ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

צעד חשוב - הבורסה מודיעה על הסרת חסמים בניסיון להגדיל את הנזילות במניות

הבורסה מעדכנת היום על מהלך מרחיק לכת של הסרת חסמים במטרה להגדיל הדומיננטיות של שוק המניות
איתי בן זאב, צילום: GettyImages IL, Bizportal
הנהלת הבורסה בת"א מודיעה היום על שינוי משמעותי שמטרתו הגדלת האטרקטיביות של הבורסה בעיני הציבור והגדלת החשיפה של הבורסה לציבור. ע"י שינויים מרחיקי לכת בתנאי הסף לצורך חברות בבורסה, שואפת הנהלת הבורסה להביא להצטרפותם של חברי בורסה חדשים, לרבות ברוקרים קמעונאיים. 
השאיפה של הנהלת הבורסה היא שגופים רציניים בחו"ל בעלי מערכות מסחר מודרניות יחברו לגופים מקומיים בשוק המקומי, ייצרו פניה לציבור ויביאו להגדלת הנזילות בשוק המקומי - לצד ירידה בגובה העמלות (בשל התחרות שתיווצר על המשקיע הפרטי). אחד הגופים שעומד על הפרק הוא 'וובי' שכעת פועל בעיקר בתחום הפנסיה והביטוח. 
מניתוח שביצעו בבורסה עולה כי אחוז ההשקעה הישירה של הציבור מתוך המחזור הכללי בבורסה הוא חד ספרתי, בעוד בשווקים בולטים בחו"ל אחוז ההשקעה הישירה בשוק המניות מצד הציבור הוא דו-ספרתי. כלומר בארץ הציבור פועל בעיקר באמצעות קרנות נאמנות ודרך יועצי השקעות. השאיפה של הבורסה היא להכניס גופים שיביאו מערכות מסחר מתקדמות וידידותיות וגם ייצרו פניה מסיבית לציבור (באמצעו פרסום ושיווק) כאשר המטרה היא להגדיל את אחוז ההשקעה הישירה של הציבור בשוק המניות המקומי ובכך להגדיל את הנזילות הכללית בשוק המניות..  אם בעבר ראינו חברי בורסה שאינם בנקים (כלומר בעיקר בתי השקעות) רודפים אחרי לקוחות של 'מסחר עצמאי', בשנים האחרונות המגמה הזו פחתה באופן דרמטי. את זה רוצים בבורסה לשנות.  
איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה: "הבורסה מרעננת את הכללים ומיישרים קו עם העולם. אנו פותחים את הבורסה בתל אביב לשחקנים חדשים, אשר קודם לכן לא יכלו להתקבל כחברי בורסה. אנו בטוחים כי כניסתם של שחקנים חדשים בעלי טכנולוגיות מתקדמות לשוק ההון המקומי, יגבירו את התחרות על ציבור המשקיעים ויהפכו את הבורסה בתל אביב לדומיננטית ולנגישה יותר לציבור הרחב".
כיום ישנם מספר תנאי כשירות לחברות בבורסה המהווים חסם לגופים אשר פועלים כיום בשוק ההון ומעוניינים להיות חברים בבורסה בתל אביב. במסגרת תנאי הכשירות הקיימים, נדרש, בנק או חש"ב (חבר בורסה שאינו בנק), בין היתר, שיהיו לו, טרם הקבלה לחברות בבורסה: 200 לקוחות לפחות, וכן תיקי ניירות ערך של לקוחות בשווי כולל של לפחות כ-262 מיליון שקלים. בנוסף, חש"ב נדרש להיות בעל ותק של שנתיים פעילות בתחום של ייעוץ להשקעות או ניהול תיקי ניירות ערך, טרם קבלתו לחברות בבורסה.
מבדיקה שערכו בבורסה עלה כי באף אחת מהבורסות שנבחנו לא קיימות דרישות דומות לדרישות האמורות, כתנאי סף לחברות בבורסה. מההודעה היום עולה כי בכוונת הבורסה לבצע שינויים בתנאי הכשירות לחברות בבורסה ולבטל את הדרישות הבאות:
- הדרישה למינימום מספר לקוחות
- הדרישה למינימום שווי כולל של תיקי ניירות ערך של לקוחות
- הדרישה לוותק של שנתיים פעילות בתחום של יעוץ להשקעות או ניהול תיקי ניירות ערך, טרם הקבלה לחברות בבורסה.
תגובות לכתבה(44):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 37.
    מס ...למה?
