אבי זיתן
צילום: יח"צ
טור

דרוש: מנהל אנלוגי בעולם דיגיטלי - וכזה שנהנה בטירוף ממה שהוא עושה

מה הגדרת התפקיד למנהל דיגיטל, ומה לא. אבי זיתן מ'קודקס שיווק', מכין מורה נבוכים לתחום, וטוען כי חברות ישראליות החלו לבסס עצמן בדיגיטל
אבי זיתן | (12)
נושאים בכתבה אבי זיתן קודקס

יותר ויותר חברות מוטרדות על ידי מחשבה אחת: איך להשיג את מנהל הדיגיטל האולטימטיבי? אלו פרטים צריך לחפש בקורות החיים? איזה סוג של ניסיון תעסוקתי נחשב לרלוונטי? איפה מוצאים אותם? איך מושכים אותם לבוא לעבוד בחברה? נראה שהתשובות לשאלות האלו כל הזמן משתנות, והעובדה היחידה שאינה משתנה: קשה מאוד למצוא אותם!

מורה הנבוכים של מציאת מנהל הדיגיטל האולטימטיבי, מתחיל בהגדרת התפקיד שלו. כל מנכ"ל שדיבר איתי על הנושא הזה, הגדיר את תפקידו של מנהל הדיגיטל באופן שונה: חלק התמקדו באתר האינטרנט, אחרים התמקדו בייצוג החברה ברשתות החברתיות, היו שדיברו על משקל הפרסום בפלטפורמות האינטרנטיות השונות.

אחרי אין ספור שיחות, זיקקתי את ההגדרה השורשית הבאה: מנהלי דיגיטל יוצרים, מפתחים ומיישמים פעולות שנועדו להגדיל את רווחי החברה באמצעות המרחב הדיגיטלי. עכשיו, כשיש הגדרה של מה מנהל דיגיטל אמור לעשות, יותר קל להבין איך ואיפה למצוא אותו.

טכנולוגיה זה לא הכל. למנהלי דיגיטל טובים יש הבנה מצוינת בפלטפורמות טכנולוגיות. אם תבקשו מהם יפה, הם גם יוכלו לכתוב לכם כמה שורות קוד. אך הם לא מחכים לכם בפקולטות להנדסה או מחשבים, ואל תצפו שיגיעו עם ניסיון של תכנות או ניתוח מערכות. בעבר הלא רחוק, התפיסה הייתה שלמנהל דיגיטל חייבת להיות השכלה ורקע טכנולוגי, אך ככל שהפלטפורמות הטכנולוגיות התקדמו, הצורך בידע טכנולוגי הפך לצורך בהבנה טכנולוגית. מנהלת הדיגיטל שלך ממש לא חייבת לתכנת, אבל היא חייבת לדעת איך תכנות האתר ישפיע על התנהגותו ברשת.

אנשים של מספרים. מנהלי דיגיטל טובים בודקים את הסטטיסטיקות לפני שהם מצחצחים שיניים בבוקר. הם עושים את זה כי הם חייבים לראות מה היו התוצאות של הפוסט שכתבו אתמול בפייסבוק, ובגלל שבוער להם בעצמות לראות אם שינוי עמוד הבית הביא לשיפור בדביקות האתר. שלא נתבלבל: אין מה לחפש סטטיסטיקאי או אנליסט, אלא אם כן אתם מחפשים מחקרים ומצגות מעניינות. אם אתם רוצים להגדיל רווחיות, חפשו אנשים עם דחף בלתי נשלט לתוצאות.

יש נשמה בדיגיטל. מנהלי דיגיטל טובים נהנים בטירוף ממה שהם עושים. הם עירניים לכל פלטפורמה חדשה ולא מצליחים להתאפק יומיים לפני שהם מנסים אותה, וכעבור יומיים נוספים, יש להם כבר דעה מוצקה לגבי האיכות שלה ולמה היא בכלל טובה. עבור מנהלי הדיגיטל, הרשת היא חנות של ממתקים, והם הילדים של בעל הבית: הם יפתחו כל דבר ויטעמו, יחטפו כאב בטן רציני, אבל לא יהססו לעשות זאת שוב למחרת.

