אורזים וזזים (2): מינויים באל על אסם וקרייזי ליין
* פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר דירקטוריון אל על, וחיים רומנו, מנכ"ל אל על, הציגו היום את השינויים בהנהלת החברה ודיווחו על גיבוש וייצוב צוות ההנהלה החדש.
לחברת אל על מצטרפים עפר צברי בתפקיד סמנכ"ל מיחשוב וארגון, ד"ר שמואל פלדל בתפקיד סמנכ"ל תחזוקה והנדסה,
ודוד מימון בתפקיד סמנכ"ל שירות. המינויים יכנסו לתוקפם במהלך חודש יולי.
חיים רומנו נענה לבקשתו של יצחק (ז'טלני) אמיתי, המשנה למנכ"ל החברה, אשר ביקש לאחר כ-4.5 שנים בחברה לסיים את תפקידו ולפרוש מהחברה. כמו כן, ביקש סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה המכהן, שלמה ריבנבך, לסיים את תפקידו הנוכחי. המשך פעילותו של ריבנבך בחברה יסוכם בהמשך.
עפר צברי שימש במהלך השנתיים האחרונות כמנכ"ל פרו-סרב המתמקדת בתשתיות מחשוב ותקשורת, אבטחת מידע ומערכות הקלטה למוקדים.קודם לכן כיהן כסמנכ"ל מערכות המידע של קומברס, סמנכ"ל מערכות מידע של תבל טלקום ובמספר תפקידים בכירים במערך המחשוב של חיל האוויר. צברי בן 47, אל"מ במיל', בעל תואר שני במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב.
ד"ר שמואל פלדל שימש במהלך 7 השנים האחרונות כמנכ"ל סאיקלון מוצרי תעופה בע"מ וסנונית שירותי תעופה חברות המתמקדות בתחומי הייצור, פיתוח ותחזוקה של מבנים תעופתיים ותפעול ותחזוקת כלי טיס. קודם לכן כיהן כמפקד יחידת אחזקה אוירית של חיל האויר ובמספר תפקידים נוספים בתחום התחזוקה וההנדסה בחיל האויר. פלדל בן 52, אל"מ במיל', בעל תואר Ph.D. בהנדסה ודינמיקה של מערכות, בעל תואר שני בהנדסה אוירונאוטית.
דוד מימון שימש במהלך השנה וחצי האחרונות כמנכ"ל האגודה למען החייל ומנכ"ל החברה הכלכלית של האגודה למען החייל, שם הוביל מהפיכה ניהולית והכנסה והטמעה של מערכת ERP. קודם לכן כיהן כיו"ר חברת "סנדביץ' אמריקאי" בעלת הזיכיון לרשת SUBWAY, כמנכ"ל משותף בחברת תקשורת, כמנהל פיתוח עסקי בחברות השקעות, כסמנכ"ל לארגון ומשאבי אנוש בחברת התקשורת של תאגיד הכבלים "תבל טלקום" מקבוצת דסק"ש ומספר תפקידים בכירים בצה"ל. מימון בן 44, אל"מ במיל', בעל תואר MBA במנהל עסקים ותואר BA בסוציולוגיה ומדעי המדינה. הוא יחליף את איתמר ברטוב, אשר סיים לאחרונה את תפקידו כסמנכ"ל השירות בחברה.
חברי צוות ההנהלה הבכירה של חברת אל על החל מחודש יולי יהיו: חיים רומנו - מנכ"ל החברה, ניסים מלכי - סמנכ"ל הכספים, ראובן וירובניק - סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל, יואב לוי - סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים, ליאור יבור - סמנכ"ל מבצעים, עפר צברי - סמנכ"ל מיחשוב, ארגון ושיטות, דוד מימון - סמנכ"ל שירות, שמואל פלדל - סמנכ"ל תחזוקה והנדסה, אמיר שרף - היועץ המשפטי ומזכיר החברה, אלי רייך - מבקר החברה.
* אסם הודיעה היום (שני) על מינויין של 3 מנהלות שיווק חדשות:
זהבה מרטנוביץ' מונתה לתפקיד מנהלת השיווק בחטיבת החטיפים ודגני הבוקר באסם, בכפיפות למנכ"לית החטיבה נילי צור. מרטנוביץ', שימשה בשלוש השנים האחרונות כמשנה לסמנכ"ל שיווק בחברת YES. לפני תפקידה ב-YES שימשה כסמנכ"לית כירה ומנהלת לקוחות במשרד הפרסום ליניאל DDB.
סתיו יואלי מונתה לתפקיד מנהלת שיווק החטיבה הקולינרית בכפיפות למנכ"ל החטיבה הרצל עוזר. קודם לתפקידה החדש שימשה סתיו כמנהלת תחום המאפה באסם.
רונית ברמן מונתה לתפקיד מנהלת שיווק חטיבת המאפה והקפה בכפיפות למנכ"לית החטיבה תמר אחיטוב. קודם לתפקידה זה שימשה רונית כמנהלת תחום החטיפים באסם.
* חנה שוורץ מונתה למנהלת תחום אביזרי האופנה של רשת Crazy Line. שוורץ (55), בוגרת עיצוב אופנה מבית הספר "שנקר", שימשה 6 שנים כמנהלת חנות ברשת ויועצת למעצבות האופנה בתחום עיצוב הקולקציות.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
