סאטקום: ה-EBITDA נפל ב-25%; זכתה בשלושה חוזים בחודש מאי
חברת סאטקום מערכות מדווחת על ירידה בהכנסות של 7% לסכום של 12.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021, לעומת כ-13.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ה-EBIDA על בסיס Non-GAAP נפל ב-25% ועמד על כ-4 מיליון דולר, לעומת כ-5.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד נקי Non-GAAP של 741 אלף שקל, וזאת בעקבות רישום הפרשה בגין החוב הפתוח על שירותים מקצועיים שסופקו ללקוח בקמרון (נקסטל), בסך של כ-1.2 מיליון דולר. בנטרול ההפרשה, החברה רשמה רווח נקי של 460 אלף דולר, וזאת אל מול רווח נקי של 250 אלף שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות ממגזר שירותי תקשורת היוו כ-85% מהכנסות החברה לתקופה, בדומה להכנסות המגזר בתקופה המקבילה אשתקד, וכן לתקופה המקבילה לפני שנתיים. ההכנסות ממגזר התקשורת הלוויינית הניידת היוו כ-15% מהכנסות החברה לתקופה, בדומה להכנסות המגזר בתקופה המקבילה אשתקד.
בחודש מאי - החברה זכתה במספר חוזים
בחברה מציינים כי מתחילת הרבעון השני של השנה הנוכחית מחלקת ה-HLS &Defense, זכתה בחוזים שנתיים ודו שנתיים בהיקף כולל של כ- 2.8 מיליון דולר ארה"ב, וכן מחלקת מכירות אפריקה זכתה בחוזים שנתיים ודו שנתיים בהיקף כולל של כ- 900,000 דולר ארה"ב.
בנוסף - סאטקום וחלל תקשורת 14.37% השיקו שיתוף פעולה מסחרי במסגרתו יפעילו הצדדים שירותי אינטרנט, שירותי גיבוי וקישוריות רחבי פס בטכנולוגיית Ka-Band המבוססים על לוויין עמוס-17 ותחנת הממסר הקרקעית של החברה. השירות מיועד, בין היתר, לעסקים, חברות, רשויות מקומיות, עיריות וארגונים מבוססי תקשורת.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, סאטקום השיקה לפני מספר ימים את ה-G-BOX, כאשר על פי החברה מדובר במוצר שמהווה את תשתית הקצה המותקנת באתר הלקוח ומכיל את כל שירותי התקשורת לעסקים, יחליף בצורה פשוטה את כל אותן קופסאות התקשורת הקיימת כיום אצל הלקוח ויציע כל שירותי התקשורת הנדרשים לעסקים וארגונים – חיבור לאינטרנט, שירותי ענן, שירות ניהול רשת, SDWAN, סייבר ועוד. להערכת החברה קיימות בישראל עשרות אלפי קופסאות רשת או תקשורת מסוגים שונים ובעלות יכולות שונות, כאשר כל עסק נאלץ לתפעל מספר רב של ממשקים ומערכות על מנת לבנות מערך תקשורת אפקטיבי ומוגן, דבר המסרבל ומייקר את עלויות התפעול והתחזוקה של הרשת.
בנוסף סאטקום זכתה לאחרונה במכרז "כאן 11" לאספקת שירותי תקשורת והפצת שידורי טלוויזיה ורדיו באמצעות לוויין. מחברת סאטקום נמסר: "תחום השידורים ותאגידי השידור מהווה מנוע צמיחה חדש ונוסף לחברה, תוך הצפת ערך משמעותית לעתיד הקרוב"
השליטה בחברה פוזרה בין מוסדיים לאחר שלא נמצא רוכש לחברה
נזכיר כי ברבעון הראשון של השנה, השליטה בסאטקום פוזרה בין גופים מוסדיים לאחר שלא נמצא רוכש לחברה, וזאת לאחר שבעלת השליטה יורוקום נכנסה לפירוק ב-2018, אך למרות שהמפרקים העמידו את החברה למכירה - לא נמצא רוכש במחיר שהיה מקובל עליהם.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- 4.מוטי 08/06/2021 10:39הגב לתגובה זוראיתי שיש להם מוצרים חדשים עכשיו הם בכיוון טוב
- 3.שוק עם פוטנציאל אדיר (ל"ת)עידו 02/06/2021 10:37הגב לתגובה זו
- 2.כל אפריקה יחפה מאינטרנט (ל"ת)דני 01/06/2021 23:01הגב לתגובה זו
- 1.מוסדי ותיק 01/06/2021 19:50הגב לתגובה זועם ביצועים כאלה המניה חייבת לעלות, זוכים במכרזים, חוזים חדשים ועושים הרבה עבודה בשטח. חברה מצוינת.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?