רונית חסין הוכמן, מנכ"ל הקבוצה אמרה: "היה לנו ברור מהרגע הראשון שמי שצריך לעמוד בקדמת הקמפיין הם העיתונאים עצמם. זו תמצית העיתון וזה המסר המרכזי: הבמה כולה שלהם. ללא התערבות וללא שיקולים שאינם רלוונטים לדעתם האישית. מעריב סופהשבוע חרט על דיגלו לספק עיתון איכותי, אמיתי וללא פשרות. אנחנו משקיעים את מירב המאמצים יום יום על מנת להפיק מוצר עיתונאי מהדרגה הראשונה. הקוראים מעריכים איכות עיתונאית ותגובותיהם מחזקות את ידינו".
- 10.ערן גפני 24/06/2014 10:30הגב לתגובה זולאחר תקופה קצרה שמעריב חזר להיות עיתון טוב באמת, הוא שוב חוזר לחיק החמים והרטוב משתן עצמי שעולה לראש של השמאל, כשהוא תוקף (כמה צפוי, כמה קל, כמה מאוס) את ביבי וליברמן ממש כמו ש... האחרים עושים. למעשה, כל קמפיין כזה רק מריץ יותר אנשים לקרוא את "ישראל היום". אבל, למי שהשתן עצמי שלהם עולה להם לראש, לא מסוגלים לראות את זה מעבר לפורמט הצפוי והמאוס של התקף את ביבי/ליברמן ותזכה לצ'פחה מעודדת מהחבר'ה בברנז'ה.
- 9.צחי 23/06/2014 22:00הגב לתגובה זוהאנשים שם במעריב החדש לא חיים ולא מבינים את המציאות (בדיוק כמו בעל הטור שלהם רן אדליסט שלפי הגיגיו עושה רושם שהוא בכלל חי על הירח)
- 8.שפנים.מפחדים להתעסק עם ידיעות ופתרוניו. (ל"ת)א.א. 23/06/2014 16:04הגב לתגובה זו
- 7.קמפיין מעולה וגאוני (ל"ת)קרן 23/06/2014 09:20הגב לתגובה זו
- 6.רוני 22/06/2014 23:21הגב לתגובה זופייר. עדיף כבר את הפרסומות של פיירי...
- 5.איכס 22/06/2014 18:51הגב לתגובה זוחרטטן יהיר ומלא חשיבות עצמית. לא נעים!!! אם מישהו חושב שהטיפוס הזה ימשוך קוראים יש לו טעות מאוד מאוד מאוד קשה.
- 4.ע. צופיה 22/06/2014 18:01הגב לתגובה זוחבל שנפלו בביצוע, אבל סחתיין על הקונספט.
- 3.מה הקשר בין רני לליאור דיין??? (ל"ת)דן מרגלית 22/06/2014 17:04הגב לתגובה זו
- 2.שלדון בדרך לגייס את ווידן וקנדי בתגובה (ל"ת)ערן כ 22/06/2014 16:59הגב לתגובה זו
- 1.קמפיין מעולה! (ל"ת)שלדון 22/06/2014 16:58הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.