זו הסיבה לנפילה הרוחבית במניות הגנריקה בארה"ב - טבע צללה מעל 6.5% במחזור עצום

נפילות נרשמות גם במניות פריגו ומיילן. הסקטור כולו בלט לרעה בוול סטריט
מניית טבע יורדת, צילום: Getty images Israel
ירידות חדות נרשמו במגזר מניות הפארמה בוול סטריט בהובלת מניות הגנריקה. מניית טבע צללה 6.7% (במחזור הגדול כמעט פי 5 מהמחזור היומי הממוצע), פריגו צנחה 4.8% (במחזור רגיל) ומיילן איבדה 4.2% (במחזור שגדול פי 2 מהממוצע). מיותר לציין שתהיה לכך השפעה היום על הפתיחה בת"א.
הירידות הופיעו לאור התרסקות במניית אנדו (סימול: ENDP) ב-40% במחזור ענק. מדובר ביצרנית תרופות גנריות קטנה יחסית בארה"ב (נסחרת בשווי של 3.7 מיליארד דולר אחרי הנפילה ומשלימה מפולת של 80% מתחילת השנה) שפרסמה אמש את דו"חותיה לרבעון הראשון ובתוך כך עדכנה מטה בצורה אגרסיבית את התחזיות קדימה.
אנדו התייחסה לכך שקיים תהליך שחיקת מחירים בתחום הגנריקה ותחרות עזה בתחום. ורק נזכיר שפריגו, שפרסמה לאחרונה אזהרת רווח, טענה לתחרות קשה ומצב של הורדת מחירים. ההודעה היום של אנדו היא רק עוד שמן למדורה של הגנריקה. ניתוח של האחזקות בחברת אנדו יגלה כי זו אחת מהחברות שההחזקות בה מפוזרות על פני קרנות גידור בצורה מרוכזת מאוד, וההפסדים בהן יהיו כואבים.
בתוך כך, במקרה של טבע יצא גם דיווח של רויטרס לפיו טבע צפויה למכור נכסים בשווי של כ-2 מיליארד דולר. הפעולה תתבצע כדי לעמוד בהתניות של הרשות לני"ע האמריקנית לרכישת החטיבה הגנרית של חברת אלרגן. על פי הנהלת טבע, העסקה אמורה להסתיים ביוני הקרוב.
נזכיר שבסוף ינואר האחרון מכון ההגבלים העסקיים בארה"ב פנה אל לשכת הסחר הפדרלית וטען כי לעסקה השפעות על הצרכן האמריקני. ההתייחסות הייתה להשפעה שיש למיזוג שכזה על שוק התרופות הגנריות שאמור להוות אלטרנטיבה תחרותית לשוק תרופות המקור. לכן, כל הפחתה תחרותית בתוך הסקטור הגנרי תהיה בעלת השפעות משנה.
הארגון ציין כי עסקה שכזו אמורה לאחד בין חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם (טבע) עם חברה גדולה אחרת שמבחינת מכירות מדורגת במקום השלישי (אלרגן). זאת בעוד בשנים האחרונות סקטור התרופות הגנריות ממילא היה נתון למיזוגים רבים.
תגובות לכתבה(36):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    למה מניית פלאזה סנטרס עולה מי יודעת ?
    הרצה נטו 08/05/2016 10:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בטוחה הרצה נטו שיש במניה
    סגור
  • 25.
    מי שלא מחזיק מניות פרמה ירויח
    angui 08/05/2016 09:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנסדק עלה יש סיכוי טוב לאזן את הירידות בפרמה ע"י עליות בשאר מניות המעוף
    סגור
  • 24.
    מניות מעוף
    המקצוען 08/05/2016 08:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שהבורסה תשנה את משקלן של מניות המעוף הדואליות .מניות אלה משקלן גבוה וגורמות לתנודות חריפות במדד המעוף. מניות כבדות כמו טבע, פריגו, מיילן ובזק וכן מניות הבנקים צריך שיהיה משקל פחות או יותר זהה כך שבמקרה של עליות חדות או ירידות חדות התנודות במדד המעוף לא יהיו חריפות. לתשומת ליבכם חברי הבורסה.
    סגור
  • 23.
    טבע יותר מסוכנת מחברות ביוטק קטנטנות בתל אביב
    טבע טובעת 07/05/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זה קרה להרבה גדולות ממנה בארה"ב שצללו גם 40% ביום אחרי דו"ח כושל או תחזית רעה,וזה יכול לקרות גם לה. כיטוב, חוזרת לעומתה בפער חיובי של 4% אחרי סיקורים והמלצות נוספות מהשבוע האחרון.
