פרופיל אישי

"מה צריך לקרות כדי שיהיו פה מחירים שפויים להופעות בינ"ל? שלום כנראה"

ב-22/10 תופיע ריהאנה בישראל. השבוע ב-UNDER40 - גיא בסר מקב' פלס שידבר על הבאתה של הכוכבת, הגעת אמנים בינ"ל לישראל, והחלום להיות זמר
נעמה תורן | (20)

פעם היה לו ולחבר היה עסק למכירת סנדוויצ'ים מעסק לעסק, בגללו הם קמו כל בוקר ב-4:00. "שם למדתי שהאריזה לא פחות חשובה ממה שבפנים, כי האריזה הייתה מקסימה, הסנדוויץ' קצת פחות".

מאז עברו הרבה עלי חסה בסנדוויצ'ים, ועכשיו גיא בסר (36), נשוי + 2, הוא מנכ"ל קבוצת פלס, החברה המסחרית של המסלול האקדמי המכללה למנהל ושל אגודת הסטודנטים במכללה. הפרויקט הגדול הבא: ההופעה של ריהאנה בישראל, ב-22 באוקטובר בפארק הירקון.

1. מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

סטודנטים כמובילי דעה. כחברה שחלק מעיסוקיה הוא מדיה וגיוס חסויות לסטודנטים, אני נתקל בפספוס מצד מפרסמים ומקבלי החלטות בחברות שלא תמיד מבינים שאוכלוסיית הסטודנטים בארץ היא חדשנית ומובילת דעה. אוכלוסיית מגנט בעלת כח קנייה לא מבוטל וכקהל צרכני וחדשני כל מי שיבין וידע לחדור לקהל יעד זה, ייהנה ממותג מוביל.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

המילה "הפקה". כולם רואים את המוצר הסופי וחושבים שהפקה זה נוצץ וכיף בלבד ולא מבינים כמה עבודה קשה ומפרכת יש מאחורי הקלעים, עד שמגיעים למוצר נוצץ.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

בניית מותג הסטודנטים פאנג'ויה. אנחנו מורידים כל שנה מעל 25 אלף סטודנטים לאילת. החוויה ייחודית ומדובר בהפקה שמעניקה חוויה בעלת מימדים רבים לקהל. יצרנו תרבות פנאי ובילוי לסטודנטים ברמות מחיר אטרקטיביות שמתאימות לכל כיס, עם אירועים, הופעות ופעילויות שמתקיימות בו זמנית בכמה מתחמים. הקהל חווה ריבוי אירועים בו זמנית כמו בלונה פארק לגדולים.

4. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

"זה הכל תלוי באריזה". זה המוטו שלי בעבודה, לדעת איך להגיש ולארוז את הדברים בדרך הנכונה, יכולת התאמה בין מוצר לקהל מתחילה באריזה שלו, זה האתגר האמיתי. אריזה טובה היא כבר 50% מהעבודה. אריזה עובדת על החושים ואנשים מקבלים החלטות באמצעות החושים יותר ויותר.

5. אם לא היית עוסק בהפקה, בטוח היית:

סוחר מעו"ף בבורסה, שם גם התחלתי. אני ספקולנט בטבע שלי, וכבר מגיל 17 רציתי להיות כזה.

6. מי פתח לך דלת?

רפי צרפתי, מנכ"ל המסלול האקדמי המכללה למנהל, שזיהה פוטנציאל בחברה ופתח לנו דלתות. רפי העניק לנו כנפיים לעוף קדימה, לאיפה שאנחנו היום.

7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר

בטיחות מעל לכל. בעבודת ההפקה והמדיה, בטיחות היא חלק בלתי ניתן לערעור, אנחנו אחראיים על שלומם של אלפים בבת אחת, אין מקום לשום טעות, כשזה מגיע לבטיחות, אני מתעקש לקבל את הטוב ביותר ולא לחסוך בכלום.

