"השיווק לא אחראי רק לבזבוז כספים, הוא צריך לתרום לשורת ההכנסות של הארגון"
מנהלת השיווק של מיטב דש בית השקעות, אדוה נגלר כץ, היא האורחת השבועית של מדור under 40 באייס, על רקע האיחוד בין 2 בתי ההשקעות.
.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
תרומת השיווק לשורת ההכנסות. פעילות השיווק, לתפיסתי, היא יחידת רווח בארגון ואולי אף אחת החשובות שבהן. אמנם מדובר בפעילות קשה למדידה שאחראית בעיקר על הוצאות, אך השיווק אינו אחראי אך ורק על בזבוז כספים, טיפול במותג וקריאייטיב יוצא דופן, אלא הגורם המייצר ומשנה תפיסות ומבדל בין חברות. בידול זה הוא מה שבסופו של דבר מאפשר גביית פרמיה עבור שירותי ומוצרי החברה או דואג לשרידותה גם בשעות משבר. השיווק צריך לתרום בסופו של דבר לשורת ההכנסות של הארגון, על ידי תחזוק המותג, ובמקביל לוודא שלא יהיה רק סיסמה אלא שיהיו מאחוריו מעשים אמיתיים ומוצרים שמטיבים עם הלקוחות.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
כולם רוצים היום נוכחות דיגיטלית, אבל לפעמים שוכחים שדיגיטל הוא הכלי ולא המטרה. גם אני מאמינה שהעולם כבר שם או צועד לשם בצעדי ענק, ומנסה כל יום לחשוב על הכלי/שירות/מוצר הדיגיטלי הבא בתחום. עם זאת, לבנות אפליקציה רק כדי להגיד שיש לי, מבלי שיהיה מאחוריה ערך ללקוח נראה לי מיותר.
3. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
בתחילת דרכי במיטב, המזכירה של צבי סטפק - יו"ר בית ההשקעות, מתחה אותי ונתנה לי משימה - לאשר מולו נתונים יומיים של קרן נאמנות בשם הלא הגיוני - 'מיטב צבי סטפק ובניו'. אני, כסטודנטית צעירה, הקראתי באופן אוטומטי את השם שהמזכירה נתנה לי. צבי, כמובן, גיחך וביקש ממני לבדוק שוב את השם ברשימת הקרנות.
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הטייטל הנוכחי שלי. היום זה כנראה נדיר למצוא עובדים שנמצאים באותו ארגון למעלה מ-8 שנים. אני גאה שגדלתי במיטב וצמחתי עד לתפקיד הנוכחי. אחת הסיבות להמשכיות זו היא הבוס שלי, אילן רביב המנכ"ל של הגוף הממוזג, שבזכות הניהול שלו אתה רוצה להצליח יחד עם בית ההשקעות.
5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
כנראה פוליטיקאית.
6. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה?
אחד המאפיינים של עבודה בשוק ההון היום הוא התמודדות עם המון רגולציה, וכאן אין מקום לעיגול פינות. קמפיין או כנס לא יצאו לפועל לפני שיתקבלו האישורים הנדרשים. זה לא קל אבל נחוץ, אנחנו נמצאים בתחום שאין בו מקום להטעיה של הצרכן, מדובר בכסף ובעתיד שלו ושל משפחתו.
7. באיזה בית גדלת?
גדלתי עם 3 אחים בנים גדולים, כך שגדלתי כ"בן" לכל דבר: גלשנים, מטוסים, לגו וביקור בבסיסים צבאיים בכל יום עצמאות. בשביל הכיף, אבי היה לוקח אותי בסופי שבוע לראות מסלולי נחיתה של מטוסים.
8. מהו האתגר הכי גדול בעבודה שלך?
העובדים שלי. כולם בעלי ראש גדול, יצירתיים וחושבים שהם תמיד צודקים. אני נותנת להם חופש פעולה ומנסה לכוון את האנרגיות שלהם למקומות אפקטיביים. החניכה שלהם היא שמאתגרת אותי בכל יום שאני מגיעה למשרד.
9. מה אנשים לא יודעים על תחום הפיננסים?
הם לא יודעים איזה מגוון תפקידים עצום יש בענף הפיננסים. לא כולם סוחרים במניית 'טבע' מול מחשב כל היום. מדובר בענף סופר דינמי ותחרותי ומאתגר במיוחד מבחינה שיווקית.
10. פרגני למתחרים
בשמחה. אלטשולר-שחם עושים פעילות יפה מאוד תוך בחירה נכונה לטעמי בפלטפורמות שיווקיות ייחודיות בשוק ההון. חיזוק המותג שלהם על ידי פנייה לקהל הרחב בעזרת השקעה בחסויות ספורט ופעולות נוספות דוגמת משחק המשקיעים, בהחלט ראויים לפרגון.
*לסיכום, מהלך שיווקי מרשים של הזמן האחרון
משרד הפרסום (במקרה גם שלי ואל תספרו להם שאני מפרגנת), באומן בר ריבנאי, פתח לאחרונה חומוסיה בשם המותג 'אחלה'. הלקוחות צולמו מפרגנים לחומוס כאילו מדובר בחומוס לבנוני אסלי. מצחיק היה לראות את הלקוחות מופתעים כשגילו שמדובר בחומוס קופסא רגיל מהסופר. מהלך יפה של אחלה ומשרד הפרסום, שרק מראה את כוחה של תפיסה.
- 6.הבוס הקודם 22/04/2013 01:56הגב לתגובה זומנהלת מוכשרת מאוד, מבינה שיווק למרות שגדלה בתחום מאפס ודוגמא טובה לבניה פנים ארגונית של מנהלת... וכל המחמאות למרות שלא זוכרת איך קוראים לי :-)
- 5.daniel 21/04/2013 18:53הגב לתגובה זובהצלחה במיזוג, מקווה שתשחקי אותה כי מיטב זה אחלה בית השקעות וכי אני רוצה לשמור על הפנסיה שלי במצב טוב
- 4.אלברט 21/04/2013 15:28הגב לתגובה זואני לא מכיר את הבחורה באופן אישי, אבל כזה גיבוב של שטויות מפי איש שיווק לא שמעתי כבר הרבה זמן. להגיד על פעילות שיווקית שהיא לא מדידה זו אמירה מיושנת שלא ראויה להישמע. כ-ל פעילות השיווק מדידות, באשר הן. כנראה שעולם הפיננסים עובד שיווקית באופן שונה משאר התחומים.
- 3.אדווה תדליקי את הדוד אני מגיע !!! (ל"ת)המעריץ מספר 1 21/04/2013 15:22הגב לתגובה זו
- שמרית 22/04/2013 11:55הגב לתגובה זולהתקלח בזוגות
- 2.ועוד ג'ינג'ית! (ל"ת)יונה 21/04/2013 14:54הגב לתגובה זו
- 1.גילי 21/04/2013 12:33הגב לתגובה זומהכרות
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
