אקוואריוס נערכת לרישום בנאסד"ק: מגייסת 17 מיליון שקל
חברת אקוואריוס מנועים אקוואריוס מנוע -3.25% שרפה בשנים האחרונות מזומנים בקצב גבוה, מה שהביא אותה לקבל הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים. כעת, זוכה החברה למרווח נשימה, הודות להשקעה של כ-17 מיליון שקל מצד שני בעלי מניות מרכזיים, בתמורה להקצאת מניות בדיסקאונט משמעותי של כ-24%. מסגרת ההסכם, התחייבו גם הצדדים לפעול לרישום של מניות החברה בוול סטריט.
לקריאה נוספת
> מחברה של 2 מיליארד שקל להערת עסק חי: מה קרה לאקוואריוס והאם דווקא עכשיו מדובר בהזדמנות?
> לקראת הכנסות ראשונות: אקוואריוס תבצע פיילוט בארה"ב תמורת 150 אלף דולר
על פי הודעת החברה, שניים מבעלי המניות הקיימים, אלי פולטוב (6.16%) ואלכסנדר צ'רנילובסקי (8.67%), ישקיעו בה סכום של 16.75 מיליון שקל, בתמורה להקצאת 6.7 מיליון ממניות החברה. כך ש-2 מיליון מניות יוקצו לפולטוב תמורת 5 מיליון שקל, בעוד היתר יוקצו לצ'רנילובסקי תמורות 11.75 מיליון שקל. העסקה משקפת מחיר של 2.5 שקל למניה, דיסקאונט של כ-24% על שער הבסיס של המנייה הבוקר. במסגרת ההסכם הוענקה למשקיעים גם אופציה להשקעה נוספת בחברה של 16.75 מיליון שקל, בתמורה להקצאה של כ-4.78 מניות במחיר מימוש של 3.5 שקל למניה.
- אקוואריוס מתניעה מחדש: "אני שם את הרקורד שלי על השולחן"
- אקוואריוס מגייסת בדיסקאונט של 35%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מציינת החברה כי בכוונתה לפעול בשנה הקרובה להוציא אל הפועל מהלך לרישום מניותיה למסחר בנאסד"ק. בכך תנסה החברה ללכת בדרכן של חברות ישראליות אחרות שלא כל כך הצליחו בשוק המקומי ובחרו לצאת להנפקה מעבר לים דוגמת ננו דיימנשן וברנמילר. כעת, מעניין יהיה לראות איזה שווי תבקש החברה להשיג בנאסד"ק, וכיצד הדבר ישפיע על החברה שעדיין לא כל כך מצליחה להציג הכנסות ושורפת מזומנים בקצב גבוה.
בתקופה האחרונה הערכנו שחברת המנועים החשמליים הישראלית, שנכנסה לבורסה בתל אביב במהלך שנת 2020, נמצאת בימים אלו בצומת דרכים. לפני כארבע שנים, רשמה החברה את מניותיה למסחר לפי שווי של 1 מיליארד שקל, תוך שהיא נישאת על גלי הגאות בשווקי ההון. אלא שמאז התקשתה החברה להתרומם, ובעיקר להציג הכנסות בזמן שהיא שורפת מזומנים בקצב גבוה. מה שהציב את בעלי השליטה בחברה, ובראשם מריוס נכט ולאון רקאנטי, בפני הצורך לקבל החלטות קריטיות בנוגע לעתידה. הסברנו כבר אז כי בפני מנהליה עומדים מספר אפשרויות, כולל השקעה אפשרית של בעלי המניות הקיימים בחברה.
החברה תציג לראשנה מכירות?
לפני יומיים דיווחה החברה, כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת אינביירו (EnviroCharge) האמריקאית, המפעילה עמדות טעינה לרכבים חשמליים, במסגרתו תספק את המערכת שפיתחה תמורת סכום של 150 אלף דולר. במידה וההסכם אכן יצא לפועל מדובר בבשורה עבור החברה, שמאז שנרשמה למסחר בתל אביב, טרם הציגה הכנסות משמעותיות.
