הדיוקן של מרילין מונרו שייצר וורהול נמכר ב-195 מיליון דולר
אתמול נמכר הדיוקן האיקוני שייצר האמן אנדי וורהול של כוכבת הקולנוע מרילין מונרו ב-195 מיליון דולר. במה שהפך למחיר שיא עבור יצירת אמנות אמריקאית העומדת למכירה פומבית.
המכירה, התחילה את מכירות האביב הגדולות של ניו יורק ובעיני רבים הדגישה את החוזק העולמי של שוק האמנות, בתקופה של תנודתיות בשווקים הפיננסיים. על פי חלק מההערכות, המחיר הגבוה מגיע בזמן שאספנים מתייחסים ליצירות אומנות כאל גידור השקעה מכיוון שערכי האמנות אינם נעים בהכרח במקביל לניירות ערך.
במרכז היצירה של וורהול משנת 1964, הנקראת "Shot Sage Blue Marilyn", תמונת קידום מכירות מסרטה של השחקנית מ-1953, "ניאגרה". כחלק מהיצירה, הפך וורהול את השחקנית לאייקון פופ ארט, בכך שהעניק לה פנים ורודות, שפתיים אדומות וצללית כחולה על רקע כחול מרווה.
לפחות ארבעה מציעים התמודדו על היצירה, כאשר הסוחר לארי גאגוסיאן זכה בה לאחר קרב הצעות שנמשך כארבע דקות בחדר המכירות של כריסטי'ס ברוקפלר סנטר במנהטן. במונחים של ציורים שוברי קופות, וורהול מדורג כעת בין יצירות האמנות היקרות ביותר שנמכרו אי פעם. המכירה עלתה על 110.5 מיליון הדולר ששולמו ב-2017 עבור ציור גולגולת של בן חסותו של וורהול, ז'אן מישל בסקיאט. המכירה גם האפילה על השיא הקודם של וורהול, 105.4 מיליון דולר, שנקבע ב-2013 עבור היצירה “Silver Car Crash (Double Disaster)”. עם זאת, היצירה "Salvator Mundi", של לאונרדו דה וינצ'י נותרה בעללת המחיר הגבוה ביותר לאחר שנמכרה תמורת 450 מיליון דולר, ליורש העצר הסעודי ב-2017.
- בנקים לונג - ביטוח שורט; האסטרטגיה הזו יכולה להצליח
- גידור, ספקולציה וארביטראז': 3 הדרכים לשימוש אופטימלי באופציות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.משה 10/05/2022 11:49הגב לתגובה זויש לי דיוקן של התחת שלה בטח זה עותה 200 מליון דולר וסוף סוף התעשרתי
- 2.אנשים משועממים (ל"ת)יוסי 10/05/2022 10:27הגב לתגובה זו
- 1.יהודה 10/05/2022 09:23הגב לתגובה זוכרגיל מביאים כתב בלי שמץ של מושג באמנות ולכן כל הכתבה מלאה שטויות וטעויות.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
