מי יושפע משינוי מחירי פרסום בקול ישראל
המכרז לזיכיון מכירת זמני הפרסום בתחנות קול ישראל מנסה לצאת לדרכו עם לא מעט מהמורות. שפ"ם מערימה על רשות השידור קשיים משפטיים בבית המשפט העליון ובבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים ובנוסף הקימו מפרסמים ומשרדי פרסום (אופטיקה הלפרין, חברון זלצמן שביט) קול צעקה לאחר שנודע להם כי הזכיין הזוכה יחויב לעמוד בתנאי ההנחה המקסימלית של 55% למפרסם, הנחה שעומדת כיום בממוצע על כ-64%. משרדי הפרסום שחלקו של הרדיו תופס בהם חלק משמעותי מתמהיל הפרסום הם אלו שמטבע הדברים אמורים ללוות מקרוב את המתכונת בה יוצא המכרז לפועל. זאת, מתוך נקודת הנחה (כפי שמעריכים חברון זלצמן שביט ואופטיקה הלפרין) שמחירי הפרסום עתידים לנסוק, במקביל לירידה חדה בגובה ההנחה. יהושע, ראובני וזרמון: כדאי שתציצו במסמכי המכרז מבדיקה של אייס באמצעות מערכת יפעת בקרת פרסום (ינואר עד סוף אוקטובר 2011) עולה כי יהושע TBWA, ראובני פרידן ipg, זרמון גולדמן, jwt ישראל ורגב קויצקי הם המשרדים הגדולים והבינוניים בהם היקף הפעילות ברדיו בשנה החולפת עמד על יותר מ-6%, כאשר שאר המשרדים הגדולים עמדו בממוצע על הוצאה של כ-3.2% ממחזור הפרסום ברדיו. במשרדים הקטנים יותר שהרדיו מהווה עבורם מדיה דומיננטית בתמהיל הפרסום נמצאים: שטרית מדיה גרופ, דובצקי זקס אוברוצקי, גל אורן Bsd, הילה ושות' ו-sigawi. מקאן אריקסון 'העביר' לקול ישראל 4.85 מיליון דולר ב-2011 במקאן אריקסון, המשרד הגדול בישראל, עומד חלקו של הרדיו על כ-4.6% (במהלך 2011) עם הוצאה של כ-4.85 מיליון דולר (במחירי מחירון) על פרסום בקול ישראל - סכום המהווה כ-1.4% מסך מחזור הפרסום של מקאן אריקסון ב-2011. במשרדים הגדולים: ביהושע TBWA , חלקו של הרדיו עמד על 9% מתמהיל הפרסום. מתוך הסה"כ של מחזור הפרסום ביהושע TBWA הופנו לתחנות קול ישראל כ-6%. במספרים מדובר בכ-8.45 מיליון דולר (מ.מחירון). לא סכום מבוטל. תזוזה משמעותית של אחוזי ההנחה בפרסום בקול ישראל תבוא לבטח לידי ביטוי בתהליך קבלת ההחלטות של המשרד. בראובני פרידן תופס הרדיו כ-6.3% מתמהיל המדיה. 1.85 מיליון דולר המהווים כ-2.1% מההוצאה לפרסום (מ.מחירון) הופנו לתחנות הרדיו של קול ישראל. ב-jwt תופס הרדיו כ-6.22%. לתחנות הרדיו של קול ישראל הופנו כ-2.1% מסך הפרסום של המשרד - כ-1.52 מיליון דולר (מ. מחירון). בזרמון גולדמן ורגב קויצקי ההוצאה לפרסום ברדיו צומחת לאחוז דו ספרתי. בזרמון גולדמן כ-10.2% מסך הפרסום הולך לרדיו כאשר 3.96 מיליון דולר (מחירון) הופנו לתחנות קול ישראל, סכום המהווה כ-5.7% מסך הפרסום של המשרד ב-2011. ברגב קויצקי עומדת ההוצאה לפרסום ברדיו על 13.3% מסך הפרסום הכולל. לא פחות מ-7.7 מיליון דולר (מ.מחירון) עברו לידיים של תחנות קול ישראל, מדובר בנתון משמעותי של 12% מההוצאה הכוללת של רגב קויצקי על פרסום. בשטרית מדיה גרופ תופס הרדיו כ-9.5%. 1.2 מיליון דולר המהווים כ-3.1% מסך הפרסום של המשרד הופנו לקול ישראל. בדובצקי זקס אוברוצקי עומדת ההפנייה לרדיו על 8.27%. הפרסום בקול ישראל היווה כ-2.6% מסך הפרסום של המשרד. בגל אורן bsd הפנו לרדיו 13.6% מסך הפרסום בהלימה מלאה לתחנות קול ישראל, כלומר כל ההוצאה לרדיו של משרד הפרסום החרדי שעמדה על סך של 3.13 מיליון דולר (במחירי מחירון) הועברה לתחנות אלו. 2 משרדים נוספים שתלותם בתחנות הרדיו של קול ישראל גבוהה באופן חריג הם sigawi & sigawi עם 11.7% מההוצאה לפרסום, כ-1.1 מיליון דולר (מ.מחירון) והילה ושות', משרד שבו (כמו בגל אורן) ההוצאה לפרסום ברדיו הועברה כולה לתחנות קול ישראל. יותר מרבע מתמהיל המדיה של הילה ושות', כ-28% הועברו לקול ישראל - הוצאה של כ-1.75 מיליון דולר (במחירי מחירון). על מה ולמה יוזכר כי, החשש שהעלה משרד הפרסום חברון זלצמן שביט בפני רשות השידור, בעקבות עיון במסמכי המכרז נגע לסעיף בו צוין כי ההנחה המקסימלית שתינתן למפרסמים על ידי הזכיין הזוכה לא תעלה על 55%, כאשר ההנחה הממוצעת תעמוד על כ-45%. כיום עומדת ההנחה הממוצעת תחת ניהול זיכיון הפרסום בשפ"מ על הנחה ממוצעת של כ-64%. משרד הפרסום, כמו גם אופטיקה הלפרין התלוננו כי ירידה בהנחה תוביל להעלאת תעריפים, "מהלך מנוגד לכל הגיון עסקי" לדברי חברון זלצמן שביט. "תעריף הפרסום צריך לרדת כפי שעשו אמצעי מדיה אחרים" ציינו באופטיקה הלפרין בפני הרשות. ברשות השידור לא הגיבו באופן רשמי אך בהתייחס למכתבים הועלו מצידם טענות על כך שטרם ידוע למי מהמפרסמים או משרדי הפרסום מה יהיה מחיר הבסיס לזמן אוויר לפרסום עליו תוענק ההנחה כך שמוקדם להתלונן בפניהם על ההגיון העסקי של המהלך.
