גדעון בן צבי מנכל ואלנס
צילום: יחצ

ולנס בשת"פ עם LG במטרה להכניס שבבים לכלי רכב ב-2026

בהנחה שאכן ישולבו הצ'יפים של ולנס בכלי הרכב ב-2026, אפשר להניח שחוזים ייחתמו בשנתיים הקרובות. אם אכן ולנס תצליח לבסס את המעמד שלה בשנים הקרובות - היא עשויה ליהנות מפריחת תעשיית הרכב החשמלי
נתנאל אריאל |

חברת השבבים הישראלית ולנס סמיקונדקטור  ואלנס שמפתחת צ'יפים לתעשיית הרכב תשתף פעולה עם LG Electronics כחלק מהמצלמות לבטיחות אקטיבית שלה בכלי רכב. על פי החברה, LGE תשלב את המוצרים שלה, שתואמים את תקן MIPI A-PHY, במסגרת הפתרונות של LGE ליצרניות הרכב. החברה הדרום קוריאנית משתפת פעולה עם יצרניות רכב גדולות בעולם כאשר בולנס צופים שיצרניות רכב יוכלו לשלב את הפתרון במכוניות שלהם החל משנת 2026.

הרכיבים של ולנס יאפשרו קישוריות בין מספר מצלמות המותקנות בחלל הרכב למערכת ניהול המצלמות של LG, במטרה לסייע לנהג הרכב. בולנס אומרים ש"LGE בחרה בפתרון זה בשל היתרונות המשמעותיים של מוצרי ה-7000VA של ולנס, שבין השאר כוללים מעטפת ביצועים משופרת בעלות נמוכה ביחס לפתרונות אחרים, וכן עמידות אלקטרומגנטית (EMC) מצוינת".

גדעון קדם, סגן נשיא ולנס: "שיתוף הפעולה בין ולנס סמיקונדקטור ו-LG VS מעיד על החזון המשותף של שתי החברות לפיתוח פתרונות באיכות גבוהה וייחודית עבור תעשיית הרכב. ההכרזה הזו ממחישה את האופן בו ולנס סמיקונדקטור מממשת את האסטרטגיה שלה לפיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לשיפור בטיחותם של הנוסעים ברכב. מדובר בצעד משמעותי מבחינתנו בשוק מטרה הנאמד במיליארדי דולרים".

ג'וניון פארק, סמנכ"ל בקבוצת הפיתוח של LG VS: "לאחר שבחנו מספר טכנולוגיות לתקשורת מהירה בכלי רכב, החלטנו לשתף פעולה עם ולנס סמיקונדקטור להטמעת פתרון ה-7000VA התומך בתקן ה-MIPI A-PHY, במערכת מצלמות הרכב החדשה שלנו, כחלק ממערכת ה- Digital Cockpit Electronics שפיתחנו. היתרונות שסיפק לנו הפתרון של ולנס ובמיוחד יכולות ה-EMC המצוינות של ה-7000VA, עומדים בבסיס ההחלטה שלנו לשיתוף הפעולה בין החברות, בשוק מאוד משמעותי. אנו ב-LG VS מחפשים תמיד אחר דרכים לפתח ולקדם את יכולות הניידות ((mobility המוצעים על ידינו בתחומים של בטיחות ואבטחה, במטרה לספק את המוצרים האמינים ביותר ללקוחותינו בתעשיית הרכב. אנו פועלים לכך שפתרון פורץ דרך זה יהיה זמין לייצור המוני כבר ב-2026, ומצפים להרחיב ולהעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי החברות“.

אתמול פרסמה ולנס את דוחותיה לרבעון השני של 2023 ועמדה בציפיות. החברה רשמה הכנסות של 24.2 מיליון דולר, מעט מעל קונצנזוס האנליסטים ל-24 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA שלילי של 800 אלף דולר, שיפור לעומת מינוס 4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. החברה הפסידה 5 סנט למניה, בהתאם לצפי האנליסטים.

תחזיות - בשנה כולה החברה צופה הכנסות של 84 מיליון דולר, ללא שינוי מהתחזית שסיפקה ברבעון הקודם. ברמת הפסד ה-EBITDA המתואם החברה שיפרה מעט את התחזית וצופה הפסד של 15.9 מיליון דולר, לעומת 17.4 מיליון בתחזית שסיפקה ברבעון הקודם. ברבעון הקרוב החברה מעריכה הכנסות של 14.1 מיליון דולר, בהתאם לצפי האנליסטים.

