דוחות

אל על בתוצאות טובות: הכנסות ו-EBITDAR גבוהים יותר מאשר לפני הקורונה

החברה רוצה להגיע להכנסות של יותר מ-2.4 מיליארד דולר השנה, וחוזרת על רצונה להגיע להכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד שנת 2028, צמיחה של 15% בשנה. החברה הכניסה 630 מיליון דולר ברבעון השני ורשמה EBITDAR של 163 מיליון דולר. הרווח הנקי קפץ ל-59 מיליון דולר; המניה משלימה עליה של 160% מאז התחתית בסוף 2021, אבל המניה עדיין רחוקה מהרמות בהן נסחרה לפני הקורונה; מנכ"לית אל על למשקיעים: "הרבעון השני הטוב ביותר מאז ההנפקה - מי שלא משקיע עכשיו במניה עושה טעות ענקית"
נתנאל אריאל | (10)

חברת אל על אל על 6.25%  של היום היא לא אותה אל על של לפני הקורונה. השם אולי זהה אבל החברות כבר לא ממש. אחרי תוכנית התייעלות אגרסיבית החברה, בהנהלתה של דינה בן טל גננסיה ובבעלותו של קני רוזנברג, מצליחה להרים את הראש מתחת למים, ואלה בהחלט בשורות טובות למשקיעים, שכבר ראו את החברה צוללת ומתרסקת. אל על ממשיכה גם ברבעון השני של 2023 להציג תוצאות טובות כאשר היא עוקפת את התוצאות מלפני מגיפת הקורונה, כאשר בחברה מציינים שהיא בכושר ייצור של 87%. לשם השוואה, ברבעון הקודם אמרה החברה שמדובר בשיעורי תפוסה שהם כמו של חודשי הקיץ. לשם השוואה, "ב-2019 היינו על 80%. כל אחוז זה 5 מיליון דולר שיורדים עד למטה". בטקס פתיחת המסחר בבורסה לרגל 20 שנה להנפקת אל על אמרה מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה ש"מי שלא משקיע עכשיו במניית אל על עושה טעות ענקית".

חברת התעופה צופה בשנה הנוכחית (2023) הכנסות של יותר מ-2.4 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2023 אל על הכניסה 630 מיליון דולר, לעומת 584 מיליון ברבעון השני של שנת 2019. אל על גם רושמת EBITDAR של 163 מיליון דולר, לעומת 99 מיליון בתקופה המקבילה ב-2019. הרווח התפעולי הגיע ל-90 מיליון דולר, לעומת 20 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. הרווח הנקי קפץ ל-59 מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל ב-2019.

אל על חוזרת על הצהרת הכוונות שלה להגיע להכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד שנת 2028, צמיחה של 15% בשנה, כשבדרך בשנת 2026 היא רוצה להגיע להכנסות של 3 מיליארד דולר. האתגר הגדול של אל על יהיה לשמור על "השגת רווחיות ויציבות פיננסית לאורך זמן". עוד מציינת החברה את הצורך לחזק את מבנה ההון ומעבר להון עצמי חיובי, המשך התייעלות תפעולית ויתרות מזומנים שוטפות. יעדים נוספים לאותה תקופה - EBITDAR שיהווה 17% עד 21% ממחזור המכירות שלה, יחס חוב ל-EBITDA של 3-4X ויתרות מזומנים (אחוז מהמחזור) של 10% עד 15%.

היעדים של אל על לשנים הבאות

היעדים של אל על לשנים הבאות

התוצאות והתחזיות הללו חשובות כיוון שאל על רשמה הפסדים כבדים בשנתיים האחרונות. במצטבר היא הפסידה מיליארד דולר. הרבה מאוד כסף. אל על צריכה להמשיך להשתפר ולשמור על יציבות בפרמטרים השונים כדי למחוק את ההפסד המצטבר הזה.

מאז התחתית שרשמה אל על בסוף שנת 2021 המניה משלימה עליה של 160%. היא נסחרת כעת במחיר של 4.64 שקלים למניה ושווי שוק של 1.16 מיליארד שקל. מתחילת השנה האחרונה מדובר על עליה של 80%. עם זאת, היא עדיין רחוקה מאוד מהרמות בהם נסחרה ב-2019.