אין שיווק בלי דיגיטל, ואין דיגיטל בלי שיווק. חפשו איך מתרגמים מנהל דיגיטל לאנגלית ותמצאו: Digital Marketing Manager. העולם נמצא צעד לפנינו, והוא הבין שמנהל הדיגיטל הוא בבסיסו איש שיווק: מעבר להבנה הברורה של העסק והחתירה לתוצאות, מנהל הדיגיטל צריך להבין ולחיות את הלקוח והצרכים שלו, צריך לשיר מהראש את הצעות המתחרים ובידול הצעת הערך של החברה לעומתם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בשנתיים האחרונות, חברות ישראליות החלו לבסס עצמן בתחום הדיגיטל, ראינו פעולות מדהימות שתרמו למעורבות הלקוחות, הגבירו את הנאמנות לחברה, ובסופו של יום - יצרו תרומה בשורה התחתונה.

שנת 2014 צפויה להיות מלהיבה מהבחינה הזו, כשיותר ויותר חברות מצטרפות למרחב הדיגיטלי. חברות שרוצות לקפוץ על הקרון של הרכבת הדוהרת הזו, צריכות להתחיל במציאת מנהל הדיגיטל האולטימטיבי. הוא קיים שם ומחכה וחשוב להשקיע את המשאבים והזמן באיתורו.

אבי זיתן הוא שותף בחברת ההשמה 'קודקס שיווק'

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מנהל דיגיטל מנוסה 12/02/2014 21:02
    הגב לתגובה זו
    צריך גם לרכוש ידע בכלכלה וכלכלה התנהגותית(לפחות ברמה בסיסית) צריך להיות מסוגל לרמת ניהול מטריציונית גבוהה וגם להבין שיווק קלאסי אנלוגי.
  • 8.
    ליאת 12/02/2014 14:02
    הגב לתגובה זו
    עבור ניהול קשרי בלוגרים ותכנים התואמים כל פלטפורמה
  • 7.
    ולא ישלמו כדי להביא 12/02/2014 12:47
    הגב לתגובה זו
    אחד כזה, מי שתותח ילך לסטארט אפים שמשלמים ויודעים לזהות כח אדם איכותי. בשוק הישראלי הכל כך סגור ומונופולי מנהל שיווק פחות טוב פחות מורגש
  • 6.
    לירון דקל 12/02/2014 10:13
    הגב לתגובה זו
    רואים שהכותב מכיר את התחום מכל כיוון
  • 5.
    גיא דנון 12/02/2014 07:56
    הגב לתגובה זו
    תוך כדי עבודה ולא בשום פקולטה . ראיתי את קורה במציאות..
  • 4.
    דנה קון 12/02/2014 07:43
    הגב לתגובה זו
    ואני חווה את זה יום יום
  • 3.
    בקיצור מנהל דיגיטל טוב הוא בעצם...אתה??? (ל"ת)
    מישהו 10/02/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ארז 10/02/2014 13:11
    הגב לתגובה זו
    הוא כזה ששוחה באופליין ויודע איך לשלב בין הפיזיקלי לדיגיטלי. ולכן מנהל הדיגיטל של מחר, בכלל לא יהיה בתחום הדיגיטל. חוזרים לTTL
  • 1.
    כמה חרטא בפוסט אחד (ל"ת)
    וואו 10/02/2014 12:54
    הגב לתגובה זו
  • צחר רותם 12/02/2014 11:03
    הגב לתגובה זו
    ספר לנו מי אתה מגיב מספר 1. למה להסתתר מאחורי זהות בדויה? אחרי שתפסיק להסתתר מעצמך ומאיתנו תוכל גם לפנות לקופת חולים כללית, הבנקים המובילים במדינה ועוד מדוע כולם טועים ואתה צודק. או להיפך. אבל הכי חשוב: צא מהאנונימיות וספר לנו מי אתה ומדוע אינך מצליח בתחום
  • אפילו יותר חרטא ממה שאבי משפריץ בדרך כלל (ל"ת)
    וואוואוווי וווה 10/02/2014 15:41
    הגב לתגובה זו
  • רונן פלד 12/02/2014 08:12
    צריך להגיד את האמת...הפנאל עם קופיקס עשה את כל היום
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.