דוחות מצוינים לנייס: ההכנסות זינקו ב-33%

תחזיות החברה להכנסות הרבעון השני צופות גידול נוסף של 4%-8%. הרווח הנקי רשם הסתכם ב-16.6 מיליון דולר - גידול של 54% בהשוואה לרבעון המקביל 2006
דותן לוי |

חברת נייס ספקית עולמית של פתרונות מתקדמים, המאפשרים לארגונים למצות את הערך החבוי באינטראקציות, פרסמה לפני זמן קצר את תוצאותיה הכספיים, תוך שהיא מצליחה לעמוד ברף העליון של תחזיותיה, הן בשורת ההכנסות, והן בשורת הרווח הנקי.

בשורה העליונה, הכנסות החברה על בסיס non-GAAP הסתכמו ב-117.0 מיליון דולר, המהווים גידול של 33.1% בהשוואה להכנסות בסך 87.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2006.

שיעור הרווח הגולמי non-GAAP ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב- 62.4%, או רווח גולמי של 73.0 מיליון דולר, בהשוואה ל- 55.7% או 48.9 מליון דולר בהתאמה, ברבעון הראשון של 2006.

עליה נרשמה גם בשיעור הריווחיות התפעולית שהסתכם ב-15.0% או רווח תפעולי של 17.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-10.5% או 9.3 מיליון דולר בהתאמה, ברבעון הראשון של 2006.

הרווח הנקי non-GAAP ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב-16.6 מיליון דולר המהווה גידול של 54.0% בהשוואה ל-10.8 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. הרווח non-GAAP למנייה בדילול מלא הסתכם ב- 0.31 דולר בהשוואה ל-0.21 דולר ברבעון הראשון של שנת 2006.

גם על בסיס GAAP חל גידול בהכנסות שהסתכמו ב-115.9 מיליון דולר, המהווים גידול מ-87.9 מיליון דולר ברבעון המקביל של שנת 2006. שיעור הרווח הגולמי הסתכם ב-59.2% לעומת 54.3% ברבעון הראשון של 2006.

בנוסף, הרווח התפעולי הסתכם ב-7.2 מיליון דולר לעומת 5.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2006; והרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכם ב-8.7 מיליון דולר, או 0.16 דולר למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 7.1 מיליון דולר, או 0.14 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל של שנת 2006.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת רשם ברבעון הראשון של שנת 2007 שיא של 33.9 מיליון דולר. יתרת המזומנים ושווי המזומנים, שהינם ללא חוב, הסתכמו ב-31 במרס 2007 ב-335.2 מיליון דולר בהשוואה ל-296.1 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2006.

חיים שני מנכ"ל נייס התייחס היום לדוחות: "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2007 הגיעו לטווח העליון של הנחיות החברה וזאת בהמשך למומנטום החזק שראינו בשנת 2006,".

"בעוד אנו ממשיכים למנף את מגמות הצמיחה בשוק האירגוני ובשוק האבטחה יחד עם מיזוגים מוצלחים של חמש חברות לתוך נייס במהלך השנתיים האחרונות, הננו ממוצבים היטב להמשך הצמיחה של נייס הן באמצעות רכישות והן באמצעות צמיחה אורגנית". הוסיף שני.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

ארקיע
צילום: ארקיע

התחרות חוזרת? ארקיע משיקה את יעדי הסתיו והחורף

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ-250 טיסות שבועיות ל-25 יעדים בינלאומיים

רן קידר |
נושאים בכתבה ארקיע

חברת ארקיע פרסמה את לוח הטיסות לעונת הסתיו והחורף הקרובה, עם למעלה מ־250 טיסות שבועיות ל־25 יעדים בינלאומיים. מפת היעדים כוללת מגוון רחב של ערים מובילות באירופה, יעדים במזרח הרחוק ובצפון אמריקה, וכן טיסות ליעדים חורפיים עבור חופשות סקי. העונה הקרובה משלבת בין יעדים חדשים שהושקו לאחרונה, בהם בנגקוק, ויאטנם, מינכן וליסבון, לבין יעדים ותיקים ואהובים על הקהל הישראלי. החברה מציינת כי מושם דגש על שעות טיסה נוחות, במטרה להתאים עצמה לצרכי הנוסעים. בין היתר, ארקיע תפעיל חמש טיסות שבועיות לפריז וחמש טיסות שבועיות ללונדון (סטנסטד), כולן בשעות שנחשבות לאטרקטיביות במיוחד בשוק.

