הוט מחזירה פייט לבזק ומשדרגת את מהירות הגלישה, בסך חצי מיליארד שקל
חברת הוט, המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, תשתית אינטרנט בכבלים וטלפוניה קווית. הודיעה היום (א') על הקמתה של רשת NGN אשר תכונה UFI ופועלת בטכנולוגיית Docsis3. הרשת החדשה תהווה שדרוג לתשתית התקשורת, לרשת שתוכל לספק קצבי אינטרנט של עד 100 מגה בייט. סביר להניח כי מהלך זה מטרתו להוות תחרות לרשת הדור הבא (NGN) של חברת בזק.
ההשקעה הכוללת במהלך, לטווח של 3 שנים, עומדת על כחצי מיליארד שקל כאשר בשנה הראשונה (2009) מדובר בכעשרות מיליונים.
בשלב הראשון צפויה HOT להשיק כבר השנה את רשת ה-UFI במספר ערים בישראל, ובתוך כשלוש שנים בפריסה ארצית. פרויקט זה נשמר עד כה בסודיות מוחלטת, ורק לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות ואת הניסויים הרלוונטיים במעבדות החברה, הוחלט על חשיפתו.
כיום נתח השוק של HOT הנו 41% בתשתית האינטרנט, כיום לחברה כ-700 אלף מנויי אינטרנט והמהירות המירבית שהיא מציעה כיום עומדת על 10 מגה (כעשירית מהמהירות שתוצע בעתיד הקרוב). עם השקת רשת ה UFI נערכת החברה להתפתחויות הטכנולוגיות העתידיות, בדגש על טשטוש הגבולות בין עולמות האינטרנט והטלוויזיה, והיא תציע רוחבי פס בהתאם לדרישות ולביקושים בשוק.
עוד נמסר מהוט כי "בשלב הראשון צפויה HOT להשיק כבר השנה את רשת ה-UFI במספר ערים בישראל, ובתוך כשלוש שנים בפרישה ארצית. פרויקט זה נשמר עד כה בסודיות מוחלטת, ורק לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות ואת הניסויים הרלוונטיים במעבדות החברה, הוחלט על חשיפתו. עם בחירתה של חברת HOT בטכנולוגיית Docsis3, מצטרפת החברה לחברות הכבלים הגדולות בעולם, ביניהן UPC הולנד, COMCAST ארה"ב, TIME WORNER ארה"ב, CABLE VISION ארה"ב, VIRGIN אנגליה, J:COM ביפאן ועוד, אשר נמצאות בשלבים שונים של השקת טכנולוגיה זו".
הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, מסר כי "HOT תמשיך להוביל את הטכנולוגיה בעולם האינטרנט בפס הרחב, כפי שהיא עושה זאת בכל מוצריה בעולם הטלוויזיה הרב הערוצית, ותמשיך לחולל מהפכות כפי שעשתה עד כה בשירותי האינטרנט והטלפון הקווי בישראל".
לידר שוקי הון: מהלך זה כמחוייב המציאות
האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון התייחס למהלך שדרוג תשתית התקשורת של הוט וציין כי "זהו מהלך אשר אנו רואים בו כמחוייב המציאות, נוכח ההשקעות שמבצעת קבוצת בזק בתשתיות מתקדמות".
להערכת יעקבי, "המקור למימון הרשת החדשה הוא תזרים פנוי שהחברה מייצרת (300 עד 400 מיליון שקל בשנה) וניצול מסגרת האשראי (להערכתנו, החברה יכולה לנצל עוד מספר מאות מיליונים מתוך קווי האשראי שהעמידו לרשותה הבנקים).
עוד מציינים יעקבי, כי "מחד מדובר במהלך של "אין ברירה" מאחר והחברה הולכת ומאבדת ממעמדה התחרותי בקצב די מהיר לאור ההתקדמות של בזק עם הקמת הרשת החדשה, החדירה של סלקום עם רשת מתקדמת לשוק העסקי, המהלכים של פרטנר בתחום האינטרנט התוכן ועוד".
מאידך, אומר יעקבי, "עולות כמה שאלות בנוגע לעיתוי ההודעה ומהותה: החברה הולכת למתוח כנראה עד הקצה את יכולותיה הפיננסיות על מנת להקים את הרשת וזאת כאשר בזק כבר נמצאת באמצע הדרך. לכן לא ברור אם זה מוקדם מדי או מאוחר מידי ומהן ההשלכות מול התעצמות החברות האחרות"
את השאלה הזו קושר יעקבי, "למיקוד הניהולי של החברה הנהלה חדשה וחסרה לאחר שמספר מנהלי מפתח עזבו, יחסים לא ברורים עם בעלי המניות, רצון להתמקד בשיפור התדמית ומערך השירות של החברה, רצון להיות מפעיל בינלאומי, ISP ו- MVNO".