שאלת מפתח בחברות מהסוג הזה היא האם יש להן מספיק מזומנים, בוודאי בתקופה של האטה בעולם ובהייטק. ולנס מסודרת כנראה כשיש לה בקופה עוד 138 מיליון דולר. מתחילת השנה היא שרפה 8.3 מיליון דולר מפעילות שוטפת, שזה שיפור לעומת שריפה של 12.7 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

אירוע נדיר: "תמכרו את המניה של וורן באפט"; ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה

מניית ברקשייר האת'וויי נחלשה לאחר המלצת המכירה. האנליסט מזהיר מירידה ברווחיות הביטוח, שחיקת הכנסות ההשקעה וחשש סביב פרישתו הקרובה של וורן באפט
אדיר בן עמי |

מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.82%  ירדה בכמעט 1% לאחר שאנליסט וותיק הוריד את הדירוג שלה למכירה. זה אירוע נדיר שמעורר שאלות רציניות על עתידה של האימפריה של וורן באפט ביום שאחרי. באפט יפרוש בסוף השנה מניהול החברה. מאיר שילדס מבנק KBW, שמתמחה בחברות ביטוח, הוריד את הדירוג של ברקשייר מ"ביצועים בהתאם לשוק" ל"ביצועים נמוכים מהשוק" והוריד את מחיר היעד ל-700,000 דולר מ-740,000 דולר למניית מסוג A. ביטוח זה חלק מרכזי מפעילותה של ברקשייר וכשבוחנים את הרווחים שהשיגה לאורך השנים מגלים שהביטוח היה העוגן הכי מרכזי, עד ההשקעה באפל וההשבחה שלה שהפכה להיות הכי משמעותית לברקשייר מאז ומעולם. 


המלצת מכירה על ברקשייר זה לא משהו שקורה בכל יום, למעשה לא זכור שבשנים האחרונות מישהו המליץ למכור את המניה. ברקשייר של באפט מקבלת המלצות חמות מרוב האנליסטים המכסים אותה כשרק שילדס ממליץ למכור.  שילדס מסביר שהוא רואה בעיות בכל מקום. הוא כותב שהרבה דברים מתפתחים בכיוון הלא נכון עבור ברקשייר. הבעיות כוללות את הירידה מהשיא של מרווחי הביטוח ב-GEICO, ירידה בתעריפי ביטוח אסונות רכוש, ירידת הריביות לטווח הקצר, לחץ על רכבות בגלל מכסים, והסיכון שהקרדיטים המיסויים לאנרגיה מתחדשת ייעלמו.


GEICO היא חברת הביטוח הגדולה של ברקשייר, וברבעונים האחרונים היא הראתה שולי רווח יוצאי דופן של מעל 15%. זה הרבה מעל הרמה הרגילה של כ-5%. שילדס חושש שמרווחים כאלה לא יכולים להימשך לנצח, והחברה עומדת להתמודד עם תקופה שבה הרווחים יורדים לרמות נורמליות יותר. בתחום ביטוח הרכוש, שילדס מסביר שיש מצב של חדשות טובות וחדשות רעות. הפעילות הקלה של סופות הוריקן השנה משפרת את התוצאות לטווח הקרוב, אבל לוחצת על התמחור של ביטוח אסונות רכוש. כשיש פחות אסונות, חברות הביטוח מתחילות להוריד מחירים כדי למשוך לקוחות, מה שפוגע ברווחיות לטווח הארוך.


ירידת הריביות לטווח הקצר מדאיגה אותו במיוחד כי ברקשייר יושבת על יותר מ-340 מיליארד דולר במזומן ובאגרות חוב קצרות. אם הריביות יורדות, הכנסות ההשקעה של החברה צפויות לרדת באופן משמעותי. מדיניות הממשל החדש של טראמפ גם מדאיגה את האנליסט - החוק הגדול והיפה של טראמפ מאיץ את הפסקת הקרדיטים המיסויים לפרויקטי אנרגיה נקייה. זה פוגע ב-Berkshire Hathaway Energy, שמשקיעה מיליארדים בפרויקטי אנרגיה מתחדשת. הקרדיטים המיסויים האלה היו מקור הכנסה חשוב לחטיבה הזו.


בעיית הירושה

שילדס מעלה גם החשש הגדול "מהיום שאחרי". באפט הודיע שהוא יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2025 וישאר רק כיו"ר. המחליף של באפט מנוסה וידען, אבל הוא לא באפט וזה בצדק מעלה חשש: האיש שיירש את וורן באפט - המשימה הבלתי אפשרית של גרג אייבל