
לתקע ושקע יש תינוק: מהפכה גאה או ספין של חברת חשמל?
לפני כמה ימים דווח כי גווידו ברילה, מבעלי מותג הפסטה הפופולארית "ברילה", נכשל בלשונו או התכוון לכך מלכתחילה, תלוי את מי שואלים, עת הכריז שהמותג "ברילה" ישתמש בפרסומיו אך ורק ב"משפחות קלאסיות", ובתרגום חופשי: לא יעניק בקמפיינים של המותג במה למשפחות חדשות, בעיקר חד מיניות.
- 12.יפית 06/10/2013 22:19הגב לתגובה זובאמת מעניין לראות חברות ואפילו מסורתיות שלקחו את הנושא עד הקצה.לא טריוויאלי ובטוח מעורר שיחה. לגבי חברה החשמל קשה להאמין שהם באמת ייקחו את זה עד הקצה בכל חברה ממשלתית...
- 11.אפרתי 06/10/2013 08:28הגב לתגובה זואין לתאר את זה. אריק ובנץ יצאו מהארון, אז גם שקע ותקע... זה כל-כך לא מתוחכם בעצם והדיון הזה כל-כך גדול על המהלך האוטומטי של העתקה שעשו במשרד פרסום. עולם הפרסום הישראלי מתדרדר והולך
- 10.דיון רציני ומעמיק (ל"ת)א.מ 06/10/2013 07:26הגב לתגובה זו
- 9.עמרי 03/10/2013 16:59הגב לתגובה זותודה על המאמר המעניין ועל ההזדמנות להתדיין. באופן אישי, אני לא מצליח להבין מה בשתי הבובות האלו אמור לעורר "גאווה". אני שואל את עצמי מה המטרה האמיתית של הפרסומת הזו? המוצר "המחשמל" אינו רלוונטי בשום צורה ייחודית לקהל להט"בי ואין לפרסום הזה שום ערך מוסף עבורו או עבור כל קהילה אחרת. "הם" לא אמורים לצרוך או לחסוך בחשמל יותר ממישהו אחר. לתחושתי אין לפרסומת הזו באמת אג'נדה של קירוב לבבות או פלורליזם. ולכן זה משאיר אותי עם תחושה של קריאייטיב שאין לו הצדקה ורכיבה על טרנד שאינו במקומו. במילים אחרות, ההחלטה ה"אסטרטגית" והקריאייטיבית הזו לפנות (כביכול) לקהילה הלהט"בים היא דווקא סימן של כאלה שתקועים במקום ושקועים בעצמם. ד.א.- אני לא קונה את זה שהם זוג. הם מקסימום חברים טובים מתקופת הצבא שאולי היה להם פעם סטוץ חולף מתוך סקרנות.
- 8.דורון 03/10/2013 14:20הגב לתגובה זורק הערה אחת: לדעתי חברת החשמל כן קורצת לקהילה הגאה כיוון שיש לה עוצמות גבוהות מאוד בניתוב השיח הציבור . כדאי לחברת החשמל שאנשי הקהילה, עם הפרופיל וההשפעה התקשורתית הגבוהה שלהם, יהיו בצד שלה.
- 7.דקל מירה טיילור 03/10/2013 12:14הגב לתגובה זוהצגת עניין ישירה, מקיפה ולעניין רוני. ממש אהבתי ומצד שני לא רואה פה ניתוח פרמטרים נכון. יש אייזה סטטיסטיקה או קבוצות מיקוד שבחנו את תגובות קהילת הלהט"ב לפרסומות רגילות לעומת אלו שכביכול מיועדות עבורם בגלוי או שלא כ"כ בגלוי? התופעה של פוליטיקלי קורקט מצלה לדעתי על חשיבה שיווקית נכונה. לצאת מנקודת הנחה שקהילה זו "שונה" או שהפרסום עבורה שנוי במחלוקת זה דווקא משיג את ההייפך.אולי בבחינה קרובה ומדידה יותר יתגלה שלמשפחות חד מיניות יש פילוח צרכני פסיכוגרפי דומה אם לא זהה לעמיתהם ההטרו.
- 6.מושקע כרגיל (ל"ת)איתי 03/10/2013 01:31הגב לתגובה זו
- 5.מעניין מאוד (ל"ת)אלעד 02/10/2013 18:23הגב לתגובה זו
- 4.איזק סיוה 02/10/2013 17:58הגב לתגובה זוseinfeld -not that there's anything wrong with it מאמר מאיר ואולי מסביר שהמחשבה על כדאיות מסחרית לא תמיד מעודכנת וכדאי לשקול מחדש את הסיכון שמועיל לפרסום אל מול מי שהולך להיפגע ממנו ואז לגלות הפתעות ולאפשר חדשנות. כמובן בזהירות
- 3.סתם טרמפיסטית 02/10/2013 12:58הגב לתגובה זועוד נפיחה שנתקעה באקדמיה ולא יורדת לעולם האמיתי. מה זו ההשוואה הזו של ישראל לעולם? פסטה לחשמל? מישהו באמת הבין כאן אם לדעתה צריך או לא צריך לפנות ללהט"ב במדיה הכללית? למה לא להעריך את חברת החשמל על המהלך הדי מהפכני הזה? מתי לאחרונה סגרו לה את השאלטר? הם לא הורידו אותו כבר עשרות שנים...
- דקל מירה טיילור 03/10/2013 12:39הגב לתגובה זוסתם טרמפיסטית: זהו פורום לתגובות ושיחה ברמה מקצועית כך שאין צורך לתקוף באופן אישי. תחלקי על דייעה לא סתם להשמיץ ללא סיבה. עבדתי עם גב' לטשובר מחוץ לאקדמייה פעמים רבות. אחת הנשים המבריקות יותר שפגשתי. תגובתך לא מורידה ממנה דבר אבל ממש לא מכבדת אותך. בואי נפתח בשיחה על מה באמת התסיס אותך פה ואייזה תשובות חפשת ולא מצאת? כולנו, בשוק בארץ ובכל העולם לומדים כל יום. והכי הרבה מביקורת מאתגרת ובונה.
- 2.המלך הוא ערום 02/10/2013 12:16הגב לתגובה זולא יודע לשאול את השאלות הנכונות ואין לו רעיונות משל עצמו. סחה על אדלר...
- 1.סקפטי 02/10/2013 12:15הגב לתגובה זובגלל שהם לא מדליקים חשמל בשבת? חחח