ולנס בשת"פ עם LG במטרה להכניס שבבים לכלי רכב ב-2026
חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור ואלנס שמפתחת צ'יפים לתעשיית הרכב תשתף פעולה עם LG Electronics כחלק מהמצלמות לבטיחות אקטיבית שלה בכלי רכב. על פי החברה, LGE תשלב את המוצרים שלה, שתואמים את תקן MIPI A-PHY, במסגרת הפתרונות של LGE ליצרניות הרכב. החברה הדרום קוריאנית משתפת פעולה עם יצרניות רכב גדולות בעולם כאשר בולנס צופים שיצרניות רכב יוכלו לשלב את הפתרון במכוניות שלהם החל משנת 2026.
הרכיבים של ולנס יאפשרו קישוריות בין מספר מצלמות המותקנות בחלל הרכב למערכת ניהול המצלמות של LG, במטרה לסייע לנהג הרכב. בולנס אומרים ש"LGE בחרה בפתרון זה בשל היתרונות המשמעותיים של מוצרי ה-7000VA של ולנס, שבין השאר כוללים מעטפת ביצועים משופרת בעלות נמוכה ביחס לפתרונות אחרים, וכן עמידות אלקטרומגנטית (EMC) מצוינת".
גדעון קדם, סגן נשיא ולנס: "שיתוף הפעולה בין ולנס סמיקונדקטור ו-LG VS מעיד על החזון המשותף של שתי החברות לפיתוח פתרונות באיכות גבוהה וייחודית עבור תעשיית הרכב. ההכרזה הזו ממחישה את האופן בו ולנס סמיקונדקטור מממשת את האסטרטגיה שלה לפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לשיפור בטיחותם של הנוסעים ברכב. מדובר בצעד משמעותי מבחינתנו בשוק מטרה הנאמד במיליארדי דולרים".
ג'וניון פארק, סמנכ"ל בקבוצת הפיתוח של LG VS: "לאחר שבחנו מספר טכנולוגיות לתקשורת מהירה בכלי רכב, החלטנו לשתף פעולה עם ולנס סמיקונדקטור להטמעת פתרון ה-7000VA התומך בתקן ה-MIPI A-PHY, במערכת מצלמות הרכב החדשה שלנו, כחלק ממערכת ה- Digital Cockpit Electronics שפיתחנו. היתרונות שסיפק לנו הפתרון של ולנס ובמיוחד יכולות ה-EMC המצוינות של ה-7000VA, עומדים בבסיס ההחלטה שלנו לשיתוף הפעולה בין החברות, בשוק מאוד משמעותי. אנו ב-LG VS מחפשים תמיד אחר דרכים לפתח ולקדם את יכולות הניידות ((mobility המוצעים על ידינו בתחומים של בטיחות ואבטחה, במטרה לספק את המוצרים האמינים ביותר ללקוחותינו בתעשיית הרכב. אנו פועלים לכך שפתרון פורץ דרך זה יהיה זמין לייצור המוני כבר ב-2026, ומצפים להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי החברות“.
- ולנס מאכזבת בתחזית ונופלת בטרום; ההכנסות ברבעון מעל לצפי
- אפסייד של 60% - ולנס קופצת אחרי המלצה מ-Needham
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול פרסמה ולנס את דוחותיה לרבעון השני של 2023 ועמדה בציפיות. החברה רשמה הכנסות של 24.2 מיליון דולר, מעט מעל קונצנזוס האנליסטים ל-24 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA שלילי של 800 אלף דולר, שיפור לעומת מינוס 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה הפסידה 5 סנט למניה, בהתאם לצפי האנליסטים.
תחזיות - בשנה כולה החברה צופה הכנסות של 84 מיליון דולר, ללא שינוי מהתחזית שסיפקה ברבעון הקודם. ברמת הפסד ה-EBITDA המתואם החברה שיפרה מעט את התחזית וצופה הפסד של 15.9 מיליון דולר, לעומת 17.4 מיליון בתחזית שסיפקה ברבעון הקודם. ברבעון הקרוב החברה מעריכה הכנסות של 14.1 מיליון דולר, בהתאם לצפי האנליסטים.
