הוט מחזירה פייט לבזק ומשדרגת את מהירות הגלישה, בסך חצי מיליארד שקל

במהלך זה הוט תגדיל, עד פי 10, את מהירות הגלישה שמאפשרת הטכנולוגיה כיום. האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון בהתייחסו למהלך,"זהו מהלך אשר אנו רואים בו כמחוייב המציאות, נוכח ההשקעות שמבצעת קבוצת בזק בתשתיות מתקדמות"
מאיה זיסר |

חברת הוט, המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, תשתית אינטרנט בכבלים וטלפוניה קווית. הודיעה היום (א') על הקמתה של רשת NGN אשר תכונה UFI ופועלת בטכנולוגיית Docsis3. הרשת החדשה תהווה שדרוג לתשתית התקשורת, לרשת שתוכל לספק קצבי אינטרנט של עד 100 מגה בייט. סביר להניח כי מהלך זה מטרתו להוות תחרות לרשת הדור הבא (NGN) של חברת בזק.

ההשקעה הכוללת במהלך, לטווח של 3 שנים, עומדת על כחצי מיליארד שקל כאשר בשנה הראשונה (2009) מדובר בכעשרות מיליונים.

בשלב הראשון צפויה HOT להשיק כבר השנה את רשת ה-UFI במספר ערים בישראל, ובתוך כשלוש שנים בפריסה ארצית. פרויקט זה נשמר עד כה בסודיות מוחלטת, ורק לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות ואת הניסויים הרלוונטיים במעבדות החברה, הוחלט על חשיפתו.

כיום נתח השוק של HOT הנו 41% בתשתית האינטרנט, כיום לחברה כ-700 אלף מנויי אינטרנט והמהירות המירבית שהיא מציעה כיום עומדת על 10 מגה (כעשירית מהמהירות שתוצע בעתיד הקרוב). עם השקת רשת ה UFI נערכת החברה להתפתחויות הטכנולוגיות העתידיות, בדגש על טשטוש הגבולות בין עולמות האינטרנט והטלוויזיה, והיא תציע רוחבי פס בהתאם לדרישות ולביקושים בשוק.

עוד נמסר מהוט כי "בשלב הראשון צפויה HOT להשיק כבר השנה את רשת ה-UFI במספר ערים בישראל, ובתוך כשלוש שנים בפרישה ארצית. פרויקט זה נשמר עד כה בסודיות מוחלטת, ורק לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות ואת הניסויים הרלוונטיים במעבדות החברה, הוחלט על חשיפתו. עם בחירתה של חברת HOT בטכנולוגיית Docsis3, מצטרפת החברה לחברות הכבלים הגדולות בעולם, ביניהן UPC הולנד, COMCAST ארה"ב, TIME WORNER ארה"ב, CABLE VISION ארה"ב, VIRGIN אנגליה, J:COM ביפאן ועוד, אשר נמצאות בשלבים שונים של השקת טכנולוגיה זו".

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, מסר כי "HOT תמשיך להוביל את הטכנולוגיה בעולם האינטרנט בפס הרחב, כפי שהיא עושה זאת בכל מוצריה בעולם הטלוויזיה הרב הערוצית, ותמשיך לחולל מהפכות כפי שעשתה עד כה בשירותי האינטרנט והטלפון הקווי בישראל".

לידר שוקי הון: מהלך זה כמחוייב המציאות

האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון התייחס למהלך שדרוג תשתית התקשורת של הוט וציין כי "זהו מהלך אשר אנו רואים בו כמחוייב המציאות, נוכח ההשקעות שמבצעת קבוצת בזק בתשתיות מתקדמות".

להערכת יעקבי, "המקור למימון הרשת החדשה הוא תזרים פנוי שהחברה מייצרת (300 עד 400 מיליון שקל בשנה) וניצול מסגרת האשראי (להערכתנו, החברה יכולה לנצל עוד מספר מאות מיליונים מתוך קווי האשראי שהעמידו לרשותה הבנקים).

