
משפחה גנבה חשמל במשך עשר שנים - ותשלם סכום עצום
בדיקה של חברת החשמל במושיירפה חשפה חיבור פיראטי ענק שסיפק חשמל לשבעה נכסים ללא תשלום. בן המשפחה ניסה לסכל את הבדיקה, ואשתו נתפסה מתחבאת בחדר עם בתה. בית המשפט: "הוכח חיבור פיראטי וצריכת חשמל לא חוקית"
פסק דין שניתן השבוע על ידי השופטת הבכירה רים נדאף מבית משפט השלום בנוף הגליל-נצרת חושף פרשה לא רגילה בהיקפה של גניבת חשמל ביישוב מושיירפה, שנמשכה כעשור שלם. בית המשפט דחה את תביעת המשפחה נגד חברת החשמל, קיבל את התביעה הנגדית במלואה, וחייב את כלל הנתבעים לשלם לחברה סכום של 884,061 שקל - שווי החשמל שנצרך ללא תשלום.
הסיפור מתחיל בנובמבר 2021, כשצוות בדיקה מטעם חברת החשמל, בליווי משטרת ישראל, הגיע לבצע בדיקת חשד לגניבת חשמל בנכס של משפחת אגבריה. מה שנחשף בשטח היה מערך חיבור פיראטי שלם: כבל חשמל שנמתח מעמוד החשמל הסמוך אל הקומה העליונה של הבניין, שם מתגורר אימן אגבריה, בנו של הצרכן הרשום. מאותה קומה סופק חשמל באמצעות מונה פיראטי לשמונה נכסים - שלושה בתים וחמישה בתי עסק - כולם, למעט הבית של הצרכן הרשום, מחוברים בעקיפת המונה הרשמי, כך שהצריכה לא נרשמה כלל.
הבודק מטעם חברת החשמל, חיים בוכריס, בעל ניסיון של 34 שנה, תיאר בעדותו כיצד ניסו בני המשפחה לסכל את הבדיקה. אימן, שגר בקומה השנייה, סירב לפתוח את ביתו בתירוץ שאינו נמצא ואין לו מפתח. רק לאחר שהשוטרים אישרו כניסה דרך המרפסת התגלה כי אשתו ובנו מתחבאים בחדר. לדברי בוכריס, מתשאול האשה על ידי השוטרים עלה כי בעלה התקשר אליה בזמן שהצוות המתין בחוץ, וביקש ממנה להוריד את המפסק הראשי בארון החשמל.
כך הוכיחו שכל הנכסים מחוברים לאותו מונה
בוכריס ערך מדידת עומסים במקום ומצא 157.3 אמפר על שלוש הפאזות של הכבל הפיראטי. כדי להוכיח את החיבור, הוא הוריד את המתג במונה הפיראטי שבביתו של אימן – ואז כל שמונת הנכסים נותקו מחשמל בבת אחת - עובדה שהוכיחה מעל כל ספק שכולם מחוברים לאותו מונה בלתי חוקי.
חברת החשמל חישבה את החוב על בסיס ממצאי הבדיקה. העדה שירן לרמן, עובדת במדור שימוש בלתי חוקי בחשמל, הסבירה שהירידה הדרסטית בצריכת החשמל שרשומה במונה החלה כבר בספטמבר 2011 – ומשם נקבעה תקופת הגניבה על 3,706 יום, עד למועד הגילוי. לפי הערכה מקלה של עשר שעות צריכה ביממה דרך הכבל הפיראטי, הצריכה הלא רשומה הגיעה ל-1,340,830 קילוואט-שעה, בשווי של 884,061 שקל.
פחות מחודש לאחר הניתוק, כשעובדי חברת החשמל חזרו למקום כדי להקים עמוד חשמל זמני ולהסיר את המפגע הבטיחותי, הם גילו שהנתבעים התחברו שוב באופן פיראטי לרשת. המשפחה הגישה תביעה לחיבור מחדש של החשמל, וטענה שלא ידעה על החיבור הפיראטי, וכי שילמה חשבונות בסכומים נכבדים. חברת החשמל הגישה תביעה נגדית על מלוא סכום הגניבה. במהלך ניהול התיק, הצרכן הרשום, מחמוד סאלח אגבריה, הלך לעולמו.
חלק מהנתבעים טענו שהם שוכרים תמימים
נקודת המפנה בתיק היתה שהתובעים לא הגישו תצהירי עדות ראשית, ובית המשפט קבע שלא יורשה להם להביא ראיות. חלק מהנתבעים טענו שהם שוכרים תמימים, שלא ידעו על הגניבה ושכרו את הנכסים לתקופות קצרות בלבד, אך גם הטענות האלה לא נתמכו במסמכים, כמו חוזי שכירות או אסמכתאות על תשלומי חשמל.
