עולים על הרכבת: 'אשכנזי זלצמן' ו'מקאן' זכו במכרז המדיה של חברת נת"ע
משרד הפרסום אשכנזי זלצמן בבעלותם של טל אשכנזי וערן זלצמן ומשרד הפרסום מקאן אריקסון נבחרו על יד נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים, מקימת הרכבת הקלה בגוש דן, לזוכים במכרז הפרסום של החברה - כך נודע לאייס.
הפעלת הקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן אינה קרובה, וצפויה לצאת לדרך בעוד מספר שנים. הבחירה באשכנזי זלצמן ומקאן אריקסון מגיעה במקביל לכניסתה של הנהלה חדשה לנת"ע, כאשר הפעילות הצפויה במדיה תהיה מינורית בעתיד הקרוב.
המכרז יצא לדרכו ב-30 בדצמבר 2012 עם תאריך סופי להגשת מועמדות שנקבע ל-27 בינואר 2014. גיוס המשרדים כלל תהליך מכרזי בו השתתפו 6 משרדים בשני שלבים לפי שקלול של מרכיבי איכות ומרכיבי מחיר. בשלב הראשוני המשרדים יהיו אחראים על ההתנהלות השוטפת ובניית התשתית המיתוגית-פרסומית לשנים הבאות בהן יתחיל לפעול הקו האדום, הראשון בין 5 קווים אותם תפעיל נת"ע במטרופולין דן. לאייס נודע כי חלוקת העבודה בין אשכנזי זלצמן ומקאן אריקסון תקבע בעתיד על פי הצרכים.
משרדי הפרסום זכו במכרז לטיפול ברכש המדיה של נת"ע בעיתונות ובאינטרנט. בפועל, יחליפו המשרדים את חברת 'סמארט מדיה' שטיפלה ברכש המדיה עד לאחרונה ואיתה הרחיבה החברה את ההתקשרות ביולי 2013 בהיקף של 300 אלף שקלים. זאת "בשל ריבוי מודעות הדרושים ומודעות המכרזים, בעיקר במדיה הבינלאומית" כפי שציינה. מנת"ע נמסר עוד כי בעתיד אמור לצאת גם מכרז מדיה בתחום העיצוב הגרפי והקריאייטיב, בנוסף למדיה.
יצוין כי פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן זכה לביקורת רבה בשנים האחרונות. על פי פרסומים שונים, חברת נת"ע שיצאה לדרכה לפני 15 שנה רשמה על שמה הוצאות של כ-3 מיליארד שקלים מכספי משלפ המסים. לפני כחודשיים התנועה לחופש המידע הגישה עתירה מינהלית נגד נת"ע ונגד רשות החברות הממשלתיות, בדרישה לחייב אותן לפרסם דו"ח ביקורת פנימי של רואה החשבון אילן שגב.
ממחלקת הדוברות של נת"ע נמסר בתגובה: "מקאן אריקסון ואשכנזי זלצמן זכו במכרז למתן שירותי פרסום בעיתונות ובאתרי האינטרנט (רכישת מדיה) ולא לניהול תקציב פרסום החברה".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