עוד מציינים יעקבי, כי "מחד מדובר במהלך של "אין ברירה" מאחר והחברה הולכת ומאבדת ממעמדה התחרותי בקצב די מהיר לאור ההתקדמות של בזק עם הקמת הרשת החדשה, החדירה של סלקום עם רשת מתקדמת לשוק העסקי, המהלכים של פרטנר בתחום האינטרנט התוכן ועוד".

מאידך, אומר יעקבי, "עולות כמה שאלות בנוגע לעיתוי ההודעה ומהותה: החברה הולכת למתוח כנראה עד הקצה את יכולותיה הפיננסיות על מנת להקים את הרשת וזאת כאשר בזק כבר נמצאת באמצע הדרך. לכן לא ברור אם זה מוקדם מדי או מאוחר מידי ומהן ההשלכות מול התעצמות החברות האחרות"

את השאלה הזו קושר יעקבי, "למיקוד הניהולי של החברה הנהלה חדשה וחסרה לאחר שמספר מנהלי מפתח עזבו, יחסים לא ברורים עם בעלי המניות, רצון להתמקד בשיפור התדמית ומערך השירות של החברה, רצון להיות מפעיל בינלאומי, ISP ו- MVNO".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.

בריטיש אירוויס מחלקה ראשונה עסקית טיסה מחלקת עסקים
צילום: British Airways

שתי זריחות בטיסה אחת: הפרויקט השאפתני של קוואנטס האוסטרלית

חברת התעופה של היבשת המבודדת מתכוננת להשקה ב-2026 של פרויקט Sunrise, שיאפשר טיסות נוסעים ארוכות במיוחד ללא עצירות וללא קונקשן, כך שתירדמו בהמראה מסידני ותתעוררו בלונדון

עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס


כשחברת התעופה האוסטרלית Qantas הכריזה שתשבור את שיאי הזמן בטיסה ישירה בין סידני ללונדון, כמעט 20 שעות באוויר ללא חניית ביניים, התגובה נעה בין "וואו!" לבין "רגע, מי רוצה לשבת 20 שעות על אותה כרית?". 

דמיינו טיסה ללא הפסקות מלב סידני ללונדון או ניו יורק, 22 שעות בשמיים, מעל אוקיינוסים ומדבריות, מבלי לנחות וללא קונקשן וריצות בין דלפקי חברות התעופה. זהו חלום התעופה שהופך למציאות עם האיירבוס A350-1000ULR בפרויקט Sunrise של קוואנטס. 

Sunrise היא יוזמה פורצת דרך, שנשמעת כמעט כמו פרויקט חלל, שתאפשר טיסות נוסעים ללא עצירות בטיסות הארוכות ביותר בעולם, תוך כיבוש "נתיב הקנגורו" ההיסטורי. הפרויקט מחיה מסורת ממלחמת העולם השנייה של טיסות "Double Sunrise" של קוואנטס, שבהן המטוסים היו באוויר זמן רב מספיק כדי לראות שתי זריחות.

ולא מדובר בסתם מטוס גדול יותר, אלא זה ניסוי אנושי-טכנולוגי שמאתגר את גבולות הגוף, הזמן והשעון הביולוגי, וגם משנה את כללי המשחק בשוק התעופה העולמי.

מי מזמין ומדוע?

קוואנטס, חברת התעופה האוסטרלית הוותיקה שנוסדה ב-1920, הזמינה 12 מטוסי איירבוס A350-1000ULR מיוחדים, עם מיכל דלק אחורי נוסף של 20,000 ליטר שמאפשר טווח מטורף של 18,000 ק"מ. הסיבה? אוסטרליה מבודדת גיאוגרפית, וטיסות עם עצירות בסינגפור או בדובאי גוזלות זמן, כסף וסיכונים. Sunrise יחסוך ארבע שעות טיסה כוללת ויחבר את המדינה-היבשת ישירות למרכזים כלכליים.