הקשר שבין אהבה למותג
רבות דובר ונכתב על הקשר שבין אהבה למותג, קשר שהחליף את האהדה ואת ההעדפה ושהפך את הצרכן לנאמן יותר מתוך בחירה, מתוך אהבה.
קווין רוברטס (סאצ'י אנד סאצ'י) גרס בספרו "סימני האהבה" שמותגים יעברו שלב לעבר סימני אהבה - מוצרים שירגשו וייצרו מערכות רגשיות ארוכות טווח ביניהן לבין הצרכן.
אז מה קורה לתיאוריית האהבה עם "קוטג' תנובה", מוצר שכבר שנים קשור להוויה הישראלית? איפה הן האמא והמטרנה בעידן של צדק חברתי והוזלת מחירים? האם האהבה אינה מחזיקה כפי שמצפים ממנה אנשי השיווק? האם היא כבר אינה חזקה דיה וכל התיאוריות שקשורות בה מתנפצות לנוכח שינויים חברתיים, כלכליים וצרכניים?
ננסה לא להרגיז איש ולקבוע שכן. ניסיונות יצירת קשר האהבה עלולים להסתיים במפח נפש (ובחשבון שיווקי מנופח).
נראה שהצרכן אינו קשור כל כך על אף שהמותג ריגש אותו ועבר למחוזות האהבה. נראה שהצרכן בתקופות מסוימות עובר לצד הרציונלי, שוכח ואף עלול לזנוח את "אהבתו", את אותו המותג שאליו היה קשור שנים ושריגש אותו.
למה?
כי אלה מותגים שלא עושים שינוי, שלא דוחפים אותנו קדימה ולא תורמים לנו. למעשה, הם בונים רק על הקשר הישראלי, על החמימות ועל הרגש המובן מאליו שטמון בישראליות ובאופי הסטבילי לכאורה שלנו.
מותגים אלה טועים ומבלבלים בין שינוי ומהפכה לבין חדשנות אבולוציונית, כזו שמותחת מעט את המותג, מסדרת קצת את הלוגו ומקסימום מוסיפה עוד טעם לסדרת החטיפים שלה. קחו לדוגמא את אסם; במשך שנים מותחת אסם מותגים, מוסיפה עוד טעם, משנה מעט את האריזה ובעיקרה בונה על הקשר העמוק שבין מוצריה לצרכן.
אבל מה רבה הייתה ההפתעה כאשר החברה יצאה לשוק עם מוצר ה"שטוחים". איזה מפנה ואיזה פלא. החברה באמת שינתה. היא יצאה מהמסגרת ובכך הייתה גדולתה והצלחתה. לא עוד מתיחת פנים, כי אם שינוי אמיתי שדוחף את הצרכן והמותג צעד אחד קדימה.
חברות ישראליות רבות נשענות על הקשר הרגשי הישראלי המובן מאליו ומכאן מדמיינות שהן מספקות "סימן אהבה" מרגש. לא כך. מותגים שלא ישנו ובעיקר לא יובילו אותנו קדימה (ראו את הדוגמא המובנת מאליה לכאורה - אפל) - לא יחזיקו לאורך זמן, בעיקר בתקופות שבהן הרציונל גובר על הרגש.
- 2.אופיר 24/10/2011 19:05הגב לתגובה זוסימני אהבה הם גם להרגיש את הציבור ולהבין לליבו. כשאומרים סימני אהבה מתכוונים לכל החזיתות וחוסר רגישות של מותג זו בהחלט בגידה במערכת היחסים. מותגים שיראו סימני אהבה בכל החזיתות ימשיכו לנצח ובגדול.
- 1.סופי 23/10/2011 18:29הגב לתגובה זוכמו זוג שנשוי 30 שנה כאשר אחד הצדדים מסתובב עם תחושת בטן שבוגדים בו, עד שהוא מחליט לעשות מעשה, להתעמת עם המציאות ולגלות שתחושת הבטן שלו כה נכונה.
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%
הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן?
מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים. בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.4%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%.
הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%:
מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.
- מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%
- מדד המחירים באוקטובר עלה ב-0.5%; מחירי הדירות ממשיכים לרדת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%.

לבד במערכה: כך הפכו אימהות יחידניות לקורבנות המרכזיים של יוקר המחיה
אלפי נשים בישראל שמגדלות ילדים לבדן נמצאות במלחמת הישרדות מתמדת: הן נאלצות לתמרן כדי לגשר על הפער בין ההוצאות שמזנקות מיום ליום להכנסות שמדשדשות במקום, וחרדות מפני העתיד. הורות עצמאית 2025 קווים לדמותה
הן נשים חזקות שהגיעו להורות כשהן בשלות ויודעות דבר או שניים על החיים. הן רכשו השכלה גבוהה, התקדמו בקריירה, קנו דירה וחשבו שהעתיד בטוח. עבור הילדים שלהן, הן כל העולם.
אבל אחרי חמש שנים של משברים כלכליים רצופים, מיתון עמוק ומדינה שמיום ליום יותר קשה לחיות בה, אימהות יחידניות רבות לא מצליחות להירדם בלילה מהמחשבה מה יהיה מחר. תחושת הביטחון הכלכלי שקרסה הפכה את חלום ההורות היחידנית למלחמת הישרדות יומיומית.
במדינה שבה יוקר המחיה כבר אינו רק מונח סטטיסטי אלא מציאות חיים יומיומית, משפחות רבות נדרשות לעשות ויתורים כואבים. אבל את אחד המחירים הכבדים ביותר משלמות אימהות יחידניות - נשים שבחרו בהורות ללא בן זוג.
עבור נשים אלו, להחלטה להביא צאצא לעולם קדמה כבר מהתחלה מחשבה עמוקה על היכולת לפרנס אותו או אותה בכבוד ולספק את כל צרכי המשפחה. הן ניגשו לתהליך מתוך תכנון כלכלי קפדני ושיקול דעת, הכינו כסף ליום שחור. אך אף אישה שחלמה להיות אם יחידנית לא יכלה לחזות את רצף המשברים הכלכליים ואת גלי ההתייקרויות שפקדו את ישראל בשנים האחרונות.
- שיעור בכלכלת בית: למה צריך לתכנן תקציב משפחתי ואיך עושים את זה?
- לצאת מהמינוס אחת ולתמיד: המדריך המלא לבניית תקציב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם אלו שפעלו בצורה השקולה ביותר, והקימו תא משפחתי יחידני מתוך בחירה ומודעות כלכלית, לא יכלו להיות חסינות מגל ההתייקרויות הגורף שהגיע לשיאו בשנת 2025, שבו הוצאות משק הבית עלו באלפי שקלים בשנה. התייקרות מוצרי מזון, חשמל, מים וארנונה, שלא לדבר על תחבורה, גנים וצהרונים, יחד עם קיצוצים נוספים ומשכורת שלא מתעדכנת בהתאמה, הפכו את שמיכת התקציב לקצרה עוד יותר עבור מי שמפרנסת לבדה. בתנאי אי-ודאות קיצוניים שכאלה, שבהם גם משפחות עם שני מפרנסים מתקשות לגמור את החודש.