8. כשהיית קטן מה רצית להיות?

מאד רציתי לשיר, להיות זמר. בסיום ט' נתנו לי לשיר 2 מילים בשיר, כנראה שהקול שלי לא מצא חן בעיניהם, אז הבנתי שהכישרון שלי ימומש בדרכים אחרות. היום אני מאפשר לגדולים וטובים לעלות לבמות ולשיר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

9. מה ראו בכם ב-Live Nation (המקדמת הבלעדית של מסע ההופעות הבינ"ל של ריהאנה)?

קודם כל חברה מקצועית עם קבלות, יכולות צמיחה גבוהות ומוכחות. אחרי משא ומתן של כ-4 חודשים יחד עם השותפים שלנו מבלוסטון הפקות וסוכנות bookmark, עמידה בכללים ונהלים אמריקאיים. כשמדובר בהבאת ריהאנה לישראל, אז הכל היה מאד מדויק ומכריע. רף הכניסה מאד גבוה, בכל התחומים שנבדקו. בסוף, הצלחנו להוכיח לחברים מ-Live Nation שפלס גרופ היא פרטנרית אמיתית וראויה, שיכולה ומובילה אירועים כאלה, מבחינת שיווק והפקה.

10. את מי אתה חולם להביא?

אם אפשר לפנטז מעט, הייתי מביא לארץ את פסטיבל TomorrowLand המפורסם, להפיק איתם פסטיבל שלום בשטח המפורז בין ירדן לישראל. אבל זה כנראה יישאר בגדר חלום.

11. פרגן למתחרים

מדיה והפקה, שניהם מאד קשים לביצוע וצריך המון אומץ, להמציא את הגלגל פעם אחר פעם. אז קודם אני אפרגן לכל מי שמעז להביא לארץ אמנים וחווים את הקשיים. מפיקים באים והולכים וכל מי שנשאר ראוי לפרגון גדול. ראובן לובלין למשל, יודע לקרוא קהל ותקופה וקולע בול לטעם, עם די ג'ייז ענקיים שחרכו כאן פטיפונים והעיפו רחבות לאוויר. הפקה היא סוג של אומנות לדעת לחבר כל החלקים לתמונה אחת שנראית ופועלת באופן מושלם. אם זה לא זורם לך בעורקים לעולם לא תצליח להגשים זאת רק בטכניקה, המנגינה תישמע אחרת.

12. איך מביאים לפה אמנים שנולדו אחרי שנות ה-70? זה קשה?

קשה להביא אמן בשיאו, לא משנה מתי נולד. אני שמח שאנחנו הצלחנו, ואחרי הרבה שנים הקהל יקבל אמן רלוונטי שמוביל מצעדים, ממש עכשיו.

13. איך תגדיר את הקהל הישראלי?

מגוון - על כל מה שמשתמע מכך, הוא דורש שיחדשו לו כל הזמן, הוא יודע לזהות מיד מה מוכרים לו וכמה זה "אמיתי" או "מזויף". המשפט "אתה טוב כמו ההפקה האחרונה שלך" מקבל אצל הקהל הישראלי משנה תוקף, כי הם ידברו ויעריכו, או ידברו וישמיצו - הכל תלוי כמה רלוונטי אתה, ואיך אתה מגיש להם את הדברים.

14. מה צריך לקרות כדי שיהיו פה מחירים שפויים להופעות בינ"ל?

שלום כנראה. המצב הביטחוני המשודר כלפי חוץ אינו פשוט, ולהסית אמן מסיבוב הופעות ולשכנע להגיע לכאן דורש הרבה תשומות, כספיות כמובן ונוספות. אנו לכודים, מבחינה לוגיסטית, כך שאין אפשרות העברות ציוד ביבשה, הכל חייב להיות דרך האוויר וזה יקר, מאד יקר. נוסיף לזה שלהגיע הנה להופעה אחת בדרך כלל, מול הצעה של כמה הופעות בבירה אירופאית, צריך באמת לבוא מוכנים עם הצעה אטרקטיבית במיוחד.

