רשת כלכלית שרון כידון ירון גינדי
צילום: צילום מסך: ערוץ 10

בגלל חשד למכירת אייטמים: התכנית 'רשת כלכלית' הורדה מיידית מן האוויר

'רשת' הסירה את התכנית הערב לאחר שהרשות ה-2 חשפה מכירת אייטמים בה. שרון כידון: "המערכת התעסקה רק בתוכן". 'רשת': "בודקים את הנושא"
אלכסנדר כץ | (5)

הזכיינית רשת החליטה הבוקר (יום א') להוריד מהאוויר את רשת כלכלית, שבוע וחצי ו-4 תכניות לפני סיום העונה, בשל חשד למכירת אייטמים. הערב התכנית בהגשתה של שרון כידון, לא תשודר עוד.

הרשות השנייה גילתה כי נחתמה עסקה עם לשכת יועצי המס, במסגרתה יו"ר הלשכה ירון גינדי יופיע בתכנית עשרות פעמים בתמורה ל-72 אלף שקלים. עד כה הוא הופיע מספר פעמים בתכנית כיועץ. החשד ברשות היא שהעסקה נחתמה על ידי הזכיינית 'רשת' שכפתה אותה על הפקת התכנית.

שרון כידון אמרה הבוקר בשיחה עם אייס כי המערכת של התכנית, והיא עצמה, עסקו אף ורק בתוכן: "בחיים לא התעסקנו בשום דבר שהוא מסחרי. כל הקטע המסחרי היה של 'רשת', ואליה צריך לפנות".

אגב, אין זו הפעם הראשונה שתכנית כפליה עולה החשד למכירת אייטמים יורדת מן האוויר, אולם עד כה היה מדובר בהחלטת של הרשות השנייה, שהורידה בין היתר תכניות בוקר מאוחרות של 'קשת', 'רשת' וערוץ 10. כעת מדובר על תכנית שהזכיינית עצמה החליטה להוריד.

מהרשות השנייה טרם התקבלה תגובה. מ'רשת' נמסר: "הזכיינית החליטה על יציאתה לפגרה של 'רשת כלכלית' 4 תוכניות לפני המועד המתוכנן, לאחר שהתגלה חשד לכאורה לגבי אייטמים מסחריים. אנו נבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ונמשיך לפעול על פי כללי הרשות השנייה. 'רשת כלכלית' תשוב לשידור בתום פגרת הקיץ. אנו נעדכן את הרשות בדבר הורדת התכנית כבר היום".

מהרשות השנייה נמסר: "לידי הרשות הגיע הסכם וחשבונית עסקה בין לשכת יועצי המס בישראל לבין חברת 'איטליה ברנד גרופ' תל אביב שעניינם תשלום עבור הופעות של נציג מטעם לשכת יועצי המס בפינה קבועה אחת לשבוע בתכנית 'רשת כלכלית'. מההסכם עולה כי עבור כל אייטם בתכנית תשלם לשכת יועצי המס 12 אלף שקלים וכי מדובר ב-36 פינות שישודרו עד לסוף שנת 2014. בדיקה שערכה הרשות העלתה כי מר ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס השתתף ב-5 תכניות שונות של 'רשת כלכלית', ומהאמור עולה שההופעה בתכנית בוצעה כנגד תשלום".

ברשות מדגישים כי "מבדיקה ראשונית שנערכה ברשות השנייה עולה כי למערכת העיתונאית ולהפקת התכנית אין כל קשר להתקשרות זו וכי האייטמים הגיעו לתכנית בהוראת הזכיינית רשת".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עוד נמסר כי "התנהלות זו חמורה במיוחד נוכח החלטת ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה (מיום 22.11.12) בנושא מכירת אייטמים בתכניות אשר לקחה בחשבון את התחייבות הזכיינית 'רשת' להימנע ממכירת אייטמים בתכניותיה בעתיד".

מאיטליה ברנד גרופ תל אביב, משרד הפרסום של לשכת יועצי המס בישראל, נמסר בתגובה: "התשלום עבור שיתוף הפעולה עם רשת כלכלית ולשכת יועצי המס הוא עבור חסות על מתחם האינטרנט של התכנית 'רשת כלכלית', בה הועלו באנרים רבים ופינות תוכן המקדמות את קמפיין ההסברה של לשכת יועצי המס בישראל. התשלום בוצע עבור מטרה זו בלבד, וכל ניסיון להציג את התשלום אחרת, נוגד את ההסכמים החתומים בעניין. לא קיימת חשבונית על 6 פינות בעלות שצויינה".

עוד נמסר כי "לשכת יועצי המס בישראל ונשיא הלשכה מופיעים מאות פעמים בחודש באמצעי התקשורת השונים, כולל התקשורת האלקטרונית. ירון גינדי, נשיא הלשכה, עבר מבחן בד להגשת הפינה בכפוף לשיקולים מערכתיים עוד טרם נחתם הסכם שיתוף הפעולה. פעילות התוכן היתה מנותקת לחלוטין מהפעילות המסחרית ולמשרד הפרסום לא היתה כל גישה או תקשורת עם עורכי התוכנית ומגישיה. ההחלטה להוריד את התכנית הזויה בעינינו".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    איבנזאיסי 01/06/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
    מבקשים ממרואיינים בחל מ3000 ש"ח לחשיפה בתוכנית אחת עושים מסחרא על אנשים שרוצים להשתתף בתוכניות , אמנים ,עורכי דין, רופאים , ציירים , פותחים בקלפים , הערוץ משלם בסיס והפקה מכניסה תוכן שיווקי אגרסיבי וכך אין תוכנית טלוויזיה יש גועל מאולץ על המסך
  • 4.
    קום.בינה 01/06/2014 16:39
    הגב לתגובה זו
    "מארחים" "מומחים" בתשלום
  • 3.
    "אני רק מגישה. לא ידעתי,לא ראיתי,לא שמעתי..." (ל"ת)
    דוד 01/06/2014 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משה ראשל"צ 01/06/2014 14:39
    הגב לתגובה זו
    בסך הכל חיקוי גרוע ללילה כלכלי שאותו הרים שרון גל ואותו חיסלו הברנזה
  • 1.
    תוכנית גרועה עם מנחה גרועה (ל"ת)
    ששון הסנאי השעיר 01/06/2014 13:03
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.