"מה צריך לקרות כדי שיהיו פה מחירים שפויים להופעות בינ"ל? שלום כנראה"
פעם היה לו ולחבר היה עסק למכירת סנדוויצ'ים מעסק לעסק, בגללו הם קמו כל בוקר ב-4:00. "שם למדתי שהאריזה לא פחות חשובה ממה שבפנים, כי האריזה הייתה מקסימה, הסנדוויץ' קצת פחות".
מאז עברו הרבה עלי חסה בסנדוויצ'ים, ועכשיו גיא בסר (36), נשוי + 2, הוא מנכ"ל קבוצת פלס, החברה המסחרית של המסלול האקדמי המכללה למנהל ושל אגודת הסטודנטים במכללה. הפרויקט הגדול הבא: ההופעה של ריהאנה בישראל,
1. מי הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
סטודנטים כמובילי דעה. כחברה שחלק מעיסוקיה הוא מדיה וגיוס חסויות לסטודנטים, אני נתקל בפספוס מצד מפרסמים ומקבלי החלטות בחברות שלא תמיד מבינים שאוכלוסיית הסטודנטים בארץ היא חדשנית ומובילת דעה. אוכלוסיית מגנט בעלת כח קנייה לא מבוטל וכקהל צרכני וחדשני כל מי שיבין וידע לחדור לקהל יעד זה, ייהנה ממותג מוביל.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
המילה "הפקה". כולם רואים את המוצר הסופי וחושבים שהפקה זה נוצץ וכיף בלבד ולא מבינים כמה עבודה קשה ומפרכת יש מאחורי הקלעים, עד שמגיעים למוצר נוצץ.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
בניית מותג הסטודנטים פאנג'ויה.
4. מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?
"זה הכל תלוי באריזה". זה המוטו שלי בעבודה, לדעת איך להגיש ולארוז את הדברים בדרך הנכונה, יכולת התאמה בין מוצר לקהל מתחילה באריזה שלו, זה האתגר האמיתי. אריזה טובה היא כבר 50% מהעבודה. אריזה עובדת על החושים ואנשים מקבלים החלטות באמצעות החושים יותר ויותר.
5. אם לא היית עוסק בהפקה, בטוח היית:
סוחר מעו"ף בבורסה, שם גם התחלתי. אני ספקולנט בטבע שלי, וכבר מגיל 17 רציתי להיות כזה.
6. מי פתח לך דלת?
רפי צרפתי, מנכ"ל המסלול האקדמי המכללה למנהל, שזיהה פוטנציאל בחברה ופתח לנו דלתות. רפי העניק לנו כנפיים לעוף קדימה, לאיפה שאנחנו היום.
7. כלל אחד בעבודה שאתה לעולם לא מפר
בטיחות מעל לכל. בעבודת ההפקה והמדיה, בטיחות היא חלק בלתי ניתן לערעור, אנחנו אחראיים על שלומם של אלפים בבת אחת, אין מקום לשום טעות, כשזה מגיע לבטיחות, אני מתעקש לקבל את הטוב ביותר ולא לחסוך בכלום.
8. כשהיית קטן מה רצית להיות?
מאד רציתי לשיר, להיות זמר. בסיום ט' נתנו לי לשיר 2 מילים בשיר, כנראה שהקול שלי לא מצא חן בעיניהם, אז הבנתי שהכישרון שלי ימומש בדרכים אחרות. היום אני מאפשר לגדולים וטובים לעלות לבמות ולשיר.
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
9. מה ראו בכם ב-Live Nation (המקדמת הבלעדית של מסע ההופעות הבינ"ל של ריהאנה)?
קודם כל חברה מקצועית עם קבלות, יכולות צמיחה גבוהות ומוכחות. אחרי משא ומתן של כ-4 חודשים יחד עם השותפים שלנו מבלוסטון הפקות וסוכנות bookmark, עמידה בכללים ונהלים אמריקאיים. כשמדובר בהבאת ריהאנה לישראל, אז הכל היה מאד מדויק ומכריע. רף הכניסה מאד גבוה, בכל התחומים שנבדקו. בסוף, הצלחנו להוכיח לחברים מ-Live Nation שפלס גרופ היא פרטנרית אמיתית וראויה, שיכולה ומובילה אירועים כאלה, מבחינת שיווק והפקה.
10. את מי אתה חולם להביא?
אם אפשר לפנטז מעט, הייתי מביא לארץ את פסטיבל TomorrowLand המפורסם, להפיק איתם פסטיבל שלום בשטח המפורז בין ירדן לישראל. אבל זה כנראה יישאר בגדר חלום.
11. פרגן למתחרים
מדיה והפקה, שניהם מאד קשים לביצוע וצריך המון אומץ, להמציא את הגלגל פעם אחר פעם. אז קודם אני אפרגן לכל מי שמעז להביא לארץ אמנים וחווים את הקשיים. מפיקים באים והולכים וכל מי שנשאר ראוי לפרגון גדול. ראובן לובלין למשל, יודע לקרוא קהל ותקופה וקולע בול לטעם, עם די ג'ייז ענקיים שחרכו כאן פטיפונים והעיפו רחבות לאוויר. הפקה היא סוג של אומנות לדעת לחבר כל החלקים לתמונה אחת שנראית ופועלת באופן מושלם. אם זה לא זורם לך בעורקים לעולם לא תצליח להגשים זאת רק בטכניקה, המנגינה תישמע אחרת.
12. איך מביאים לפה אמנים שנולדו אחרי שנות ה-70? זה קשה?