    סגור
  • 22.
    מניית הגנרית הגדולה בעולם ובארהב פייזר עלתה
    שלומי 07/05/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אז מספיק לדבר שטויות, בו נקרה לילד בשמו ונאמר ששחקני המעוף במעל
    סגור
  • חברת פייזר לא חברה גנרית, זו חברת מקור. כנראה
    ויקו 08/05/2016 07:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה לא יודע מהו ההבדל בין חברה גנרית לחברת מקור !!!! לך תלמד ורק אחר-כך תבוא להגיב. בקיצור, כתבת שטויות כי מניות טבע ופריגו יורדות חזק בארה"ב, ולהן משקל כבד על המעוף ומכאן הירידות החזקות במעוף. אי אפשר לברוח מזה....
    סגור
  • 21.
    ביום א אולי נראה את 1390
    ההוא מהקציצה 07/05/2016 13:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא חושב שנראה נפילות. מקסימום ירידה של אחוז וחצי . לא כל כך מהר ירדו ל 1370. אל תשכחו את שחקני האופציות השבועיות... ביום שלישי יש פקיעה . פקיעה קודמת היתה 1415. קשה לי לראות פקיעה מתחת ל 1375
    סגור
  • 20.
    לכל הפוטיסטים,יום ראשון המעוף עולה קצת........
    ענת 07/05/2016 12:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צאו מהסרט,שחקני המעוף יאזנו אז יהיו כמה שירדו רוב המניות יעלו
    סגור
  • 19.
    בתיק שלי יש 7 מניות מעוף
    בוגלולו 07/05/2016 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחת מהן נקראת בזק (PUTׂ) כדי להגן על התיק
    סגור
  • 18.
    ביום ראשון תרד בפחות מאחוז
    בוגלולו 07/05/2016 08:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא לשכוח שהשחקנים יטיסו את בזק ב2 או 3 אחוז
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    חב התרופות יירדו והשאר יעלו (ל"ת)
    יום א בת"א יציב 07/05/2016 00:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 16.
    טבע בדרך ל18500 (ל"ת)
    כריס 06/05/2016 23:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 15.
    רק בנקים
    ציון קינן 06/05/2016 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יום א בנקים עפים!
    סגור
  • 14.
    מבשלים ויסות
    המווסת 06/05/2016 23:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביום א הויסות של החיים. יפתח שלילי וישתפר. לקנות בפתיחה.
    סגור
  • 13.
    שטבע ופריגו תואלנה בטובן להתכנס למחיר 25 דולר למניה (ל"ת)
    ארבינקא 06/05/2016 21:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    חזרה מהעסקה עם אלרגן
    יצחק 06/05/2016 21:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טבע חייבת לסגת מהעסקה ואני כותב זאת בפעם השלישית בחודשים האחרונים , אני יודע שיש תג מחיר של 2 מיליארד לביטול אבל הנזק מאי ביטול יהיה חמור פי כמה כל השוק הגנרי בדרך לחטוף וככל שחברה תהיה עמוק יותר בשוק הזה ללא תרופות מקור מצבה יהיה חמור ואל תשכחו את גודל החוב ועלותו למימון העסקה
    סגור
  • 11.
    ביזפורטל עיתון חובבני, בתחילת היון נתנו הסבר אחר (ל"ת)
    דורית 06/05/2016 20:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    יום ראשון המעוף יורד ל 1375 ובהמשך
    תמר 06/05/2016 19:27
    הגב לתגובה זו
    5 5
    יורד ל 1240
    סגור
  • טעות, ל1275
    דוד מירושלים 07/05/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אין גבול לדמיון. וברצינות, צפה להפתעה טובה לקראת סוף יום המסחר
    סגור
  • 9.
    יללה בררר פוטים עפים למעלה בראשון. (ל"ת)
    שוקה 06/05/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 8.