שאלת מפתח בחברות מהסוג הזה היא האם יש להן מספיק מזומנים, בוודאי בתקופה של האטה בעולם ובהייטק. ולנס מסודרת כנראה כשיש לה בקופה עוד 138 מיליון דולר. מתחילת השנה היא שרפה 8.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת, שזה שיפור לעומת שריפה של 12.7 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
- האם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
- אחד מכל 5 ילדים בעולם: אלה ממדי המשבר הגלובלי של אי-ביטחון תזונתי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?
היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.
על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.
מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.
לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.
- מה ההון של הישראלי הממוצע? לא מה שחשבתם
- לראשונה מזה עשור: יותר מיליארדרים אמריקאיים מסיניים; מי נמצא בראש הרשימה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.
אילון מאסק ספייסXהאם ספייסX תהיה חברה של טריליון דולר?
מה עושה ספייסX של אילון מאסק, למה מעריכים שהיא תהיה ה-IPO הגדול בהיסטוריה, והאם היא תהיה גדולה מטסלה?
עסקת מניות בה מכרו עובדים מניות לקרנות, מציבה את שוויה של ספייסX על 800 מיליארד דולר, זינוק של 100% לעומת 400 מיליארד דולר לפני כחצי שנה. המחיר למניה בעסקה עמד על 421 דולר, כפול ממחיר של 212 דולר בעסקאות קודמות. שווי זה ממקם את ספייסX מעל חברות פרטיות כמו OpenAI (שווי 500 מיליארד דולר) ובייטדאנס (שווי 200-250 מיליארד דולר), ומקרב אותה לענקיות ציבוריות כמו טסלה (שווי 1.5 טריליון דולר).
נראה שטסלה היא המודל לחיקו או הרף לפחות מבחינת השווי - אילון מאסק בעל השליטה והמנכ"ל של טסלה הוא גם המוביל של ספייסX ואנחנו כבר יודעים שהוא יודע להשביח חברות. מאסק יודע לקחת חלום ולהפוך אותו למציאות. החלומות האלו בינתיים לא בהכרח רווחיים מאוד, אבל וול סטריט מאוהבת. השווי של טסלה הוא לא קשור להיותה חברת רכבים, אלא חברת AI שעומדת בין המובילות בתחום עם תכנון להיות המובילה ברובוטקסי ורובוטים הומנואידים. השווי של ספייסX לא קשור לביצועים הנוכחיים שלה, אלא לפוטנציאל.
ספייסX יכולה להיות חברה בשווי של טסלה ואפילו יותר. העלייה בשווי ל-800 מיליון דולר נובעת מצמיחה בהכנסות, בעיקר מסטארלינק החברה הבת (הרחבה בהמשך) ומשיגורים תכופים יותר לחלל, אך העסקה גם מבטאת התקרבות להנפקה לציבור שאמורה להיות בשנה הבאה לפי שווי של 1.2-1.5 מיליארד דולר.
שווי של 1.5 מיליארד דולר, אם יהיה, משקף מכפיל של 100 על הכנסות 2025 המוערכות ב-15 מיליארד דולר, גבוה ממכפילי חברות טכנולוגיה ציבוריות כמו פלנטיר (70 על הכנסות 2026). השווי מבוסס על פוטנציאל עתידי - כמות המנויים שצפויה על פי מאסק לסטארלינק עד 2040 יכולה להגיע למאות רבות של מיליונים. ההכנסות בהתאם יעלו על 100 מיליארד דולר.
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- SpaceX מתקרבת לשווי של 800 מיליארד דולר ומאותתת על הנפקה אפשרית ב־2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סטארלינק: מעצמה גלובלית
סטארלינק, רשת האינטרנט הלווייני של ספייסX, הפכה למקור ההכנסה העיקרי, עם 8 מיליון מנויים, עלייה מ-5 מיליון בפברואר ומ-7 מיליון בספטמבר. הצפי להכנסות מסטארלינק עומד על 11.8 מיליארד דולר ב-2025, ו-15.9 מיליארד דולר ב-2026. שירות זה מהווה 70% מהכנסות ספייסX, לעומת 30% משיגורים מסחריים וממשלתיים.
