נכשלו המאמצים: בד באת' אנד ביונד הגישה בקשה לפשיטת רגל
חברת בד באת' אנד ביונד (Bed Bath & Beyond) BED BATH הגישה בקשה לפשיטת רגל לאחר שסדרה של מאמצים שבוצעו לאחרונה לגייס מספיק הון עצמי כדי לשמור על העסק בחיים נכשלו.
קמעונאית מוצרי הבית שנמצאת בקשיים הזהירה מפני פשיטת רגל פוטנציאלית מאז תחילת ינואר, אז פרסמה הערת "עסק חי" שאולי אין לה את המזומנים כדי לכסות את ההוצאות לאחר עונת החגים שהתבררה כחלשה במיוחד. "בד באת' הודיעה כי היא וחלק מחברות הבת שלה הגישו עתירות מרצון לסיוע לפי פרק 11 של תקנות פשיטת הרגל של ארה"ב בבית המשפט לפשיטת הרגל של ארצות הברית שבמחוז ניו ג'רזי כדי ליישם פירוק מסודר של עסקיה תוך ביצוע תהליך שיווק במכירה אחת או יותר של חלק מנכסיה או כולם", נכתב בהצהרה. "ה-360 Bed Bath & Beyond של החברה ו-120 חנויות ואתרי buybuy BABY של החברה יישארו פתוחים וימשיכו לשרת את הלקוחות כשהחברה תתחיל במאמציה לבצע את סגירת המקומות הקמעונאיים שלה".
Bed Bath הבטיחה את מה שנחשב אז להנפקת מניות של Hail Mary בתחילת פברואר, שצפויה הייתה להזרים לה הון עצמי של יותר ממיליארד דולר, אך התוכנית דשדשה והכניסה רק 360 מיליון דולר. בסוף מרץ הודיעה Bed Bath על הנפקת מניות נוספת שהיא מקווה שתכניס 300 מיליון דולר, אך ידיעה זו גרמה למחיר המניה לצנוח והיא נאבקה לגייס את הכספים שקיוותה שההנפקה תספק. נכון ל-10 באפריל, מכרה החברה כ-100.1 מיליון מניות וגייסה רק 48.5 מיליון דולר.
ימים לאחר ההכרזה על הנפקת המניות השנייה, Bed Bath אמרה שהיא שיתפה פעולה עם המפרק Hilco Global כדי להגביר את רמות המלאי שלה. במסגרת ההסכם, חברת הבת של הילקו, ReStore Capital, הסכימה לרכוש עד 120 מיליון דולר סחורה מספקים מרכזיים של החברה לאחר שהיחסים עם הספקים של Bed Bath צומצמו בגלל בעיות הנזילות שלה.
- בד בת' אנד ביונד נרכשת על ידי אוברסטוק
- המניה שטסה 450% והאם זה בשל סיבה אמיתית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעונת החגים, Bed Bath התקשתה להחזיק את המדפים שלה ובגלל בעיות הנזילות שלה, חלק מהספקים החלו לבקש תשלומים מראש. המנכ"לית סו גרוב הובילה את החברה בניסיון להביא לתפנית שהיא קיוותה שתוכל להציל את עסקיה, אבל המאמצים הללו התרחשו במקביל לאינפלציה גבוהה שהשפיעה על הוצאות הצרכנים בעוד שהריבית האטה את שוק הדיור.
באמצע ינואר, החברה חיפשה למצוא קונה שמוכן להזרים לה מזומנים. עם זאת, עד מהרה, Bed Bath חשפה בהגשת ניירות ערך כי אין לה מספיק מזומנים כדי לשלם את חובותיה, והיא לא הצליחה לעמוד במסגרת האשראי שלה עם JPMorgan. החברה הצליחה לבצע את תשלומי הריבית שלה באמצעות מימון שהושג מהנפקת המניות הראשונה, אך באותה עת היא הזהירה כי "כנראה" תיאלץ להגיש בקשה לפשיטת רגל ולראות את חיסול נכסיה אם העסקה לא תתנהל כמתוכנן.
לחברה היו הלוואות מ-JPMorgan ומהמלווה Sixth Street שצומצמו בסוף מרץ לאחר שהוכרזה הנפקת המניות השנייה שלה. באותה עת, סך ההתחייבות המתגלגלת שלה ירד מ-565 מיליון דולר ל-300 מיליון דולר ומסגרת האשראי המתגלגלת שלה הצטמצמה מ-225 מיליון דולר ל-175 מיליון דולר.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מניית החברה קרסה ב-87% מתחילת השנה למחיר של 29 סנט בלבבד המעניק לה שווי שוק של 128.4 מיליון דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