על פי הודעת החברה, מזכר ההבנות עם חברת אינביירו האמריקאית, מגיע כחלק מפיילוט שעורך אגף התחבורה של מדינת קליפורניה. במסגרתו תספק אקוואריוס, את המערכת לייצור חשמל מבוזר שפיתחה (AQ150) המאפשרת טעינה אולטרה מהירה (150kW) של רכבים חשמליים. מדובר למעשה באב טיפוס של המערכת, שיסופק בתוך 12 חודשים ממועד החתימה, כאשר בתוך 6 חודשים ממועד החתימה, הצדדים יסכימו על מפרט מדדי ביצוע שהמוצר יידרש לעמוד בהם - "מדדי ה-KPI". עם השלמת הפיילוט ינהלו הצדדים משא ומתן על תנאי הסכם סופי שייחתם ביניהם, במסגרתו תרכוש EnviroCharge את המערכת לצורך מתן שירותים בקליפורניה, ארה"ב.
- בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
ההודעה מגיעה לאחר שבחודש שעבר חתמה החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם EnviroChage. זאת לצד חתימה על הסכם דומה עם חברה אמריקאית נוספת בשם Suburban Propane, העוסקת בשיווק והפצה של דלקים נקיים. לפי החברה, מטרת שיתוף פעולה בין החברות הינו לצורך תכנון וייצור של פתרון להטענה אולטרה מהירה (Ultra-Fast Charging) של רכבים חשמליים ומכירתו ללקוחות פוטנציאליים.
משווי של מיליארד שקל להערת עסק חי
אקוואריוס הוקמה בשנת 2014 על ידי שלושה יזמים: גל פרידמן (היו"ר לשעבר), אריאל גורפונג (המנכ"ל) ושאול יעקובי (סמנכ"ל הטכנולוגיות). החברה פיתחה ומייצרת מנוע לינארי קטן לייצור חשמל השוקל כ-10 קילוגרם, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים הגדולים, במנוע של אקוואריוס קיים חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל ללא שימוש בשמן. בשל גודלו ומשקלו הקל, המנוע בעל נצילות מכנית גבוהה המאפשרת פליטת גזים וזיהום נמוך. כיום, פועלת החברה בשני תחומי פעילות מרכזיים - טלקום ורכבים חשמליים.
בשנת 2020 במהלך משבר הקורונה ובחסות הגאות בשווקים, הנפיקה החברה את מניותיה למסחר בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1 מיליארד שקל. ההתחלה הייתה טובה, שווי החברה זינק בחודשים הראשונים לכ-1.7 מיליארד שקל. ״גודלו של שוק המערכות ההיברידיות ברכב הוא יותר מ-100 מיליארד דולר, ושל שוק המערכות ההיברידיות בטלקום יותר מ-45 מיליארד דולר, כך שגם אם נתפוס נתח שוק קטן מדובר בהכנסות משמעותיות לחברה״, אמר גל פרידמן, היו"ר והמייסד של החברה בראיון לביזפורטל חודש לאחר ההנפקה.
מספר חודשים לאחר מכן, הודיעה אקוואריוס על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה Kampac International (KIP) להקמה משותפת של מפעל באיחוד האמירויות לייצור מוצרים לתעשיית הרכב, המבוססים על הטכנולוגיה שפיתחה. במסגרת המזכר, ניתנה ל-KIP אופציה לרכישה של עד 10% מאקוואריוס לפי שווי חברה של 5 מיליארד דולר. אך האופציות מעולם לא מומשו ומשקיעי החברה נותרו לתהות כיצד הוא חושב והאם בכלל היה סיכוי שהאופציות ימומשו.
באותו ראיון, שניתן חודש לאחר ההנפקה, העריך פרידמן כי ההכנסות ראשוניות יחלו לזרום לחברה ברבעון האחרון של 2021. אלא שבחלוף שלוש שנים, החברה עדיין לא מדווחת על הכנסות, לא משוק הטלקום ולא משוק הרכב החשמלי. במקביל המזומנים של החברה הולכים ואוזלים, ולאחר שבשנת 2023 היא הפסידה כ-17 מיליון שקל, היא נותרה כמעט ללא מזומנים. דבר שהביא את רואי החשבון שלה להוסיף "הערת עסק חי" לדוחות השנתיים האחרונים, כלומר להביע ספקות ביחס ליכולת של החברה להמשיך ולפעול בשנה הקרובה.
