12:40 מניית תמר פטרוליום צוללת ומשלימה נפילה שבועית של מעל 6%

12:38 מניית אל על יורדת 2.8% ומשלימה ירידה של 19% מתחילת השנה

12:36 מניית שטראוס עולה 1.3% ומשלימה 4 ימי עליות רצופים

12:02 אפגניסטן: לפחות 12 הרוגים בפיגוע במתקן משטרתי בדרום המדינה

10:10 בולטות בת"א: תמר פטרוליום יורדת 2.2%, מגדל ביטוח יורדת 1.3%

10:09 בולטות בת"א: איידיאו עולה 2%, נייס עולה 1%

09:18 צוות אבטחה של חברת החשמל חילץ הלילה אנשי ספינה שוקעת בלב ים

08:54 הדולר מוסיף הבוקר 0.2% לרמה של 3.503 שקלים

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
טירטס לוו רודמ

מדור וול סטריט

מדור וול סטריט

תויגתב יכה
הכי בתגיות

זו הסיבה לנפילה הרוחבית במניות הגנריקה בארה"ב - טבע צללה מעל 6.5% במחזור עצום

נפילות נרשמות גם במניות פריגו ומיילן. הסקטור כולו בלט לרעה בוול סטריט
 |  36
צבועות אדום
Share
ירידות חדות נרשמו במגזר מניות הפארמה בוול סטריט בהובלת מניות הגנריקה. מניית טבע צללה 6.7% (במחזור הגדול כמעט פי 5 מהמחזור היומי הממוצע), פריגו צנחה 4.8% (במחזור רגיל) ומיילן איבדה 4.2% (במחזור שגדול פי 2 מהממוצע). מיותר לציין שתהיה לכך השפעה היום על הפתיחה בת"א.


הירידות הופיעו לאור התרסקות במניית אנדו (סימול: ENDP) ב-40% במחזור ענק. מדובר ביצרנית תרופות גנריות קטנה יחסית בארה"ב (נסחרת בשווי של 3.7 מיליארד דולר אחרי הנפילה ומשלימה מפולת של 80% מתחילת השנה) שפרסמה אמש את דו"חותיה לרבעון הראשון ובתוך כך עדכנה מטה בצורה אגרסיבית את התחזיות קדימה.

אנדו התייחסה לכך שקיים תהליך שחיקת מחירים בתחום הגנריקה ותחרות עזה בתחום. ורק נזכיר שפריגו, שפרסמה לאחרונה אזהרת רווח, טענה לתחרות קשה ומצב של הורדת מחירים. ההודעה היום של אנדו היא רק עוד שמן למדורה של הגנריקה. ניתוח של האחזקות בחברת אנדו יגלה כי זו אחת מהחברות שההחזקות בה מפוזרות על פני קרנות גידור בצורה מרוכזת מאוד, וההפסדים בהן יהיו כואבים.בתוך כך, במקרה של טבע יצא גם דיווח של רויטרס לפיו טבע צפויה למכור נכסים בשווי של כ-2 מיליארד דולר. הפעולה תתבצע כדי לעמוד בהתניות של הרשות לני"ע האמריקנית לרכישת החטיבה הגנרית של חברת אלרגן. על פי הנהלת טבע, העסקה אמורה להסתיים ביוני הקרוב.נזכיר שבסוף ינואר האחרון מכון ההגבלים העסקיים בארה"ב פנה אל לשכת הסחר הפדרלית וטען כי לעסקה השפעות על הצרכן האמריקני. ההתייחסות הייתה להשפעה שיש למיזוג שכזה על שוק התרופות הגנריות שאמור להוות אלטרנטיבה תחרותית לשוק תרופות המקור. לכן, כל הפחתה תחרותית בתוך הסקטור הגנרי תהיה בעלת השפעות משנה.

הארגון ציין כי עסקה שכזו אמורה לאחד בין חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם (טבע) עם חברה גדולה אחרת שמבחינת מכירות מדורגת במקום השלישי (אלרגן). זאת בעוד בשנים האחרונות סקטור התרופות הגנריות ממילא היה נתון למיזוגים רבים.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

