ת"א ממשיכה לדשדש בצהרי היום: כיל עולה ב-2.05%
בצהרי יום המסחר נסחרים מדדי תל אביב השונים במגמה מעורבת. מפתיחת המסחר מדשדשים המדדים סביב רמות הפתיחה ללא כיוון ברור. כצפוי, מחזורי המסחר נמוכים ותואמים את אוירת חול המועד. מחזור המסחר מתסכם בשעה זו ב-214 מיליון שקל, כשמתוכם 112 מיליון שקל נזקפים לזכות מדד המעו"ף.
מדד ת"א 25 עולה ב-0.06% לרמת 654.12 נקודות, מדד ת"א 100 מוסיף 0.12% לרמת 676.32 נקודות, ומדד התל טק 15 יורד מזערית ב-0.03% לרמת 406.38 נקודות.
מניית פרטנר יורדת ב-0.94%. היום עדכנו בבנק U את המלצתם למניית החברה. בבנק הותירו את המלצתם על "קניה", עם מחיר יעד של 47 שקל למניה, הגבוה בכ-22% ממחיר השוק של המניה. בבית ההשקעות פועלים סהר הוחלט להעלות את מחיר היעד למניית מכתשים אגן מ-26.7 שקל ל-30.6 שקל, גבוה בכ-16%
ממחירה בבורסה. בהתאם מעדכנים את המלצתם מ"החזק" ל"קניה". מניית החברה מגיבה בעליות של 1.63%.
מניית נייס עולה ב-0.19%. הבוקר הותירו בבנק הפועלים את המלצתם למניית החברה על "תשואת יתר" במחר יעד חדש של 41 דולר, גבוה ב-3 דולרים ממחיר היעד הקודם. לדברי הבנק, נייס מערכות ביצעה רכישה אסטרטגית חשובה, במהלך העסקי האחרון שלה. לקראת פרסום דוחות החברה לרבעון הראשון ביום רביעי ה- 4/05, מציינים בבנק הפועלים, כי הם צופים את המשך מגמת הצמיחה מול הרבעון המקביל ב-2004 ולהכרה ראשונה בהכנסות בגין NICE PERFORM.
במניית טבע נמחקות הירידות, המניה נסחרת בצהרי היום ללא שינוי לאחר שפתחה את המחסר בירידות שערים. מעריב ציטט הבוקר את מנכ"ל החברה, ישראל מקוב, באומרו כי עבא טק, שהינה חברת בת של טבע צפויה להכפיל את הייצוא השנתי של לרמה של מיליארד דולר ב-2005.
מניות ליפמן נסחרות בירידה של 0.3%. בסוף השבוע הותיר בית ההשקעות אוסקר גרוס, את המלצתו למניית החברה על "קניה" עם מחיר יעד של 35 דולר. באוסקר גרוס סבורים, כי הפרמיה בה נסחרת המניה מוצדקת, לאור המיצוב הטוב יותר של ליפמן ברבעון זה ונוכח פוטנציאל הצמיחה בפניו היא ניצבת. מחיר המניה כעת 29.45 דולר.
מניית אלדין עולה ב-1.47%. ברקע דו"חות החברה, אותם פירסמה ביום חמישי. הכנסות החברה, גדלו ל-14.3 מיליון דולר, זינוק של 20.5%. הרווח הנקי הסתכם ב-9 סנט למניה מדוללת, או 10 סנט למניה, ירידה מול רווח של 14 סנט למניה מדוללת או 15 סנט למניה.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול העברת נכס - ניתן להעביר נכס (מקרקעין, מטלטלין, זכויות, טובת הנאה, גם נכסים בחו"ל) לבעל מניות יחיד, ללא פירוק החברה. המועד האחרון להעברה הוא עד 30 בנובמבר 2025 והעברה כזו תיחשב "הכנסת דיבידנד" אצל בעל המניות ומקנה פטורים ממס שבח וממס רכישה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