קשה להביא אמן בשיאו, לא משנה מתי נולד. אני שמח שאנחנו הצלחנו, ואחרי הרבה שנים הקהל יקבל אמן רלוונטי שמוביל מצעדים, ממש עכשיו.
13. איך תגדיר את הקהל הישראלי?
מגוון - על כל מה שמשתמע מכך, הוא דורש שיחדשו לו כל הזמן, הוא יודע לזהות מיד מה מוכרים לו וכמה זה "אמיתי" או "מזויף". המשפט "אתה טוב כמו ההפקה האחרונה שלך" מקבל אצל הקהל הישראלי משנה תוקף, כי הם ידברו ויעריכו, או ידברו וישמיצו - הכל תלוי כמה רלוונטי אתה, ואיך אתה מגיש להם את הדברים.
14. מה צריך לקרות כדי שיהיו פה מחירים שפויים להופעות בינ"ל?
שלום כנראה. המצב הביטחוני המשודר כלפי חוץ אינו פשוט, ולהסית אמן מסיבוב הופעות ולשכנע להגיע לכאן דורש הרבה תשומות, כספיות כמובן ונוספות. אנו לכודים, מבחינה לוגיסטית, כך שאין אפשרות העברות ציוד ביבשה, הכל חייב להיות דרך האוויר וזה יקר, מאד יקר. נוסיף לזה שלהגיע הנה להופעה אחת בדרך כלל, מול הצעה של כמה הופעות בבירה אירופאית, צריך באמת לבוא מוכנים עם הצעה אטרקטיבית במיוחד.
15. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
אחרי ריהאנה אני ודאי אנוח, ממש קצת. אבל הפרויקט הזה מחייב אותנו לשאוף יותר גבוה, כי זה כבר מעמד מחייב, וברור שיש תכניות בקנה, שיפתיעו ואני מקווה שהם יסגרו בקרוב, ונוכל להתחיל לעבוד כבר עליהם.
- 18.ללא ספק ההפקות שהחברה עושה מוצלחות (ל"ת)ענבר 22/08/2013 16:05הגב לתגובה זו
- 17.י.מ 20/08/2013 02:23הגב לתגובה זוכל הכבוד, אחלה ראיון!!
- 16.גיא בסר מציג: מינימום דיבורים-מכסימום מעשים! (ל"ת)נתי 19/08/2013 13:20הגב לתגובה זו
- 15.תומר 18/08/2013 15:46הגב לתגובה זואם יש מישהו שיכול להפוך את החלום למציאות זה אתה אחי ! אני בטוח שיהיה מדהים ! (מייזנר)
- 14.רנית 18/08/2013 15:06הגב לתגובה זושאפו!!! כל הכבוד!!! המון פרגון!!!
- 13.רנית 18/08/2013 15:05הגב לתגובה זושאפו!!! כל הכבוד!!!! המון פרגון!!!
- 12.מהכרות אישית הבחור תותח!! (ל"ת)אמיר 18/08/2013 14:24הגב לתגובה זו
- 11.ענבר כהן 18/08/2013 14:18הגב לתגובה זוכל הכבוד על היוזמה להביא אמן מוביל ולא חלטורות, אבל תנו לסטודנטים מחירים מוזלים
- רוית 18/08/2013 15:28הגב לתגובה זוצריך לבדוק אני רוצה לקנות כרטיס ואמרו לי שלסטודנטים עשו מחירים מוזלים צריך ללכת למכללה למנהל ולברר, אני בטוחה אפילו כי שמעתי מכמה אנשים
- 10.עינת 18/08/2013 14:17הגב לתגובה זוגיא אדם זהב, זאת הסיבה להצלחה שלו!
- 9.פלס זאת החברה שמנהלת את התאחדות הסטודנטים (ל"ת)סטודנט לשעבר 18/08/2013 14:17הגב לתגובה זו
- 8.יניב תמם 18/08/2013 14:00הגב לתגובה זוהבעיה של כל אנשי המסיבות שבשלב מסוים עולה להם השתן לראש...
- 7.ניקול 18/08/2013 13:53הגב לתגובה זומאד מוכשר, וגם כנראה שיש לו שכל, אם הצליח לחטוף את ריהאנה משוקי וייס, וכשהייתי סטודנטית הייתי פעם אחת בפנג'ויה - תקשיבו, זה ה-דבר!
- 6.אחד שיודע 18/08/2013 13:53הגב לתגובה זובעקבות המחירים הגבוהים, מכירת הכרטיסים עומדת כרגע רק על כמחצית מהרף שנקבע ע"מ ששההופעה תצא לפועל. ההפקה לא תצליח למכור את ההפרש במחירים הנ"ל והיא עומדת להפסיד כסף רב או שלחילופין לא תתקיים ההופעה.
- 5.ארביב 18/08/2013 13:52הגב לתגובה זוכספק של החברה אני רק יכול לפרגן לחברה הצעירה
- 4.יש מחירים מוזלים לסטודנטים באירוע של ריהאנה? (ל"ת)אלעד 18/08/2013 13:51הגב לתגובה זו
- 3.תותח!! (ל"ת)יאיר 18/08/2013 13:50הגב לתגובה זו
- 2.אביעד 18/08/2013 13:20הגב לתגובה זולא שואל איך זה שפלס שהיא חברה פרטית לחלוטין יושבת בתוך המכללה למנהל ובעלת הזכויות על השם והאגודה
- לדעתי פלס שייכת למכללה ולאגודת הסטודנטים יחד (ל"ת)אייל 18/08/2013 13:36הגב לתגובה זו
- 1.בחור מרשים. בהצלחה (ל"ת)ליאת 18/08/2013 12:58הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