מעבר לחשדות בארה"ב נגד הבעלים קני רוזנברג על משיכת כספים למטרות אישיות מבתי האבות שהוא מנהל במדינה, אל על זוכה לאמון מצידה של כלל ביטוח (אחרי שהמניה כבר זינקה ב-200% מהתחתית) וזו רכשה 5% ממניות החברה עם אופציה לרכישה של 5% נוספות, וזאת בהמשך למסע הרכישות הגדול של כלל - היא רכשה מניות של המתחרה של אל על, ישראייר, וגם של משק אנרגיה, ערד, אאורה, אלקטריאון. לפני חודש וחצי אל על גם הכריזה על שיתוף פעולה עם דלתא איירליינס, כך שהיא תגדיל את היצע הטיסות בארה"ב, כולל טיסות ההמשך בתוך ארה"ב, והעשרת השירותים לנוסעי היוקרה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "לאחר רבעון ראשון מוצלח שהיווה נקודת פתיחה טובה, אנו שמחים להציג תוצאות שיא לרבעון השני אשר הסתיים כרבעון השני המוצלח ביותר של החברה מאז הנפקתה. יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית. עשינו מהלכים גדולים ברבעון האחרון ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה-SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה-777, ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה-16. אני גאה להציג לראשונה תכנית עסקית חמש שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התכנית האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתכנית הזו ובכך שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמינו".

ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים: "אני גאה להציג את הגידול המשמעותי שלנו ברבעון הזה, בכל המדדים, הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים. אנו ממשיכים את מגמת היציבות במכירות- מגמה חשובה שאנו צופים שתימשך לאורך זמן. היציבות במכירות והמשך מגמת הגידול בביקושים, לצד שמירה על ההתייעלות, מאפשרים לנו לתכנן לטווח הרחוק ולהציג תכנית עסקית חמש שנתית, תכנית הדרגתית, שאני בטוח שנעמוד בה ובשאר היעדים שהצבנו לעצמינו. התכנית הזו מבטאת את המחויבות שלנו ללקוחות שלנו, לציבור המשקיעים ולבעלים. התכנית פורטת באופן מדורג את התפתחותה וצמיחתה של החברה בכלל המדדים הכולל הרחבת הצי והגדלת היצע המושבים, ל-100% בכושר הייצור עד סוף 2024 וגידול של מעל ל-100% בשנים שלאחר מכן. אנו חותרים להגיע לשיא של 3.5 מיליארד דולר הכנסות ב-2028, גידול המהווה 160% משנת 2019".

למידע נוסף על מניית אל על לחצו כאן:

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    שלום 13/08/2023 15:48
    הגב לתגובה זו
    הכול מבפנים טייסים חמודים שמרוקנים את קופתה בשנים הבאות ישביתו את המטוסים כי הם בעליהם כמו שהם בלעלי אדמות הקיבוצים מנכלים חמודים יתנו להם יד כמו הסרבנים
  • 8.
    מתגאים גם בזכויות שנישללו מפורשים ועובדים (ל"ת)
    חד 10/08/2023 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בהצלחה (ל"ת)
    עידן 10/08/2023 14:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    דן 10/08/2023 12:07
    הגב לתגובה זו
    ושיחת הועידה
  • 5.
    לאחר פיטורים של 2000 עובדים (ל"ת)
    חיים 10/08/2023 11:51
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    סתם אחד 10/08/2023 11:07
    הגב לתגובה זו
    רק טיפש או תמים קונה מניות של אל על. רקובה ומושחתת.
  • 3.
    אחד 10/08/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    רק טיפשים טסים באל על המושחתת
  • 2.
    דוחות פצצה (ל"ת)
    מרדכי 10/08/2023 10:21
    הגב לתגובה זו
  • אליהו 10/08/2023 13:55
    הגב לתגובה זו
    היה נחמד אם היו מחלקים דבידנדים לאלו שהאמינו במניה ומחזיקים בה עד היום
  • 1.
    כל הכבוד, בהצלחה (ל"ת)
    עידן 10/08/2023 10:17
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?