15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

12:41 פורסייט השלימה בהצלחה פיילוט נוסף בסין - המניה עולה 3.3% >>

10:56 באירופה - הדאקס מטפס 0.6%, הקאק עולה 0.4%

10:55 מניית מנדלסון תשתיות בולטת בעלייה של 3.4% במחזור חריג

10:55 הדולר מטפס 0.2% ונסחר סביב 3.53 שקלים

07:52 עליות באסיה - המדד בהונג קונה עולה 1%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

צעד חשוב - הבורסה מודיעה על הסרת חסמים בניסיון להגדיל את הנזילות במניות

הבורסה מעדכנת היום על מהלך מרחיק לכת של הסרת חסמים במטרה להגדיל הדומיננטיות של שוק המניות
 |  44
בכיוון הנכון
Share
הנהלת הבורסה בת"א מודיעה היום על שינוי משמעותי שמטרתו הגדלת האטרקטיביות של הבורסה בעיני הציבור והגדלת החשיפה של הבורסה לציבור. ע"י שינויים מרחיקי לכת בתנאי הסף לצורך חברות בבורסה, שואפת הנהלת הבורסה להביא להצטרפותם של חברי בורסה חדשים, לרבות ברוקרים קמעונאיים. 


השאיפה של הנהלת הבורסה היא שגופים רציניים בחו"ל בעלי מערכות מסחר מודרניות יחברו לגופים מקומיים בשוק המקומי, ייצרו פניה לציבור ויביאו להגדלת הנזילות בשוק המקומי - לצד ירידה בגובה העמלות (בשל התחרות שתיווצר על המשקיע הפרטי). אחד הגופים שעומד על הפרק הוא 'וובי' שכעת פועל בעיקר בתחום הפנסיה והביטוח. 

מניתוח שביצעו בבורסה עולה כי אחוז ההשקעה הישירה של הציבור מתוך המחזור הכללי בבורסה הוא חד ספרתי, בעוד בשווקים בולטים בחו"ל אחוז ההשקעה הישירה בשוק המניות מצד הציבור הוא דו-ספרתי. כלומר בארץ הציבור פועל בעיקר באמצעות קרנות נאמנות ודרך יועצי השקעות. השאיפה של הבורסה היא להכניס גופים שיביאו מערכות מסחר מתקדמות וידידותיות וגם ייצרו פניה מסיבית לציבור (באמצעו פרסום ושיווק) כאשר המטרה היא להגדיל את אחוז ההשקעה הישירה של הציבור בשוק המניות המקומי ובכך להגדיל את הנזילות הכללית בשוק המניות..  אם בעבר ראינו חברי בורסה שאינם בנקים (כלומר בעיקר בתי השקעות) רודפים אחרי לקוחות של 'מסחר עצמאי', בשנים האחרונות המגמה הזו פחתה באופן דרמטי. את זה רוצים בבורסה לשנות.  איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה: "הבורסה מרעננת את הכללים ומיישרים קו עם העולם. אנו פותחים את הבורסה בתל אביב לשחקנים חדשים, אשר קודם לכן לא יכלו להתקבל כחברי בורסה. אנו בטוחים כי כניסתם של שחקנים חדשים בעלי טכנולוגיות מתקדמות לשוק ההון המקומי, יגבירו את התחרות על ציבור המשקיעים ויהפכו את הבורסה בתל אביב לדומיננטית ולנגישה יותר לציבור הרחב".כיום ישנם מספר תנאי כשירות לחברות בבורסה המהווים חסם לגופים אשר פועלים כיום בשוק ההון ומעוניינים להיות חברים בבורסה בתל אביב. במסגרת תנאי הכשירות הקיימים, נדרש, בנק או חש"ב (חבר בורסה שאינו בנק), בין היתר, שיהיו לו, טרם הקבלה לחברות בבורסה: 200 לקוחות לפחות, וכן תיקי ניירות ערך של לקוחות בשווי כולל של לפחות כ-262 מיליון שקלים. בנוסף, חש"ב נדרש להיות בעל ותק של שנתיים פעילות בתחום של ייעוץ להשקעות או ניהול תיקי ניירות ערך, טרם קבלתו לחברות בבורסה.

