הטעות של האנליסט: למה המניה של אודיוקודס צללה 7%?

ככול הנראה, טעות של אנליסט גורמת למשקיעים לחשוש מכך שהחברה לא עומדת בתחזיות לשנה הקרובה
יואב כהן | (1)

חברת הטכנולוגיה אודיוקודס (סימול: AUDC), ספקית מובילה של טכנולוגיות VoIP ומוצרי רשתות קוליות, דיווחה היום (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2012. בשורה התחתונה החברה הצליחה לעקוף את צפי האנליסטים לרווח של סנט אחד למניה, כאשר זו רשמה רווח נקי של 1.1 מיליון דולר, או 3 סנט למניה ברבעון הרביעי של שנת 2012. בד בבד, החברה הודיעה על התחזית שלה לשנת 2013. .

אז למה המניה בכל זאת צוללת במסחר בוול סטריט ? ככול הנראה עקב טעות של אנליסט מאפונהיימר. האנליסט ציין שהרווח של החברה בשנת 2013 צפוי להיות 3.8 מיליון דולר. כאשר מחלקים את הרווח במספר המניות של החברה, 38.8 מיליון מניות, מתקבל רווח למניה של 9.8 סנט למניה. אולם, בסקירה שלו נפלה טעות והרווח שיצא לו הוא 16 סנט למניה.

על פי הדו"חות, תחזית החברה לשנת 2013 עומד על רווח של בין 10–14 סנט למניה, תחזית שעוקפת את הרווח שאותו היה נכון לרשום בסקירה, אבל נמוכה יותר מזאת שנכתבה בה בפועל. ככול הנראה, עקב מה שנראה כאמור כטעות של האנליסט, המשקיעים חוששים שהחברה לא עמדה בתחזיות והחלו במכירת המניה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה לא רציני - תתקן היום? (ל"ת)
    הזוי 31/01/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.