36 תגובות ב-26 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
26 הרצה נטו 08/05/2016 10:28 למה מניית פלאזה סנטרס עולה מי יודעת ?
אני בטוחה הרצה נטו שיש במניה
25 angui 08/05/2016 09:24 מי שלא מחזיק מניות פרמה ירויח
הנסדק עלה יש סיכוי טוב לאזן את הירידות בפרמה ע"י עליות בשאר מניות המעוף
24 המקצוען 08/05/2016 08:50 מניות מעוף
הגיע הזמן שהבורסה תשנה את משקלן של מניות המעוף הדואליות .מניות אלה משקלן גבוה וגורמות לתנודות חריפות במדד המעוף. מניות כבדות כמו טבע, פריגו, מיילן ובזק וכן מניות הבנקים צריך שיהיה משקל פחות או יותר זהה כך שבמקרה של עליות חדות או ירידות חדות התנודות במדד המעוף לא יהיו חריפות. לתשומת ליבכם חברי הבורסה.
23 טבע טובעת 07/05/2016 19:54 טבע יותר מסוכנת מחברות ביוטק קטנטנות בתל אביב
זה קרה להרבה גדולות ממנה בארה"ב שצללו גם 40% ביום אחרי דו"ח כושל או תחזית רעה,וזה יכול לקרות גם לה. כיטוב, חוזרת לעומתה בפער חיובי של 4% אחרי סיקורים והמלצות נוספות מהשבוע האחרון.
22 שלומי 07/05/2016 17:23 מניית הגנרית הגדולה בעולם ובארהב פייזר עלתה
אז מספיק לדבר שטויות, בו נקרה לילד בשמו ונאמר ששחקני המעוף במעל
ויקו 08/05/2016 07:32 חברת פייזר לא חברה גנרית, זו חברת מקור. כנראה
אתה לא יודע מהו ההבדל בין חברה גנרית לחברת מקור !!!! לך תלמד ורק אחר-כך תבוא להגיב. בקיצור, כתבת שטויות כי מניות טבע ופריגו יורדות חזק בארה"ב, ולהן משקל כבד על המעוף ומכאן הירידות החזקות במעוף. אי אפשר לברוח מזה....
21 ההוא מהקציצה 07/05/2016 13:03 ביום א אולי נראה את 1390
לא חושב שנראה נפילות. מקסימום ירידה של אחוז וחצי . לא כל כך מהר ירדו ל 1370. אל תשכחו את שחקני האופציות השבועיות... ביום שלישי יש פקיעה . פקיעה קודמת היתה 1415. קשה לי לראות פקיעה מתחת ל 1375
20 ענת 07/05/2016 12:49 לכל הפוטיסטים,יום ראשון המעוף עולה קצת........
צאו מהסרט,שחקני המעוף יאזנו אז יהיו כמה שירדו רוב המניות יעלו
19 בוגלולו 07/05/2016 08:40 בתיק שלי יש 7 מניות מעוף
ואחת מהן נקראת בזק (PUTׂ) כדי להגן על התיק
18 בוגלולו 07/05/2016 08:37 ביום ראשון תרד בפחות מאחוז
לא לשכוח שהשחקנים יטיסו את בזק ב2 או 3 אחוז
17 יום א בת"א יציב 07/05/2016 00:59 חב התרופות יירדו והשאר יעלו (ל"ת)
16 כריס 06/05/2016 23:59 טבע בדרך ל18500 (ל"ת)
15 ציון קינן 06/05/2016 23:16 רק בנקים
יום א בנקים עפים!
14 המווסת 06/05/2016 23:14 מבשלים ויסות
ביום א הויסות של החיים. יפתח שלילי וישתפר. לקנות בפתיחה.
13 ארבינקא 06/05/2016 21:24 שטבע ופריגו תואלנה בטובן להתכנס למחיר 25 דולר למניה (ל"ת)
12 יצחק 06/05/2016 21:09 חזרה מהעסקה עם אלרגן
טבע חייבת לסגת מהעסקה ואני כותב זאת בפעם השלישית בחודשים האחרונים , אני יודע שיש תג מחיר של 2 מיליארד לביטול אבל הנזק מאי ביטול יהיה חמור פי כמה כל השוק הגנרי בדרך לחטוף וככל שחברה תהיה עמוק יותר בשוק הזה ללא תרופות מקור מצבה יהיה חמור ואל תשכחו את גודל החוב ועלותו למימון העסקה
11 דורית 06/05/2016 20:09 ביזפורטל עיתון חובבני, בתחילת היון נתנו הסבר אחר (ל"ת)
10 תמר 06/05/2016 19:27 יום ראשון המעוף יורד ל 1375 ובהמשך
יורד ל 1240
