הוט מחזירה פייט לבזק ומשדרגת את מהירות הגלישה, בסך חצי מיליארד שקל

במהלך זה הוט תגדיל, עד פי 10, את מהירות הגלישה שמאפשרת הטכנולוגיה כיום. האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון בהתייחסו למהלך,"זהו מהלך אשר אנו רואים בו כמחוייב המציאות, נוכח ההשקעות שמבצעת קבוצת בזק בתשתיות מתקדמות"
מאיה זיסר |

חברת הוט, המספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, תשתית אינטרנט בכבלים וטלפוניה קווית. הודיעה היום (א') על הקמתה של רשת NGN אשר תכונה UFI ופועלת בטכנולוגיית Docsis3. הרשת החדשה תהווה שדרוג לתשתית התקשורת, לרשת שתוכל לספק קצבי אינטרנט של עד 100 מגה בייט. סביר להניח כי מהלך זה מטרתו להוות תחרות לרשת הדור הבא (NGN) של חברת בזק.

ההשקעה הכוללת במהלך, לטווח של 3 שנים, עומדת על כחצי מיליארד שקל כאשר בשנה הראשונה (2009) מדובר בכעשרות מיליונים.

בשלב הראשון צפויה HOT להשיק כבר השנה את רשת ה-UFI במספר ערים בישראל, ובתוך כשלוש שנים בפריסה ארצית. פרויקט זה נשמר עד כה בסודיות מוחלטת, ורק לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות ואת הניסויים הרלוונטיים במעבדות החברה, הוחלט על חשיפתו.

כיום נתח השוק של HOT הנו 41% בתשתית האינטרנט, כיום לחברה כ-700 אלף מנויי אינטרנט והמהירות המירבית שהיא מציעה כיום עומדת על 10 מגה (כעשירית מהמהירות שתוצע בעתיד הקרוב). עם השקת רשת ה UFI נערכת החברה להתפתחויות הטכנולוגיות העתידיות, בדגש על טשטוש הגבולות בין עולמות האינטרנט והטלוויזיה, והיא תציע רוחבי פס בהתאם לדרישות ולביקושים בשוק.

עוד נמסר מהוט כי "בשלב הראשון צפויה HOT להשיק כבר השנה את רשת ה-UFI במספר ערים בישראל, ובתוך כשלוש שנים בפרישה ארצית. פרויקט זה נשמר עד כה בסודיות מוחלטת, ורק לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות ואת הניסויים הרלוונטיים במעבדות החברה, הוחלט על חשיפתו. עם בחירתה של חברת HOT בטכנולוגיית Docsis3, מצטרפת החברה לחברות הכבלים הגדולות בעולם, ביניהן UPC הולנד, COMCAST ארה"ב, TIME WORNER ארה"ב, CABLE VISION ארה"ב, VIRGIN אנגליה, J:COM ביפאן ועוד, אשר נמצאות בשלבים שונים של השקת טכנולוגיה זו".

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, מסר כי "HOT תמשיך להוביל את הטכנולוגיה בעולם האינטרנט בפס הרחב, כפי שהיא עושה זאת בכל מוצריה בעולם הטלוויזיה הרב הערוצית, ותמשיך לחולל מהפכות כפי שעשתה עד כה בשירותי האינטרנט והטלפון הקווי בישראל".

לידר שוקי הון: מהלך זה כמחוייב המציאות

האנליסט ערן יעקבי מלידר שוקי הון התייחס למהלך שדרוג תשתית התקשורת של הוט וציין כי "זהו מהלך אשר אנו רואים בו כמחוייב המציאות, נוכח ההשקעות שמבצעת קבוצת בזק בתשתיות מתקדמות".

להערכת יעקבי, "המקור למימון הרשת החדשה הוא תזרים פנוי שהחברה מייצרת (300 עד 400 מיליון שקל בשנה) וניצול מסגרת האשראי (להערכתנו, החברה יכולה לנצל עוד מספר מאות מיליונים מתוך קווי האשראי שהעמידו לרשותה הבנקים).

עוד מציינים יעקבי, כי "מחד מדובר במהלך של "אין ברירה" מאחר והחברה הולכת ומאבדת ממעמדה התחרותי בקצב די מהיר לאור ההתקדמות של בזק עם הקמת הרשת החדשה, החדירה של סלקום עם רשת מתקדמת לשוק העסקי, המהלכים של פרטנר בתחום האינטרנט התוכן ועוד".

מאידך, אומר יעקבי, "עולות כמה שאלות בנוגע לעיתוי ההודעה ומהותה: החברה הולכת למתוח כנראה עד הקצה את יכולותיה הפיננסיות על מנת להקים את הרשת וזאת כאשר בזק כבר נמצאת באמצע הדרך. לכן לא ברור אם זה מוקדם מדי או מאוחר מידי ומהן ההשלכות מול התעצמות החברות האחרות"

את השאלה הזו קושר יעקבי, "למיקוד הניהולי של החברה הנהלה חדשה וחסרה לאחר שמספר מנהלי מפתח עזבו, יחסים לא ברורים עם בעלי המניות, רצון להתמקד בשיפור התדמית ומערך השירות של החברה, רצון להיות מפעיל בינלאומי, ISP ו- MVNO".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.