כיפת ברזל - הצלחה ענקית של חברת רפא"ל; בדוחות זה עדיין לא מתבטא
מעל 90% משיגורי הרקטות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי מיורטים על ידי כיפת ברזל. זה כבר נשמע לנו ברור וטבעי, אבל צריך כל פעם מחדש להגיד - "תודה רבה".
תודה רבה למפתחים בעיקר של רפא"ל (חברה ממשלתית) וגם של אלתא וחברות נוספות. תודה במיוחד לעמיר פרץ שדחף בכל כוחו את פרויקט כיפת ברזל בהיותו שר הביטחון. תודה כמובן לצה"ל ולחיילים ולחיילות שמיירטים מדי יום שיגורים לכיוון ישראל.
כיפת ברזל היא מערכת הגנה אווירית אקטיבית ליירוט רקטות ואיומים אוויריים אחרים. המערכת הוצעה באוגוסט 2005 על ידי, תא"ל ד"ר דני גולד. שר הביטחון פרץ אימץ את התוכנית. בתחילת 2008 רפא"ל החלב בפיתוח והמערכת הפכה למבצעית ב-2011. מפתחי המערכת זכו בפרס ביטחון ישראל.
כיפת ברזל משמשת בעיקר בארץ, אך מספר צבאות בעולם רכשו את המערכות מחברת רפא"ל לרבות צבא ארה"ב שרכש על פי הערכות את המערכות במאות מיליוני דולרים.
ההכנסות הכוללות של רפא"ל בשנה מסתכמות במעל 9 מיליארד שקל, כך שכיפת ברזל היא כנראה לא מהמערכות הנמכרות ביותר של החברה. על פי ההערכות היא מספקת לה כמה מאות מיליוני שקלים בשנה. הסיבה היא שאין הרבה מדינות בעולם שסובלות מירי שוטף של רקטות אליהן ולכן הן לא צריכות להתחמש בפתרונות כאלו.
עם זאת, כמובן שבסבבי לחימה כמות הטילים המיירטים עולה ובהתאמה הרכישות של טילים על ידי הצבא עולות. על פי ההערכות עלות הטילים בסבב הנוכחי עד עתה מסתכמת בכמה מאות מיליוני שקלים.
- 15.סתם אחד 21/06/2021 18:18הגב לתגובה זואיפה שיפגע = טוב,
- 14.ג'ק 23/05/2021 16:49הגב לתגובה זולהשלמת התמונה יש צורך במערכת שמזהה משגרי טילים ורקטות ומיירטת אותם במהירות שיא .
- 13.דידי 16/05/2021 14:38הגב לתגובה זוייאמר לזכותו אני זוכר שכל מערכת הביטחון הייתה נגד והסתלבטו עליו. תותח
- 12.עוז 16/05/2021 13:34הגב לתגובה זוברגע שישראל תייצר טכנולוגיה שיכולה לתצפת עח גזרות שלמות ולשגר אזהרות למפעיל (שיאשר וילחץ על ההדק) - האויב לא יוכל יותר לשהות על הקרקע. וממילא גם במנהרות הוא בבעיה..
- 11.יואב 16/05/2021 11:10הגב לתגובה זוהמערכת היא מעולה לתת מטריה לצבא מסתער. אבל עמיר פרץ אמר מספר פעמים שהוא רוצה אותה בשביל שישראל תוכל להיסוג משטחים ואז לא נחשוש שיירו עלינו. הוא קרא לזה "חופש פעולה מדיני". בזה הוא ממש לא צדק, אבל המערכת טובה מאד ומצילה חיים בלי ספק.
- 10.עמוס 16/05/2021 07:34הגב לתגובה זוהוא התעקש על הפרוייקט הזה אבל התקשורת המזוהמת והמדממת לא נותןתלו קרדיא אולי בגלל מוצאו סמרטןטי תקשורת מחכים שתכבו את המסכים
- 9.יוסף 16/05/2021 03:49הגב לתגובה זועמים כגון המפרץ הסוני סובלים מהבעיה.אוקראינה סובלת מהבעיה
- 8.איש חכם 15/05/2021 21:13הגב לתגובה זושנתן שכל לבני אדם
- 7.משה 15/05/2021 20:43הגב לתגובה זוהן לא קונות שקרים ותעמולה פנים ישראלית. לכתוב אין מדינות מאוימות טילים זו זריית חול בעיניים.
