מתן אדלסון
צילום: באדיבות המצולם

כמה כסף ירוויח כוכב הפועל ירושלים בעונה הבאה?

קאדים קרינגטון צפוי להכפיל את שכרו לכחצי מיליון דולר. גם המאמן יקבל שדרוג וחתם לשלוש שנים. מה תהיה ההצעה של ירושלים לזוסמן?

מיכאל וייסרמן |

הפועל ירושלים יצאה לדרך חדשה לפני מספר שבועות תחת הבעלים מתן אדלסון. האחרון ערך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים ראשונה ודיבר על עתיד המועדון. כזכור, אדלסון רכש את זכויות הניהול של המועדון ב-20 מיליון דולר כאשר 14 מיליון שולמו לקבוצה האמריקאית ועוד 6 מיליון הועברו לאייל חומסקי. כעת, אדלסון יחזיק ב-90 אחוז מהמועדון ועוד 10 אחוז יוחזקו ביד העמותה לצורך עניין פורמלי בלבד.

[

חיזוק משמעותי. קרינגטון (צילום: הפועל ירושלים)

במהלך מסיבת העיתונאים סיפר על התוכניות של המועדון: "אנחנו ניצבים בפני עידן חדש ולא יכולתי להיות נרגש יותר. אני רוצה להודות קודם כל לבעלים הקודמים של הפועל שהפכו את המועדון למה שהוא היום בשלב הזה התחייבנו להיות ב-BCL לעוד עונה אחת, אבל המטרה שלנו לשחק אחר כך ביורוליג. זה סנטימנט שהצגתי גם בפני ה-BCL וגם הנהלת היורוליג מודעת לזה. לירושלים מגיע מקום ביורוליג, היא ראויה לכך".

מעבר לכך הבעלים מתכוון למנות למועדון איש סודו שיהיה אחראי לתפעול של המועדון. בין השאר עלו שמותיהם של גל מקל שפרש לפני מספר חודשים או שחקן העבר עדי גורדון.

בנוסף, במועדון הודיעו על מספר החתמות מעניינות ובראשן המשך דרכו של המאמן אלכסנדר דז'יקיץ'. האחרון חתם על חוזה חדש לשלוש שנים  ואמור לבנות קבוצה לטווח ארוך תחת אדלסון. על פי ההערכות  המאמן הסרבי צפוי להשתדרג בשכרו וירוויח כ-200 אלף דולר לעונה. דז'יקיץ' אמר לאחר החתימה: "ההבנה של מי אנחנו, מה אנחנו מאמינים בו, ההבנה של האוהדים, מה אנחנו מייצגים ומהן המטרות האמיתיות שלנו, וההבנה של החשיבות שבתהליך ובעיקר של הדרך - אני מחויב לכל אלו עבור הפועל ירושלים".

החתמה משמעותית נוספת היא של הגארד, קאדים קרינגטון. האחרון היה המשתכר הגבוה של ירושלים והרוויח כ-250 אלף דולר לעונה וכעת חתם לשלוש שנים וצפוי להכפיל את שכרו לכחצי מיליון דולר. עוד הודיעו בירושלים על צירופו של גבי צ'יאצ'יאשווילי. הישראלי שיחק בעונה האחרונה האחרונה בבאמברג הגרמנית והיה חתום גם לעונה הקרובה אבל בירושלים התירו את סעיף היציאה בחוזהו והחתימו אותו בבירה. על פי ההערכות, שכרו של הגבוה אמור להגיע לכ-160 אלף דולר לעונה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.