בזכות החומוס והזקנים: שורטליסטים לבאומן ומקאן בתחרות ה'גולדן דראם'
תחרות הפרסום הסלובנית ג'ולדן דראם יצאה היום (יום ג') לדרך עם פרסום רשימת הגמר הראשונה שכוללת את הפיינליסטים ב-8 קטגוריות: דיגיטל, דיירקט, אירועים (קד"מ), רדיו, מובייל, חדשנות, קמפיינים במובייל וקמפיינים בדיגיטל.
נכון לעכשיו 2 משרדי פרסום מישראל מככבים ברשימת הגמר: באומן בר ריבנאי ומקאן דיגיטל. באומן זכה ל-3 פיינליסטים: 2 עבור "החומוס של אבי" בקטגוריות הדיירקט והאירועים ופיינליסט אחד לקמפיין המודעות לזכרון ניצולי השואה בשם
החומוס של אבי - המהלך של באומן בר ריבנאי עבור שטראוס
זוית ישראלית נוספת מגיעה מכיוון ניר רפואה, מנהל תחום החדשנות של רשת מקאן במזרח אירופה. הגופים שרפואה, לשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל, מלווה השיגו 10 פיינליסטים במגוון קטגוריות.
מחר (יום ד') יפורסמו הזוכים בקטגוריות שפורסמו וביום חמישי תפורסם רשימת השורטליסט בקטגוריות: סרטים, עיתונות, חוצות, דיירקט (Communication), עיצוב, PR, קמפיינים בחדשנות וינטגרייטד. ביום שישי הקרוב יפורסמו הזוכים בקטגוריות אלו וכן רשימת פרסי הגרנד פרי השונים.
- תקציב המדיה של סופר פארם בהיקף 80 מיליון ש' עובר למקאן
- הקמפיין הייעודי של טיב טעם לסניף המשופץ ברמת החייל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם בשנה שעברה היו אלו באומן בר ריבנאי ומקאן אריקסון שגרפו פרסים בתחרות. מקאן עם 3 זכיות שחולקו בין 2 מהלכים: סרטון הפרסומת "החיים קצרים" עבור חברת הלווין yes, בכיכובו של ג'יימס גנדלופיני מה'סופרנוס', ומהלך הטיימליין עבור הוועד למלחמה בסמים. הסרטון של yes זכה בזהב בקטגוריית הסרטים ומהלך הטיימליין זכה ב-2 פרסי כסף, אחד בקטגוריית הדיגיטל ושני בקטגוריית החדשנות. באומן זכה בפרס המוערך ביותר - גראנד פרי עבור איכות יוצאת דופן שהוענק לו עבור מהלך קשרי דם.
מארגני הפסטיבל מציינים כי השנה הוגשו לתחרות 1,395 עבודות מ-26 מדינות שונות המוגדרות כ"אירופה החדשה" וכן ממדינות המזה"ת. למרות הירידה המדווחת מ-1,438 ב-2012 ל-1,395 ב-2013, היקף העבודות המוגשות מישראל דווקא רושם עלייה קטנה מ-26 ב-2012 ל-28 ב-2013. המדינה שניצבת במקום ה-1 בהיקף העבודות המוגשות היא באופן טבעי רוסיה עם 312 הגשות (לעומת 311 ב-2012). מדינות נוספות שבולטות בהיקף ההגשות הן צ'כיה עם 119, פולין עם 121, רומניה עם 113, אוסטריה עם 71 וטורקיה שרשמה גידול של 100% בהגשות לעומת 2012 עם 143 עבודות.
- 1.אלון 08/10/2013 23:39הגב לתגובה זומילא קאן. סלובניה??????

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.