אנדי רם
צילום: יחצ

הפך לאיש עסקים: כמה שווה הטניסאי אנדי רם?

אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה של ישראל נכנס במהרה גם לעולם העסקים. יזמות בתחום ההייטק, הרצאות וגלידריה בקריית אונו. בכמה נמכרה המחבט מווימבלדון, כמה הרוויח בעולם הטניס וכמה בעולם העסקים?
 

ענף הטניס הוא מענפי הספורט הפופולאריים בעולם. בישראל, רק יחידי סגולה הצליחו להתברג לטורנירים הגדולים. אנדי רם עשה זאת עם יוני ארליך בטורניר הזוגות. רבים ניסו ללכת בעקבותיו. רם, 43, כבר הפך לאחד הספורטאים המוכרים בישראל. אבל מעבר לתחום הספורט, הוא גם איש עסקים מצליח, בעיקר בתחום ההייטק, אבל גם בתחום המסעדנות. אז כמה כסף עשה אנדי רם בקריירה וכמה הוא מצליח מחוץ למגרש?

גם איש עסקים. רם (צילום: יחצ)

רם וארליך זכו במספר רב של תארים ביחד. התואר המשמעותי הראשון של רם היה בזוגות מעורבים כאשר זכה ב-2006 באליפות וימבלדון עם שותפתו הרוסייה, ורה זבונרבה והיה הישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם בבוגרים. שנה לאחר מכן זכה רם גם ברולאן גארוס והפעם עם הצרפתייה נטליה דשי. חודשיים לאחר הזכייה החלו רם וארליך לצבור זכיות בטורנירים בינלאומיים ואף הגיעו לחצי גמר טורניר מונטריאול וגם זכו בטורניר סינסנטי. השיא הגיע בחודש ינואר 2008, אז זכה הצמד הישראלי באליפות אוסטרליה הפתוחה. גם לאחר הזכייה המשיכו השניים להרשים בעולם, אבל בהמשך ארליך נפצע ורם המשיך את הקריירה עם שותפים אחרים שהשתנו לאורך השנים. ב-2009 חזר ארליך למגרשים והשניים הובילו את ישראל לאחת הניצחונות הגדולים בהיסטוריה של הטניס - כאשר ניצחו את נבחרת רוסיה בחצי גמר גביע הדיוויס.

ב-30 לאפריל 2014 הודיע רם על פרישה. במשך השנים, על פי בדיקה של "ביזספורט", זכה הטניסאי בסכום של כ-10 מיליון שקל משלל תחרויות.

כבר במהלך הקריירה הבין רם כי עתידו גם בעולם העסקים. למרות כסף רב שצבר בטניס רם חשב מחוץ לקופסא. זה התחיל כבר ב-2007, כאשר רגע לאחר הזכייה בזוגות בווימבלדון נמכר המחבט שלו במכירה פומבית בסכום של 5,000 דולר.

רגע לפני אולימפיאדת בייג'ין 2008 זכו הצמד, רם וארליך, באימוץ מטעם "מנורה מבטחים" בחוזה שהיקפו היה למעלה מ-100 אלף דולר לשנה.

בשנת 2014 הגיע המפנה הגדול ולאחר פרישה מעולם הטניס לאחר 17 שנים כטניסאי מקצוען פנה רם ליזמות ויחד עם שני שותפים הקימו את חברת הסטארט אפ "PULSE-PLAY", שהתמקדה בפיתוח שעונים חכמים לספורטאי כדור מחבט. לפיתוח המוצר תרם הניסיון של רם בשילוב חוקרים מהטכניון בחיפה. דרך השעון החכם ניתן לעקוב אחר תוצאת המשחק ולסנכרן אותה עם אפליקציה, להשוות אותה למשחקים קודמים ועוד.

באותה עונה רם הצטרף לטלוויזיה. הוא פרשן את טורניר ווימבלדון בערוץ הספורט וגם הצטרף לתוכניות הרדיו של תל אביב. עבור השידורים קיבל שכר של עשרות אלפי שקלים. לאורך השנים, הסטארטאפ של רם המשיך בהצלחה וב-2016 פנה לגיוס המונים של 75 אלף דולר. הפעילות קיבלה כספים מ-614 תורמים באמצעות אתר אינדיגו.

"המוצר עובד ובשוק, וכל מי שהשתתף בגיוס ההמונים כבר קיבל את השעון. הפיתוח הטכנולוגי היה באוקראינה, הייצור בסין וכרגע אנחנו לפני תחילת ייצור המוני של שעונים. אנחנו שואפים להעביר את הפיתוח ואת הייצור לישראל, פנינו למדען הראשי ונראה איך זה יתפתח", אמר רם.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

חמש שנים מאוחר יותר הצטרף כפרזנטור של קבוצת MORAZ צמחי מרפא. רם עמד בראש הקמפיין בהשקעה של מאות אלפי שקלים.

בשנת 2021 נכנס רם גם לעולם עסקי הגלידה. בחודש נובמבר פתח רם ביחד שני שותפיו, עופר פדידה וגלעד סמובסקי, סניף של גלידת "פינולי" בקריית אונו. בסניף הושקעו יותר ממיליון שקל והסניף השתרע על פני 75 מטר.

