גוזרים קופונים - ממש כמו באמריקה
חברת הקופון של המדינה דיווחה היום (ג') על מימושים של כ-1.7 מיליון קופונים בשנת 2004 ועל מימוש של כ-380,000 קופונים מתחילת 2005. נתונים אלה מבוססים על נתוני החברה ועל סמך נתונים שהגיעו מהרשתות ובתי העסק המפרסמים באמצעות החברה.
יו"ר הקופון של המדינה, ארי כהן מוסר, כי "הנתונים הללו מחזקים את העבודה כי הצרכן הישראלי למד לעשות שימוש יעיל בקופונים. אם מסקר שערכנו בשנת 2003 עלה, כי רק 4% מהצרכנים בישראל משתמשים בקופונים, כיום על פי נתוני סקר התמ"ת 28.3% מהאוכלוסייה בישראל משתמשים בקופונים. אני מייחס חשיבות רבה לעלייה הגדולה ולעובדה שהקופונים שדאגנו להוציא במהלך השנה האחרונה היו קופונים אמיתיים עם הנחות אמיתיות וכדאיות לצרכן".
מנכ"ל הקופון של המדינה, יובל טל הוסיף לדברים, כי "הקופון של המדינה הצליחה בשנה האחרונה להקים ולעצב שוק קופונים בישראל במסגרתו מידי חודש מופצים בכמיליון עותקים חוברות קופונים בכל הארץ בפריסה רחבה ב-6 מהדורות שונות - מרכז, ירושלים, חיפה, באר שבע ודרום הארץ, חוברת קופונים ייעודית בשפה הרוסית למגזר הרוסי, חוברת קופונים למגזר החרדי-דתי ועוד. כל אחת מהחוברות מציעה מאות מותגים ומוצרים במחירי עלות אטרקטיביים".
יורם בדש, מנכ"ל רשת מחסני חשמל אמר, כי "רשת מחסני חשמל מפרסמת באופן קבוע בקופון של המדינה. הופענו בכל החוברות עד כה ומנתונים שבידי שיטת הקופונים עובדת, במיוחד כשיש הוזלה משמעותית. אנו רואים את הלקוחות מתרגלים לשיטת הקופונים, דהיינו גוזרים ומגיעים מוכנים".
גם צביקה אהרונוביץ, מנכ"ל רשת א.ל.מ מרוצה: "שיטת הקופונים מביאה את ציבור הלקוחות לחנויות ובכל פעם שפרסמנו בחוברת הקופון של המדינה נרשמה עלייה של מאות אחוזים במכירות המוצרים שהופיעו בחוברת הקופונים".
וכך גם יוסי נווה, הוא מנכ"ל אמריקן לייזר: "שיטת הקופונים היא כלי יעיל ביותר לפרסום אפרקטיבי ופנייה לקהל היעד. באמצעות הקופונים, גדלו הפניות שקיבלנו מלקוחות בשנה האחרונה בכ-30%".
על הקופונים. הקופון הראשון נולד בשנת 1985 כאשר רוקח בשם "אסא קנדלר" הציע קופון לכוס "קוקה קולה" בחינם בדראג סטור שלו. הקופונים חדרו וכבשו את השוק האמריקאי ומאז ועד היום רוב הצרכנים בארה"ב התרגלו להשתמש דרך קבע בקופונים. מסקר שנערך בארה"ב על ידי חברת הסליקה הגדולה בארה"ב עלה, כי 81% מהאמריקאים משתמשים באופן שוטף או מזדמן בקופונים וכי 54% מהצרכנים האמריקאים לא נכנסים לסופר מרקט ללא קופון בארנק.