    עזור 12/06/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תורידו כבר את המס על הבורסה ...חבורת לא יוצלחים...היא גוססת מיום ליום
    סגור
  • 36.
    מס בורסה
    דן 12/06/2017 08:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המהשקיעים הלא מוסדיים כבר שילמו מס הכנסה על הכנסותיהם.אם כן,מה ההצדקה שלם מס פעם נוספת על רווחי הון. הנסיונות להחיות את הבורסוה בכל הצורות נועדו לכשלון . הפעולה היחידה שיש לנקוט היא תיקון העיוות שיצר הפופוליסט יאיר לפיד ולהוריד את מס הבורסה בצורה דרסטית. ויפה שעה אחת קודם......
    סגור
  • 35.
    מדוע ממשיכים להתעלם מהורדת המס !!
    אריק 12/06/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט חוצפה
    סגור
  • 34.
    לסיים את המסחר באגורות
    משקיע 12/06/2017 07:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולעבור למסחר בשח.: טבע למשל צריכה להיות נקובה ב100 ₪ ולא ב10000 אגורות. אין בורסה בעולם בה מניות ואגח נסחרות בחלקי המטבע. יש גם לבטל את רף המינימום המקשה מאוד על המשקיע הקטן ויוצר עמלות ענק לבנקים
    סגור
  • 33.
    טרכטנברג הנבזה דואג לנכסיו הנדלניים (ל"ת)
    Rt 12/06/2017 07:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    נשמע כמו כוסות רוח למת. הבעיה עם הבורסה היא חוסר רווחים
    שמטוב 12/06/2017 06:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשקיע הקטן. לא בעיה של פרוצדורות. אם יהיו פה מליון שירותים חדשים אבל ישארו ואפס רווחים --- לא יעזור כלום המשקיעים יברחו למקום אחר. השורה התחתונה היא רווחים. אם אין רווחים אין בורסה.
    סגור
  • 31.
    לא שווה לסחור. אם יש מחזור אפילו קטן אז חייבים בדיווח
    דודו 11/06/2017 23:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי יש כח לכל הטפסים האלו למס הכנסה?
    סגור
  • 30.
    חחח מי יבוא לפה? ומאיפה יביא לקוחות ? דבילים (ל"ת)
    סוחר 11/06/2017 21:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    מס ענק בבורסה ולהשכרת דירות ללא מס חלמאים
    משה 11/06/2017 19:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בורסה ולא משרד אוצר כולם חלמאים ורפובליקת בננות . מסכן העם שהטפשים הללו מנהלים לו את הכלכלה
    סגור
  • 28.
    קודם השמידו את רוב חברי הבורסה הפרטיים ועכשיו מצטערים
    אילן 11/06/2017 19:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז ככה קודם היה מגדל שרותי בורסה שהתאחד עם איביאי הראל נמכר לאי ברוקר ולבסוף התאחד עם דש גאון השקעות לא ברור איפה הוא ישיר בית השקעות התמזג מזמן עם דש דש מורכב משלושה מיזוגים של בתי השקעות כלל פיננסים איפה הוא? בקיצור אחרי שהחריבו את הענף עכשיו מחפשים את הגרושים עם וובי... חלם זה פה מול העיניים....
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    הם לא יודעים בדיוק מי הלקוח שלהם
    יהודה 11/06/2017 17:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובדי המדינה האלה לא יודעים בדיוק מי הלקוחות שלהם , הלקוחות שלהם זה אנחנו המשקיעים . לא רואה איזה הטבה תצא לנו מזה , סך הכל מוסיםים עוד נוכלים שרוצים את כספנו על ידי שווק המוצר המת שנקאה הבורסה הישראלית
    סגור
  • 26.
    להזכירכם, האריכו את שעות המסחר
    אחת שמבינה א 11/06/2017 16:32
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבורסה השיקה אופציות שבועיות, מדדי המניות הורחבו לא מזמן ושום דבר לא עזר, דרוש שינוי הרבה יותר משמעותי וזה הורדת מס לפחות ל15% ואת זה כולם יודעים אבל הם לא רוצים לעשות אתזה, אבל בסופו של דבר לא תהיה ברירה יהיו חייבים להוריד את המס. בהצלחה לנבחרת ישראל היום במשחק מאוד חשוב.
    סגור
  • 25.
    גם אני יכול להיות חבר בבורסה?