- 2.עודד 18/03/2016 17:41הגב לתגובה זובסרטון מצוין ביוטיוב תחת הכותרת: האם משרדי הפרסום zimberoo גם אותך? מוסבר כיצד אפשר לפרסם בטלוויזיה וברדיו בהנחה ניכרת – מומלץ לצפות וללמוד ! ! !
- 1.יונית פלג 09/11/2011 22:45הגב לתגובה זובו תקדם ותתקדם במהירות ה אקספרס , קידום אתרים בגוגל. אתר שלך צריך שיווק במנועי חיפוש על מנת להיות ראשון –בו אלנו ותראה . http://www.seo-express.co.il/

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?
פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה
הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס.
המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.
במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.
מסלול של 'הסדר כופר'
על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.

מדד המחירים ביולי - מה הצפי והאם הריבית תרד?
לקראת מדד יולי שיתפרסם מחר: כמה ישפיע שכר הדירה ואיך זה ישפיע על החלטת הריבית בשבוע הבא?
מחר בשעה 14:00 יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יולי, נתון שצפוי להמשיך לרכז תשומת לב מצד המשקיעים ובכלל הציבור הרחב שהמדד משפיע עליו באופן ישיר - המחירים בסופר, הריבית על ההלוואות, ההצמדה על הלוואות, משכנתאות ועוד. המדד גם משפיע על קובעי המדיניות בבנק ישראל, כאשר מדד נמוך יחזק את ההערכה להפחתת ריבית קרובה. מדד מאכזב יביא לדחייה של הורדת הריבית.
בחודשים האחרונים נרשמה מגמת ירידה ביריבת, אבל בחודשיים האחרונים היא עלתה בהדרגה לקצב שנתי סביב 3.1%-3.2%. הצפי כעת הוא לעלייה חודשית של 0.3%-0.5%, בהובלת
סעיפי השכירות, הנופש והטיסות, כאשר חלק מההשפעה יקוזז על ידי ירידות עונתיות בלבוש ובהנעלה.
מה צופים האנליסטים
קונסנזוס התחזיות הוא כ-0.4%. בלידר שוקי הון מצביעים על צפי של כ-0.4%, עם אפשרות ל-0.3%, כאשר עיקר הדחיפה כלפי מעלה מגיעה מסעיפי נופש, טיסות ודיור, מול ירידה עונתית בלבוש והנעלה. לגישתם, במידה והמדד יהיה בטווח 0.3%-0.4%, הקצב השנתי יתכנס לכ-3.1%, אם כי לגישת כל הכלכלנים, קצב האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים יירד משמעותית. במיטב מציבים את תחזית יולי על 0.5% וממשיכים לראות, אינפלציה של 2.3% ב-12 החודשים הקרובים.
בצד התורמים לעלייה במדד יולי, מחירי השכירות (סעיף הדיור), נופש בישראל וטיסות לחו״ל, סעיפים עונתיים מובהקים. האנליסטים מדגישים כי אלה צפויים להוביל את המדד, כשחלק מההשפעה תקוזז על ידי ירידות בהלבשה ובירקות. בצד המאקרו הרחב: סקרי עסקים מצביעים על ירידה בשיעור החברות שמתכוונות לייקר מחירים, מה שתומך בהאטה הדרגתית באינפלציה בהמשך המחצית. עם זאת, צריך להדגיש כי תיתכן הפתעה מבחינה זו שכן מחירי הדירות יורדים כבר מספר חודשים וזה אמור להוביל לקיפאון או לירידה בקצב העלייה בשכר הדירה. אלא שבהמשך לכך שאלפי משפחות נותרו בלי דירה בעקבות המלחמה ונאלצו אחרי טווח מסויים לחזור לשוק כשוכרים, אלא שאז נוצרו עודפי ביקוש גדולים והמשכירים ניצלו זאת לעליית מחירים משמעותית מאוד. באזורי הפגיעה נרשמו עליות משמעותיות בשכר הדירה וזה ישפיע על מדד שכר הדירה, אם כי, זה הורגש בהדרגה, ולאחר שהמפונים חזרו מבתי המלון.
- וול סטריט חוגגת את המדד, אבל מדוע המכסים (עדיין) לא משפיעים?
- אינפלציית יולי בארה"ב - מתחת לצפי 2.7% לעומת תחזית ל-2.8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומכאן, שמצד אחד השכר דירה בכיוון מטה, אבל יש קפיצה של מחירים במקומות מסוימים בגלל המלחמה, השאלה איך הלמ"ס ימדוד את הקפיצה הזו.