באומן-בר-ריבנאי-בצלאל: מנהלי קריאייטיב יעבירו סדנה לתלמידי שנה ד'
השבוע החולף בשוק הפרסום המקומי מסמן מגמה חיובית עבור תחום הקריאייטיב. לאחר שחברת רפיד ויז'ן החלה לעבוד עם תלמידי תרצה גרנות, נודע כעת כי גם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי יחל בשיתוף פעולה מקצועי, והפעם עם ה"מכה" של לימודי העיצוב - בצלאל.
משרד הפרסום ומוסד לימודי האמנות הירושלמי יעבדו בשיתוף פעולה ראשון מסוגו שמטרתו לדבריהם "חשיפת עולם הפרסום בפני בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית". בתחילת חודש אפריל, רגע לפני פרויקט הגמר ויציאה לשוק העבודה תחל סדנת ארטדיירקטשן ייחודית שתתקיים במשרדי באומן בר ריבנאי ותועבר על ידי מנהלי הקריאייטיב ערן ניר ואמיר אריאלי.
במהלכה יעברו הסטודנטים סדנאות מעשיות והרצאות במגוון נושאים מאנשי המשרד וממרצים מתחומי העשייה השונים בעולם העיצוב החוויתי בהקשר של יצירה שיווקית פרסומית יישומית. בין הנושאים שיועברו בסדנא: בימוי והנפשה, הדפסות בתלת מימד, סדנת ארדואינו, סדנת UI/UX, פרסום חוויתי אינטראקטיבי ועוד.
מעבר להרצאות יעברו הסטודנטים התנסות מעשית: "בליץ" שבמהלכו , יעבדו הסטודנטים על בריפים אמיתיים של לקוחות המשרד, תחת הנחייתם של ניר ואריאלי. העבודות שיבחרו על ידי הלקוחות יזכו את המעצבים הנבחרים בפרס מכובד בסך 10,000 שקל.
ערן ניר, ארטדיירקטור בהכשרתו אמר: "מטרת הסדנה לחשוף בפני הסטודנטים את עולם הפרסום והעיצוב בפרסום, כפי שאנחנו בבאומן בר ריבנאי מאמינים שעליו להיות בעולם החדש. בעולם הפרסום של היום מפנה העיצוב המסורתי מקום לטובת עיצוב בעולם ללא גבולות שנעזר בטכנולוגיה ובכלי פרסום עדכניים דיגיטליים".
נדב פרסמן סמנכ"ל הקריאטיב בבאומן בר ריבנאי: "שיתוף הפעולה
בין המשרד לבצלאל נועד להעניק לבוגרים זווית חדשה ועדכנית על עולם הפרסום ועל התמורות שחלו בו בשנים האחרונות".
סיוון בן חורין, ראש תחום התמחות עיצוב לפרסום במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל: "בבצלאל נמצאת בעצם המחלקה היחידה לתקשורת חזותית בארץ אשר מציעה התמחות בתחום העיצוב לפרסום, ועל כן אני רואה חשיבות רבה בקידום התחום בארץ ומכאן ששיתוף הפעולה עם באומן בר ריבנאי לטובת העניין מבורך".
על פניו נראה כי שיתוף הפעולה בין בצלאל לבאומן בר ריבנאי הוא מצב של ווין-ווין עבור כל הצדדים. מבחינת ענף הפרסום מדובר במודל שיאפשר לענף לקלוט בוגרים שעברו הכשרה מקצועית בתוך כותלי משרד פרסום מוביל שיכול להכין אותם למה שמחכה בחוץ. מבחינת הסטודנטים מדובר בהזדמנות מעולה "להתגלח על זקנו" של לקוח אמיתי, עם אפשרות לקבל תגמול כספי מרשים. מבחינת באומן בר ריבנאי מדובר בדרך מתוחכמת ויעילה ליצור נקודת מפגש בלתי אמצעית עם הסטודנטים שכל תעשיית הפרסום חפצה ביקרם.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- 4.טיפטיפון 23/03/2014 14:03הגב לתגובה זולא מספיק שהוא גמד הוא צריך גם את זה על הראש?
- 3.כולם 23/03/2014 08:24הגב לתגובה זוערן ניר נודניק. אוף כמה נודניק שהוא. איש מתיש.
- 2.שתפ מעניין (ל"ת)שאק אטאק 21/03/2014 14:13הגב לתגובה זו
- 1.קצרת רואי 21/03/2014 08:20הגב לתגובה זואנא לדאוג לערן לשרפרף ו/או ספר של דפי זהב
- בבקשה לדאוג לו גם למגפון וזכוכית מגדלת (ל"ת)דנה 22/03/2014 10:12הגב לתגובה זו

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.