רשת כלכלית שרון כידון ירון גינדי
צילום: צילום מסך: ערוץ 10

בגלל חשד למכירת אייטמים: התכנית 'רשת כלכלית' הורדה מיידית מן האוויר

'רשת' הסירה את התכנית הערב לאחר שהרשות ה-2 חשפה מכירת אייטמים בה. שרון כידון: "המערכת התעסקה רק בתוכן". 'רשת': "בודקים את הנושא"
אלכסנדר כץ | (5)

הזכיינית רשת החליטה הבוקר (יום א') להוריד מהאוויר את רשת כלכלית, שבוע וחצי ו-4 תכניות לפני סיום העונה, בשל חשד למכירת אייטמים. הערב התכנית בהגשתה של שרון כידון, לא תשודר עוד.

הרשות השנייה גילתה כי נחתמה עסקה עם לשכת יועצי המס, במסגרתה יו"ר הלשכה ירון גינדי יופיע בתכנית עשרות פעמים בתמורה ל-72 אלף שקלים. עד כה הוא הופיע מספר פעמים בתכנית כיועץ. החשד ברשות היא שהעסקה נחתמה על ידי הזכיינית 'רשת' שכפתה אותה על הפקת התכנית.

שרון כידון אמרה הבוקר בשיחה עם אייס כי המערכת של התכנית, והיא עצמה, עסקו אף ורק בתוכן: "בחיים לא התעסקנו בשום דבר שהוא מסחרי. כל הקטע המסחרי היה של 'רשת', ואליה צריך לפנות".

אגב, אין זו הפעם הראשונה שתכנית כפליה עולה החשד למכירת אייטמים יורדת מן האוויר, אולם עד כה היה מדובר בהחלטת של הרשות השנייה, שהורידה בין היתר תכניות בוקר מאוחרות של 'קשת', 'רשת' וערוץ 10. כעת מדובר על תכנית שהזכיינית עצמה החליטה להוריד.

מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה. מ'רשת' נמסר: "הזכיינית החליטה על יציאתה לפגרה של 'רשת כלכלית' 4 תוכניות לפני המועד המתוכנן, לאחר שהתגלה חשד לכאורה לגבי אייטמים מסחריים. אנו נבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ונמשיך לפעול על פי כללי הרשות השנייה. 'רשת כלכלית' תשוב לשידור בתום פגרת הקיץ. אנו נעדכן את הרשות בדבר הורדת התכנית כבר היום".

מהרשות השנייה נמסר: "לידי הרשות הגיע הסכם וחשבונית עסקה בין לשכת יועצי המס בישראל לבין חברת 'איטליה ברנד גרופ' תל אביב שעניינם תשלום עבור הופעות של נציג מטעם לשכת יועצי המס בפינה קבועה אחת לשבוע בתכנית 'רשת כלכלית'. מההסכם עולה כי עבור כל אייטם בתכנית תשלם לשכת יועצי המס 12 אלף שקלים וכי מדובר ב-36 פינות שישודרו עד לסוף שנת 2014. בדיקה שערכה הרשות העלתה כי מר ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס השתתף ב-5 תכניות שונות של 'רשת כלכלית', ומהאמור עולה שההופעה בתכנית בוצעה כנגד תשלום".

ברשות מדגישים כי "מבדיקה ראשונית שנערכה ברשות השנייה עולה כי למערכת העיתונאית ולהפקת התכנית אין כל קשר להתקשרות זו וכי האייטמים הגיעו לתכנית בהוראת הזכיינית רשת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד נמסר כי "התנהלות זו חמורה במיוחד נוכח החלטת ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה (מיום 22.11.12) בנושא מכירת אייטמים בתכניות אשר לקחה בחשבון את התחייבות הזכיינית 'רשת' להימנע ממכירת אייטמים בתכניותיה בעתיד".

מאיטליה ברנד גרופ תל אביב, משרד הפרסום של לשכת יועצי המס בישראל, נמסר בתגובה: "התשלום עבור שיתוף הפעולה עם רשת כלכלית ולשכת יועצי המס הוא עבור חסות על מתחם האינטרנט של התכנית 'רשת כלכלית', בה הועלו באנרים רבים ופינות תוכן המקדמות את קמפיין ההסברה של לשכת יועצי המס בישראל. התשלום בוצע עבור מטרה זו בלבד, וכל ניסיון להציג את התשלום אחרת, נוגד את ההסכמים החתומים בעניין. לא קיימת חשבונית על 6 פינות בעלות שצויינה".

עוד נמסר כי "לשכת יועצי המס בישראל ונשיא הלשכה מופיעים מאות פעמים בחודש באמצעי התקשורת השונים, כולל התקשורת האלקטרונית. ירון גינדי, נשיא הלשכה, עבר מבחן בד להגשת הפינה בכפוף לשיקולים מערכתיים עוד טרם נחתם הסכם שיתוף הפעולה. פעילות התוכן היתה מנותקת לחלוטין מהפעילות המסחרית ולמשרד הפרסום לא היתה כל גישה או תקשורת עם עורכי התוכנית ומגישיה. ההחלטה להוריד את התכנית הזויה בעינינו".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    איבנזאיסי 01/06/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
    מבקשים ממרואיינים בחל מ3000 ש"ח לחשיפה בתוכנית אחת עושים מסחרא על אנשים שרוצים להשתתף בתוכניות , אמנים ,עורכי דין, רופאים , ציירים , פותחים בקלפים , הערוץ משלם בסיס והפקה מכניסה תוכן שיווקי אגרסיבי וכך אין תוכנית טלוויזיה יש גועל מאולץ על המסך
  • 4.
    קום.בינה 01/06/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
    "מארחים" "מומחים" בתשלום
  • 3.
    "אני רק מגישה. לא ידעתי,לא ראיתי,לא שמעתי..." (ל"ת)
    דוד 01/06/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה ראשל"צ 01/06/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    בסך הכל חיקוי גרוע ללילה כלכלי שאותו הרים שרון גל ואותו חיסלו הברנזה
  • 1.
    תוכנית גרועה עם מנחה גרועה (ל"ת)
    ששון הסנאי השעיר 01/06/2014 13:03
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.