ממשיכים להתכתש: מי עדן פנתה לרשות ה-2 בדרישה לפסול את פרסומות תמי 4
מותג המים 'מי עדן' לא מוותר בקלות לתמי 4 לאחר שזו הצליחה להוריד את הפרסומת שלה עם חיים בוהן באוויר. המלחמה בגזרת המים קיימת כבר שנים אך לאחרונה היא ניצתה מחדש עם הפרסומת של 'חיים בוהן' לגביה טענה תמי 4 כי מי עדן מציגה אותה ללעג. הרשות ה-2 השתכנעה ודרשה ממי עדן שלא לשדר את הפרסומת בפורמט המקורי.
כעת משיבה מי עדן לתמי 4 בעזרת הכלי בו השתמשה. מי עדן פנתה לרשות השנייה בדרישה להוריד את הפרסומת של תמי 4 בטענה כי מדובר ב"פרסומת מטעה שמבוססת על "מבחני טעם" לכאורה למוצר שאינו קיים 'המים של תמי 4". לדברי מי עדן "אי אפשר להשוות מי ברז למים מינרליים. מים מינרליים הינם בעלי מקור קבוע וידוע הרכב קבוע וידוע וטעם זהה תמיד. להשוות מים מינרליים למכשיר סינון זה כמו להשוות חולצה מגוהצת למגהץ". כך נטען מצידם. בפרסומת של תמי 4 נאמר כי "טעים לשתות תמי 4", כי המים של תמי 4 הם "המים הטעימים בישראל", וכי "לא כל מים הם המים של תמי 4". בתלונתה לרשות השנייה טענה מי עדן, כי במסגרת הפרסומת, עורכת תמי 4 הקבלות פסולות ומטעות בין המים המופקים ממתקניה, לבין מוצרים מקטגוריית המים המינרלים הטבעיים, ובכלל זאת למוצריה של מי עדן, וזאת כאשר כלל אין מדובר במוצרים בעלי בסיס השוואה אחיד ואיכויות דומות, וללא אזכור השוני הרלוונטי בין הקטגוריות. אי לכך, יש לפסול את הפרסומת המפרה לשידור גם בהיותה נוגדת את הוראות סעיף 26 לכללי האתיקה, האוסר שידור תשדיר פרסומת המשווה בין מוצרים בעלי בסיס השוואה שאינו אחיד. עוד טענו במי עדן כי, בפרסומת לא מפורט באילו יישובים נערך "מבחן הטעימה" המוצגים ומהי מהימנותם ונטען גם כי הרכבם וטעמם של מי הברז בישראל עליהם מסתמכת משתנה ממקום למקום. מי עדן לא הסתפקה בדרישה להוריד את הפרסומת של תמי 4 ובהתייחס לכך שהרשות פסלה את תשדיר מי עדן כתבה לרשות כי זו "נוהגת באיפה ואיפה בין החברות (ולא בפעם הראשונה) ומנהג הינו מקומם במיוחד ומעורר תמיהות".
- 1.קסטרו 03/03/2011 21:49הגב לתגובה זוכך צריך להיראות אתר המשווק גישה שונה למים ואיכות...http://www.aquanity.co.il