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמהו הסיכון הגדול למשקיעים ב-2026 ואיך הוא יכול להיות דווקא הזדמנות בשבילכם?
הכנסות ותחזיות ל-2026. האם מניות פנסוניק וסימנס מעניינות? ומה הכיוון של אירופה?
אנחנו מתחילים את ההכנות שלנו להמראת 2026. אפשר להדק חגורות. כמיטב המסורת נקרא ונצליב בין תחזיות הגופים הגדולים שמעסיקים את מיטב המומחים והאסטרטגים ונבדוק אותן על הגרף. הגרף יכריע!
ג׳י פי מורגן מסכמים את התחזית שלהם באמירה ש״הסיכון הגבוה ביותר למשקיעים ב-2026 הוא אי חשיפה לכוחות שמעצבים את הכלכלה בעשור הקרוב.״ מה הם הכוחות?
1. מהפכת ה-AI ושלושת מרכיבי הענף: חברות הטכנולוגיה הגדולות, חברות שרשרת האספקה וחברות שמטמיעות AI.
2. מגלובליזציה לפיצול עולמי ויצירת גושים עולמיים. שיקולי ביטחון, אנרגיה ושרשראות אספקה גוברים על שיקולי יעילות. מודגשות המגמות הבאות: אירופה – השקעה בתחומי הגנה, ארצות הברית – השקעה במפעלים מקומיים (INTC זוכה לציון מיוחד), סין - השקעה ב-AI ודרום אמריקה כמקור למשאבי טבע קריטיים.
- פנסוניק מורידה תחזיות: שוק הסוללות נחלש, ומה הקשר לטסלה?
- טאואר מאריכה את ההסכם עם פנסוניק, ההכנסות ייחתכו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3.אינפלציה גבוהה ובלתי יציבה. התשובה היא השקעה בנכסים ריאליים וסחורות. ציון מיוחד מקבלות קרנות ה-REIT בתחום מרכזי הנתונים. כמו כן משתמע ביקוש לנדל״ן בארה״ב וממנו נגזר ביקוש לתשתיות נדל״ן.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIנחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
קרינה קוסמית - חלקיקים אנרגטיים סולריים שחודרים לאטמוספירה בגובה טיסת מטוסי הנוסעים ועלולים לשבש את פעולת המחשבים, היא האחראית לאירוע שהפעם הסתיים בנס. בעקבותיו, השתמשה איירבוס בסוג של "אקמול" בכל 6,000 מטוסיה כדי להשיג פתרון מהיר. זה ממש לא מספיק
ב-30 באוקטובר 2025 חוותה טיסת JetBlue 1230 מקנקון שבמקסיקו לניוארק שבניו ג'רזי, צלילה וירידת גובה פתאומית בגובה שיוט מעל פלורידה. הקברניט דיווח למרכז הבקרה: "ציוד רפואי נדרש". 15 נוסעים נפצעו, חלקם בפצעי ראש. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה טמפה שבפלורידה. המטוס היה איירבוס A320.
ניתוח ראשוני של איירבוס חשף כי מחשב בקרת המאזנות בכנפיים והגאי הגובה הפיק פקודות שגויות, שגרמו להורדת אף המטוס ולצלילה לא מבוקרת.
האירוע, שהתרחש על פי הדיווח ביום עם רמות קרינה סולארית שאינן גבוהות מהרגיל, הדליק נורת אזהרה: חלקיק קוסמי בודד גרם ל-bit flip, היפוך סיבית בזיכרון מחשבי המטוס, שהתפשט לפקודות קריטיות שגויות ולא רצוניות למאזנות ולהגאי הגובה של המטוס וגרמו לצלילתו הפתאומית. אלא שחברות התעופה לא קיבלו אזהרות מזג אוויר סולאריות ספציפיות או מוקדמות לפני אירוע התקלה במטוס ה-A320 של JetBlue באוקטובר 2025 מכיוון שלא נמדדו רמות סולאריות חריגות.
בניגוד לחלליות, בתעופה המסחרית אין ניטור שגרתי ל-space weather. בטיסה האזרחית שינויי גובה טיסה לטיסה נמוכה יותר - שמגבירים צריכת דלק ב-10%-20% - אינם מקובלים, כמו גם עקיפת אירועי פרצי שמש כסטנדרט לא נעשית בשיגרה.
- תקלה קריטית במטוסי איירבוס: אלפי מטוסים דורשים עדכון תוכנה מיידי בשל סכנה בטיחותית
- המטוס מספר 1 של מדינת ישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם במקרה של טיסה 171 של אייר אינדיה עם מטוס דרימליינר של בואינג שהתרסקה ביוני 2025, החקירה עדיין לא הסתיימה והמטוסים ממשיכים לטוס מאחר ולא זוהה ולא אותר בוודאות הגורם להתרסקות.