    ס 11/06/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי 10,000 ש"ח. אני יכול להתחבר לבורסה עם הפי.סי שלי? קדחת. בורסה בעצמה לא משחררת נתוני מסחר. הם מחפשים שמשהו יבנה להם את המערכת משוכללת. לא חסרה טכנולוגיה בארץ. תנו לנו את הנתונים און ליין ותקבלו טכנולוגיה מתקדמת.
    סגור
  • 24.
    אפו פו במידינה יורד משאו לכול העולם זול יותר מהמדינה (ל"ת)
    sus 11/06/2017 15:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    פו זה מדינה של גנבים מה שעולה לו יורד קשה להם
    sus 11/06/2017 15:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה שיורדו מיסים כי פו זה מדינה של נכלים פו מה שעולה לו יורד לכן לו לסחור בבורסה הישראלית
    סגור
  • 22.
    גם אני יכול להיות חבר בבורסה?
    ס 11/06/2017 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי 10,000 ש"ח. אני יכול להתחבר לבורסה עם הפי.סי שלי? קדחת. בורסה בעצמה לא משחררת נתוני מסחר. הם מחפשים שמשהו יבנה להם את המערכת משוכללת. לא חסרה טכנולוגיה בארץ. תנו לנו את הנתונים און ליין ותקבלו טכנולוגיה מתקדמת.
    סגור
  • 21.
    חיפה
    חיפאי 11/06/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק פטור ממס למשקיעים עד 500 א' והורדת המס ל 15 אחוז יביא פריחה כלכלית
    סגור
  • 20.
    מדינה של גנבים תורידו המס מ 25% ל 5% על מה צריך לשלם??? (ל"ת)
    תום 11/06/2017 14:56
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 19.
    מה עם קרן נאמנות מחו"ל,תחרותית ? העמלות בישראל מטורפות. (ל"ת)
    עמי 11/06/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    איזו כותרת חלולה
    שמורסה 11/06/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    6 0
    קשקוש בגרוש לא דרמטי ולא כלום עד שלא ירד מס ל 0000 לפרק זמן של 5-10 שנים הכל ישאר בגדר קוסמטיקה ותו לא !!
    סגור
  • 17.
    עיניים להם ולא יראו. מס בורסה תורידו! תפסיקו לקשקש (ל"ת)
    גמי 11/06/2017 14:15
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • פגעת בול (ל"ת)
    שמורסה 11/06/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 16.
    תאשרו כבר את הצעת החוק של יו"ר רשות ני"ע האוזר! תאשרו!
    ר 11/06/2017 13:59
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמה אפשר למשוך כמו מסטיק?! תאשרו את ההצעה של הבן אדם!
    סגור
  • 15.
    מיסים מיסים מיסים
    כחלון והמיסים 11/06/2017 13:55
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אם כחלון חושב שהוא עוזר למשפחות הצעירות שיעזור גם למשיקיעים ואלו עוזרים למשפחות להתפרנס ויוריד את המס על רווחי הון 25 ל20 לפחות אי אםשר לחיות אם תשלומים כאלה זה יחיה את הבורסה את החברות ואת המשק !!!! והוא ירויח עוד מנדטים כי תכלס זה מה שהוא צריך!!!!!! פוליטית כי את הדירות הוא לא יוריד לגמרי רק זה מה יעזור לו!!!!
    סגור
  • למה ל20 מה פתאום
    שמורסה 11/06/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה לא יעניין ולא יחזיר אף משקיע חזרה לאחר הנזק שנעשה 0 מס ל 5-10 שנים יזיז את העניינים ...אולי
    סגור
  • 14.
    כמה מס משלמים בחול? (ל"ת)
    לא יעזור 11/06/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    דואגים לעמלות ובונוסים
    huxh 11/06/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מחזור גדול שווה הרבה עמלות ורווחים לבורסה ולבנקים והפסדים לציבור המשקיעים..מדוע לא דואגים להוריד עמלות קניה ומכירה וביטול שהם [דמי משמרת ]במסווי דמי ניהול
    סגור
  • 12.
    מתי יחזור האתר לפעול ????? עלובים שכמותכם (ל"ת)
    בנק הפועלים 11/06/2017 13:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 11.
    לא ייצא מזה כלום (ל"ת)
    קשקשן 11/06/2017 13:07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 10.
    לבטל את החוק של לפיד מחזור של 800 אלף לשנה דוח למס הכנס (ל"ת)
    נימנה מי לבצע פעולות 11/06/2017 13:05
    הגב לתגובה זו
    17 1
    סגור
  • 9.
    זה עמלות להאוזר ולחבריו. למשקיע הקטן חשוב המס
    נזילות 11/06/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    20 0
    25% מס על דיבידנד של 9 א"ג כמו שקרה כעת בכיל זה לא יגרום לנו להשקיע בבורסה.