15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

אחרי ריהאנה אני ודאי אנוח, ממש קצת. אבל הפרויקט הזה מחייב אותנו לשאוף יותר גבוה, כי זה כבר מעמד מחייב, וברור שיש תכניות בקנה, שיפתיעו ואני מקווה שהם יסגרו בקרוב, ונוכל להתחיל לעבוד כבר עליהם.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    ללא ספק ההפקות שהחברה עושה מוצלחות (ל"ת)
    ענבר 22/08/2013 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    י.מ 20/08/2013 02:23
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד, אחלה ראיון!!
  • 16.
    גיא בסר מציג: מינימום דיבורים-מכסימום מעשים! (ל"ת)
    נתי 19/08/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    תומר 18/08/2013 15:46
    הגב לתגובה זו
    אם יש מישהו שיכול להפוך את החלום למציאות זה אתה אחי ! אני בטוח שיהיה מדהים ! (מייזנר)
  • 14.
    רנית 18/08/2013 15:06
    הגב לתגובה זו
    שאפו!!! כל הכבוד!!! המון פרגון!!!
  • 13.
    רנית 18/08/2013 15:05
    הגב לתגובה זו
    שאפו!!! כל הכבוד!!!! המון פרגון!!!
  • 12.
    מהכרות אישית הבחור תותח!! (ל"ת)
    אמיר 18/08/2013 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ענבר כהן 18/08/2013 14:18
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על היוזמה להביא אמן מוביל ולא חלטורות, אבל תנו לסטודנטים מחירים מוזלים
  • רוית 18/08/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    צריך לבדוק אני רוצה לקנות כרטיס ואמרו לי שלסטודנטים עשו מחירים מוזלים צריך ללכת למכללה למנהל ולברר, אני בטוחה אפילו כי שמעתי מכמה אנשים
  • 10.
    עינת 18/08/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
    גיא אדם זהב, זאת הסיבה להצלחה שלו!
  • 9.
    פלס זאת החברה שמנהלת את התאחדות הסטודנטים (ל"ת)
    סטודנט לשעבר 18/08/2013 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יניב תמם 18/08/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    הבעיה של כל אנשי המסיבות שבשלב מסוים עולה להם השתן לראש...
  • 7.
    ניקול 18/08/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    מאד מוכשר, וגם כנראה שיש לו שכל, אם הצליח לחטוף את ריהאנה משוקי וייס, וכשהייתי סטודנטית הייתי פעם אחת בפנג'ויה - תקשיבו, זה ה-דבר!
  • 6.
    אחד שיודע 18/08/2013 13:53
    הגב לתגובה זו
    בעקבות המחירים הגבוהים, מכירת הכרטיסים עומדת כרגע רק על כמחצית מהרף שנקבע ע"מ ששההופעה תצא לפועל. ההפקה לא תצליח למכור את ההפרש במחירים הנ"ל והיא עומדת להפסיד כסף רב או שלחילופין לא תתקיים ההופעה.
  • 5.
    ארביב 18/08/2013 13:52
    הגב לתגובה זו
    כספק של החברה אני רק יכול לפרגן לחברה הצעירה
  • 4.
    יש מחירים מוזלים לסטודנטים באירוע של ריהאנה? (ל"ת)
    אלעד 18/08/2013 13:51
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    תותח!! (ל"ת)
    יאיר 18/08/2013 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אביעד 18/08/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    לא שואל איך זה שפלס שהיא חברה פרטית לחלוטין יושבת בתוך המכללה למנהל ובעלת הזכויות על השם והאגודה
  • לדעתי פלס שייכת למכללה ולאגודת הסטודנטים יחד (ל"ת)
    אייל 18/08/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בחור מרשים. בהצלחה (ל"ת)
    ליאת 18/08/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.