השופטת נדאף קיבלה את עדויות חברת החשמל במלואן וקבעה כי "הוכח בפניי חיבור פיראטי של הנתבעים שכנגד וצריכת חשמל לא חוקית". היא הבהירה שלא מדובר בתביעה נזיקית שדורשת הוכחת רשלנות, אלא "בתביעה כספית על צריכה בפועל של חשמל בצורה לא חוקית". בית המשפט הוסיף כי לא ניתן לפצל את החיוב בין הנתבעים השונים, וכי "היה על הנתבעים שכנגד בעצמם להמציא מסמכים ואסמכתאות על כך כדי לקבל פטור מלא או חלקי".
התביעה העיקרית נדחתה, צו המניעה הזמני שהבטיח את אספקת החשמל בוטל, והנתבעים חויבו ביחד ולחוד בתשלום 884,061 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום של 25 אלף שקל. בית המשפט עיכב את ביטול צו המניעה עד ה-15 ביולי 2026, כדי לאפשר הגשת ערעור או הסדרת החוב.
- 30.אנונימי 22/05/2026 03:12הגב לתגובה זואפסים
- 29.אנונימי 21/05/2026 22:25הגב לתגובה זולכלא! לבדוק בכל הארץ אים אין עוד כאלה.לא יודע כיצד אבל חובה
- 28.אנונימי 21/05/2026 22:18הגב לתגובה זוכשנותנים להם ונותנים להם הם לוקחים מה שאפשר וגם מה שלא ואחר כך בוכים ואחר כך יורים. משפחה אחת פחחחח
- 27.אנונימי 21/05/2026 11:27הגב לתגובה זוכל בית שני במגזר צריך בדיקה
- ומה עם הבית הראשון (ל"ת)אברם 22/05/2026 01:27הגב לתגובה זו
- 26.חשבו והאמינו שלא יעלו עליהם. חחח טיפשים 20/05/2026 16:40הגב לתגובה זולא ידעו שעל כל שנה שעוברת עם גניבות שלהם הם מסתבכים עמוק עמוק בחארה דלהם
- 25.אנונימי 20/05/2026 12:57הגב לתגובה זומה לא..
- 24.אנונימי 20/05/2026 09:03הגב לתגובה זויש סוררים שכותבים לבדוק אצל המיתנחלים. מה כואב לכם הרי ידוע שרוב המיתנחלים מישתמשים בכרטיס טוקמן של חשמל.
- 23.סטודנט 20/05/2026 07:36הגב לתגובה זואיך קבעת פרשה לא רגילה בהיקפה של גניבת חשמל ערכת תחקיר בדקת בשטח דיברת עם נציגי חחי התופעה הזו די שגרתית ונעשו עליה לא מעט כתבות מצולמות. אז בבקשה אל תדחוף לנו את האגנדה שלך במסגרת דיווח עיתונאי אובייקטיבי אין עורכים בישראל
- 22.אנונימי 18/05/2026 22:23הגב לתגובה זויגיעו לנתניהו ולבן גביר ויבטיחו שיארגנו עבורם בוחרים בתנאי שלא יקנסו אותם
- 21.דני דין 17/05/2026 22:40הגב לתגובה זוהאם בדקו את גניבת המים במגזר
- 20.מינוס ופלוס 17/05/2026 20:29הגב לתגובה זואין סיכוי לראות שקל
- רו ע7 20/05/2026 12:58הגב לתגובה זולא נגד כרישים
- 19.אנונימי 17/05/2026 19:07הגב לתגובה זובנוסף צריך להרוס את כל הבניה הבלתי חוקית מתחת לקווי המתח הגבוה
- 18.אזרח ות. 17/05/2026 16:00הגב לתגובה זומה הם מימדי התופעה!
- 17.אנונימי 17/05/2026 15:35הגב לתגובה זואיפה שניתן לגנוב הם גונביםרוצים הכל בחינם
- 16.מס הכנסה 17/05/2026 14:45הגב לתגובה זומה עם מס הכנסה כאן למה הם לא בודקים מה קורה עם יושבי הבתים האלו
- 15.סמיר 17/05/2026 14:24הגב לתגובה זוהביזה חוגגת
- מוריה 21/05/2026 17:18הגב לתגובה זואין שם שום מוסר
- גדי 19/05/2026 16:24הגב לתגובה זואתם סתם מוציאים לעז. בהתנחלויות יש לכולם מונים תקניים של חברת החשמל ולאחרונה גם חברת החשמל החליפה את המונים לכאלה שמשדרים ישירות לחברה את כמויות הצריכה !