    ארביטראז ליום א - 2% (ל"ת)
    עורבנית המלכה שלכם 06/05/2016 18:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • עורבנית היקרה
    יוסי 07/05/2016 09:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המון פעמים ישבתי בפוטים ושהגיע ארביטראז שלילי קיבלתי הפוך. השוק פתח בירידה ונסגר ללא שינוי. מניות המעוף איזנו את השוק. אני יכול להגיד לך בוודאות מאוד גבוה שביום א השוק יסגר עד 0.3 למטה וביום שני ושלישי השוק יעלה בהיסתברות טובה. אשמח לקבל את תגובתך בסיום שבוע המסחר שלנו שהוא מקוצר ומסתיים ביום ג. חג עצמאות שמח לכולנו.
    סגור
  • 7.
    יום א הפוטים שלי עפים עשרות אחוזים למעלה.ישששש (ל"ת)
    עורבנית המלכה שלכם 06/05/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 6.
    כבר 4 חודשים אני מזהיר את כולם מהמניה
    זקן בבורסה 06/05/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    7 5
    היא לא שווה יותר משער 10000 ראו הוזהרתם .......
    סגור
  • אתה מוזמן לנמק
    dw 07/05/2016 00:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בפורום בורסה ושוק ההון בתפוז תוכל להסביר גם, ולאורך זמן לראות אם צדקת או לא
    סגור
  • שימו לב שווי שוק הון עצמי מנופחת להחריד גם מול מניות
    זקן בבורסה 07/05/2016 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תרופות אחרות בנאסדק -סיבה שניה אם גב קלינטון תבחר מניות התרופות ירדו בעוד 40 אחוז
    סגור
  • 18 דולר (ל"ת)
    בן אברהם 06/05/2016 21:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הסיבה האמיתית לירידה
    אחד שלא מבין 06/05/2016 18:04
    הגב לתגובה זו
    3 3
    טבע יורדת בשל דוחות חלשים והורדת תחזיות של חברת endo שמתרסקת כרגע כמעט ב 40 אחוז וגוררת את כל הסקטור יגון שאולה.
    סגור
  • זהו, שהדוחות של טבע לא חלשים
    dw 07/05/2016 00:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנייר נסחר במכפיל 10 קדימה. אבל כן, אם רוצים הנייר יכול להסחר גם בחד ספרתי. אאוץ' נ.ב. מניית רמי לוי נסחרת במכפיל של קרוב ל 30. למה???
    סגור
  • 4.
    גם פריגו חוטפת, ירידות במעוף ביום א - בלתי נמנע. (ל"ת)
    מעופניק 06/05/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 3.
    באמת ? אז למה מיילין פריגו גם יורדות? התשובה
    מוטי 06/05/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 8
    שחקני המעוף
    סגור
  • נו באמת
    שמעון 06/05/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    תסתכל על מחזורי המסחר אין להם סיכוי להוריד מניה בסדר גודל כזה אפילו בחציא אחוז
    סגור
  • 2.
    נו אז מה ם היא צריכה למכור? אולי זה חדשות חיוביות
    דודו 06/05/2016 17:15
    הגב לתגובה זו
    10 6
    הסיפור הוא ששחקני המעוף ביצעו שורט סקוויז על הבורסה הישראלית , עד ששר האוצר לא התעשת מהר זה מה שיקרה, הוא ופלוג עסוקים בקשקושים פוליטיים במקום לדאוג לכלכלה,שר האוצר הנוכחי זה בכייה לדורות
    סגור
  • 1.
    אוקיי קיבלו אישור הרגולטור לעסקה בשורה טובה
    טבעי 06/05/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    14 9
    טבע 80$ תוך שלושה חודשים
    סגור
  • יכול להיות, אבל זה די אופטימי
    dw 07/05/2016 00:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עלייה של למעלה מ 50% תוך 3 חודשים בנייר כזה כבד? טוב, לא שזה בלתי אפשרי, אבל זה תרחיש בסבירות נמוכה. מה שכן, הנייר זול. כרגע נסחר במכפיל 10 קדימה. קח בחשבון שאם מר שוק רוצה אז הנייר יכול להסחר גם בזול יותר. נקווה שלא, אבל זה עלול לקרות. רק כדי שתבין כמה זה זול. יש נייר אחר בת"א בשם רמי לוי, שמעת עליו? כולה סופר, לא בדיוק חברת צמיחה, נסחר כיום בשוק במכפיל של קרוב ל... 30. מנגד אתה יכול לקנות טבע במכפיל 10. בחירה שלך. אני מעדיף טבע. טבע גם משלמת לך דיבידנד רבעוני.
    סגור
  • טבע
    המזהיר בע״מ 06/05/2016 20:02
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אתה כנראה תחת השפעת סמים
    סגור