כלב
צילום: Photo by Nicholas Brownlow on Unsplash

שאלות ותשובות על אימוץ ורכישת כלב – עלויות, זמן והשקעה כלכלית

דניאל ארד | (3)
נושאים בכתבה כלב

מה עדיף – לקנות כלב או לאמץ?

אימוץ כלב הוא אפשרות זולה ואחראית יותר, כאשר כלב מאומץ בדרך כלל מעמותות או מהסגרים עירוניים. בעלות נמוכה יחסית (100-800 ש"ח) מקבלים כלב מחוסן, מעוקר/מסורס ובריא ככל האפשר. לעומת זאת, רכישת כלב גזעי יכולה לעלות בין 3,000 ל-15,000 ש"ח (ובמקרים מסוימים אף יותר), כתלות בגזע ובמגדל. יש לקחת בחשבון שהרבה כלבים גזעיים נמסרים לאימוץ בשל בעיות רפואיות או התנהגותיות.

כמה עולה לאמץ כלב?

אימוץ כלב מעמותה יעלה בדרך כלל בין 100 ל-800 ש"ח, תלוי בעמותה ובשירותים הניתנים עם האימוץ
(חיסונים, שבב, סירוס/עיקור וכו'). כלבים מסוימים (בעיקר מבוגרים או בעלי צרכים מיוחדים) נמסרים ללא תשלום או עם סבסוד משמעותי כדי לעודד אימוץ.

כמה
עולה לקנות כלב גזעי?

מחיר כלב גזעי תלוי בגזע ובמוניטין של המגדל. כלב מגזעים פופולריים כמו גולדן רטריבר, פומרניאן או האסקי סיבירי יעלה בין 6,000 ל-12,000 ש"ח, בעוד שגזעים
נדירים יותר יכולים להגיע גם ל-15,000 ש"ח. כלבים עם אילן יוחסין ותעודות רשמיות יקרים יותר.

מהן ההוצאות השוטפות בגידול כלב?

קיראו עוד ב"בארץ"

גידול כלב כרוך בהוצאות חודשיות שכוללות מזון (200-500 ש"ח), טיפולי וטרינר (חיסונים, בדיקות, טיפולים מונעים – 1,000-2,000 ש"ח בשנה), טיפוח (תספורות לכלבים ארוכי שיער – 100-300 ש"ח לחודשיים), אביזרים

(רצועות, מיטה, משחקים – 500-1,000 ש"ח בשנה), דוגיסיטר או פנסיון (אם יש צורך, 50-100 ש"ח ליום).

כמה עולה אוכל לכלב בחודש?

עלות המזון תלויה בגודל הכלב ובסוג האוכל:

  • מזון יבש איכותי – 200-400 ש"ח לחודש.

כמה עולים חיסונים שנתיים לכלב?

חבילת החיסונים הראשונה לכלבלב (פרוו, כלבלבת, חיסון משושה) תעלה 600-1,000 ש"ח. לאחר מכן, חיסון כלבת, משושה וחיסונים נוספים יעלו בין 400 ל-800 ש"ח בשנה.

מה העלות של טיפולים וטרינריים נוספים?

כמה עולה דוגיסיטר או פנ

כמה עולה אילוף לכלב?

מה ההבדל בין גזעים שונים מבחינת עלויות תחזוקה?

כמה זמן צריך להשקיע בגידול כלב ביום?


האם כלב יכול להישאר לבד בבית?

כלבים יכולים להישאר לבד, אך זה תלוי בגזע ובגיל:

איך אפשר לחסוך בהוצאות גידול כלב?

  • לקנות מזון בכמויות גדולות.

מהן ההוצאות הלא
צפויות שכלב מביא איתו?

האם יש ביטוח רפואי לכלבים
והאם הוא כדאי?

כן, קיימים ביטוחים רפואיים לכלבים שעולים בין 80-250 ש"ח לחודש. ביטוח זה יכול לחסוך אלפי שקלים במקרה של תאונות או מחלות קשות.

איך לבחור בין אוכל יבש, רטוב או תזונה טבעית לכלב?

האם כדאי לעקר או לסרס את הכלב ומה העלות?

סירוס או עיקור
מומלץ להפחתת תוקפנות, מניעת הריונות לא רצויים ומניעת מחלות מסוימות. העלות נעה בין 400 ל-2,000 ש"ח, תלוי בגזע ובמשקל הכלב.

האם כל כלב מתאים למשפחה עם ילדים?

לא כל גזע מתאים. כלבים כמו לברדור, גולדן רטריבר, וביגל ידועים כסבלניים ומתאימים לילדים, בעוד שכלבים קטנים ועצבניים עלולים להיות פחות מתאימים



/>

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זול יותר יהיה לסרס את בעל הכלב ולהחזיר את הכלב לעמותה (ל"ת)
    אנונימי 16/02/2025 12:00
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונימי 16/02/2025 11:44
    הגב לתגובה זו
    תשקיעו בבני אדם ולא בחיות. סתם ביזבוז זמן.
  • אנונימי 17/02/2025 03:50
    הגב לתגובה זו
    לידיעתך כלבים טובים יותר מבני אדם.
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".