מבדיקה שערכו בבורסה עלה כי באף אחת מהבורסות שנבחנו לא קיימות דרישות דומות לדרישות האמורות, כתנאי סף לחברות בבורסה. מההודעה היום עולה כי בכוונת הבורסה לבצע שינויים בתנאי הכשירות לחברות בבורסה ולבטל את הדרישות הבאות:
- הדרישה למינימום מספר לקוחות
- הדרישה למינימום שווי כולל של תיקי ניירות ערך של לקוחות
- הדרישה לוותק של שנתיים פעילות בתחום של יעוץ להשקעות או ניהול תיקי ניירות ערך, טרם הקבלה לחברות בבורסה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של שוק ההון ולמבזקים של ביזפורטל - ניוזלטרים חובה לכל משקיע
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

44 תגובות ב-37 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
37 עזור 12/06/2017 12:37 מס ...למה?
תורידו כבר את המס על הבורסה ...חבורת לא יוצלחים...היא גוססת מיום ליום
36 דן 12/06/2017 08:45 מס בורסה
המהשקיעים הלא מוסדיים כבר שילמו מס הכנסה על הכנסותיהם.אם כן,מה ההצדקה שלם מס פעם נוספת על רווחי הון. הנסיונות להחיות את הבורסוה בכל הצורות נועדו לכשלון . הפעולה היחידה שיש לנקוט היא תיקון העיוות שיצר הפופוליסט יאיר לפיד ולהוריד את מס הבורסה בצורה דרסטית. ויפה שעה אחת קודם......
35 אריק 12/06/2017 08:37 מדוע ממשיכים להתעלם מהורדת המס !!
פשוט חוצפה
34 משקיע 12/06/2017 07:55 לסיים את המסחר באגורות
ולעבור למסחר בשח.: טבע למשל צריכה להיות נקובה ב100 ₪ ולא ב10000 אגורות. אין בורסה בעולם בה מניות ואגח נסחרות בחלקי המטבע. יש גם לבטל את רף המינימום המקשה מאוד על המשקיע הקטן ויוצר עמלות ענק לבנקים
33 Rt 12/06/2017 07:48 טרכטנברג הנבזה דואג לנכסיו הנדלניים (ל"ת)
32 שמטוב 12/06/2017 06:48 נשמע כמו כוסות רוח למת. הבעיה עם הבורסה היא חוסר רווחים
למשקיע הקטן. לא בעיה של פרוצדורות. אם יהיו פה מליון שירותים חדשים אבל ישארו ואפס רווחים --- לא יעזור כלום המשקיעים יברחו למקום אחר. השורה התחתונה היא רווחים. אם אין רווחים אין בורסה.
31 דודו 11/06/2017 23:52 לא שווה לסחור. אם יש מחזור אפילו קטן אז חייבים בדיווח
למי יש כח לכל הטפסים האלו למס הכנסה?
30 סוחר 11/06/2017 21:21 חחח מי יבוא לפה? ומאיפה יביא לקוחות ? דבילים (ל"ת)
29 משה 11/06/2017 19:07 מס ענק בבורסה ולהשכרת דירות ללא מס חלמאים
לא בורסה ולא משרד אוצר כולם חלמאים ורפובליקת בננות . מסכן העם שהטפשים הללו מנהלים לו את הכלכלה
28 אילן 11/06/2017 19:00 קודם השמידו את רוב חברי הבורסה הפרטיים ועכשיו מצטערים
אז ככה קודם היה מגדל שרותי בורסה שהתאחד עם איביאי הראל נמכר לאי ברוקר ולבסוף התאחד עם דש גאון השקעות לא ברור איפה הוא ישיר בית השקעות התמזג מזמן עם דש דש מורכב משלושה מיזוגים של בתי השקעות כלל פיננסים איפה הוא? בקיצור אחרי שהחריבו את הענף עכשיו מחפשים את הגרושים עם וובי... חלם זה פה מול העיניים....
27 יהודה 11/06/2017 17:09 הם לא יודעים בדיוק מי הלקוח שלהם
