רדיו תל אביב רדיו ת"א
צילום: צילום: אייס

הרשות השנייה בודקת: האם רדיו ת"א פרסם תוכן שיווקי של בנק הפועלים?

במקום 'גומרים הולכים', שידרה התחנה ביום ו' משדר ליום העסקים הקטנים שיזם הבנק. ומי ישב על כיסא השדר? המשנה למנכ"ל הבנק. הרשות: "בודקים"
אלכסנדר כץ |

שעתיים של פרסומת לבנק הפועלים ברדיו תל אביב? הרשות השנייה פתחה בהליך בדיקה נגד רדיו תל אביב, בשל תכנית מיוחדת ששודרה ביום שישי האחרון לרגל יום העסקים הקטנים, ובחשד כי מדובר בתוכן שיווקי עבור בנק הפועלים.

ביום שישי שידרה התחנה מ-10:00 בבוקר תכנית בת שעתיים מאולפן שהוקם בדיזינגוף סנטר, במקום התכנית גומרים הולכים אותה מגישים מזה שנים אודי סגל ודני סידס. כדי לשנות את לוח השידורים של התחנה, המפוקחת על ידי הרשות השנייה, יש לקבל את אישור הרשות, ובשלב זה לא ברור האם אישור כזה התקבל, ובמידה וכן - מה הבקשה הספציפית כללה.

את המשדר המיוחד הגישה הדר מרקס, כשלצידה לאורך כל השידור ישב המשנה למנכ"ל בנק הפועלים וראש חטיבת הקמעונאות בבנק, אריק פינטו. בנק הפועלים הוא זה שיזם זו השנה השנייה את יום העסקים הקטנים.

לאורך כל השידור, הוזכר שמו של הבנק מספר רב של פעמים בהקשרים חיובים במיוחד, כמו גם של מתחם הדיזינגוף סנטר. בין היתר אף ביקש פינטו מאחד המרואיינים, בחור צעיר שמייבא מוצרי מזון מהמזרח הרחוק, לפרגן לעובדי בנק עמו הצעיר עובד.

בעקבות השידור התקבלו ברשות השנייה מספר רב של תלונות, בין היתר של חברי מועצה, בחשד לתוכן שיווקי בתשלום.

מרדיו תל אביב לא הגיבו לדברים. מהרשות השנייה נמסר: "הרשות קיבלה תלונות בעניין, ומבצעת בדיקה. ככל שיתברר שהתלונה נכונה, תפתח הרשות בהליך הפרה לכאורה כנגד התחנה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.