20 שנה לעלייה מבריה"מ: ערוץ 9 ישדר סדרת תעודה מקורית לציון האירוע

מנכ"ל ערוץ 9 ביים סדרה שעקבה אחרי עשרות משפחות יוצאות ברית המועצות, בעקבות העלייה הגדולה של תחילת שנות ה-90. בין המרואיינים: גורבצ'וב
שמרית ספקרו | (1)

ערוץ 9 ישדר החודש סדרה תיעודית חדשה 'אחרי 20 שנה' בבימויו של מנכ"ל הערוץ לאוניד בלחמן. הסדרה בת 8 הפרקים, תציין תאריך היסטורי משמעותי - 20 שנה לעלייה הגדולה מברית המועצות.

'אחרי 20 שנה' היא בת 8 פרקים בני 60 דקות כל אחד, ושידורה יתחיל ב-24 לחודש ב-20:00. בהפקת הסדרה היה מעורב גם אבי ארמוזה.

הסדרה עוסקת בגורלן של עשרות משפחות ובניתוח תהליכי קבלת ההחלטות בקרב אנשי הציבור בישראל וארה"ב להעלאת יהודי ברית המועצות לארץ. חלקה הראשון של הסדרה מתאר את התקופה שקדמה לעלייה ואת ההשפעות והגורמים למהלך. בחלק השני תעקוב אחר אותן משפחות בתהליך הקליטה וההתאקלמות בארץ, החל מהעלייה ועד היום, 20 שנה אחרי.

בלחמן עקב אחרי עשרות משפחות יוצאות ברית המועצות, ובנוסף יציג קטעי ארכיון עם תמונות ומסמכים אותנטיים מהתקופה, החושפים את תהליך התפרקות הענק הקומוניסטי ונפילת מסך הברזל. בסדרה מרואיינים נשיא ברית המועצות לשעבר מיכאל גורבצ'וב , נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשגריר הראשון של ישראל בברית המועצות אריאל לוין.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כותרת מרתקת: 20 שנה ב-20 שניות (ל"ת)
    21/12/2011 09:55
    הגב לתגובה זו
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.