אורזים וזזים (2): מינויים באל על אסם וקרייזי ליין

חילופי גברי באל על ואם כבר אז זה הזמן לשאול - איפה הנשים בהנהלה??? אסם, לעומת זאת, הודיעה על מינוי 3 מנהלות שיווק חדשות ומנהלת חדשה לתחום אביזרי אופנה גם בקרייזי ליין
שרון שפורר |

* פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר דירקטוריון אל על, וחיים רומנו, מנכ"ל אל על, הציגו היום את השינויים בהנהלת החברה ודיווחו על גיבוש וייצוב צוות ההנהלה החדש.

לחברת אל על מצטרפים עפר צברי בתפקיד סמנכ"ל מיחשוב וארגון, ד"ר שמואל פלדל בתפקיד סמנכ"ל תחזוקה והנדסה,

ודוד מימון בתפקיד סמנכ"ל שירות. המינויים יכנסו לתוקפם במהלך חודש יולי.

חיים רומנו נענה לבקשתו של יצחק (ז'טלני) אמיתי, המשנה למנכ"ל החברה, אשר ביקש לאחר כ-4.5 שנים בחברה לסיים את תפקידו ולפרוש מהחברה. כמו כן, ביקש סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה המכהן, שלמה ריבנבך, לסיים את תפקידו הנוכחי. המשך פעילותו של ריבנבך בחברה יסוכם בהמשך.

עפר צברי שימש במהלך השנתיים האחרונות כמנכ"ל פרו-סרב המתמקדת בתשתיות מחשוב ותקשורת, אבטחת מידע ומערכות הקלטה למוקדים.קודם לכן כיהן כסמנכ"ל מערכות המידע של קומברס, סמנכ"ל מערכות מידע של תבל טלקום ובמספר תפקידים בכירים במערך המחשוב של חיל האוויר. צברי בן 47, אל"מ במיל', בעל תואר שני במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב.

ד"ר שמואל פלדל שימש במהלך 7 השנים האחרונות כמנכ"ל סאיקלון מוצרי תעופה בע"מ וסנונית שירותי תעופה חברות המתמקדות בתחומי הייצור, פיתוח ותחזוקה של מבנים תעופתיים ותפעול ותחזוקת כלי טיס. קודם לכן כיהן כמפקד יחידת אחזקה אוירית של חיל האויר ובמספר תפקידים נוספים בתחום התחזוקה וההנדסה בחיל האויר. פלדל בן 52, אל"מ במיל', בעל תואר Ph.D. בהנדסה ודינמיקה של מערכות, בעל תואר שני בהנדסה אוירונאוטית.

דוד מימון שימש במהלך השנה וחצי האחרונות כמנכ"ל האגודה למען החייל ומנכ"ל החברה הכלכלית של האגודה למען החייל, שם הוביל מהפיכה ניהולית והכנסה והטמעה של מערכת ERP. קודם לכן כיהן כיו"ר חברת "סנדביץ' אמריקאי" בעלת הזיכיון לרשת SUBWAY, כמנכ"ל משותף בחברת תקשורת, כמנהל פיתוח עסקי בחברות השקעות, כסמנכ"ל לארגון ומשאבי אנוש בחברת התקשורת של תאגיד הכבלים "תבל טלקום" מקבוצת דסק"ש ומספר תפקידים בכירים בצה"ל. מימון בן 44, אל"מ במיל', בעל תואר MBA במנהל עסקים ותואר BA בסוציולוגיה ומדעי המדינה. הוא יחליף את איתמר ברטוב, אשר סיים לאחרונה את תפקידו כסמנכ"ל השירות בחברה.

חברי צוות ההנהלה הבכירה של חברת אל על החל מחודש יולי יהיו: חיים רומנו - מנכ"ל החברה, ניסים מלכי - סמנכ"ל הכספים, ראובן וירובניק - סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל, יואב לוי - סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים, ליאור יבור - סמנכ"ל מבצעים, עפר צברי - סמנכ"ל מיחשוב, ארגון ושיטות, דוד מימון - סמנכ"ל שירות, שמואל פלדל - סמנכ"ל תחזוקה והנדסה, אמיר שרף - היועץ המשפטי ומזכיר החברה, אלי רייך - מבקר החברה.