עובדי המדינה האלה לא יודעים בדיוק מי הלקוחות שלהם , הלקוחות שלהם זה אנחנו המשקיעים . לא רואה איזה הטבה תצא לנו מזה , סך הכל מוסיםים עוד נוכלים שרוצים את כספנו על ידי שווק המוצר המת שנקאה הבורסה הישראלית
26 אחת שמבינה א 11/06/2017 16:32 להזכירכם, האריכו את שעות המסחר
הבורסה השיקה אופציות שבועיות, מדדי המניות הורחבו לא מזמן ושום דבר לא עזר, דרוש שינוי הרבה יותר משמעותי וזה הורדת מס לפחות ל15% ואת זה כולם יודעים אבל הם לא רוצים לעשות אתזה, אבל בסופו של דבר לא תהיה ברירה יהיו חייבים להוריד את המס. בהצלחה לנבחרת ישראל היום במשחק מאוד חשוב.
25 ס 11/06/2017 15:58 גם אני יכול להיות חבר בבורסה?
יש לי 10,000 ש"ח. אני יכול להתחבר לבורסה עם הפי.סי שלי? קדחת. בורסה בעצמה לא משחררת נתוני מסחר. הם מחפשים שמשהו יבנה להם את המערכת משוכללת. לא חסרה טכנולוגיה בארץ. תנו לנו את הנתונים און ליין ותקבלו טכנולוגיה מתקדמת.
24 sus 11/06/2017 15:55 אפו פו במידינה יורד משאו לכול העולם זול יותר מהמדינה (ל"ת)
23 sus 11/06/2017 15:54 פו זה מדינה של גנבים מה שעולה לו יורד קשה להם
למה שיורדו מיסים כי פו זה מדינה של נכלים פו מה שעולה לו יורד לכן לו לסחור בבורסה הישראלית
22 ס 11/06/2017 15:53 גם אני יכול להיות חבר בבורסה?
יש לי 10,000 ש"ח. אני יכול להתחבר לבורסה עם הפי.סי שלי? קדחת. בורסה בעצמה לא משחררת נתוני מסחר. הם מחפשים שמשהו יבנה להם את המערכת משוכללת. לא חסרה טכנולוגיה בארץ. תנו לנו את הנתונים און ליין ותקבלו טכנולוגיה מתקדמת.
21 חיפאי 11/06/2017 15:22 חיפה
רק פטור ממס למשקיעים עד 500 א' והורדת המס ל 15 אחוז יביא פריחה כלכלית
20 תום 11/06/2017 14:56 מדינה של גנבים תורידו המס מ 25% ל 5% על מה צריך לשלם??? (ל"ת)
19 עמי 11/06/2017 14:45 מה עם קרן נאמנות מחו"ל,תחרותית ? העמלות בישראל מטורפות. (ל"ת)
18 שמורסה 11/06/2017 14:44 איזו כותרת חלולה
קשקוש בגרוש לא דרמטי ולא כלום עד שלא ירד מס ל 0000 לפרק זמן של 5-10 שנים הכל ישאר בגדר קוסמטיקה ותו לא !!
17 גמי 11/06/2017 14:15 עיניים להם ולא יראו. מס בורסה תורידו! תפסיקו לקשקש (ל"ת)
שמורסה 11/06/2017 14:44 פגעת בול (ל"ת)
16 ר 11/06/2017 13:59 תאשרו כבר את הצעת החוק של יו"ר רשות ני"ע האוזר! תאשרו!
כמה אפשר למשוך כמו מסטיק?! תאשרו את ההצעה של הבן אדם!
15 כחלון והמיסים 11/06/2017 13:55 מיסים מיסים מיסים
אם כחלון חושב שהוא עוזר למשפחות הצעירות שיעזור גם למשיקיעים ואלו עוזרים למשפחות להתפרנס ויוריד את המס על רווחי הון 25 ל20 לפחות אי אםשר לחיות אם תשלומים כאלה זה יחיה את הבורסה את החברות ואת המשק !!!! והוא ירויח עוד מנדטים כי תכלס זה מה שהוא צריך!!!!!! פוליטית כי את הדירות הוא לא יוריד לגמרי רק זה מה יעזור לו!!!!
שמורסה 11/06/2017 14:45 למה ל20 מה פתאום
זה לא יעניין ולא יחזיר אף משקיע חזרה לאחר הנזק שנעשה 0 מס ל 5-10 שנים יזיז את העניינים ...אולי
14 לא יעזור 11/06/2017 13:54 כמה מס משלמים בחול? (ל"ת)
13 huxh 11/06/2017 13:42 דואגים לעמלות ובונוסים