- 6.קנאת מדענים תרבה השמצות (ל"ת)משקיע 15/05/2021 19:39הגב לתגובה זו
- 5.איתי תוהה 15/05/2021 15:49הגב לתגובה זואין קונים לבלוף.
- טמיר מהיר 16/05/2021 11:04הגב לתגובה זומה זו התגובה ההזוייה הזו??? מה זה על מה הפ שילמו?? על הזכות לרכוש את מערכת ההגנה מס׳ 1 בעולם למניעת ירי רקטות וטילים!!! תגובה של חסא מושג בשקל, לך תעשה חמוצים אולי תמכור אותם גם.
- עוגי 15/05/2021 21:46הגב לתגובה זוסע נא לאשקלון , ( אם אתה יודע היכן היא) וראה כמה יירוטים מוצלחים מונעים אסון גדול !
- 4.שלמה 15/05/2021 14:41הגב לתגובה זומשקיעה מילירדים באמצאי הגנה ולא רק התקפה
- 3.בן 15/05/2021 13:51הגב לתגובה זותארו לכם מה היה קורה לחמאס ללא הכיפה. צה''ל היה מזמן נכנס ועושה שם סדר. הכיפה רק מאריכה את המערכות. 20 שנה וזה לא נגמר. עד שלא ניכנס ונהרוג את כל המחבלים, נשמיד את הנשק, נשקם את הרצועה ונשים שם את אבו מאזן שינהל את העם האומלל וקשה העורף הזה, שום כיפה לא תעזור. זה כמו לתת אקמולי לחולה סרטן.
- מאיר 10/09/2021 07:35הגב לתגובה זוצודק ב 100%
- דיגי 16/05/2021 14:36הגב לתגובה זושייהרגו לנו 100 חיילים לפחות בשביל הפח הזה? ראית איך הם מחנכים את הילדים שלהם לשנאה? גם אבו מאזן. עזוב לא מתאים.
- דיגי 16/05/2021 14:35הגב לתגובה זולדעתי לא סתם לא מורידים את החמאס. יש פה שיקול גם מתוך אמונה של ביבי שככה אין סיכוי למדינה פלסטינית וגם מהעניין אני משער שמה יבוא אחריהם? הרי ארגון של חסידי אומות העולם לא יקום במקומם אלא משהו רע וגרוע הרבה יותר. הרי ערביי ישראל התחנכו פה קיבלן מאיתנו הרבה ותראה מה הם חושבים עלינו, אז מה יגיד הפלסטינאי שחי לו בעזה וכמה שונא אותנו בטח? אז אם חמאס ייפול יבוא הג'יהאד האיסלמי או ארגון כמו דאעש. כל אלה למה לא מפילים את חמאס זה סתם ססמאות ריקות מתוכן.
- גולן 15/05/2021 23:31הגב לתגובה זואמת
- עוגי 15/05/2021 21:35הגב לתגובה זובהיגיון המעוות הזה תוכל להגיד כי גם הממ"ד מיותר וכן אפודי המגן , המיקלטים ומסיכות האב"כ
- 2.איתי 15/05/2021 13:48הגב לתגובה זווהכי רחוק מכיפות שיש. מדע, מחקר, לימוד, ידע, חינוך, טכנולוגיה, לא דת!
- זורו 16/05/2021 11:09הגב לתגובה זואין מציאות בעולם שהיא לא הקב"ה. הכל מכל כל.
- אתה שונא דתיים. והקשר לכתבה? (ל"ת)אלי 15/05/2021 21:10הגב לתגובה זו
- 1.לחיילי צהל ששירתו בכיפת ברזל וחלו בסרטן (ל"ת)ומי ישלם פיצויים 15/05/2021 12:38הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