עוז ברלוביץ', מנכ"ל 'ארקיע ', מסר : "אנחנו גאים להציג ללקוחותינו לוח טיסות עשיר לעונת הסתיו והחורף, הכולל שילוב של יעדים קלאסיים לצד יעדים חדשים ואטרקטיביים בדגש מיוחד על שעות טיסה נוחות והטובות ביותר. 'ארקיע' ממשיכה כל העת להתרחב ותמשיך להציע לקהל הישראלי מפת יעדים רחבה ומגוונת עם דגש על שיפור השירות בחברת התעופה הצומחת ביותר בישראל“.

לפני כחודש, הודיעה חברת התעופה ארקיע על הרחבת פעילותה במזרח הרחוק עם שני יעדים חדשים: טיסות ישירות לבירת וייטנאם האנוי, וחידוש הקו לבנגקוק שבתאילנד. שני הקווים יופעלו במטוסי Airbus A330 רחבי גוף, הכוללים שלוש מחלקות ישיבה: תיירים, תיירים פלוס ומחלקת עסקים עם מושבים שנפתחים למיטה מלאה עד לשני מטרים. הקו להאנוי, צפוי להפוך את ארקיע לחברת התעופה הישראלית היחידה עם טיסות ישירות ליעד הזה, יחל לפעול ב־5 בינואר 2026 במתכונת שבועית בימי שני, עם תוספת טיסה שבועית נוספת מתוכננת לחודש מרץ. זמן הטיסה להאנוי יעמוד על כ־11 שעות ו־35 דקות, והחזרה על כ־12 שעות ו־30 דקות. מחירי הכרטיסים יתחילו מ־699 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים. הקו לבנגקוק יחודש ב־25 בנובמבר 2025, עם שתי טיסות שבועיות בימי שני ורביעי (שיעברו לימי שני ושישי החל מינואר 2026). משך הטיסה לבנגקוק יעמוד על כ־10 שעות ו־45 דקות, ובחזור כ־11 שעות ו־25 דקות. מחירי הכרטיסים יחלו מ־499 דולר לכיוון במחלקת תיירים, ו־1,499 דולר במחלקת עסקים.

בנוסף, בימים האחרונים, התבשרנו על חזרתם לפעולה של רוב החברות הבינלאומיות, וכולנו מצפים לבשורה גדולה, שתחזיר את השוק לתחרותיות שראינו בעבר, ושנחזה בירידת מחירים דרמטית וגם הרבה יותר אופציות וגמישות בטיסות. זה מגיע אחרי תקופה ארוכה של תלות כמעט מוחלטת בחברות ישראליות, ובעיקר באל על שניצלה את המצב והקפיצה את מחירי הכרטיסים בעשרות אחוזים. בקצב הזה טיסות לניו יורק ב-700 דולר, או לונדון סביב 100 דולר יכולים להיות אולי משהו שנראה כאן כבר בחורף הקרוב.

מהצד השני, לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ענף התעופה כולו עמד בפני משבר ובאחד הדיונים בוועדת הכלכלה בכנסת דרש מנכ"ל ארקיע הכרה בחשיבות האסטרטגית של חברות התעופה הישראליות, וטען כי אם לא יועברו מענקי קיום מיידיים, החברות לא ישרדו את השנה הקרובה. "הנזקים נאמדים במיליוני דולרים. בלי תמיכה, לא תהיה כאן תעופה ישראלית ביום שאחרי. מדינה בלי תעופה לאומית היא מדינה מנותקת", הוסיף.