"מה צריך לקרות כדי שיהיו פה מחירים שפויים להופעות בינ"ל? שלום כנראה"
פעם היה לו ולחבר היה עסק למכירת סנדוויצ'ים מעסק לעסק, בגללו הם קמו כל בוקר ב-4:00. "שם למדתי שהאריזה לא פחות חשובה ממה שבפנים, כי האריזה הייתה מקסימה, הסנדוויץ' קצת פחות".
מאז עברו הרבה עלי חסה בסנדוויצ'ים, ועכשיו גיא בסר (36), נשוי + 2, הוא מנכ"ל קבוצת פלס, החברה המסחרית של המסלול האקדמי המכללה למנהל ושל אגודת הסטודנטים במכללה. הפרויקט הגדול הבא: ההופעה של ריהאנה בישראל,
1. מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
סטודנטים כמובילי דעה. כחברה שחלק מעיסוקיה הוא מדיה וגיוס חסויות לסטודנטים, אני נתקל בפספוס מצד מפרסמים ומקבלי החלטות בחברות שלא תמיד מבינים שאוכלוסיית הסטודנטים בארץ היא חדשנית ומובילת דעה. אוכלוסיית מגנט בעלת כח קנייה לא מבוטל וכקהל צרכני וחדשני כל מי שיבין וידע לחדור לקהל יעד זה, ייהנה ממותג מוביל.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
המילה "הפקה". כולם רואים את המוצר הסופי וחושבים שהפקה זה נוצץ וכיף בלבד ולא מבינים כמה עבודה קשה ומפרכת יש מאחורי הקלעים, עד שמגיעים למוצר נוצץ.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בניית מותג הסטודנטים פאנג'ויה.
4. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
"זה הכל תלוי באריזה". זה המוטו שלי בעבודה, לדעת איך להגיש ולארוז את הדברים בדרך הנכונה, יכולת התאמה בין מוצר לקהל מתחילה באריזה שלו, זה האתגר האמיתי. אריזה טובה היא כבר 50% מהעבודה. אריזה עובדת על החושים ואנשים מקבלים החלטות באמצעות החושים יותר ויותר.
5. אם לא היית עוסק בהפקה, בטוח היית:
סוחר מעו"ף בבורסה, שם גם התחלתי. אני ספקולנט בטבע שלי, וכבר מגיל 17 רציתי להיות כזה.
6. מי פתח לך דלת?
רפי צרפתי, מנכ"ל המסלול האקדמי המכללה למנהל, שזיהה פוטנציאל בחברה ופתח לנו דלתות. רפי העניק לנו כנפיים לעוף קדימה, לאיפה שאנחנו היום.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
בטיחות מעל לכל. בעבודת ההפקה והמדיה, בטיחות היא חלק בלתי ניתן לערעור, אנחנו אחראיים על שלומם של אלפים בבת אחת, אין מקום לשום טעות, כשזה מגיע לבטיחות, אני מתעקש לקבל את הטוב ביותר ולא לחסוך בכלום.
8. כשהיית קטן מה רצית להיות?
מאד רציתי לשיר, להיות זמר. בסיום ט' נתנו לי לשיר 2 מילים בשיר, כנראה שהקול שלי לא מצא חן בעיניהם, אז הבנתי שהכישרון שלי ימומש בדרכים אחרות. היום אני מאפשר לגדולים וטובים לעלות לבמות ולשיר.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
9. מה ראו בכם ב-Live Nation (המקדמת הבלעדית של מסע ההופעות הבינ"ל של ריהאנה)?
קודם כל חברה מקצועית עם קבלות, יכולות צמיחה גבוהות ומוכחות. אחרי משא ומתן של כ-4 חודשים יחד עם השותפים שלנו מבלוסטון הפקות וסוכנות bookmark, עמידה בכללים ונהלים אמריקאיים. כשמדובר בהבאת ריהאנה לישראל, אז הכל היה מאד מדויק ומכריע. רף הכניסה מאד גבוה, בכל התחומים שנבדקו. בסוף, הצלחנו להוכיח לחברים מ-Live Nation שפלס גרופ היא פרטנרית אמיתית וראויה, שיכולה ומובילה אירועים כאלה, מבחינת שיווק והפקה.
10. את מי אתה חולם להביא?
אם אפשר לפנטז מעט, הייתי מביא לארץ את פסטיבל TomorrowLand המפורסם, להפיק איתם פסטיבל שלום בשטח המפורז בין ירדן לישראל. אבל זה כנראה יישאר בגדר חלום.
11. פרגן למתחרים
מדיה והפקה, שניהם מאד קשים לביצוע וצריך המון אומץ, להמציא את הגלגל פעם אחר פעם. אז קודם אני אפרגן לכל מי שמעז להביא לארץ אמנים וחווים את הקשיים. מפיקים באים והולכים וכל מי שנשאר ראוי לפרגון גדול. ראובן לובלין למשל, יודע לקרוא קהל ותקופה וקולע בול לטעם, עם די ג'ייז ענקיים שחרכו כאן פטיפונים והעיפו רחבות לאוויר. הפקה היא סוג של אומנות לדעת לחבר כל החלקים לתמונה אחת שנראית ופועלת באופן מושלם. אם זה לא זורם לך בעורקים לעולם לא תצליח להגשים זאת רק בטכניקה, המנגינה תישמע אחרת.
12. איך מביאים לפה אמנים שנולדו אחרי שנות ה-70? זה קשה?
