"השיווק לא אחראי רק לבזבוז כספים, הוא צריך לתרום לשורת ההכנסות של הארגון"
מנהלת השיווק של מיטב דש בית השקעות, אדוה נגלר כץ, היא האורחת השבועית של מדור under 40 באייס, על רקע האיחוד בין 2 בתי ההשקעות.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תרומת השיווק לשורת ההכנסות. פעילות השיווק, לתפיסתי, היא יחידת רווח בארגון ואולי אף אחת החשובות שבהן. אמנם מדובר בפעילות קשה למדידה שאחראית בעיקר על הוצאות, אך השיווק אינו אחראי אך ורק על בזבוז כספים, טיפול במותג וקריאייטיב יוצא דופן, אלא הגורם המייצר ומשנה תפיסות ומבדל בין חברות. בידול זה הוא מה שבסופו של דבר מאפשר גביית פרמיה עבור שירותי ומוצרי החברה או דואג לשרידותה גם בשעות משבר. השיווק צריך לתרום בסופו של דבר לשורת ההכנסות של הארגון, על ידי תחזוק המותג, ובמקביל לוודא שלא יהיה רק סיסמה אלא שיהיו מאחוריו מעשים אמיתיים ומוצרים שמטיבים עם הלקוחות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כולם רוצים היום נוכחות דיגיטלית, אבל לפעמים שוכחים שדיגיטל הוא הכלי ולא המטרה. גם אני מאמינה שהעולם כבר שם או צועד לשם בצעדי ענק, ומנסה כל יום לחשוב על הכלי/שירות/מוצר הדיגיטלי הבא בתחום. עם זאת, לבנות אפליקציה רק כדי להגיד שיש לי, מבלי שיהיה מאחוריה ערך ללקוח נראה לי מיותר.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
בתחילת דרכי במיטב, המזכירה של צבי סטפק - יו"ר בית ההשקעות, מתחה אותי ונתנה לי משימה - לאשר מולו נתונים יומיים של קרן נאמנות בשם הלא הגיוני - 'מיטב צבי סטפק ובניו'. אני, כסטודנטית צעירה, הקראתי באופן אוטומטי את השם שהמזכירה נתנה לי. צבי, כמובן, גיחך וביקש ממני לבדוק שוב את השם ברשימת הקרנות.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הטייטל הנוכחי שלי. היום זה כנראה נדיר למצוא עובדים שנמצאים באותו ארגון למעלה מ-8 שנים. אני גאה שגדלתי במיטב וצמחתי עד לתפקיד הנוכחי. אחת הסיבות להמשכיות זו היא הבוס שלי, אילן רביב המנכ"ל של הגוף הממוזג, שבזכות הניהול שלו אתה רוצה להצליח יחד עם בית ההשקעות.
5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
כנראה פוליטיקאית.
6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
אחד המאפיינים של עבודה בשוק ההון היום הוא התמודדות עם המון רגולציה, וכאן אין מקום לעיגול פינות. קמפיין או כנס לא יצאו לפועל לפני שיתקבלו האישורים הנדרשים. זה לא קל אבל נחוץ, אנחנו נמצאים בתחום שאין בו מקום להטעיה של הצרכן, מדובר בכסף ובעתיד שלו ושל משפחתו.
7. באיזה בית גדלת?
גדלתי עם 3 אחים בנים גדולים, כך שגדלתי כ"בן" לכל דבר: גלשנים, מטוסים, לגו וביקור בבסיסים צבאיים בכל יום עצמאות. בשביל הכיף, אבי היה לוקח אותי בסופי שבוע לראות מסלולי נחיתה של מטוסים.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
העובדים שלי. כולם בעלי ראש גדול, יצירתיים וחושבים שהם תמיד צודקים. אני נותנת להם חופש פעולה ומנסה לכוון את האנרגיות שלהם למקומות אפקטיביים. החניכה שלהם היא שמאתגרת אותי בכל יום שאני מגיעה למשרד.
9. מה אנשים לא יודעים על תחום הפיננסים?
הם לא יודעים איזה מגוון תפקידים עצום יש בענף הפיננסים. לא כולם סוחרים במניית 'טבע' מול מחשב כל היום. מדובר בענף סופר דינמי ותחרותי ומאתגר במיוחד מבחינה שיווקית.
10. פרגני למתחרים
בשמחה. אלטשולר-שחם עושים פעילות יפה מאוד תוך בחירה נכונה לטעמי בפלטפורמות שיווקיות ייחודיות בשוק ההון. חיזוק המותג שלהם על ידי פנייה לקהל הרחב בעזרת השקעה בחסויות ספורט ופעולות נוספות דוגמת משחק המשקיעים, בהחלט ראויים לפרגון.
*לסיכום, מהלך שיווקי מרשים של הזמן האחרון
משרד הפרסום (במקרה גם שלי ואל תספרו להם שאני מפרגנת), באומן בר ריבנאי, פתח לאחרונה חומוסיה בשם המותג 'אחלה'. הלקוחות צולמו מפרגנים לחומוס כאילו מדובר בחומוס לבנוני אסלי. מצחיק היה לראות את הלקוחות מופתעים כשגילו שמדובר בחומוס קופסא רגיל מהסופר. מהלך יפה של אחלה ומשרד הפרסום, שרק מראה את כוחה של תפיסה.
- 6.הבוס הקודם 22/04/2013 01:56הגב לתגובה זומנהלת מוכשרת מאוד, מבינה שיווק למרות שגדלה בתחום מאפס ודוגמא טובה לבניה פנים ארגונית של מנהלת... וכל המחמאות למרות שלא זוכרת איך קוראים לי :-)
- 5.daniel 21/04/2013 18:53הגב לתגובה זובהצלחה במיזוג, מקווה שתשחקי אותה כי מיטב זה אחלה בית השקעות וכי אני רוצה לשמור על הפנסיה שלי במצב טוב
- 4.אלברט 21/04/2013 15:28הגב לתגובה זואני לא מכיר את הבחורה באופן אישי, אבל כזה גיבוב של שטויות מפי איש שיווק לא שמעתי כבר הרבה זמן. להגיד על פעילות שיווקית שהיא לא מדידה זו אמירה מיושנת שלא ראויה להישמע. כ-ל פעילות השיווק מדידות, באשר הן. כנראה שעולם הפיננסים עובד שיווקית באופן שונה משאר התחומים.
- 3.אדווה תדליקי את הדוד אני מגיע !!! (ל"ת)המעריץ מספר 1 21/04/2013 15:22הגב לתגובה זו
- שמרית 22/04/2013 11:55הגב לתגובה זולהתקלח בזוגות
- 2.ועוד ג'ינג'ית! (ל"ת)יונה 21/04/2013 14:54הגב לתגובה זו
- 1.גילי 21/04/2013 12:33הגב לתגובה זומהכרות
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
