פרסום ראשון

השלב הבא במכרז טורנדו: ענבר מרחב, באומן וזרמון גולדמן יתמודדו על התקציב

בטורנדו ניפו מספר משרדים שפנו אליהם והעבירו בריף ל-3 משרדים. עוד ייתכן כי משרד נוסף ישתתף במכרז. התקציב יעמוד על כ-40 מיליון שקלים
משה בנימין | (1)

ההתמודדות על תקציב הפרסום של חברת המזגנים טורנדו מגיעה לשלב הבא. לאייס נודע כי המשרדים שיתמודדו על התקציב הם: ענבר מרחב, זרמון גולדמן ובאומן בר ריבנאי וייתכן כי משרד נוסף נמצא על הפרק. בימים האחרונים בחנו בטורנדו את צעדיהם לאחר שהפרידה משלמור אבנון עמיחי הפכה לרשמית ומספר משרדים פנו אל החברה. מתוך הרשימה הראשונית של המשרדים שהיו בתמונת התקציב אשר כללה את יורו ישראל, הביילינים, פוגל אוגילבי, זרמון גולדמן, ברוקנר נטע יער, באומן בר ריבנאי, שמעוני פינקלשטיין ברקי וענבר מרחב נותרו כאמור 3, אליהם הועבר בריף מטעם החברה, ובימים הקרובים יגישו המשרדים לטורנדו פתרונות קריאיטיביים. כזכור, למרות שתקציב הפרסום של טורנדו עתיד לעמוד על כ-40 מיליון שקלים בשנת 2012, הוא מתקבל בענף הפרסום בחשדנות ובספק רב. מספר משרדי פרסום העדיפו שלא להתמודד עליו לאחר הערכות שמדובר בתקציב שפוטנציאל הרווח הטמון בו נמוך מאוד, אם בכלל. על פי הערכות בשוק, התנאים המסחריים (מחירי מדיה) אליהם מכוונים בטורנדו עשויים לגרור את המשרד המטפל בהם להפסד, כפי שהיה במקרים קודמים, בזמן שטופל התקציב באדלר חומסקי ובשנתיים האחרונות בשלמור אבנון עמיחי. מצד האחרון נאמר גם כי התנאים המסחריים הם שהביאו את הצדדים לפרידה, טענה שטורנדו הדפה והסבירה כי מדובר ברצון לרענון קריאיטיבי. גורם בענף הפרסום אמר לאייס כי "למרות הכסף הגדול שיש בתקציב, המשרד שיטפל בו יצליח במקרה הטוב שלא להפסיד עליו. המחירים שהחברה מעוניינת לעבוד בהם, כולל הריטיינר שהיא מציעה אינם מאפשרים למשרד להרוויח. מדובר בהיקף עבודה עצום ומי שייקח את התקציב יעשה זאת כדי להגדיל את כח הקנייה ויכולתו להשיג הנחות מול גופי המדיה, כתוצאה מהיקף הרכש שיגדל". יוזכר כי בין רונן בזזי, המנכ"ל ומייסד החברה יש קשרי עבודה חמים עם אלון שטרן, מנכ"ל יוניברסל, חברת רכש המדיה מקבוצת מקאן אריקסון. נתון זה, בהתייחס להיקף רכש המדיה הנרחב של טורנדו בא לידי ביטוי בתהליך קבלת ההחלטות של חברת המזגנים. ענבר מרחב וזרמון גולדמן רוכשים את המדיה שלהם באמצעות יוניברסל ואילו באומן בר ריבנאי רוכש מדיה דרך חברת הבת זניט אופטימדיה בניהולו של אלון הוכדורף. בטורנדו ציינו בעבר כי חלופה אפשרית בעניהם היא פיצול תקציבי המדיה ותקציבי הקריאייטיב כך שיוניברסל תהיה זו שתרכוש עבורם את המדיה גם אם משרד הפרסום הנבחר לא קשור עם יוניברסל בהסכמי רכישה. מחברת טורנדו ומשרדי הפרסום לא נמסרה תגובה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיכל 12/11/2011 20:32
    הגב לתגובה זו
    סיכוי לכולם. זרמון ובאומן מובילים. מענין יהיה לראות תיקון של העבודה המחרידה שעשו להם שלמור.