זום ZOOM וירטואלי
צילום: ZOOM

בכיר בזום: כשתרכשו מוצר ברשת, המוכר יראה לכם אותו בשיחת וידאו

ריקי קאפור, ראש חטיבת אסיה פסיפיק בחברה סבור שמודל העבודה ההיברידית ימשיך להתקיים גם עם תום הקורונה ומצביע על מנועי צמיחה אפשריים: שיחות בין מוכרים לקונים רגע לפני סגירת העסקה המקוונת, וממשקי שיחות וידאו בתחום הבריאות והחינוך
גיא טל |

חברת זום  ZOOM VIDEO (ZM) הייתה בין הנהנות העיקריות מפריצת הקורונה לחיינו עם המעבר ללימודים ועבודה מרחוק, אך הגיבה בירידות עם הסימנים להתקרבות סוף המגפה. מאז חווינו גלים של התפרצות הווריאנטים דלתא ואומיקרון ונראה שהמגיפה הולכת להישאר איתנו עוד זמן מה, אך השאלה שמרחפת מעל חברת שיחות הוידאו היא האם יש לה עוד "טריקים בשרוול" והאם היא תוכל להמשיך לצמוח בקצב שמצדיק את תג המחיר של 60 מיליארד דולר שהיא מציגה. 

ריקי קאפור, ראש חטיבת אסיה פסיפיק בחברה בטוח שהתשובה לכך חיובית כיון שיותר ויותר ארגונים עוברים לעבודה היברידית כאשר העובדים מחלקים את זמנם בין המשרד לבית במשך השבוע. בנוסף הוא מצביע על שלושה שינויים גדולים שהחברות משקיעות בהם כיום בתקופה שכבר כונתה לא פעם הפוסט-מגיפה (הגדרה שהיום מאותגרת מחדש) ושמדרבנים את הצמיחה והרלוונטיות של החברה לדעתו. 

הראשון הוא שהחברות חושבות על הדרך ליצור סביבת עבודה מכילה, שיתופית והיברידית עבור העובדים. "המועסקים דורשים סידורי עבודה גמישים ויכולת לעבוד ללא הפרעות בכל מקום בו הם נמצאים" אמר. 

השינוי השני הוא ביחס ללקוחות, כאשר החברות מנסות לספק חווית שימוש ושירות נוחה יותר עם עליית הדרישה לכך בשוק. קאפור: "בין אם זה חווית מסחר, היכולת לדבר עם אדם ממשי לראות את המוצר בצורה חיה ולנהל שיחה אמיתית ורק אז לבצע את הקניה. הצרכנים מצפים לזה מהחברות".

השינוי הגדול השלישי עליו מצביע קאפור הוא שחברות שייכות באופן טבעי לעולם הדיגטלי בונות פלטפורמות חדשניות על מנת להגיע ללקוחות חדשים, במיוחד בתחומים כמו בריאות או חינוך. גם בתחום הזה שירותי החברה הם חיוניים. 

חברת זום עברה מ-0 ל-2 מיליון משתמשים בפחות משנתיים. זוהי הצמיחה המהירה ביותר בתחום שירותי הענן והנתונים מראים שהלקוחות ממשיכים להשקיע בזום גם אחרי המגפה, לדבריו.

מילוני אנשים אכן השתמשו בטכנולוגיה של החברה בשנתיים האחרונות בין אם בלימודים, בעבודה או מפגשים חברתיים, אך הצמיחה האגרסיבית אותה חוותה החברה נבלמה עם החזרה לשגרה לצד הקורונה בחודשים האחרונים. הכנסות החברה עלו ב-35% מהשנה שעברה, האטה מצמיחה של 54% ברבעון הקודם. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מקרון צרפתמקרון צרפת

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות

צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי

אדיר בן עמי |

הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.


המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.


פיץ' הורידה דירוג

חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.


הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".

התחזיות החדשות

התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.


דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטרדונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר

טראמפ רוצה לבטל דיווחים רבעוניים - איך זה יכול לפגוע במשקיעים

טראמפ דוחף לביטול חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות, מהלך שעשוי לגרום לפגיעה בשקיפות, להעמקת פערי מידע בין משקיעים ולתנודתיות גבוהה יותר בשווקים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ

נשיא ארה״ב דונלד טראמפ חוזר לרעיון ישן שלו: ביטול החובה על חברות ציבוריות לפרסם דוחות כספיים מדי רבעון והסתפקות בדיווח חצי־שנתי. השבוע טראמפ חזר והעלה את ההצעה ברשתות החברתיות, והפעם ייתכן שיש לו יותר כוח לקדם שינוי רגולטורי. למרות זאת, נראה שהמשקיעים לא מתלהבים. אין לחץ מצד השוק על הרשות לניירות ערך האמריקנית לשנות את דרישות הדיווח, כשהמשמעות של מהלך כזה היא פחות מידע למשקיעים ויותר חוסר־וודאות.


הרבה סיבות למה זה רעיון גרוע

דיווח כספי סדיר ושקוף מפחית לחברות את עלויות הגיוס. ככל שהמידע אמין ונגיש יותר, כך קל וזול לחברה לגייס הון או ליטול אשראי. איש לא רוצה להמתין שלושה חודשים נוספים כדי לגלות התפתחויות שליליות, כמו מעבר של חברה מרווח להפסד. באותה מידה, איש אינו מעוניין להחמיץ שינוי פתאומי לטובה, כפי שקרה באנבידיה. זו גם אחת הסיבות לכך שעלות ההון של חברות אמריקניות נחשבת לאורך שנים לנמוכה יחסית לעולם.


פחות דוחות כספיים עלולים להוביל לתנודתיות גבוהה יותר במניות. מרווחי זמן ארוכים בין פרסומים יוצרים "קפיצות" חדות כאשר סוף־סוף מתפרסם המידע. יתרה מכך, העובדה שמידע אינו מדווח לציבור אינה אומרת שאינו קיים. מנהלים ובעלי תפקידים עדיין מחזיקים בו ועלולים להשתמש בו לפני כולם.


הפחתת תדירות הדיווח תחזק במיוחד את היתרון של משקיעים מוסדיים עם תקציבי מחקר גדולים וגישה ישירה להנהלות, ותפגע במשקיעים פרטיים. דיווח קבוע מסייע לאזן את תנאי השוק. גם מנקודת מבט עסקית רחבה הצעד אינו מתיישב עם המציאות. מחזורי העסקים מתקצרים, לא מתארכים.


שוק הבינה המלאכותית ממחיש את זה היטב, כאשר לפני שלוש שנים כמעט שלא הוזכר, וכיום הוא משנה ענפים שלמים. המתנה של חצי שנה בין דוחות כספיים עלולה להיחשב נצח בתעשיות דינמיות כאלה.


תחזיות רווח לעומת דיווח שוטף