דוד מירושלים 07/05/2016 17:42 טעות, ל1275
אין גבול לדמיון. וברצינות, צפה להפתעה טובה לקראת סוף יום המסחר
9 שוקה 06/05/2016 19:26 יללה בררר פוטים עפים למעלה בראשון. (ל"ת)
8 עורבנית המלכה שלכם 06/05/2016 18:58 ארביטראז ליום א - 2% (ל"ת)
יוסי 07/05/2016 09:11 עורבנית היקרה
המון פעמים ישבתי בפוטים ושהגיע ארביטראז שלילי קיבלתי הפוך. השוק פתח בירידה ונסגר ללא שינוי. מניות המעוף איזנו את השוק. אני יכול להגיד לך בוודאות מאוד גבוה שביום א השוק יסגר עד 0.3 למטה וביום שני ושלישי השוק יעלה בהיסתברות טובה. אשמח לקבל את תגובתך בסיום שבוע המסחר שלנו שהוא מקוצר ומסתיים ביום ג. חג עצמאות שמח לכולנו.
7 עורבנית המלכה שלכם 06/05/2016 18:56 יום א הפוטים שלי עפים עשרות אחוזים למעלה.ישששש (ל"ת)
6 זקן בבורסה 06/05/2016 18:08 כבר 4 חודשים אני מזהיר את כולם מהמניה
היא לא שווה יותר משער 10000 ראו הוזהרתם .......
dw 07/05/2016 00:20 אתה מוזמן לנמק
בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז תוכל להסביר גם, ולאורך זמן לראות אם צדקת או לא
זקן בבורסה 07/05/2016 23:00 שימו לב שווי שוק הון עצמי מנופחת להחריד גם מול מניות
תרופות אחרות בנאסדק -סיבה שניה אם גב קלינטון תבחר מניות התרופות ירדו בעוד 40 אחוז
בן אברהם 06/05/2016 21:20 18 דולר (ל"ת)
5 אחד שלא מבין 06/05/2016 18:04 הסיבה האמיתית לירידה
טבע יורדת בשל דוחות חלשים והורדת תחזיות של חברת endo שמתרסקת כרגע כמעט ב 40 אחוז וגוררת את כל הסקטור יגון שאולה.
dw 07/05/2016 00:11 זהו, שהדוחות של טבע לא חלשים
הנייר נסחר במכפיל 10 קדימה. אבל כן, אם רוצים הנייר יכול להסחר גם בחד ספרתי. אאוץ' נ.ב. מניית רמי לוי נסחרת במכפיל של קרוב ל 30. למה???
4 מעופניק 06/05/2016 17:23 גם פריגו חוטפת, ירידות במעוף ביום א - בלתי נמנע. (ל"ת)
3 מוטי 06/05/2016 17:22 באמת ? אז למה מיילין פריגו גם יורדות? התשובה
שחקני המעוף
שמעון 06/05/2016 17:55 נו באמת
תסתכל על מחזורי המסחר אין להם סיכוי להוריד מניה בסדר גודל כזה אפילו בחציא אחוז
2 דודו 06/05/2016 17:15 נו אז מה ם היא צריכה למכור? אולי זה חדשות חיוביות
הסיפור הוא ששחקני המעוף ביצעו שורט סקוויז על הבורסה הישראלית , עד ששר האוצר לא התעשת מהר זה מה שיקרה, הוא ופלוג עסוקים בקשקושים פוליטיים במקום לדאוג לכלכלה,שר האוצר הנוכחי זה בכייה לדורות
1 טבעי 06/05/2016 17:08 אוקיי קיבלו אישור הרגולטור לעסקה בשורה טובה
טבע 80$ תוך שלושה חודשים
dw 07/05/2016 00:17 יכול להיות, אבל זה די אופטימי
עלייה של למעלה מ 50% תוך 3 חודשים בנייר כזה כבד? טוב, לא שזה בלתי אפשרי, אבל זה תרחיש בסבירות נמוכה. מה שכן, הנייר זול. כרגע נסחר במכפיל 10 קדימה. קח בחשבון שאם מר שוק רוצה אז הנייר יכול להסחר גם בזול יותר. נקווה שלא, אבל זה עלול לקרות. רק כדי שתבין כמה זה זול. יש נייר אחר בת"א בשם רמי לוי, שמעת עליו? כולה סופר, לא בדיוק חברת צמיחה, נסחר כיום בשוק במכפיל של קרוב ל... 30. מנגד אתה יכול לקנות טבע במכפיל 10. בחירה שלך. אני מעדיף טבע. טבע גם משלמת לך דיבידנד רבעוני.
המזהיר בע״מ 06/05/2016 20:02 טבע
אתה כנראה תחת השפעת סמים
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש