פלרם: למרות גידול במכירות, הרווח השנתי הצטמק ב-25%
חברת פלרם תעשיות, חברה רב לאומית המייצרת ומשווקת לוחות טרמופלסטיים קשיחים בעיקר מפוליקרבונט ומפי.וי.סי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2006.
מכירות פלרם ברבעון הרביעי הסתכמו השנה בכ – 260 מיליון שקל, גידול של כ-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, בו הסתכמו המכירות לסך 232.5 מיליון שקל. בשנת 2006 הסתכמו המכירות בכ – 969 מיליון שקל, גידול של 9% לעומת השנה הקודמת, בה הסתכמו המכירות לסך של 893 מיליון שקל. המכירות לחו"ל היוו כ – 91% מכלל המכירות, בדומה לשנה קודמת.
בשנת 2006 גדל הרווח התפעולי השנתי ב-22% והסתכם בכ- 45.5 מיליון שקל (כ – 4.7% מהמכירות), לעומת כ – 37.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (כ – 4.2% מהמכירות).
הרווח התפעולי ברבעון הרביעי השנה הסתכם בכ- 18.5 מיליון שקל ומהווה כ – 40% מכלל הרווח התפעולי השנה , לעומת כ – 5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זהו גידול של כ – 219% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגידול של 105% לעומת ממוצע שלושת הרבעונים הקודמים, שהסתכמו בכ –9 מיליון שקל.
בשנת 2006 קטן הרווח הנקי ב-25% והסתכם בכ–18.6 מיליון שקל, לעומת כ–24.7 מיליון שקל בשנת 2005. הרווח הנקי הרבעוני, לעומת זאת, רשם גידול של 234% והסתכם בכ- 9.7 מיליון שקל, לעומת כ- 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 10 מיליון שקל. המועד הקובע לחלוקת הדיבידנד הנו 4.4.2007 ויום התשלום יהיה ב- 17.4.2007.
עמוס נצר מנכ"ל פלרם אמר עם פרסום הדוחות, כי "שנה זו הייתה טובה עבור פלרם – החברה המשיכה להציג צמיחה הן מבחינת הכמויות הנמכרות והן מבחינת אזורי פעילות חדשים, כדוגמת דרום אמריקה, באמצעות פתיחת משרד מכירות והפצה במקסיקו בספטמבר השנה. בארה"ב אנו בתהליך הקמה של מפעל חדש ליצור לוחות מ-PVC, המיועד להגדיל כושר הייצור של מוצר תחליף העץ – "טרימבורד". מחזור המכירות צפוי להגיע לכ-20 מיליון דולר תוך 3 שנים. המשכנו מכירותינו במזרח אירופה גם באמצעות זכיה בפרויקט ייצור קרונות רכבת ברוסיה, בהיקף של כ – 2 מיליון דולר בשנה. נצר הוסיף: "אנו קוצרים הצלחות גם בביג'ין , שם זכינו ברבעון הראשון של 2007 במכרז היוקרתי לקירוי אחד האיצטדיונים בכפר האולימפי בבייג'ין, בו גברה פלרם על חברות ענק כגון GE ובאייר. העמקנו את פעילותינו באוסטרליה, באמצעות כניסה לרשת "עשה זאת בעצמך", בהיקף של כ- 3 מיליון דולר לשנה וחתימת הסכם לאספקת קירות אקוסטיים, בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר."
בהתייחסות להודעה על כוונתו לסיים את תפקידו אמר עמוס נצר כי "במהלך שבע שנות כהונתי בתפקיד, פלרם יותר מהכפילה את עסקיה , פתחה אתרי ייצור בעולם והשיגה מעמד של מובילת שוק, גם מול מתחרות גדולות ממנה. בשנים אלו פיתחה החברה מוצרים חדשים ייחודיים והרחיבה משמעותית את סל מוצריה, המותאמים לדרישות הקפדניות של לקוחותינו וביססה את נוכחותה בשווקים בעולם, כמו גם התרחבה לשווקים חדשים."