ההתיעלות עבדה: אל על הגדילה את ההכנסות ב-6%

החברה עברה לרווח נקי של 12.6 מ' ד' בהשוואה ל-10.4 מ' ד' ברבעון המקביל 2006. באל על קיצצו בהוצאות השכר, בעובדים בארץ ובחו"ל, ובהוצאות ההפעלה ובמקביל העלו את תפוסת הנוסעים ל-86.5%
דותן לוי |

חברת התעופה אל על מצטרפת הבוקר לחברות המדווחות תוך שהיא מציגה נתונים מרשימים לרבעון השני ובהם: מעבר לרווח נקי של כ- 12.6 מליון דולר לעומת הפסד של כ- 10.4 מליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וגידול משמעותי גם בסעיף ההכנסות שבא בעיקר על רקע צעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה במהלך הרבעון.

סעיף ההכנסות נהנה מגידול של כ-6% ל-452.8 מיליון, זאת לעומת כ-429.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות מהפעלה נובע בעיקר מגידול בהכנסות מנוסעים.

הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ-354 מיליון דולר - ירידה של כ- 2.5% לעומת אשתקד. הירידה בהוצאות ההפעלה מושפעת בעיקר מהתייעלות תפעולית אשר באה לידי ביטוי בשיפור שיעור התפוסה במטוסי הנוסעים, אשר עמדה של 86.5% ברבעון הנוכחי (לעומת 80.5% ברבעון המקביל אשתקד).

הקיצוצים מרחיקי הלכת בהם נקטה החברה התבטאו היטב בסעיף הרווח הגולמי שהסתכם בכ-98.9 מיליון דולר, שיעור של כ- 21.8% מהמחזור, לעומת כ- 66.4 מיליון דולר אשתקד, עם שיעור של כ- 15.5% מהמחזור.

הקיצוץ הבולט ביותר היה בהוצאות השכר אשר ירדו ברבעון זה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בעיקר בשל צמצום מספר העובדים בארץ ובחו"ל, הקטנת עלויות השכר, זאת על אף תיסוף השקל והיורו ביחס לדולר במהלך הרבעון שהביאו להגדלת הוצאות השכר.

יחד עם כל הקיצוצים, הוצאות הדלק גדלו לכ-120.1 מיליון דולר (לעומת כ- 116.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד) לאחר קבלת החזרי גידור ברבעון אשר חסכו לחברה כ- 2.7 מיליון דולר. עם זאת, חל קיטון בשיעור הוצאות הדלק הסילוני המהווה כ- 26.5% מהמחזור לעומת כ- 27.2% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי הסתכם בכ- 25.9 מיליון דולר, שיעור של כ- 5.7% מהמחזור, לעומת הפסד תפעולי של כ- 4.6 מיליון $ אשתקד, כ- 1.1% מהמחזור. זאת בין היתר כתוצאה מירידה של 5% בהוצאות הנהלה וכלליות, זאת בשל יישום תוכנית ההתייעלות בחברה.

יתרת המזומנים של אל על עמדה בסיום הרבעון על כ-225.3 מיליון דולר, זאת לאחר פירעון הלוואות בסך של כ-20.1 מיליון דולר ותשלומים עבור רכוש קבוע בסך של כ- 37.3 מיליון דולר במהלך המחצית הראשונה של השנה, לעומת יתרה בסך כ- 143.4 מיליון דולר ברבעון הקודם.

פרופסור ישראל ( איזי) בורוביץ, יו"ר דירקטוריון חברת אל על, אמר לאחר הדוחות: "לאחרונה השלמנו את רכישתם של שני המטוסים החדשים והגענו לשיאה של תנופת התחדשות. החברה ממשיכה להגשים את חזונה ולהוביל את שוק התעופה בישראל ולהוות את הבחירה הראשונה והמועדפת לכל התנועה האווירית לישראל וממנה. הנהלת החברה ממשיכה ביישום התוכנית העסקית "אל על 2010" במסגרתה ננקטות פעולות רבות ליישום מדיניות הצמיחה. אני מאמין כי חוסנה הכלכלי של החברה ימשיך להוות בסיס איתן להשקעות נוספות שיתמכו בתכניות הצמיחה של החברה".

לדברי חיים רומנו, מנכ"ל אל על "יכולתה של אל על להציג רווחיות הוא תוצאה של פעילות נחושה שגרמה לגידול בהכנסות ולהגדלת שיעורי התפוסה. כל אלו באו לידי ביטוי ברבעון זה כתוצאה מיישום מדיניות הניהול של החברה הדוגלת ביצירת אטרקטיביות בעיני הלקוחות, הקפדה על שיפור השירות והמוצר, הוספת יעדים, הצגת מגוון רחב של מחירים, לוחות זמנים מותאמים לצרכיהם והגדלת תדירויות בהתאם לדרישות השוק וכל זאת, בד בבד עם התייעלות במרבית סעיפי ההוצאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה