חברת החשמל
צילום: חברת החשמל

משפחה גנבה חשמל במשך עשר שנים - ותשלם סכום עצום

בדיקה של חברת החשמל במושיירפה חשפה חיבור פיראטי ענק שסיפק חשמל לשבעה נכסים ללא תשלום. בן המשפחה ניסה לסכל את הבדיקה, ואשתו נתפסה מתחבאת בחדר עם בתה. בית המשפט: "הוכח חיבור פיראטי וצריכת חשמל לא חוקית"

עוזי גרסטמן | (44)

פסק דין שניתן השבוע על ידי השופטת הבכירה רים נדאף מבית משפט השלום בנוף הגליל-נצרת חושף פרשה לא רגילה בהיקפה של גניבת חשמל ביישוב מושיירפה, שנמשכה כעשור שלם. בית המשפט דחה את תביעת המשפחה נגד חברת החשמל, קיבל את התביעה הנגדית במלואה, וחייב את כלל הנתבעים לשלם לחברה סכום של 884,061 שקל - שווי החשמל שנצרך ללא תשלום.

הסיפור מתחיל בנובמבר 2021, כשצוות בדיקה מטעם חברת החשמל, בליווי משטרת ישראל, הגיע לבצע בדיקת חשד לגניבת חשמל בנכס של משפחת אגבריה. מה שנחשף בשטח היה מערך חיבור פיראטי שלם: כבל חשמל שנמתח מעמוד החשמל הסמוך אל הקומה העליונה של הבניין, שם מתגורר אימן אגבריה, בנו של הצרכן הרשום. מאותה קומה סופק חשמל באמצעות מונה פיראטי לשמונה נכסים - שלושה בתים וחמישה בתי עסק - כולם, למעט הבית של הצרכן הרשום, מחוברים בעקיפת המונה הרשמי, כך שהצריכה לא נרשמה כלל.

הבודק מטעם חברת החשמל, חיים בוכריס, בעל ניסיון של 34 שנה, תיאר בעדותו כיצד ניסו בני המשפחה לסכל את הבדיקה. אימן, שגר בקומה השנייה, סירב לפתוח את ביתו בתירוץ שאינו נמצא ואין לו מפתח. רק לאחר שהשוטרים אישרו כניסה דרך המרפסת התגלה כי אשתו ובנו מתחבאים בחדר. לדברי בוכריס, מתשאול האשה על ידי השוטרים עלה כי בעלה התקשר אליה בזמן שהצוות המתין בחוץ, וביקש ממנה להוריד את המפסק הראשי בארון החשמל.

כך הוכיחו שכל הנכסים מחוברים לאותו מונה

בוכריס ערך מדידת עומסים במקום ומצא 157.3 אמפר על שלוש הפאזות של הכבל הפיראטי. כדי להוכיח את החיבור, הוא הוריד את המתג במונה הפיראטי שבביתו של אימן – ואז כל שמונת הנכסים נותקו מחשמל בבת אחת - עובדה שהוכיחה מעל כל ספק שכולם מחוברים לאותו מונה בלתי חוקי.

חברת החשמל חישבה את החוב על בסיס ממצאי הבדיקה. העדה שירן לרמן, עובדת במדור שימוש בלתי חוקי בחשמל, הסבירה שהירידה הדרסטית בצריכת החשמל שרשומה במונה החלה כבר בספטמבר 2011 – ומשם נקבעה תקופת הגניבה על 3,706 יום, עד למועד הגילוי. לפי הערכה מקלה של עשר שעות צריכה ביממה דרך הכבל הפיראטי, הצריכה הלא רשומה הגיעה ל-1,340,830 קילוואט-שעה, בשווי של 884,061 שקל.

פחות מחודש לאחר הניתוק, כשעובדי חברת החשמל חזרו למקום כדי להקים עמוד חשמל זמני ולהסיר את המפגע הבטיחותי, הם גילו שהנתבעים התחברו שוב באופן פיראטי לרשת. המשפחה הגישה תביעה לחיבור מחדש של החשמל, וטענה שלא ידעה על החיבור הפיראטי, וכי שילמה חשבונות בסכומים נכבדים. חברת החשמל הגישה תביעה נגדית על מלוא סכום הגניבה. במהלך ניהול התיק, הצרכן הרשום, מחמוד סאלח אגבריה, הלך לעולמו.

חלק מהנתבעים טענו שהם שוכרים תמימים

נקודת המפנה בתיק היתה שהתובעים לא הגישו תצהירי עדות ראשית, ובית המשפט קבע שלא יורשה להם להביא ראיות. חלק מהנתבעים טענו שהם שוכרים תמימים, שלא ידעו על הגניבה ושכרו את הנכסים לתקופות קצרות בלבד, אך גם הטענות האלה לא נתמכו במסמכים, כמו חוזי שכירות או אסמכתאות על תשלומי חשמל.

השופטת נדאף קיבלה את עדויות חברת החשמל במלואן וקבעה כי "הוכח בפניי חיבור פיראטי של הנתבעים שכנגד וצריכת חשמל לא חוקית". היא הבהירה שלא מדובר בתביעה נזיקית שדורשת הוכחת רשלנות, אלא "בתביעה כספית על צריכה בפועל של חשמל בצורה לא חוקית". בית המשפט הוסיף כי לא ניתן לפצל את החיוב בין הנתבעים השונים, וכי "היה על הנתבעים שכנגד בעצמם להמציא מסמכים ואסמכתאות על כך כדי לקבל פטור מלא או חלקי".

התביעה העיקרית נדחתה, צו המניעה הזמני שהבטיח את אספקת החשמל בוטל, והנתבעים חויבו ביחד ולחוד בתשלום 884,061 שקל, בתוספת הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום של 25 אלף שקל. בית המשפט עיכב את ביטול צו המניעה עד ה-15 ביולי 2026, כדי לאפשר הגשת ערעור או הסדרת החוב.

הוספת תגובה
44 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(44):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 30.
    אנונימי 22/05/2026 03:12
    הגב לתגובה זו
    אפסים
  • 29.
    אנונימי 21/05/2026 22:25
    הגב לתגובה זו
    לכלא! לבדוק בכל הארץ אים אין עוד כאלה.לא יודע כיצד אבל חובה
  • 28.
    אנונימי 21/05/2026 22:18
    הגב לתגובה זו
    כשנותנים להם ונותנים להם הם לוקחים מה שאפשר וגם מה שלא ואחר כך בוכים ואחר כך יורים. משפחה אחת פחחחח
  • 27.
    אנונימי 21/05/2026 11:27
    הגב לתגובה זו
    כל בית שני במגזר צריך בדיקה
  • ומה עם הבית הראשון (ל"ת)
    אברם 22/05/2026 01:27
    הגב לתגובה זו
  • 26.
    חשבו והאמינו שלא יעלו עליהם. חחח טיפשים 20/05/2026 16:40
    הגב לתגובה זו
    לא ידעו שעל כל שנה שעוברת עם גניבות שלהם הם מסתבכים עמוק עמוק בחארה דלהם
  • 25.
    אנונימי 20/05/2026 12:57
    הגב לתגובה זו
    מה לא..
  • 24.
    אנונימי 20/05/2026 09:03
    הגב לתגובה זו
    יש סוררים שכותבים לבדוק אצל המיתנחלים. מה כואב לכם הרי ידוע שרוב המיתנחלים מישתמשים בכרטיס טוקמן של חשמל.
  • 23.
    סטודנט 20/05/2026 07:36
    הגב לתגובה זו
    איך קבעת פרשה לא רגילה בהיקפה של גניבת חשמל ערכת תחקיר בדקת בשטח דיברת עם נציגי חחי התופעה הזו די שגרתית ונעשו עליה לא מעט כתבות מצולמות. אז בבקשה אל תדחוף לנו את האגנדה שלך במסגרת דיווח עיתונאי אובייקטיבי אין עורכים בישראל
  • 22.
    אנונימי 18/05/2026 22:23
    הגב לתגובה זו
    יגיעו לנתניהו ולבן גביר ויבטיחו שיארגנו עבורם בוחרים בתנאי שלא יקנסו אותם
  • 21.
    דני דין 17/05/2026 22:40
    הגב לתגובה זו
    האם בדקו את גניבת המים במגזר
  • 20.
    מינוס ופלוס 17/05/2026 20:29
    הגב לתגובה זו
    אין סיכוי לראות שקל
  • רו ע7 20/05/2026 12:58
    הגב לתגובה זו
    לא נגד כרישים
  • 19.
    אנונימי 17/05/2026 19:07
    הגב לתגובה זו
    בנוסף צריך להרוס את כל הבניה הבלתי חוקית מתחת לקווי המתח הגבוה
  • 18.
    אזרח ות. 17/05/2026 16:00
    הגב לתגובה זו
    מה הם מימדי התופעה!
  • 17.
    אנונימי 17/05/2026 15:35
    הגב לתגובה זו
    איפה שניתן לגנוב הם גונביםרוצים הכל בחינם
  • 16.
    מס הכנסה 17/05/2026 14:45
    הגב לתגובה זו
    מה עם מס הכנסה כאן למה הם לא בודקים מה קורה עם יושבי הבתים האלו
  • 15.
    סמיר 17/05/2026 14:24
    הגב לתגובה זו
    הביזה חוגגת
  • מוריה 21/05/2026 17:18
    הגב לתגובה זו
    אין שם שום מוסר
  • גדי 19/05/2026 16:24
    הגב לתגובה זו
