דגני בוקר של תלמה
צילום: יח"צ

שר הבריאות: "יוניליוור לא הפרה נוהל ולכן לא ינקטו נגדה סנקציות"; בטחינה הנסיך ידעו והתעלמו

אסנת פרץ | (11)

היום התקיימה ועידת ישראל רפואה של המרכז הרפואי הדסה ועיתון 'כל העיר', שם שר הבריאות, יעקב ליצמן, נשא דברים באשר לפרשיות הסלמונלה האחרונות, תוך התייחסות הן ליוניליוור, שחיידק הסלמונלה נמצא במוצרי הקורנפלקס של תלמה שבבעלותם, והן לטחינה הנסיך - שנמצא כי הטחינה הנגועה בסלמונלה הגיעה למפעלי סלטי שמיר.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שמטוב 20/08/2016 09:02
    הגב לתגובה זו
    אבל יוניליוור פטורה מדיווח.
  • 5.
    הגזענות זועקת לשמיים. נ ב ל ו ת. (ל"ת)
    אחד 19/08/2016 08:39
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קרן זלזמן 17/08/2016 13:17
    הגב לתגובה זו
    מישהו אולי לא מבין אבל זה מחריד שמאכילת הקורנפלס של תלמה אנשים חלו בעוד מחומר הגלם שהועבר לסלטי שמיר ושופרסל אף אחד לא נפגע. אני בטוחה שמנכל הנסיך מתחיל להצטער שאין לו לוביסטים בכנסת. זה לא אמור להיות כך, מה מי שיש לו חברה יותר גדולה היא יוצאת מכל דבר?
  • 3.
    למה לשקר? יוניליוור תרמו לחרדים ו"הנסיך" (ל"ת)
    לא! לכן האפליה .... 17/08/2016 11:33
    הגב לתגובה זו
  • מ מ 18/08/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
    פעם זה היה היהודיםהיום זה החרדים מה הקשרהאם תרמו או לא הרי מקבלי ההחלטות בנושאים האלו הם אנשי מקצוע וכמדומני שלא שיכים למגזר החרדי
  • שמטוב 20/08/2016 09:05
    את כל היהודים על כך שהם נצלנים וגונבים כסף.
  • 2.
    רועי 16/08/2016 15:59
    הגב לתגובה זו
    שר חרדי (שלא למד ליב"ה) שיודע להזיז דברים הרבה יותר משרים שלמדו ליב"ה...
  • שמטוב 20/08/2016 09:10
    הגב לתגובה זו
    הוא לא למד שכאשר מוסיפים 5 ומורידים 10 התוצאה היא שמורידים 5. גורם הוצאות למערכת הבריאות עבור זוטות: למשל םלור במים במקום לשווק גלולות פלור זולות למי שרוצה. הפלור במים כולל כימיקלים מזיקים לבריאות.
  • 1.
    כל הכבוד לממשלה!!! (ל"ת)
    אזרח מרוצה 16/08/2016 13:16
    הגב לתגובה זו
  • אלקנה מזוז 19/08/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    אתה צודק אבל לא מספיק מדי מאז ועד היום
  • אלקנה מזוז 19/08/2016 11:09
    הגב לתגובה זו
    אתה צודק אבל לא מספיק מדי מאז ועד היום
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.