מחזור גדול שווה הרבה עמלות ורווחים לבורסה ולבנקים והפסדים לציבור המשקיעים..מדוע לא דואגים להוריד עמלות קניה ומכירה וביטול שהם [דמי משמרת ]במסווי דמי ניהול
12 בנק הפועלים 11/06/2017 13:20 מתי יחזור האתר לפעול ????? עלובים שכמותכם (ל"ת)
11 קשקשן 11/06/2017 13:07 לא ייצא מזה כלום (ל"ת)
10 נימנה מי לבצע פעולות 11/06/2017 13:05 לבטל את החוק של לפיד מחזור של 800 אלף לשנה דוח למס הכנס (ל"ת)
9 נזילות 11/06/2017 13:02 זה עמלות להאוזר ולחבריו. למשקיע הקטן חשוב המס
25% מס על דיבידנד של 9 א"ג כמו שקרה כעת בכיל זה לא יגרום לנו להשקיע בבורסה.
8 רפי 11/06/2017 13:02 רק להוריד מס הבורסה תפרח (ל"ת)
7 ל 2 11/06/2017 13:01 בלי הצעות הזויות בנדלן משלמים יותר
לידיעתך, מס רכישה 8% וגם 25% מס שבח לא מכירים בהוצאות . די כבר לדקלם מה שהאינטרסנטים נוסח כחלון מטפטף לכם כשכל מטרתו היא לשסות את הצבור בבעלי דירות כדי להטיל עליהם מיסים . כגון מס דירה שלישית מס מיותר שלא מועיל לאף אחד. מה אתה מציע 8% מס רכישה בנ"ע ו25% מס שבח ועל כל מניה שלישית תוספת של 10% ? חחחחחחחחח
6 גדי 11/06/2017 13:00 עמלות
העמלות שגובים הבנקים על פעולות בשוק ההון מתוך חשבון הבנק הוא שערורייתי. טרם מיקוח איתם גבו לי על כל פעולה 50 ש"ח. לאחר מיקוח הורידו לי ל 25 ש"ח , בעוד שבתוכנת מסחר חו"ל אני משלם 1.5$
ס 11/06/2017 15:47 על תשקיע דרך הבנק
לבנקים מערכות מסחר משוכללות ומסורבלות. הכל בנוי, כדי לבלבל את המשקיע. אם אין לך מערכת מקבילית של שערים און ליין, אתה לא רק משלם הרבה עמלות, אתה משלם גם על שערי ביצוע גבוהות יותר, כי בנקים משחקים גם על שערי המניות. תשקיע דרך ברוקרים קטנים. הם אמינים לא פחוט מהבנקים
5 חח 11/06/2017 12:59 חחחחח דפוקים הייתם ודפוקים תישארו
משחקים אותה ראש קטן....יעשו הכל רק לא יוותרו על המס הנבזי. מדינה מסריחה ..להקיא מהאנשים שמנהלים אותה . יאללה כבר יא זבלים ..תורידו את המס ל10 אחוז רק זה יציל את הבורסה..ולא צריך להיות פרופסור להבין זאת אלא בן אדם שפוי ..מה שאתם לא..אוכלי נבלות שכמותכם
4 היינו כחולמים או 11/06/2017 12:58 חלמאים- הבורסה דואגת לתחת ולעמלות שלה. האדם הקטן
לא רוצה לשלם 25% מס ולהפסיד כספים ולהגיש דו"ח מחזור העולם גם ראה את התנהגות השלטון בישראל פופוליסטים מפרי התחייבויות. יש שם רע למדינה . מדינה לא יציבה בעלת לאומנות כלכלית הלאמות וגם ארץ מלחמות. מה יש לחפש פה? כל המניות התרסקו 50% בממוצע ולא מתאוששות.
נחסם סדרתי 11/06/2017 15:12 אני מתפלא שפרסו את התגובה שלך (ל"ת)
3 איפרגן שרלי 11/06/2017 12:51 מס בורסה
תפסיקו לקשקש שום דבר לא יעזור. מילבד להוריד את המס.
2 אדי 11/06/2017 12:47 תורידו את המס או לפחות תשוו אותו לנדלן (ל"ת)
1 SHOSH 11/06/2017 12:37 מינוס 10% לפחות...!!!
לא יעזרו לבורסה 'הצעות מפתות' ללא הפחתת המיסוי של 25% כיום , ל15% מקסימום !!! (הערה : זה בוצע בזמן בייגה כשר האוצר !!!)
תוהה 11/06/2017 14:54 מי זה בייגה? (ל"ת)
הם עושים הכל 11/06/2017 12:53 אבל לא נוגעים בנקודה הכי חשובה מס מס מס מס
להוריד ומהר