- 3.רם 08/05/2024 11:00הגב לתגובה זומה הם עשו ב 3 שנים האחרונות מאז ההנפקה? פיתחו משהו שלא היה קודם? נראה שסתם ישבו שם ולא עשו כלום.
- 2.דניאל 08/05/2024 09:54הגב לתגובה זוהחברה תפעל בתום לב ובדרך מקובלת בתוך 12 חודשים ממועד החתימה, לרישום מניותיה למסחר בבורסת ה-NASDAQ, או בורסה דומה אחרת. אף על פי כן, למשקיעים לא תהיה כל טענה, תביעה או דרישה כנגד החברה ככל שהרישום למסחר של מניות החברה כאמור לא יצא לפועל קנה בשמועה מכור בידיעה שווי החברה לאחר הכסף כבר 140 מיליון שח ! ללא שקל הכנסה
- 1.אלי 08/05/2024 09:52הגב לתגובה זובסוף יעשו טפטים מהמניות

נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
עלייה של 25% בהכנסות ל-224.6 מיליון דולר; הרווח למניה על 2.16 דולר - סנט מעל הצפי; צופה לרבעון הרביעי הכנסות בטווח של 215-225 מיליון דולר; וול סטריט מבינה שהרבעון הרביעי יהיה נמוך מהשלישי וחוששת
נובה, נובה -8.04% ספקית פתרונות המדידה הישראלית לתעשיית המוליכים למחצה, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי. החברה ממשיכה ליהנות מצמיחה בביקוש למערכות מדידה לתחומי הזיכרונות והמעבדים המתקדמים - מגזרים שנהנים מההאצה בהשקעות בתשתיות בינה מלאכותית ובייצור שבבים מתקדמים, אבל בעוד הרבעון השלישי נראה חזק מהצפוי, הרביעי מאכזב את וול סטריט.
מניית Nova Measuring Instruments Ltd. -8.24% נופלת בשיעור של 10% במסחר המוקדם בנאסד"ק אחרי פרסום התוצאות. החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-9.2 מיליארד דולר ) אחרי שזינקה כ-72% מתחילת השנה ו-88% במהלך 12 החודשים האחרונים.
הרווח למניה (Non-GAAP) ברבעון השלישי עמד על 2.16 דולר, לעומת תחזית הקונצנזוס של 2.15 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-224.6 מיליון דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 222 מיליון דולר, ובזינוק של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שימו לב לנקודה הבאה - רק סנט מעל התחזית, ולא הרבה מעל בהכנסות. נובה זינקה בחודשים האחרונים כאילו היא הולכת "להפגיז" בתוצאות וזה לא קרה. השוק טיפח ציפיות והתאכזב. מעבר לכך, התחזית לרבעון הרביעי מאכזבת - 215-225 מיליון דולר, אמצע טווח של 220 מיליון דולר שזה מתחת להכנסות ברבעון השלישי. וול סטריט רוצה צמיחה מתמשכת מדי רבעון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו כאמור ב-224.6 מיליון דולר, עלייה של 2% לעומת הרבעון השני של השנה, ו-25% לעומת הרבעון השלישי של 2024. הרווח הנקי לפי GAAP עמד על 61.4 מיליון דולר, או 1.90 דולר למניה בדילול מלא, עליה של 19% לעומת התקופה המקבילה.
לפי Non-GAAP, הרווח הנקי היה 70 מיליון דולר, או 2.16 דולר למניה, עלייה של 24% לעומת אשתקד. שיעור הרווח הגולמי נותר יציב - 56.7%, לעומת 56.6% לפני שנה. ההוצאות התפעוליות עלו ל-63.6 מיליון דולר, לעומת 52.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.
