פרופיל אישי

"השיווק לא אחראי רק לבזבוז כספים, הוא צריך לתרום לשורת ההכנסות של הארגון"

על רקע איחוד מיטב ודש, מנהלת השיווק של החברה אדוה נגלר כץ, היא האורחת ב-under 40. על עבודת השיווק, אפליקציות, ואיך עבדו עליה בהתחלה
נועה שנהב | (7)

מנהלת השיווק של מיטב דש בית השקעות, אדוה נגלר כץ, היא האורחת השבועית של מדור under 40 באייס, על רקע האיחוד בין 2 בתי ההשקעות. . 1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך? תרומת השיווק לשורת ההכנסות. פעילות השיווק, לתפיסתי, היא יחידת רווח בארגון ואולי אף אחת החשובות שבהן. אמנם מדובר בפעילות קשה למדידה שאחראית בעיקר על הוצאות, אך השיווק אינו אחראי אך ורק על בזבוז כספים, טיפול במותג וקריאייטיב יוצא דופן, אלא הגורם המייצר ומשנה תפיסות ומבדל בין חברות. בידול זה הוא מה שבסופו של דבר מאפשר גביית פרמיה עבור שירותי ומוצרי החברה או דואג לשרידותה גם בשעות משבר. השיווק צריך לתרום בסופו של דבר לשורת ההכנסות של הארגון, על ידי תחזוק המותג, ובמקביל לוודא שלא יהיה רק סיסמה אלא שיהיו מאחוריו מעשים אמיתיים ומוצרים שמטיבים עם הלקוחות. 2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך? כולם רוצים היום נוכחות דיגיטלית, אבל לפעמים שוכחים שדיגיטל הוא הכלי ולא המטרה. גם אני מאמינה שהעולם כבר שם או צועד לשם בצעדי ענק, ומנסה כל יום לחשוב על הכלי/שירות/מוצר הדיגיטלי הבא בתחום. עם זאת, לבנות אפליקציה רק כדי להגיד שיש לי, מבלי שיהיה מאחוריה ערך ללקוח נראה לי מיותר. 3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה? בתחילת דרכי במיטב, המזכירה של צבי סטפק - יו"ר בית ההשקעות, מתחה אותי ונתנה לי משימה - לאשר מולו נתונים יומיים של קרן נאמנות בשם הלא הגיוני - 'מיטב צבי סטפק ובניו'. אני, כסטודנטית צעירה, הקראתי באופן אוטומטי את השם שהמזכירה נתנה לי. צבי, כמובן, גיחך וביקש ממני לבדוק שוב את השם ברשימת הקרנות. 4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך? הטייטל הנוכחי שלי. היום זה כנראה נדיר למצוא עובדים שנמצאים באותו ארגון למעלה מ-8 שנים. אני גאה שגדלתי במיטב וצמחתי עד לתפקיד הנוכחי. אחת הסיבות להמשכיות זו היא הבוס שלי, אילן רביב המנכ"ל של הגוף הממוזג, שבזכות הניהול שלו אתה רוצה להצליח יחד עם בית ההשקעות. 5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית: כנראה פוליטיקאית. 6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה? אחד המאפיינים של עבודה בשוק ההון היום הוא התמודדות עם המון רגולציה, וכאן אין מקום לעיגול פינות. קמפיין או כנס לא יצאו לפועל לפני שיתקבלו האישורים הנדרשים. זה לא קל אבל נחוץ, אנחנו נמצאים בתחום שאין בו מקום להטעיה של הצרכן, מדובר בכסף ובעתיד שלו ושל משפחתו. 7. באיזה בית גדלת? גדלתי עם 3 אחים בנים גדולים, כך שגדלתי כ"בן" לכל דבר: גלשנים, מטוסים, לגו וביקור בבסיסים צבאיים בכל יום עצמאות. בשביל הכיף, אבי היה לוקח אותי בסופי שבוע לראות מסלולי נחיתה של מטוסים. 8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך? העובדים שלי. כולם בעלי ראש גדול, יצירתיים וחושבים שהם תמיד צודקים. אני נותנת להם חופש פעולה ומנסה לכוון את האנרגיות שלהם למקומות אפקטיביים. החניכה שלהם היא שמאתגרת אותי בכל יום שאני מגיעה למשרד. 9. מה אנשים לא יודעים על תחום הפיננסים? הם לא יודעים איזה מגוון תפקידים עצום יש בענף הפיננסים. לא כולם סוחרים במניית 'טבע' מול מחשב כל היום. מדובר בענף סופר דינמי ותחרותי ומאתגר במיוחד מבחינה שיווקית. 10. פרגני למתחרים בשמחה. אלטשולר-שחם עושים פעילות יפה מאוד תוך בחירה נכונה לטעמי בפלטפורמות שיווקיות ייחודיות בשוק ההון. חיזוק המותג שלהם על ידי פנייה לקהל הרחב בעזרת השקעה בחסויות ספורט ופעולות נוספות דוגמת משחק המשקיעים, בהחלט ראויים לפרגון. *לסיכום, מהלך שיווקי מרשים של הזמן האחרון משרד הפרסום (במקרה גם שלי ואל תספרו להם שאני מפרגנת), באומן בר ריבנאי, פתח לאחרונה חומוסיה בשם המותג 'אחלה'. הלקוחות צולמו מפרגנים לחומוס כאילו מדובר בחומוס לבנוני אסלי. מצחיק היה לראות את הלקוחות מופתעים כשגילו שמדובר בחומוס קופסא רגיל מהסופר. מהלך יפה של אחלה ומשרד הפרסום, שרק מראה את כוחה של תפיסה.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הבוס הקודם 22/04/2013 01:56
    הגב לתגובה זו
    מנהלת מוכשרת מאוד, מבינה שיווק למרות שגדלה בתחום מאפס ודוגמא טובה לבניה פנים ארגונית של מנהלת... וכל המחמאות למרות שלא זוכרת איך קוראים לי :-)
  • 5.
    daniel 21/04/2013 18:53
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה במיזוג, מקווה שתשחקי אותה כי מיטב זה אחלה בית השקעות וכי אני רוצה לשמור על הפנסיה שלי במצב טוב
  • 4.
    אלברט 21/04/2013 15:28
    הגב לתגובה זו
    אני לא מכיר את הבחורה באופן אישי, אבל כזה גיבוב של שטויות מפי איש שיווק לא שמעתי כבר הרבה זמן. להגיד על פעילות שיווקית שהיא לא מדידה זו אמירה מיושנת שלא ראויה להישמע. כ-ל פעילות השיווק מדידות, באשר הן. כנראה שעולם הפיננסים עובד שיווקית באופן שונה משאר התחומים.
  • 3.
    אדווה תדליקי את הדוד אני מגיע !!! (ל"ת)
    המעריץ מספר 1 21/04/2013 15:22
    הגב לתגובה זו
  • שמרית 22/04/2013 11:55
    הגב לתגובה זו
    להתקלח בזוגות
  • 2.
    ועוד ג'ינג'ית! (ל"ת)
    יונה 21/04/2013 14:54
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילי 21/04/2013 12:33
    הגב לתגובה זו
    מהכרות
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.