* אסם הודיעה היום (שני) על מינויין של 3 מנהלות שיווק חדשות:

זהבה מרטנוביץ' מונתה לתפקיד מנהלת השיווק בחטיבת החטיפים ודגני הבוקר באסם, בכפיפות למנכ"לית החטיבה נילי צור. מרטנוביץ', שימשה בשלוש השנים האחרונות כמשנה לסמנכ"ל שיווק בחברת YES. לפני תפקידה ב-YES שימשה כסמנכ"לית כירה ומנהלת לקוחות במשרד הפרסום ליניאל DDB.

סתיו יואלי מונתה לתפקיד מנהלת שיווק החטיבה הקולינרית בכפיפות למנכ"ל החטיבה הרצל עוזר. קודם לתפקידה החדש שימשה סתיו כמנהלת תחום המאפה באסם.

רונית ברמן מונתה לתפקיד מנהלת שיווק חטיבת המאפה והקפה בכפיפות למנכ"לית החטיבה תמר אחיטוב. קודם לתפקידה זה שימשה רונית כמנהלת תחום החטיפים באסם.

* חנה שוורץ מונתה למנהלת תחום אביזרי האופנה של רשת Crazy Line. שוורץ (55), בוגרת עיצוב אופנה מבית הספר "שנקר", שימשה 6 שנים כמנהלת חנות ברשת ויועצת למעצבות האופנה בתחום עיצוב הקולקציות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

פטריוט (צה"ל)פטריוט (צה"ל)

ביקוש משולש לטילי הפטריוט והקשר לתעשייה הביטחונית הישראלית

וגם - 10 דברים שצריך לדעת על הפטריוט

רן קידר |
נושאים בכתבה טילי פטריוט

בואינג משלשת ייצור רכיבי פטריוט על רקע ביקוש עולמי שיא. החברה האמריקאית נערכת לקפיצה דרמטית בהזמנות ומקימה מתקן חדש - התעשייה הביטחונית הישראלית צפויה להרוויח גם היא מהביקושים למערכות הגנה. 

חברת בואינג הודיעה כי היא צופה עלייה חדה במספר מערכות ההנחייה (seekers) שהיא מספקת עבור טילי הפטריוט, מערכת ההגנה האווירית האמריקאית. מדובר בשילוש קצב האספקה על רקע דרישה עולמית גוברת למערכות הגנה מתקדמות, בעיקר באירופה.

מתכוננים לביקוש: מתקן חדש ומעבר לייצור מואץ

בהתאם לתחזיות הביקוש, בואינג הקימה מתקן ייעודי חדש בשטח של כ-4,000 מ"ר שנועד לתמוך בהרחבת כושר הייצור של רכיבי ההנחיה. סטיב פארקר, ראש חטיבת ההגנה והחלל של בואינג, ציין במהלך תערוכת התעופה בדובאי כי החברה "זיהתה את העלייה בביקושים עוד לפני שהלקוח עצמו פנה", וכי היא נערכת לתקופה של פעילות אינטנסיבית. המהלך מגיע על רקע סיום שביתה ממושכת במפעלי החברה בסנט לואיס, מיזורי – שם מיוצרים חלק מהרכיבים הקריטיים. בעקבות סיום השביתה, החברה נוקטת גישה מדודה בפתיחת קווי הייצור שנפגעו.

מערכת הפטריוט נמצאת בשירות נרחב בכמה מהמדינות המרכזיות של נאט"ו, לרבות גרמניה, פולין, הולנד ורומניה. בשנה האחרונה הביקוש למערכות אלו קפץ משמעותית, בעיקר בשל החשש באירופה מהמשך תוקפנות רוסית. בנוסף, מערכות הפטריוט נמצאות בשימוש אינטנסיבי באוקראינה, כחלק מהמאמץ ליירט טילים בליסטיים ורחפנים איראניים.

במקביל, גוברת הדאגה ברחבי העולם מהתעצמות המתיחות במספר מוקדים נוספים. באירופה, החשש המרכזי נוגע לא רק ללחימה הפיזית באוקראינה אלא גם לממד ההיברידי של המלחמה, לרבות מתקפות סייבר, הפצת דיסאינפורמציה וניסיונות לערער יציבות פוליטית במדינות החברות בנאט"ו. המתיחות סביב הגבולות המזרחיים של אירופה והאיום מפני חדירה של גורמים עוינים אל תוך שטח האיחוד האירופי מגבירים את הדרישה לפתרונות הגנה מתקדמים.