    אתם סתם מוציאים לעז. בהתנחלויות יש לכולם מונים תקניים של חברת החשמל ולאחרונה גם חברת החשמל החליפה את המונים לכאלה שמשדרים ישירות לחברה את כמויות הצריכה !
  • אביתר 18/05/2026 20:37
    הגב לתגובה זו
    לגנוב בשם הציונות עאלק
  • בהתנחלויות יהודית מורשה. (ל"ת)
    התנחלות ערבית להשמיד!!! מייד 20/05/2026 16:41
  • מי שגנב חושב שכולם גנבים (ל"ת)
    אנונימי 18/05/2026 11:06
    הגב לתגובה זו
  • יתכן וימצאו שם הרבה גניבות (ל"ת)
    פתחי 17/05/2026 18:53
    הגב לתגובה זו
  • לשון הרע (ל"ת)
    אנונימי 17/05/2026 17:06
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    בא 17/05/2026 12:51
    הגב לתגובה זו
    הסינגפורי למלחמה בפשע .....האזרחים סובלים הפושעים נהנים והמדינה מפסידה מיליארדי שקלים בשנה ..כנסו לצט באינטרנט ..אם מעוניינים לדעת איך עושים את זה בסינגפור!!!
  • 13.
    אריאל 17/05/2026 12:23
    הגב לתגובה זו
    מי שגנב חשמל במשך שנים במזיד בעזות פניםיענש וישלם את מחיר החשמל הזוי
  • 12.
    90% מהמגזר גונבים חשמל (ל"ת)
    אנונימי 17/05/2026 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יש לזרוק לכלא ל10 שנים (ל"ת)
    ענישה מקלה מדי 17/05/2026 11:45
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רשע 17/05/2026 11:12
    הגב לתגובה זו
    884 אלף לעשר שנים זה 88.4 אלף שקל לשנה. לחלק ל 12 זה 7666 שקל לחודש עבור צריכה של כמה נכסים וואלה בזול. משתלם
  • והם עוד התלהבו והפעילו את כל המזגנים 24 שעות ביממה (ל"ת)
    חדד רועי 20/05/2026 16:44
    הגב לתגובה זו
  • בדיר 21/05/2026 16:36
    חברת החשמל חיבת לבדוק צריכת החשמל בכפר קאסם כן בכל השכונות בעפ יש לבדוק בדיקה יסודית י האמת חייבת לצאת לאור !!
  • 9.
    מזל שלהם שהם חיים בישראל כי בארהב היו הורסים להם את המבנים ושולחים אותם לכלא להרבה שנים בנוסף לקנס (ל"ת)
    אנונימי 17/05/2026 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 17/05/2026 10:46
    הגב לתגובה זו
    חישמול חינם
  • 7.
    שביט 17/05/2026 10:35
    הגב לתגובה זו
    חבל שחחי לא מפרסמת בציבור מקאים דומים של גניבות חשמל
  • 6.
    יש בלי סוף כאלו (ל"ת)
    אנונימי 17/05/2026 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    סמוטריץ תתעורר 17/05/2026 10:06
    הגב לתגובה זו
    אין משילות תכפילו את זה בעשרת אלפים משפחות ותרנו את הגרעון הלאומי תבטלו את מס הכנסה ותאכפו את החוסבות הבסיסים ויהיה עודף במדינה
  • 4.
    רינו 17/05/2026 09:56
    הגב לתגובה זו
    טוב שיש פסיקה אבל פרקי הסמן הארוכים האלה כמעט 5 שנים מעודדים עבריינים
  • כדי שישולמו פי כמה וכמה (ל"ת)
    רווית 20/05/2026 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    למה השופטת לא פסקה למעורבים תקופות מאסר ממשוכות על גניבה (ל"ת)
    מערכת משפט מושחתת 17/05/2026 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 17/05/2026 09:44
    הגב לתגובה זו
    מה יגרום לבאים בתור להירתעאם הם משלמים את שווי הצריכה אפילו בלי קנס למה שלא ינסו שוב
  • בא 17/05/2026 12:52
    הגב לתגובה זו
    לכן התחילו לשים אוכפים על חמורים!!!
  • 1.
    מרקוס 17/05/2026 09:43
    הגב לתגובה זו
    לא משלמים חשמל מים ארנונה מיסים ובעצם לא משלמים כלום רק מנצלים את המדינה להעיף את כולם מחוץ לגבולות
  • אנונימימי 21/05/2026 06:59
    הגב לתגובה זו
    ומתגאה במוסריות אעלק שלו