"השיווק לא אחראי רק לבזבוז כספים, הוא צריך לתרום לשורת ההכנסות של הארגון"
מנהלת השיווק של מיטב דש בית השקעות, אדוה נגלר כץ, היא האורחת השבועית של מדור under 40 באייס, על רקע האיחוד בין 2 בתי ההשקעות.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תרומת השיווק לשורת ההכנסות. פעילות השיווק, לתפיסתי, היא יחידת רווח בארגון ואולי אף אחת החשובות שבהן. אמנם מדובר בפעילות קשה למדידה שאחראית בעיקר על הוצאות, אך השיווק אינו אחראי אך ורק על בזבוז כספים, טיפול במותג וקריאייטיב יוצא דופן, אלא הגורם המייצר ומשנה תפיסות ומבדל בין חברות. בידול זה הוא מה שבסופו של דבר מאפשר גביית פרמיה עבור שירותי ומוצרי החברה או דואג לשרידותה גם בשעות משבר. השיווק צריך לתרום בסופו של דבר לשורת ההכנסות של הארגון, על ידי תחזוק המותג, ובמקביל לוודא שלא יהיה רק סיסמה אלא שיהיו מאחוריו מעשים אמיתיים ומוצרים שמטיבים עם הלקוחות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כולם רוצים היום נוכחות דיגיטלית, אבל לפעמים שוכחים שדיגיטל הוא הכלי ולא המטרה. גם אני מאמינה שהעולם כבר שם או צועד לשם בצעדי ענק, ומנסה כל יום לחשוב על הכלי/שירות/מוצר הדיגיטלי הבא בתחום. עם זאת, לבנות אפליקציה רק כדי להגיד שיש לי, מבלי שיהיה מאחוריה ערך ללקוח נראה לי מיותר.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
בתחילת דרכי במיטב, המזכירה של צבי סטפק - יו"ר בית ההשקעות, מתחה אותי ונתנה לי משימה - לאשר מולו נתונים יומיים של קרן נאמנות בשם הלא הגיוני - 'מיטב צבי סטפק ובניו'. אני, כסטודנטית צעירה, הקראתי באופן אוטומטי את השם שהמזכירה נתנה לי. צבי, כמובן, גיחך וביקש ממני לבדוק שוב את השם ברשימת הקרנות.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הטייטל הנוכחי שלי. היום זה כנראה נדיר למצוא עובדים שנמצאים באותו ארגון למעלה מ-8 שנים. אני גאה שגדלתי במיטב וצמחתי עד לתפקיד הנוכחי. אחת הסיבות להמשכיות זו היא הבוס שלי, אילן רביב המנכ"ל של הגוף הממוזג, שבזכות הניהול שלו אתה רוצה להצליח יחד עם בית ההשקעות.
5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
כנראה פוליטיקאית.
6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
אחד המאפיינים של עבודה בשוק ההון היום הוא התמודדות עם המון רגולציה, וכאן אין מקום לעיגול פינות. קמפיין או כנס לא יצאו לפועל לפני שיתקבלו האישורים הנדרשים. זה לא קל אבל נחוץ, אנחנו נמצאים בתחום שאין בו מקום להטעיה של הצרכן, מדובר בכסף ובעתיד שלו ושל משפחתו.
7. באיזה בית גדלת?
גדלתי עם 3 אחים בנים גדולים, כך שגדלתי כ"בן" לכל דבר: גלשנים, מטוסים, לגו וביקור בבסיסים צבאיים בכל יום עצמאות. בשביל הכיף, אבי היה לוקח אותי בסופי שבוע לראות מסלולי נחיתה של מטוסים.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
העובדים שלי. כולם בעלי ראש גדול, יצירתיים וחושבים שהם תמיד צודקים. אני נותנת להם חופש פעולה ומנסה לכוון את האנרגיות שלהם למקומות אפקטיביים. החניכה שלהם היא שמאתגרת אותי בכל יום שאני מגיעה למשרד.
9. מה אנשים לא יודעים על תחום הפיננסים?
הם לא יודעים איזה מגוון תפקידים עצום יש בענף הפיננסים. לא כולם סוחרים במניית 'טבע' מול מחשב כל היום. מדובר בענף סופר דינמי ותחרותי ומאתגר במיוחד מבחינה שיווקית.
10. פרגני למתחרים
בשמחה. אלטשולר-שחם עושים פעילות יפה מאוד תוך בחירה נכונה לטעמי בפלטפורמות שיווקיות ייחודיות בשוק ההון. חיזוק המותג שלהם על ידי פנייה לקהל הרחב בעזרת השקעה בחסויות ספורט ופעולות נוספות דוגמת משחק המשקיעים, בהחלט ראויים לפרגון.
*לסיכום, מהלך שיווקי מרשים של הזמן האחרון
משרד הפרסום (במקרה גם שלי ואל תספרו להם שאני מפרגנת), באומן בר ריבנאי, פתח לאחרונה חומוסיה בשם המותג 'אחלה'. הלקוחות צולמו מפרגנים לחומוס כאילו מדובר בחומוס לבנוני אסלי. מצחיק היה לראות את הלקוחות מופתעים כשגילו שמדובר בחומוס קופסא רגיל מהסופר. מהלך יפה של אחלה ומשרד הפרסום, שרק מראה את כוחה של תפיסה.
- 6.הבוס הקודם 22/04/2013 01:56הגב לתגובה זומנהלת מוכשרת מאוד, מבינה שיווק למרות שגדלה בתחום מאפס ודוגמא טובה לבניה פנים ארגונית של מנהלת... וכל המחמאות למרות שלא זוכרת איך קוראים לי :-)
- 5.daniel 21/04/2013 18:53הגב לתגובה זובהצלחה במיזוג, מקווה שתשחקי אותה כי מיטב זה אחלה בית השקעות וכי אני רוצה לשמור על הפנסיה שלי במצב טוב
- 4.אלברט 21/04/2013 15:28הגב לתגובה זואני לא מכיר את הבחורה באופן אישי, אבל כזה גיבוב של שטויות מפי איש שיווק לא שמעתי כבר הרבה זמן. להגיד על פעילות שיווקית שהיא לא מדידה זו אמירה מיושנת שלא ראויה להישמע. כ-ל פעילות השיווק מדידות, באשר הן. כנראה שעולם הפיננסים עובד שיווקית באופן שונה משאר התחומים.
- 3.אדווה תדליקי את הדוד אני מגיע !!! (ל"ת)המעריץ מספר 1 21/04/2013 15:22הגב לתגובה זו
- שמרית 22/04/2013 11:55הגב לתגובה זולהתקלח בזוגות
- 2.ועוד ג'ינג'ית! (ל"ת)יונה 21/04/2013 14:54הגב לתגובה זו
- 1.גילי 21/04/2013 12:33הגב לתגובה זומהכרות
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