- אביתר 18/05/2026 20:37הגב לתגובה זולגנוב בשם הציונות עאלק
- בהתנחלויות יהודית מורשה. (ל"ת)התנחלות ערבית להשמיד!!! מייד 20/05/2026 16:41
- מי שגנב חושב שכולם גנבים (ל"ת)אנונימי 18/05/2026 11:06הגב לתגובה זו
- יתכן וימצאו שם הרבה גניבות (ל"ת)פתחי 17/05/2026 18:53הגב לתגובה זו
- לשון הרע (ל"ת)אנונימי 17/05/2026 17:06הגב לתגובה זו
- 14.בא 17/05/2026 12:51הגב לתגובה זוהסינגפורי למלחמה בפשע .....האזרחים סובלים הפושעים נהנים והמדינה מפסידה מיליארדי שקלים בשנה ..כנסו לצט באינטרנט ..אם מעוניינים לדעת איך עושים את זה בסינגפור!!!
- 13.אריאל 17/05/2026 12:23הגב לתגובה זומי שגנב חשמל במשך שנים במזיד בעזות פניםיענש וישלם את מחיר החשמל הזוי
- 12.90% מהמגזר גונבים חשמל (ל"ת)אנונימי 17/05/2026 12:03הגב לתגובה זו
- 11.יש לזרוק לכלא ל10 שנים (ל"ת)ענישה מקלה מדי 17/05/2026 11:45הגב לתגובה זו
- 10.רשע 17/05/2026 11:12הגב לתגובה זו884 אלף לעשר שנים זה 88.4 אלף שקל לשנה. לחלק ל 12 זה 7666 שקל לחודש עבור צריכה של כמה נכסים וואלה בזול. משתלם
- והם עוד התלהבו והפעילו את כל המזגנים 24 שעות ביממה (ל"ת)חדד רועי 20/05/2026 16:44הגב לתגובה זו
- בדיר 21/05/2026 16:36חברת החשמל חיבת לבדוק צריכת החשמל בכפר קאסם כן בכל השכונות בעפ יש לבדוק בדיקה יסודית י האמת חייבת לצאת לאור !!
- 9.מזל שלהם שהם חיים בישראל כי בארהב היו הורסים להם את המבנים ושולחים אותם לכלא להרבה שנים בנוסף לקנס (ל"ת)אנונימי 17/05/2026 11:06הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 17/05/2026 10:46הגב לתגובה זוחישמול חינם
- 7.שביט 17/05/2026 10:35הגב לתגובה זוחבל שחחי לא מפרסמת בציבור מקאים דומים של גניבות חשמל
- 6.יש בלי סוף כאלו (ל"ת)אנונימי 17/05/2026 10:33הגב לתגובה זו
- 5.סמוטריץ תתעורר 17/05/2026 10:06הגב לתגובה זואין משילות תכפילו את זה בעשרת אלפים משפחות ותרנו את הגרעון הלאומי תבטלו את מס הכנסה ותאכפו את החוסבות הבסיסים ויהיה עודף במדינה
- 4.רינו 17/05/2026 09:56הגב לתגובה זוטוב שיש פסיקה אבל פרקי הסמן הארוכים האלה כמעט 5 שנים מעודדים עבריינים
- כדי שישולמו פי כמה וכמה (ל"ת)רווית 20/05/2026 16:42הגב לתגובה זו
- 3.למה השופטת לא פסקה למעורבים תקופות מאסר ממשוכות על גניבה (ל"ת)מערכת משפט מושחתת 17/05/2026 09:46הגב לתגובה זו
- 2.אנונימי 17/05/2026 09:44הגב לתגובה זומה יגרום לבאים בתור להירתעאם הם משלמים את שווי הצריכה אפילו בלי קנס למה שלא ינסו שוב
- בא 17/05/2026 12:52הגב לתגובה זולכן התחילו לשים אוכפים על חמורים!!!
- 1.מרקוס 17/05/2026 09:43הגב לתגובה זולא משלמים חשמל מים ארנונה מיסים ובעצם לא משלמים כלום רק מנצלים את המדינה להעיף את כולם מחוץ לגבולות
- אנונימימי 21/05/2026 06:59הגב לתגובה זוומתגאה במוסריות אעלק שלו