קשה להביא אמן בשיאו, לא משנה מתי נולד. אני שמח שאנחנו הצלחנו, ואחרי הרבה שנים הקהל יקבל אמן רלוונטי שמוביל מצעדים, ממש עכשיו.
13. איך תגדיר את הקהל הישראלי?
מגוון - על כל מה שמשתמע מכך, הוא דורש שיחדשו לו כל הזמן, הוא יודע לזהות מיד מה מוכרים לו וכמה זה "אמיתי" או "מזויף". המשפט "אתה טוב כמו ההפקה האחרונה שלך" מקבל אצל הקהל הישראלי משנה תוקף, כי הם ידברו ויעריכו, או ידברו וישמיצו - הכל תלוי כמה רלוונטי אתה, ואיך אתה מגיש להם את הדברים.
14. מה צריך לקרות כדי שיהיו פה מחירים שפויים להופעות בינ"ל?
שלום כנראה. המצב הביטחוני המשודר כלפי חוץ אינו פשוט, ולהסית אמן מסיבוב הופעות ולשכנע להגיע לכאן דורש הרבה תשומות, כספיות כמובן ונוספות. אנו לכודים, מבחינה לוגיסטית, כך שאין אפשרות העברות ציוד ביבשה, הכל חייב להיות דרך האוויר וזה יקר, מאד יקר. נוסיף לזה שלהגיע הנה להופעה אחת בדרך כלל, מול הצעה של כמה הופעות בבירה אירופאית, צריך באמת לבוא מוכנים עם הצעה אטרקטיבית במיוחד.
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אחרי ריהאנה אני ודאי אנוח, ממש קצת. אבל הפרויקט הזה מחייב אותנו לשאוף יותר גבוה, כי זה כבר מעמד מחייב, וברור שיש תכניות בקנה, שיפתיעו ואני מקווה שהם יסגרו בקרוב, ונוכל להתחיל לעבוד כבר עליהם.
- 18.ללא ספק ההפקות שהחברה עושה מוצלחות (ל"ת)ענבר 22/08/2013 16:05הגב לתגובה זו
- 17.י.מ 20/08/2013 02:23הגב לתגובה זוכל הכבוד, אחלה ראיון!!
- 16.גיא בסר מציג: מינימום דיבורים-מכסימום מעשים! (ל"ת)נתי 19/08/2013 13:20הגב לתגובה זו
- 15.תומר 18/08/2013 15:46הגב לתגובה זואם יש מישהו שיכול להפוך את החלום למציאות זה אתה אחי ! אני בטוח שיהיה מדהים ! (מייזנר)
- 14.רנית 18/08/2013 15:06הגב לתגובה זושאפו!!! כל הכבוד!!! המון פרגון!!!
- 13.רנית 18/08/2013 15:05הגב לתגובה זושאפו!!! כל הכבוד!!!! המון פרגון!!!
- 12.מהכרות אישית הבחור תותח!! (ל"ת)אמיר 18/08/2013 14:24הגב לתגובה זו
- 11.ענבר כהן 18/08/2013 14:18הגב לתגובה זוכל הכבוד על היוזמה להביא אמן מוביל ולא חלטורות, אבל תנו לסטודנטים מחירים מוזלים
- רוית 18/08/2013 15:28הגב לתגובה זוצריך לבדוק אני רוצה לקנות כרטיס ואמרו לי שלסטודנטים עשו מחירים מוזלים צריך ללכת למכללה למנהל ולברר, אני בטוחה אפילו כי שמעתי מכמה אנשים
- 10.עינת 18/08/2013 14:17הגב לתגובה זוגיא אדם זהב, זאת הסיבה להצלחה שלו!
- 9.פלס זאת החברה שמנהלת את התאחדות הסטודנטים (ל"ת)סטודנט לשעבר 18/08/2013 14:17הגב לתגובה זו
- 8.יניב תמם 18/08/2013 14:00הגב לתגובה זוהבעיה של כל אנשי המסיבות שבשלב מסוים עולה להם השתן לראש...
- 7.ניקול 18/08/2013 13:53הגב לתגובה זומאד מוכשר, וגם כנראה שיש לו שכל, אם הצליח לחטוף את ריהאנה משוקי וייס, וכשהייתי סטודנטית הייתי פעם אחת בפנג'ויה - תקשיבו, זה ה-דבר!
- 6.אחד שיודע 18/08/2013 13:53הגב לתגובה זובעקבות המחירים הגבוהים, מכירת הכרטיסים עומדת כרגע רק על כמחצית מהרף שנקבע ע"מ ששההופעה תצא לפועל. ההפקה לא תצליח למכור את ההפרש במחירים הנ"ל והיא עומדת להפסיד כסף רב או שלחילופין לא תתקיים ההופעה.
- 5.ארביב 18/08/2013 13:52הגב לתגובה זוכספק של החברה אני רק יכול לפרגן לחברה הצעירה
- 4.יש מחירים מוזלים לסטודנטים באירוע של ריהאנה? (ל"ת)אלעד 18/08/2013 13:51הגב לתגובה זו
- 3.תותח!! (ל"ת)יאיר 18/08/2013 13:50הגב לתגובה זו
- 2.אביעד 18/08/2013 13:20הגב לתגובה זולא שואל איך זה שפלס שהיא חברה פרטית לחלוטין יושבת בתוך המכללה למנהל ובעלת הזכויות על השם והאגודה
- לדעתי פלס שייכת למכללה ולאגודת הסטודנטים יחד (ל"ת)אייל 18/08/2013 13:36הגב לתגובה זו
- 1.בחור מרשים. בהצלחה (ל"ת)ליאת 18/08/2013 12:58הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.