חיים כצמן, מייסד ומנכ”ל קבוצת ג’י סיטי צילום:שלומי יוסףברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
ג'י סיטי רכשה 7.7% ממניות סיטיקון בפרמיה של 36% על המחיר בשוק ותפרסם הצעת רכש מלאה; המניה קפצה ביום ההודעה אך נפלה ב-11% לאחר שחברת הדירוג מעלות הכניסה את החברה למעקב עם השלכות שליליות בשל חשש לעלייה במינוף ולשחיקה בפרופיל הפיננסי
ביום שני הודיעה ג'י סיטי ג'י סיטי -11.1% , שבשליטת חיים כצמן, על רכישת 7.7% ממניות הבת הפינית סיטיקון (Citycon), תמורת 56.75 מיליון אירו במחיר של 4 אירו למניה, פרמיה של כ-36% על המחיר בשוק ערב ההצעה (ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות). בעקבות העסקה עלתה אחזקתה ל-57.4%, ובשל כך היא מחויבת לפי החוק הפיני להגיש הצעת רכש מלאה לכלל בעלי המניות במחיר שלא יפחת מהמחיר ששולם. היקף העסקה הפוטנציאלי, אם תתקבל ותושלם במלואה, נאמד בכ-312 מיליון אירו (כ-1.4 מיליארד שקל).
ג'י סיטי ציינה בדיווח כי הרכישה משקפת דיסקאונט של 44% על ההון העצמי של סיטיקון, וכי היא צפויה להביא לגידול של כ-171 מיליון שקל בהון העצמי שלה ולשיפור ב-FFO, עם "השפעה זניחה על שיעור המינוף" והמשקיעים הריעו. ביום ההודעה קפצה המניה בכ־7%, אך עד סוף השבוע חזרה לאחור, כאשר היא נופלת בכ-11% ביום המסחר האחרון אל מתחת למחיר שבו נסחרה לפני ההודעה. הירידות הגיעו זמן קצר לאחר שחברת הדירוג מעלות (S&P) הכניסה את דירוגי החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אגרות החוב של החברה סיימו גם הן בירידות, ובלטה לשלילה סדרה יד' ג'י סיטי אגח יד -8.35% שירדה ביותר מ-8%.
מתוך הדוח של מעלות
בין דיסקאונט להזדמנות ומה רואה השוק
מהלך הרכישה יצר ניגוד מעניין. מצד אחד, ג'י סיטי רכשה מניות מתחת לשווי בספרים, מהלך שמחזק את ההחזקה החשבונאית ויוצר "תחתית" (לפחות זמנית) למחיר המניה של סיטיקון, שעלתה בכ-35% ונסחרת קרוב למחיר ההצעה. מהצד השני, העסקה בוצעה בפרמיה של יותר מ-35% על מחיר השוק ערב העסקה, כלומר, החברה שילמה הרבה יותר ממה שהשוק חושב ששווה הנכס, בטענה שהיא מכירה את שווי הנדל"ן טוב ממנו.
בפועל, המהלך הקפיץ את השווי של אחזקת ג'י סיטי בסיטיקון באופן חשבונאי, אך זהו שיפור שמבוסס על השערוך הפנימי של המניה, לא על תזרים או מכירה בפועל. השוק, לעומת זאת, עדיין מעריך את הנכסים בזהירות רבה, כאשר מניית סיטיקון נסחרת קצת מתחת ל-4 אירו, כמעט אותו מחיר כמו הצעת הרכש, מה שמעיד על ספקנות בנוגע לשווי האמיתי של הנכסים.
- ג'י סיטי רוכשת מניות סיטיקון בפרמיה, תגיש הצעת רכש לכלל המניות
- ג'י סיטי: ה-NOI עלה ב-7.3%, ה-FFO מהנדל"ן המניב עלה ב-24.7% ל-116 מיליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הודעת הדירוג: מינוף גבוה ושחיקה בפרופיל הפיננסי
שלושה ימים לאחר ההודעה, מעלות עדכנה כי דירוג ג'י סיטי וסדרות האג"ח שלה הוכנסו למעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות, בשל חוסר ודאות סביב היקף ההיענות להצעת הרכש והשלכותיה על הנזילות ועל הסיכון הפיננסי. בדוח נכתב כי אם ההצעה תמומש במלואה, יחס המינוף (חוב להון עצמי מתואם) עלול לעלות לרמה של 70%-75%, בניגוד למהלכים שעשתה לאחרונה החברה כדי להוריד את המינוף, רמה שתשקף "שחיקה בפרופיל הפיננסי של החברה".