    סגור
  • 8.
    רק להוריד מס הבורסה תפרח (ל"ת)
    רפי 11/06/2017 13:02
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • 7.
    בלי הצעות הזויות בנדלן משלמים יותר
    ל 2 11/06/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לידיעתך, מס רכישה 8% וגם 25% מס שבח לא מכירים בהוצאות . די כבר לדקלם מה שהאינטרסנטים נוסח כחלון מטפטף לכם כשכל מטרתו היא לשסות את הצבור בבעלי דירות כדי להטיל עליהם מיסים . כגון מס דירה שלישית מס מיותר שלא מועיל לאף אחד. מה אתה מציע 8% מס רכישה בנ"ע ו25% מס שבח ועל כל מניה שלישית תוספת של 10% ? חחחחחחחחח
    סגור
  • 6.
    עמלות
    גדי 11/06/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    העמלות שגובים הבנקים על פעולות בשוק ההון מתוך חשבון הבנק הוא שערורייתי. טרם מיקוח איתם גבו לי על כל פעולה 50 ש"ח. לאחר מיקוח הורידו לי ל 25 ש"ח , בעוד שבתוכנת מסחר חו"ל אני משלם 1.5$
    סגור
  • על תשקיע דרך הבנק
    ס 11/06/2017 15:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבנקים מערכות מסחר משוכללות ומסורבלות. הכל בנוי, כדי לבלבל את המשקיע. אם אין לך מערכת מקבילית של שערים און ליין, אתה לא רק משלם הרבה עמלות, אתה משלם גם על שערי ביצוע גבוהות יותר, כי בנקים משחקים גם על שערי המניות. תשקיע דרך ברוקרים קטנים. הם אמינים לא פחוט מהבנקים
    סגור
  • 5.
    חחחחח דפוקים הייתם ודפוקים תישארו
    חח 11/06/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
    12 0
    משחקים אותה ראש קטן....יעשו הכל רק לא יוותרו על המס הנבזי. מדינה מסריחה ..להקיא מהאנשים שמנהלים אותה . יאללה כבר יא זבלים ..תורידו את המס ל10 אחוז רק זה יציל את הבורסה..ולא צריך להיות פרופסור להבין זאת אלא בן אדם שפוי ..מה שאתם לא..אוכלי נבלות שכמותכם
    סגור
  • 4.
    חלמאים- הבורסה דואגת לתחת ולעמלות שלה. האדם הקטן
    היינו כחולמים או 11/06/2017 12:58
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא רוצה לשלם 25% מס ולהפסיד כספים ולהגיש דו"ח מחזור העולם גם ראה את התנהגות השלטון בישראל פופוליסטים מפרי התחייבויות. יש שם רע למדינה . מדינה לא יציבה בעלת לאומנות כלכלית הלאמות וגם ארץ מלחמות. מה יש לחפש פה? כל המניות התרסקו 50% בממוצע ולא מתאוששות.
    סגור
  • אני מתפלא שפרסו את התגובה שלך (ל"ת)
    נחסם סדרתי 11/06/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 3.
    מס בורסה
    איפרגן שרלי 11/06/2017 12:51
    הגב לתגובה זו
    24 0
    תפסיקו לקשקש שום דבר לא יעזור. מילבד להוריד את המס.
    סגור
  • 2.
    תורידו את המס או לפחות תשוו אותו לנדלן (ל"ת)
    אדי 11/06/2017 12:47
    הגב לתגובה זו
    17 2
    סגור
  • 1.
    מינוס 10% לפחות...!!!
    SHOSH 11/06/2017 12:37
    הגב לתגובה זו
    22 0
    לא יעזרו לבורסה 'הצעות מפתות' ללא הפחתת המיסוי של 25% כיום , ל15% מקסימום !!! (הערה : זה בוצע בזמן בייגה כשר האוצר !!!)
    סגור
  • מי זה בייגה? (ל"ת)
    תוהה 11/06/2017 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אבל לא נוגעים בנקודה הכי חשובה מס מס מס מס
    הם עושים הכל 11/06/2017 12:53
    הגב לתגובה זו
    23 0
    להוריד ומהר
    סגור
  • חייבים להוריד את מס הבורסה.
    נס נס 11/06/2017 13:44
    הגב לתגובה זו
    14 0
    זה מבריח משקיעים מהבורסה..די לחזירות . ודי לעשוק את האזרחים..
    סגור