במשך השנים, לאחר הפרישה, נכנס הטניסאי גם לעולם ההרצאות וגם שם, על פי ההערכות, הרוויח עשרות אלפי שקלים. ההערכה כי הונו של רם מוערך בעשרות מיליוני שקלים בודדים. זה אמנם הרבה פחות מאייל ברקוביץ', ערן זהבי, יוסי בניון, חיים רביבו וכנראה שגם מפיני גרשון, ועדיין - רם הצליח לייצר הכנסות נאות על המגרש ומחוצה לו.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מולייאר 04/07/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    מה זא כמה עשרות אלפי שקלים בשנה? סתם טמאות. הלוואי ויצליח ושאתם תחזרו לכתוב כתבות מעניינות
  • 9.
    דוד 03/07/2023 10:00
    הגב לתגובה זו
    מודל לחיקוי והערצה כן ירבו כמותו
  • 8.
    עוזי ג. 03/07/2023 07:50
    הגב לתגובה זו
    הכי טוב בספורט
  • 7.
    מולי 03/07/2023 07:49
    הגב לתגובה זו
    גם בעסקים
  • 6.
    מרלו 03/07/2023 07:33
    הגב לתגובה זו
    שיצליח
  • 5.
    מתן 03/07/2023 07:32
    הגב לתגובה זו
    זה כלום לעומת כדורגל כדורסל ערן זהבי מהבקיע גול לוקח מה שהוא לוקח לטורניר
  • 4.
    אנדי פטפטן..אפילו לא נמצא בצוות המקצועי של הנבחרת (ל"ת)
    יוני 03/07/2023 07:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נשמע כמו לפני פשיטת רגל (ל"ת)
    רמון 03/07/2023 00:09
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יראון 02/07/2023 21:34
    הגב לתגובה זו
    מרוויח עשרות מיליונים שליש גלידריה? סטארט אפ קטן רדיו כמה עשרות אלפים בחודש
  • 1.
    סתם חטטנות. (ל"ת)
    אנונימי 02/07/2023 20:47
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

זוכת ליגת האלופות 2025, פריס סן ז'רמן. קרדיט: רשתות חברתיותזוכת ליגת האלופות 2025, פריס סן ז'רמן. קרדיט: רשתות חברתיות

פרמאונט תשדר את ליגת האלופות באירופה תמורת 11.5 מיליארד דולר

ענקית המדיה האמריקאית זוכה בחלק הארי מהשידורים הבריטיים והגרמניים, במכרז ענק שמחזק את אחיזת הטכנולוגיה האמריקאית בכדורגל האירופי ומעצב מחדש את מפת השידורים לשנים 2031-2027

רן קידר |

שוק זכויות השידור האירופי עבר השבוע טלטלה, לאחר שהודעת UC3, המיזם המשותף של אופ״א ושל איגוד מועדוני הצמרת האירופיים, חשפה כי פאראמאונט סקיידאנס Paramount Skydance Corp. -9.82%  זכתה בחלק המרכזי של זכויות השידור לליגת האלופות בבריטניה ובגרמניה. המכרז כולו, שכלל את חמשת השווקים הגדולים באירופה, בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד, הניב לאופ״א סכום עתק של כ-10 מיליארד אירו לארבע עונות. העלייה בהכנסות לעומת מחזור השידורים הקודם מאשרת את ההבנה שזכויות ספורט חיות ממשיכות להיות הנכס המבוקש והיציב ביותר בתעשיית המדיה.

פרמאונט נחשבה מראש לאחת המתמודדות האגרסיביות במכרז, אך לפי גורמים הבקיאים בהליך, הצעתה הייתה גבוהה משמעותית מהסכום ששילמה TNT Sports על הזכויות במחזור הנוכחי. בכך התברר כי השחקנית האמריקאית נחושה להפוך את פריצתה לשוק האירופי לא רק לאפשרות, אלא לעובדה מוגמרת.

מאבק אדיר בין סטרימינג לשידור מסורתי

הנוכחות של פרמאונט, אמזון, סקיי, טלפוניקה וקאנאל+ במכרז מצביעה על התעצמות הקרב בין טכנולוגיה חדשה לשחקני השידור המסורתיים. אמזון פריים הצליחה לשמור על הבחירה הראשונה של משחקי שלישי בבריטניה, גרמניה ואיטליה, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמות כלל אירופיות על חבילה משותפת. בכך הפלטפורמה ממשיכה לקבע את עצמה כשחקן משמעותי בשוק הספורט הסטרימרי, תוך שהיא דוחקת את נטפליקס ודיסני+ מחוץ למרוץ.

במקביל, סקיי חוזרת למרכז הבמה, לאחר שהשיגה זכויות בלעדיות לכל משחקי הליגה האירופית והקונפרנס ליג בבריטניה ובאיטליה. טלפוניקה וקאנאל+ שמרו על זכויות מלאות לכל משחקי אופ״א במדינותיהן, מה שממשיך לחזק את מעמדן בשווקים המקומיים.

פרמאונט: מהפכה שאפתנית בראשות משפחת אליסון

פרמאונט סקיידאנס, שמובלת על ידי דיוויד אליסון ובגיבוי אביו, מייסד אורקל Oracle Corp 1.52%   לארי אליסון, ממשיכה בתהליך של הרחבה אגרסיבית. רק השבוע דווח כי היא מתכוננת להצעת רכישה ענקית של 71 מיליארד דולר עבור וורנר ברוס, בעלת TNT Sports. מעבר כזה יהפוך את פרמאונט לאחת מענקיות המדיה המשמעותיות בעולם ויחזק את אחיזתה במוצרי ספורט גלובליים.