עד סוף העולם
צילום: צילום מסך: ערוץ 10

ההרפתקה החדשה של ערוץ 10: משקיע כ-16 מיליון ש' בריאליטי 'עד סוף העולם'

הריאליטי של עמי גלאם יכלול 22 פרקים ובמרכזם 10 זוגות גרושים שמתמודדים על אי בפליפינים. הערכות: ישודר מול 'רשת' מיד לאחר חג הפסח
אלכסנדר כץ | (1)

ערוץ 10 ישיק אחרי פסח את לוח שידורי הקיץ שלו, כשבמרכזו יעמוד הפורמט המקורי עד סוף העולם, לצד חזרתן של תכניות עוגן נוספות כגון מעושרות, כלבוטק והסדרה אחת אפס אפס. תכניות אלו יגיעו במקומן של תכניות לוח החורף שמסיימות עונה, בהן היפה והחנון וזוג מנצח VIP.

היום (יום ג') השיק הערוץ באירוע לעיתונאים את הריאליטי החדש או ינחה אביב אלוש, ושצולם בפיליפינים. בתכנית משתתפים 10 זוגות גרושים - הורים לילדים משותפים - כשהמטרה, לדברי יוצר הסדרה והעורך הראשי שלה עמי גלאם, היא להציג את האפשרות לגשר בין בני הזוג שלעיתים פעורות ביניהם תהום.

לאורך התכנית יתמודדו הזוגות במשימות אתגריות שיציבו בפניהם קשיים מנטליים ופיזיים ויעמידו אותם במצבים קיצוניים. על מנת לבצע את המשימות, בני הזוג יאלצו כמובן להתעלות מעל המחלוקות שביניהם וללמוד לשתף פעולה ולהסתדר יחדיו. הזוג הזוכה יזכה במיליון שקלים, אולם הם לא יקבלו אותו. בערוץ 10 ובהפקה החליטו כי הפרס יוענק לילדים, והוא ייסגר בקרן מיוחדת עד להגיעם של הילדים לגיל 18.

לדברי מנכ"ל ערוץ 10 רפי גינת, "הערוץ שם את כל הביצים שלו על הריאליטי הזה". גינת סיפר כי הוא מכיר את גלאם "עוד מהתקופה שלו ברשת ואחר כך בקשת. כשהגעתי לערוץ 10, עמי ביקש לבוא ולספר לי על תכנית חדשה שהוא עובד עליה. השיחה ארכה 10 שניות, ואישרתי אותה".

רק לפני פחות משבועיים זכה הפורמט 'עד סוף העולם' בתחרות European Pitch בוינה, שאותו ארגנה קבוצת המדיה האירופאית ProSiebenSat. בתחרות השתתפו גופי שידור מכל העולם שבחרו ב'עד סוף העולם' כפורמט החדש המעניין ומבטיח ביותר.

הסדרה אותה מפיק שי בן סעדון, צפויה לכלול כ-22 פרקים. על פי גורמים בתעשיית הטלוויזיה, עלותו של פרק ב'עד סוף העולם' מוערכת ב-700 אלף שקלים, כך שהפקת התכנית תעמוד על כ-15-16 מיליון שקלים. כדי שערוץ 10 לא יהיה מופסד בהרפתקה הזאת, כפי שקרה בשנתיים האחרונות ב-2 תכניות מרכזיות שהוא העלה - הדור הבא 24/7 והכפר, התכנית צריכה לחצות את רף 15 נקודות הרייטינג.

התכנית תשודר פעמיים בשבוע, וגורמים מעריכים כי ערוץ 10 יציב אותה שוב בימים של 'רשת', כנראה בימי ראשון ושלישי, וימנע שוב מהתמודדות ראש בראש מול 'קשת' שצפויה להשיק בשבועות הקרובים את העונה החמישית של פצצת הרייטינג האח הגדול.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    kfir 01/04/2014 14:00
    הגב לתגובה זו
    שהאח הגדול יעלה עם העונה השישית ולא אחרת
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.